LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukenzaken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
nomoskar
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 apr 2005 12:00

keukenzaken

Ongelezen bericht door nomoskar »

We zijn ons aan het orienteren op een nieuwe keuken.
Die keuken moet er leuk uitzien maar daarnaast kwalitatief ook goed zijn.
Nu weet ik dat iedere keukenverkoper zal zeggen dat ze kwalitatief goed spul verkopen. Voor ons is het de eerste keer dat we een keuken gaan kopen en ik heb geen idee wat een goede keuken is.
Is er iemand die daar ideeen over heeft? Bij ons is betekend kwalitatief goed dat een kastdeur ook door kinderen met gedragsprobemen bedient moet kunnen worden.
En wij zitten in het noorden van het land.

groet Nomoskar

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: keukenzaken

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Als u nog zo aan het begin staat, kijk dan ook even op consuwijzer omtrent de valkuilen van een keuken kopen. Forumrespondent Maxiem heeft het ook al het een en ander over gepost op dit forum. Zoals in dit topic

Niet vergeten: er hoeft niet getekend te worden voor een kortingspercentage of actie wat dan ook. Bent u nog aan het oriënteren, teken dan niets tenzij u echt zeker weet aan die keuken vast te willen zitten. Het zijn vaak een hoop trucs om een handtekening te ontfutselen. Tekenen voor korting of urenverantwoording voor de baas of wat dan ook. Laat u niet gek maken, die korting krijgt u volgende week of maand ook nog wel, zo niet wil u daar geen zaken mee doen.

Voor de rest ben ik er al een poosje uit dus kan u daarmee niet helpen helaas.

nomoskar
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 apr 2005 12:00

Re: keukenzaken

Ongelezen bericht door nomoskar »

ha,
Bedankt, ja dat had ik al gelezen. We gaan voorlopig niets tekenen etc.
Maar wat er gebeurt is dit: ik loop bij bruynzeel binnen (we zijn ideeen aan het opdoen) De verkoper verteld ons het een en ander. Helemaal niet opdringerig ofzo.
In zijn verhaal hoor je dat de kwaliteit van hun keukens erg goed is. Prima, dat zou ik als verkoper ook zeggen. Als ik bij de keukenkampioen binnen kom hoor ik dat waarschijnlijk ook. En dat is het probleem, ik zie wel wat ik mooi vind maar wat kwaliteit is..... :?

Nomoskar

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: keukenzaken

Ongelezen bericht door Emmy75 »

nomoskar schreef: En dat is het probleem, ik zie wel wat ik mooi vind maar wat kwaliteit is..... :?
Dat is een goeie, ik zou het zo 1-2-3 niet weten. Wat u sowieso kan doen is eerst eens gaan kijken wat u mooi vindt. Een zaak die niets kan leveren dat u mooi vindt, kan de beste keukens leveren maar daar gaat u toch niet bestellen.

U kunt ook eens op zoek op fora over klachten van bedrijven en de afhandeling ervan. Soms is het helemaal niet zo erg om een keer een klacht te hebben want de afhandeling ervan is eigenlijk veel belangrijker.

Als u antwoord heeft gevonden op uw vraag hou ik me aanbevolen voor tips. Wij zijn over een poos ook op zoek naar een nieuwe keuken.

Marktkenner
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: keukenzaken

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Beste Nomoskar,

kijk ook eens naar je budget. Wat wil je aan de nieuwe keuken uitgeven?
probeer voor je budget het best haalbare eruit halen.
je snap hoop dat je voor 5000 euro ook een kwalitatief goede keuken kunt kopen maar dat je voor 20.000 een andere kwaliteit mag verwachten.
Daarnaast zijn apparaten en werkbladen ook nog een behoorlijk prijsbepalend.
kwlaiteit is verschrikkelijk relatief en voor iedereen anders. Bij de een is een Ikea keuken na 5 jaar helemaal versleten, terwijl die bj de ander er na 15 jaar nog prima bij staat. in beide gevallen heeft het niets met kwaliteit te maken denk ik, maar dus ook hoe je ermee om springt.
Succes met beslissen!

Klaver5
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 mei 2012 22:19

Re: keukenzaken

Ongelezen bericht door Klaver5 »

Dag Nomoskar,
Er is hier ergens een onderwerp te vinden dat heette "ranking the kitchen". Daar in werden de keukenmerken op een rijtje gezet.
Succes! Klaver5

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: keukenzaken

Ongelezen bericht door sjoegel »

Denk ook even aan Ikea. ( veegt modder en tomaten uit zijn gezicht :mrgreen: ) Prima keukens voor weinig geld.

RVH1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2012 15:33

Re: keukenzaken

Ongelezen bericht door RVH1985 »

Koop nooit een keuken bij CVT keukens!!!

Ik heb helaas dezelfde fout gemaakt. Aangezien ze daar keukens uit het hogere segment verkopen, denk bijvoorbeeld aan siematic keukens, was ik er van uit gegaan dat dit een juiste keuze zou zijn.

Helaas......in het verkoop gesprek zijn ze uiteraard ontzettend aardig maar zodra de eerste aanbetaling is gedaan is het over en uit met de service.

De keuken werd afgeleverd en geïnstalleerd...voor zover je dat zo kan noemen. De kastjes werden in de muur geramt, pluggen werden niet gebruikt. Uiteindelijk konden ze nog 2 keer terug komen om het helemaal opnieuw te doen. De helft van de bijgeleverde spullen werden niet gebruikt bij de installatie want dat vonden de heren niet prettig werken.

In 2 jaar tijd tot 2 keer toe een kraan kunnen vervangen en elke keer dat je belt wordt er moeilijk gedaan, voor elk klein dingetje proberen ze kosten in rekening te brengen terwijl je toch mag verwachten dat als je een bij een dergelijke zaak een keuken koopt en er iets niet helemaal goed is ze dit zonder problemen verhelpen.

Als je ergens niet tevreden over bent krijg je iemand aan de lijn die totaal geen idee heeft waar ze het over heeft....al met al. Bespaar jezelf een hoop ellende en koop hier in ieder geval geen keuken!

Fauser
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jan 2011 09:48

Re: keukenzaken

Ongelezen bericht door Fauser »

Vrij eenvoudig..
Bezoek een aantal keukenzaken en leg je wensenlijst voor.
Leg altijd je maximale budget voor.
Door dit te doen, kunnen beide partijen prima inschatten waar ze staan of willen komen.
Bovendien kun je nooit genept worden met een prijs. Vergelijk simpelweg gewoon een aantal prijzen / zaken.
Tijdens zo'n bezoek, adem de sfeer in.
Hoe is het advies, is een verkoper geinteresseerd, wat je zie je allemaal etc etc. Zelfs de kleinste details zijn hierin belangrijk.
Beslis NOOIT in 1 keer. Vergelijk gewoon in een rustige omgeving ( thuis ).
Teken al helemaal NOOIT wat, behalve als het de order is, je eruit bent met een verkoper en je er goed bij voelt.
Een goede keukenzaak herken je aan een goed stuk advies in combinatie met een ontspannen omgeving.

Succes

MAXIEM

Re: keukenzaken

Ongelezen bericht door MAXIEM »

…op verzoek van de radarredactie is dit verwijzingsbericht gewist…
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 09 jul 2012 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: keukenzaken

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Fauser schreef:Leg altijd je maximale budget voor.
Kunt u me dat eens uitleggen ? Ik word er altijd een beetje kriegel van als de eerste (of tweede) vraag meteen is wat is het budget? Als ik serieus ergens voor ga kijken is er budget voor mijn 'eisen' en ook nog wel een paar wensen.

Bovendien als een beetje verkoper een beetje aardig oplet op de nodige signalen zou deze aardig kunnen peilen wat het budget van iemand is en dan hoeft het er niet duimendik bovenop te liggen.

Fauser
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jan 2011 09:48

Re: keukenzaken

Ongelezen bericht door Fauser »

Kunt u me dat eens uitleggen ? Ik word er altijd een beetje kriegel van als de eerste (of tweede) vraag meteen is wat is het budget? Als ik serieus ergens voor ga kijken is er budget voor mijn 'eisen' en ook nog wel een paar wensen.
Omdat budget of begroting essienteel is voor de totstandkoming van een goede offerte. Juist dan wordt u toch serieus genomen ? Hoe serieus is het, als u uren en uren aan tafel zit met een verkopende partij en vraag en aanbod liggen mijlen en mijlen ver uit elkaar.
U en de verkoper hebben toch enkel en alleen tijd verkwist ?
Waar komt uw irritatie vandaan ?
Vind u het vervelend dat een verkoper exact weet wat u uit wilt geven ?
Veel klanten hebben de angst dat een verkoper exact het budget van de klant als verkoopprijs noemt. En dat u toch nog teveel betaalt.
Maar u kunt toch vergelijken ? Pas dan weet u hoe reëel uw budget is en wat ervoor te koop is.
Natuurlijk heeft u wensen en eisen, niets mis mee. Het is alleen de vraag of deze reëel zijn en/of de keukenzaak hieraan kan voldoen.

Klaver5
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 mei 2012 22:19

Re: keukenzaken

Ongelezen bericht door Klaver5 »

Wij gaven vorig jaar bij de eerste offerte ook ons budget op van € 15.000. We kregen een aanbod voor een composiet werkblad, 6 onderkasten, fornuis, afzuigkap, vaatwasser en koelkast voor €14.995.
Bij een andere leverancier, zonder ons budget op te geven, kregen we een offerte van € 12.500 voor een mooiere keuken. Ik heb er van geleerd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: keukenzaken

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Fauser schreef:Omdat budget of begroting essienteel is voor de totstandkoming van een goede offerte. Juist dan wordt u toch serieus genomen ? Hoe serieus is het, als u uren en uren aan tafel zit met een verkopende partij en vraag en aanbod liggen mijlen en mijlen ver uit elkaar.
U en de verkoper hebben toch enkel en alleen tijd verkwist ?
Dat overkomt me eigenlijk niet zo vaak dat vraag en aanbod mijlenver uit elkaar liggen. Dus tijd verkwisten valt dan ook wel mee. Als we aan de praat raken over een keukenopstelling, wil ik weten wat alles kost met al mijn wensen erop en eraan. Van daaruit komen we wel ergens uit wat binnen het budget past.
Fauser schreef: Waar komt uw irritatie vandaan ?
Vind u het vervelend dat een verkoper exact weet wat u uit wilt geven ?
Veel klanten hebben de angst dat een verkoper exact het budget van de klant als verkoopprijs noemt. En dat u toch nog teveel betaalt.
Maar u kunt toch vergelijken ? Pas dan weet u hoe reëel uw budget is en wat ervoor te koop is.
Natuurlijk kan ik vergelijken maar als ik overal het budget op tafel leg ben ik bang dat er erg handig naartoe gerekend wordt, terwijl het minder hoeft te kosten.

Om een offerte te berekenen hoeft een keukenverkoper het budget niet te weten. De gewenste keuken bestaat uit een onderdelenlijst. Dat kost x + winst y.
Een keukenverkoper moet prima kunnen uitrekenen wat een keuken moet kosten zonder het budget te weten. Als ik voor zoiets op pad ga is er meer dan genoeg budget voor mijn eisen en wensen. Dat wil niet zeggen dat ik dat ook maar helemaal wil uitgeven. Wat is de toegevoegde waarde in die rekensom ? Bij een autodealer kunnen ze ook heel gemakkelijk een catalogusprijs voor een auto uitrekenen zonder budget.

Klaver geeft een treffend voorbeeld waarom ik die vraag niet meteen wil beantwoorden.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: keukenzaken

Ongelezen bericht door sjoegel »

Natuurlijk kan ik vergelijken maar als ik overal het budget op tafel leg ben ik bang dat er erg handig naartoe gerekend wordt, terwijl het minder hoeft te kosten.
Dit klopt. Daarom nooit je budget geven. Ik weet zelf wel wat ik kan betalen en welke winkel daarbij past.

Klaver5
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 mei 2012 22:19

Re: keukenzaken

Ongelezen bericht door Klaver5 »

Was het allemaal maar zo makkelijk. Ik weet ook wel dat met € 5.000 beter naar Ikea kunt gaan en met € 30.000 naar Bulthaup.
Maar daar tussen in is het voor ons consument niet in te schatten of dat ene Duitse merk met een umlaut beter of slechtere kwaliteit levert dan dat andere merk met sch. Als je al weet welke fabriek het huismerk levert.
Houten kastdeurtjes met of zonder gefineerd binnenpaneel, spaanplaatpersingen, ladedragers van zoveel kg, werkbladen met kwarts of niet.
We willen geen ja zeggen tegen een keuken van € 10.000 die we voor € 15.000 krijgen aangeboden. Ook al is dat ons budget.

nomoskar
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 apr 2005 12:00

Re: keukenzaken

Ongelezen bericht door nomoskar »

Vandaag net weer bij een keukenzaak geweest (KBC scharnegoutum) ergens heb ik ook wel zo iets van hoezo wil iedereen ons budget weten? Wij willen een aantal dingen in onze keuken en als een keukenzaak daar een offerte voor maakt dan kijken wij wel of we dat er voor over hebben.
Ik snap ook wel dat als ik een koffiemachine en allerlei andere luxe dingen wil de prijs erg hoog wordt. Maar als de minimale aperratuur de keuken enigzins duurder maakt dan sparen we maar een paar maand langer. Maar goed we zoeken nog vrolijk verder.

MAXIEM

Re: keukenzaken

Ongelezen bericht door MAXIEM »

nomoskar

Volhouden. Je eigen weg volgen. je bent goed bezig!!!

Maxiem.

Fauser
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jan 2011 09:48

Re: keukenzaken

Ongelezen bericht door Fauser »

Natuurlijk kan ik vergelijken maar als ik overal het budget op tafel leg ben ik bang dat er erg handig naartoe gerekend wordt, terwijl het minder hoeft te kosten.
Dus u bent bang dat u overal pootje gelicht wordt ? Vreemde gedachtengang vindt ik dat. U als consument eist transparantie van de verkoper, maar als de verkoper u daarom vraagt, zwijgt u. Hoe weet u dat iets minder hoeft te kosten ? Omdat er toch altijd wat vanaf kan ? Iedereen wil van het rare fenomeen " korting " af, maar dit is nu juist de manier waarop men het in stand houdt.
Dat overkomt me eigenlijk niet zo vaak dat vraag en aanbod mijlenver uit elkaar liggen. Dus tijd verkwisten valt dan ook wel mee. Als we aan de praat raken over een keukenopstelling, wil ik weten wat alles kost met al mijn wensen erop en eraan. Van daaruit komen we wel ergens uit wat binnen het budget past.
Met andere woorden : u legt al uw wensen op tafel. De totaalprijs overschrijdt ruim uw budget. Vanuit daar gaan we de keuke afwaarderen. Granietstenen werkblad wordt een spaanplaat werkblad, Siemens wordt Etna... Wordt u daar gelukkig van ?
Dit klopt. Daarom nooit je budget geven. Ik weet zelf wel wat ik kan betalen en welke winkel daarbij past.
Zeer knap als u kan inschatten welke winkel exact qua prijs aan uw wensen kan voldoen. Ik schat in van niet. Als u weet wat u kan betalen, waarom niet delen met de verkopende partij ? Nogmaals zij kunnen u dan voorzien van gerichter advies.

Maar goed, ik hou ermee op. Laat iedereen maar zelf weten wat ze doen.

Succes

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: keukenzaken

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Fauser schreef:Dus u bent bang dat u overal pootje gelicht wordt ? Vreemde gedachtengang vindt ik dat. U als consument eist transparantie van de verkoper, maar als de verkoper u daarom vraagt, zwijgt u. Hoe weet u dat iets minder hoeft te kosten ? Omdat er toch altijd wat vanaf kan ? Iedereen wil van het rare fenomeen " korting " af, maar dit is nu juist de manier waarop men het in stand houdt.
Ik verwacht dan ook niet direct hele hoge kortingen maar ik verwacht meteen een faire prijs. Om een calculatie te maken wat een keuken moet kosten zou het niet nodig hoeven zijn. Want het is simpelweg informatie die niets toevoegd aan de rekensom. Net zoals we vroeger die verhaaltjes kregen en iets moesten uitrekenen waarbij ook een aantal gegevens totaal niet relevant zijn voor de som.
Fauser schreef: Met andere woorden : u legt al uw wensen op tafel. De totaalprijs overschrijdt ruim uw budget. Vanuit daar gaan we de keuke afwaarderen. Granietstenen werkblad wordt een spaanplaat werkblad, Siemens wordt Etna... Wordt u daar gelukkig van ?
Nee zo werkt het bij mij niet. Als ik voor een keuken ga heb ik een aantal 'must' en een aantal 'wishes'. Het moge duidelijk zijn dat de musts de minimale vereisten zijn en de wishes meer vage wensen. Daar hangt het een beetje van de prijs af of ik dat er voor over heb ja of nee.

Ik ga een keuken echt niet zover afwaarderen dan zou ik eerder ervoor kiezen om nog even wat langer te sparen zodat ik het gewenste wel kan betalen. Ik spaar liever een jaartje langer dan tig jaren moeten aankijken tegen een keuken die het voor mij "net niet" is. Immers een keuken koopt men niet dagelijks natuurlijk.

Als ik bijvoorbeeld 40K te besteden heb, wil dat niet zeggen dat ik dat helemaal aan de keuken wil uitgeven. Maar als de gewenste keuken bijvoorbeeld 15K of 20K moet kosten is dat geen probleem.

Gesloten