LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bruynzeel venlo

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
mari en karin
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2003 11:44

bruynzeel venlo

Ongelezen bericht door mari en karin »

We zijn op zoek naar een keuken en kwamen bij bruynzeel in venlo uit.

We zagen een mooie keuken en de medewerker ging alles op papier zetten inclusief de tekening. De keuken zou 14000 kosten maar omdat bruynzeel jarig is ging er heel veel van af. Ze zakte zomaar terug naar 7000 euro.
Hier klopt iets niet dachten wij, en na wat verder vragen kwam het eruit. We MOESTEN nu gelijk tekenen. Of we om het weekend bedenktijd vroegen deed niet ter zake. De aanbieding was NU en het kon zijn dat de directie de actie 105 jaar in het weekend zou afblazen. Jaja of de directie in het weekend even zijn medewerkers inlicht.
We kregen te horen dat bruynzeel klanten aan het KOPEN was.
Voor ons is 1 ding heel duidelijk. SERVICE daar moeten ze nog een cursus voor volgen bij bruynzeel

familievader
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 nov 2003 12:38

Re: bruynzeel venlo

Ongelezen bericht door familievader »

een ding hebben speciale aanbiedingen allemaal: een heel beperkte geldigheidsduur. Ik neem aan dat jullie niet zaterdagmorgen opeens op het idee gekomen zijn om op zoek te gaan naar een nieuwe keuken, maar al langer met dat plan rondlopen. En jullie wellicht ook al links en rechts georienteerd hebben. Natuurlijk heb je bedenktijd. Alleen kan het dan wel zijn dat als je na het weekend terugkomt de prijs opeens niet meer geldt omdat de actie afgeblazen is.

mari en karin
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2003 11:44

Re: bruynzeel venlo

Ongelezen bericht door mari en karin »

inderdaad zoeken we al lang en is bruynzeel niet de eerste. maar als er in de winkels overal bordjes staan dat de actie loopt tot 31 december, nee zelfs tot en met, dan voelen we ons behoorlijk voorgelogen. Uiteraard komt dat vaker voor maar als ze nu eens gewoon zeggen waar het op slaat dan valt er te praten. Het ging ons puur om de 2 dagen bedenktijd van zaterdag en zondag, de keuken was namelijk werkelijk onze smaak. Kijk als we te horen krijgen dat als we maandag bellen of weer komen de actieprijs niet meer geldig is, dan hebben wij zoiets van wat een gelul en dat heet dan service.

jeroen janssen

Re: bruynzeel venlo

Ongelezen bericht door jeroen janssen »

DE KLANT BETAALT ZIJN KORTINGEN ALTIJD ZELF!
ZO WERKT HET IN DE KEUKENBRANCHE.
ALLE KORTINGEN ZIJN GROTE NEP.

familievader
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 nov 2003 12:38

Re: bruynzeel venlo

Ongelezen bericht door familievader »

als daadwerkelijk op de bordjes staat dat je 50% korting op dee normale prijs krijgt tot 31 december, dan is het gewoon een truc geweest van de verkoper om zijn omzet die zaterdag omhoog te krikken. Trouwens 50% korting op de normale prijs van een keuken is wel erg veel, ook in een jubileumjaar. Want op die manier wordt de keuken zowat aan inkoopprijs verkocht en zo gek is geen enkele jubilaris.

Marloes
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 okt 2003 16:30

Re: bruynzeel venlo

Ongelezen bericht door Marloes »

Oh bent U hier ook al. Het is tegen inkoopprijs.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: bruynzeel venlo

Ongelezen bericht door 16again »

Bruynzeel, wat zijn 2 dagen, op een leeftijd van 105 jaar?

Bij geen bedenktijd niet tot aanschaf overgaan!
Bij de grote keuken ketens kunt u simpelweg op een later tijdstip naar een ander filiaal gaan waar u dan een misschien nog wel betere actieprijs krijgt, waarvoor uiteraard weer wel direct beslist moet worden.

LoisLane
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2003 16:27

Re: bruynzeel venlo

Ongelezen bericht door LoisLane »

De Bruynzeel verkoper had de wispelturige directie simpelweg buitenspel kunnen zetten d.m.v. een offerte , conform de CBW voorwaarden.
Met deze offerte heeft de klant namelijk het recht, en niet de plicht, om binnen de gestelde termijn tot aankoop over te gaan tegen het besproken bedrag.


Ik ben trouwens van mening dat de consumentenbond met de CBW branchevereniging om de tafel moet, om op dit punt een betere regeling voor de consument in de voorwaarden te bedingen.
Voor de ondernemers is het inmiddels gebruikelijk om het offerte traject geheel over te slaan, en direct te pogen de klant over te halen om de koop te sluiten. Hierbij wordt veelvuldig geschermd met kortingen, die alleen gelden indien de klant direct beslist.
Deze inmiddels alledaagse praktijk kan nooit de bedoeling geweest zijn bij opstelling van die CBW voorwaarden. Omdat de consument wordt belemmerd in zijn keuzevrijheid, is er veel minder sprake van concurrentie.
Een mogelijke verbetering zou zijn de opname van een verplichte afkoelingsperiode in de voorwaarden. Tijdens die periode van enkele dagen/1 week kan de consument beslissen om kostenloos af te zien van de koop.
Een soortgelijke regeling bestaat inmiddels voor huizenkopers.

Peter012

Re: bruynzeel venlo

Ongelezen bericht door Peter012 »

Beste Karin en Mari,

Wij hebben kortgeleden ook een keuken gekocht. We zijn uitermate tevreden over de levering.

Ik ben van mening dat het niet altijd belangrijk is hoe veel korting je krijgt. Het is vaak belangrijker dat je een keuken koopt waar je een goed gevoel bij hebt en die je natuurlijk mooi vindt.
Een keukenzaak zal altijd proberen je te overtuigen door de prijs zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Dit kan je als klant soms veel voordeel opleveren. Jullie hebben wel heel goed gehandelt om zo veel korting te krijgen. Ik zelf kwam niet verder 37,5%.
IK BEN NU UITERMATE TEVREDEN!

MVGR

Peter

mari en karin
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2003 11:44

Re: bruynzeel venlo

Ongelezen bericht door mari en karin »

uiteindelijk hebben we toch de keuken daar gekocht.
na telefonisch een afspraak te hebben gemaakt en te vragen of de aanbieding nog geldig was zijn we er naar toe gegaan.
we zijn er netjes geholpen en we hebben de keuken voor de prijs gekregen wat wij wilden.
en nu dan maar hopen dat het straks allemaal netjes afgehandeld wordt als hij geplaatst wordt.

Gast

Re: bruynzeel venlo

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 26 Aug 2003 20:55 door toos en arie


--------------------------------------------------------------------------------

twee maanden geleden hebben wij een bankstel gekocht bij fa. van de Hoek in Zegenwijk. na drie weken zakte onze zoon van 14 door de bank heen. hij is wel een beetje zwaar (89 kilo) maar dat moet tog kunnen? wij hebben gebelt met van de Hoek maar zij zegge dat onze Jaap moet afvallen. maar hij is nog in de groei. wij willen een niewe bank, nu staat de televisie op de gront anders zien we het niet goed.

wie heeft ook klagten over van de Hoek?

toos en arie

mari en karin
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2003 11:44

Re: bruynzeel venlo

Ongelezen bericht door mari en karin »

toos en arie waar plaatsen jullie allemaal die advertentie van jullie bankstel.
hij hoort hier toch niet thuis of wel dan????

Gast

Re: bruynzeel venlo

Ongelezen bericht door Gast »

Natuurlijk wel :shock: Niet te veel verbouwen hoor want anders hou je geen geld meer in depot. Straks wordt jullie huis geveild. Heb je toch gezien op het journaal.

Stort het anders maar op mijn rekening: 3440815 t.n.v. van mij. :shock:

Carola

Re: bruynzeel venlo

Ongelezen bericht door Carola »

Wij zijn gaan keukenshoppen en dat loont echt de moeite. Mijn droomkeuken stond ook bij Bruynzeel kosten 15.000,= euro excl montagekosten a 1.600,= euro.

Wij vonden dat te veel geld en kwam uiteindelijk bij Houtsma keukens. Lieten daar het plaatje zien van mijn droomkeuken en hebben die zoveel mogelijk na laten maken.
Nu werd het geen mahonie/jasmijn maar kersen/jasmijn en dan voor 7.320,= euro excl. montagekosten a 1.600,= euro.

Heb je dus een plaatje van je droomkeuken, ken je de maten van waar je keuken wilt hebben in de woning, ga dan shoppen bij diverse keukenwinkels en daar waar zij het tegen een prijs kunnen maken die bij je budget past en waar je een goed gevoel bij hebt kun je de keuken bestellen.

En aanbetalen niet meer dan 10 tot 25 procent!
Succes met keukenshoppen.

Gast

Re: bruynzeel venlo

Ongelezen bericht door Gast »

Je moet helemaal NIETS aanbetalen. Boter bij de vis.

mari en karin
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2003 11:44

Re: bruynzeel venlo

Ongelezen bericht door mari en karin »

Wij hebben inderdaad ook niets aanbetaald.

Christel & Henri

Re: bruynzeel venlo

Ongelezen bericht door Christel & Henri »

Hoi Mari en Karin. Jullie verhaal klinkt heel bekend. Wij hebben soort gelijke opdringerige verkoop strategie meegemaakt van Bruynzeel in Venlo. Onze vraag is of bij jullie ook in het verkooppraatje gezegd is dat als je de keuken binnen twee jaar niet afneemt het contract kostenloos vervalt? Als andere mensen dit ook hebben meegemaakt willen we ze vragen te reageren?

Groetjes en alvast bedankt.

A. Driessen

Re: bruynzeel venlo

Ongelezen bericht door A. Driessen »

Wij hebben ook bij Bruynzeel Venlo een keuken gekocht. Deze is inmiddels ook geleverd.
Ik kan uitsluitend zeggen dat wij uitermate tevreden zijn!!

Ook tegen ons is gezegd dat wij de keuken binnen 2 jaar dienden af te nemen. Bij ons stond het zelfs op de koopovereenkomst. Ik ben van mening dat wanneer je ergens iets koopt dit ook af dient te nemen.

Zoals mijn ervaring met Bruynzeel Venlo is, hebben aij alles op papier gezet.

UITSTEKENDE LEVERING!!!!

Groetjes

Aannemer regio N-Limburg

Re: bruynzeel venlo

Ongelezen bericht door Aannemer regio N-Limburg »

Om te beginnen moet ik zeggen dat ik enorm geschrokken ben tijdens het lezen van de naam Bruynzeel Keukens Venlo op deze site.

Sinds de opening van hun showroom, medio april 2002, krijgen wij van onze consumenten diverse reactie´s inzake hun ervaringen met Bruynzeel Venlo.

Ik moet u lezers ook eerlijk bekennen dat wij juist door deze reactie´s veel van onze nieuwe -keukenzoekende-klanten- doorsturen naar Bruynzeel Venlo. Natuurlijk worden ook daar verkooptechnieken toegepast. Dat gebeurt overal! U zult het misschien niet direct doorhebben, maar zelfs wanneer u in de locale supermarkt of in een bank komt wordt u haast omver geworpen door actie´s om bepaalde verkopen van producten of diensten te stimuleren.

Wat ik u probeer duidelijk te maken is dat, ook al wordt er op u een verkoopactie toegepast, alles op schrift geplaatst dient te worden. Voor onze bouwwereld is dat ook enorm belangrijk! U schaft geen winkelwagentje vol boodschappen aan!

Daarnaast bent en blijft u totdat u uw handtekening zet "de baas".
Wat ik bedoel te zeggen is dat u zelf grotendeels kunt proberen het e.e.a. te coordineren cq. af te spreken en dit op schrift vast te laten leggen. Het vervelende aan deze kwestie is dat u de afspraak inzake de 2 jaar leveringstermijn en annulering na deze 2 jaar niet op papier heeft laten vastleggen.

En heel eerlijk gezegd is dat niet gebruikelijk voor Bruynzeel Venlo. Op het moment dat u iets ondertekend legt u uzelf vast aan een bepaalde deal. Dat is overal zo, ook bij ons. Er zijn natuurlijk rechtsgeldige uitzonderingen, maar ook andere uitzonderingen. Deze laatste variant moet u altijd op schrift vast laten leggen!

Bruynzeel Venlo zet (als bron hanteer ik nogmaals onze doorgstuurde klanten) werkelijk alles op papier wat besproken is. Het zou theoretisch mogelijk zijn dat het er bij u doorheen geschoten is, maar dat lijkt mij haast onwaarschijnlijk. Anderzijds kan ik u adviseren een oplossing met hen te vinden. Zij zijn goed en kundig genoeg om er samen met u uit te komen. Daar ben ik van overtuigd!

Beschouw mijn reactie als volkomen objectief, maar gezien de samenwerking tussen Bruynzeel Venlo en ons kan ik helaas begrijpen dat jullie dit als niet objectief zullen benaderen.

Voor reactie´s sta ik uiteraard altijd open!

Met vriendelijke groet,

Aannemer X

Christel & Henri

Re: bruynzeel venlo

Ongelezen bericht door Christel & Henri »

Beste aannemer X,

in grote lijnen zijn we het helemaal eens met jou verhaal. Wij hebben niet goed opgelet en hadden alles op schrift moeten laten zetten. Van de andere kant kopen wij niet dagelijks, maandelijks of jaarlijks een nieuwe keuken. We zijn helemaal niet bekend in de bouwwereld en de grote drang om zaken te doen. Op de woonbeurs waren we overrompelt door de aanbieding en doordat het contract na 2 jaar zou vervallen was dit mede een punt om ons over de streep te trekken. Het kon immers geen kwaad daar het contract zou vervallen na 2 jaar, de korting bleef gehandhaafd en we mogen de keuken wijzigen tot bestelling. En nogmaals we hadden beter moeten opletten en ons ervan verzekeren dat alles precies opschrift stond. Achteraf is het altijd makkelijk praten maar op dat moment gaat het om 9000 euro, niet een bedrag wat je zomaar uitgeeft.

Qua service hebben we nog geen goede ervaring met Bruynzeel Venlo. Na de beurs zouden we binnen twee weken de officiele offerte van de keuken krijgen, dit heeft ruim 1 maand geduurd. We zijn nu ruim 1,5 maand bezig om tot een oplossing te komen. Maar van alle beloftes die Bruyzeel tot nu toe heeft gedaan zijn ze er nog geen 1 nagekomen. Daarom hebben we besloten om via deze weg naar mensen te zoeken die dezelfde aanbieidng hebben gehad.

Groet C&H

Gesloten