LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitloop keukenkraan te groot voor spoelbak

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
LuukNL
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jan 2009 18:36

Uitloop keukenkraan te groot voor spoelbak

Ongelezen bericht door LuukNL »

Een vriend van mij heeft een Tulp keuken laten plaatsen met een keukeneiland met daar in twee spoelbakken. De kraan (een 3 in 1 van Daalderop) van de kleine spoelbak heeft een uitloop die te groot is voor de spoelbak. De waterstraal komt zo dicht bij de voorkant van de spoelbak dat het op het blad spettert, en de hele boel binnen een paar seconden nat is, het water loopt langs de frontjes. Hoewel het geheel door de adviseur is samengesteld zijn zij niet van plan hier iets aan te doen, sterker nog: "wij leggen uw klacht naast ons neer" Mijn vriend accepteert dit uiteraard niet en heeft Tulp in gebreke gesteld. Maar mijn vraag is nu: hoe dit op te lossen?

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Uitloop keukenkraan te groot voor spoelbak

Ongelezen bericht door 16again »

Kom je er samen niet uit, dan is gang naar de geschillencommissie wellicht een optie.
Tulp is primair verantwoordelijk voor rammelend ontwerp: foute keuze kraan of montage op verkeerde positie.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Uitloop keukenkraan te groot voor spoelbak

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Als ik het bericht juist begrijp is de klacht alleen gegrond als de kraan op de "kleine" spoelbak gericht is....... De grote spoelbak heeft dit euvel niet neem ik aan. (Glas half vol of half leeg). Vervelend maar dan zou ik de kraan hoofdzakelijk in de grote spoelbak gebruiken in deze..... :roll:

Mochten de bakken gelijk zijn en beide te klein voor de uitloop:
- andere kraan
- Binnenwerk of stopkraan afstellen op minder druk
- De kraan niet direct "vol"open zetten

Dit in goed overleg pogen op te lossen anders schriftelijk ultimatum stellen.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Uitloop keukenkraan te groot voor spoelbak

Ongelezen bericht door Ferry26 »

De kraan (een 3 in 1 van Daalderop) van de kleine spoelbak heeft een uitloop die te groot is voor de spoelbak
Hoeveel kranen zijn er ?? De kraan van de kleine spoelbak ?? Is er ook 1 voor de grote spoelbak ?? Kunt u iets vertellen over het type spoelbak ? Zit de kraan in de spoelbak of erachter in het werkblad ?

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Uitloop keukenkraan te groot voor spoelbak

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Blijkbaar heeft het probleem van "uw vriend" zichzelf al opgelost ?

LuukNL
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jan 2009 18:36

Re: Uitloop keukenkraan te groot voor spoelbak

Ongelezen bericht door LuukNL »

Nee het probleem is nog niet opgelost, het wachten is op de reactie van Tulp.

Beide spoelbakken hebben een eigen kraan, de kleine spoelbak zou oorspronkelijk in de lengte worden geplaatst, maar omdat er geen ruimte was onder het werkblad is deze 90 graden gedraaid op voorstel van Tulp, en daar is het probleem ontstaan. De kraan zit in het werkblad en de spoelbak is onder het werkblad geplaatst.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Uitloop keukenkraan te groot voor spoelbak

Ongelezen bericht door sjoegel »

Vraag uw vriend een kleinere kraan uit te zoeken dan is het probleem opgelost.

_E_
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2012 13:10

Re: Uitloop keukenkraan te groot voor spoelbak

Ongelezen bericht door _E_ »

Ik ben wel benieuwd naar de afmetingen van de te kleine spoelbak... Wij overwegen ook een dergelijke 3-in-1 kraan aan te schaffen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Uitloop keukenkraan te groot voor spoelbak

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wie heeft de kraan uitgezocht? De keukenlevenancier of uw vriend?

Wolkje18
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2012 21:57

Re: Uitloop keukenkraan te groot voor spoelbak

Ongelezen bericht door Wolkje18 »

Bezint eer je aan het traject Geschillencommissie begint! Het is een lang traject en kost je veel negatieve energie. Alles moet zeer goed op papier zijn gezet, anders maak je geen schijn van kans en ook als je denkt dat alles goed op papier staat, staat het juridisch wellicht toch niet helemaal goed verwoord.
Wij hebben het traject net achter de rug en dachten ook "kat in het bakkie", maar uiteindelijk zijn we in ons ongelijk gesteld en zitten we met de gebakken peren. Als consument trek je (heel) vaak aan het kortste eind.
Onze rechtsbijstand bood ons bij het eerste contact aan om de zaak af te kopen voor een bepaald bedrag. Nu denk ik, hadden we dat maar aangenomen, dan had me dat veel grijze haren en een hoop ergernis en teleurstelling bespaart.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Uitloop keukenkraan te groot voor spoelbak

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wolkje18 schreef:Bezint eer je aan het traject Geschillencommissie begint! Het is een lang traject en kost je veel negatieve energie. Alles moet zeer goed op papier zijn gezet, anders maak je geen schijn van kans en ook als je denkt dat alles goed op papier staat, staat het juridisch wellicht toch niet helemaal goed verwoord.
Wij hebben het traject net achter de rug en dachten ook "kat in het bakkie", maar uiteindelijk zijn we in ons ongelijk gesteld en zitten we met de gebakken peren. Als consument trek je (heel) vaak aan het kortste eind.
Onze rechtsbijstand bood ons bij het eerste contact aan om de zaak af te kopen voor een bepaald bedrag. Nu denk ik, hadden we dat maar aangenomen, dan had me dat veel grijze haren en een hoop ergernis en teleurstelling bespaart.
Geschillencommissie voor een kraan lijkt me eerlijk gezegd een beetje over-the-top. Van de reiskosten naar de hoorzittingen koop je bij wijze van spreken al een passende kraan.

Wolkje18
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2012 21:57

Re: Uitloop keukenkraan te groot voor spoelbak

Ongelezen bericht door Wolkje18 »

@GJvdZ: ons geschil ging niet over een kraan, maar over een foutief gat in het werkblad (voor de kraan). Hadden er 2 besteld en er zat er maar 1 in (precies in het midden van de spoelbak notabene). Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je je heel goed moet afvragen of het traject Geschillencommissie opweegt tegen de fout.
Een nieuwe kraan kopen (zoals je suggereert aan bovenstaand verhaal) is dan wellicht een betere en minst stressvolle oplossing.

LuukNL
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jan 2009 18:36

Re: Uitloop keukenkraan te groot voor spoelbak

Ongelezen bericht door LuukNL »

Update

Inmiddels is het probleem door Tulp Keukens opgelost: het (keramische) werkblad wordt kosteloos vervangen door een werkblad met een andere indeling waardoor het probleem naar tevredenheid is opgelost. Ik vraag me af of elk keukenbedrijf dit zo zou oplossen, wel een voordeel als je in de buurt een keuken koopt...

Bedankt voor de reacties,

Luuk

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Uitloop keukenkraan te groot voor spoelbak

Ongelezen bericht door pfffff »

Ik vraag me af of elk keukenbedrijf dit zo zou oplossen, wel een voordeel als je in de buurt een keuken koopt...
Ik vraag me af hoeveel bedrijven een fout als deze niet hadden gemaakt.
Ik vraag me af hoeveel bedrijven het gewoon vinden om geschillen met klanten op te lossen zonder hulp van diverse fora ?

Goed dat het opgelost is, maar je slotakkoord is kul

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Uitloop keukenkraan te groot voor spoelbak

Ongelezen bericht door pedro714 »

ongelooflijke kul

Gesloten