LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn keuken offerte

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Suus1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2013 09:59

Mijn keuken offerte

Ongelezen bericht door Suus1985 »

Hallo,

Mijn vriend en ik hebben een nieuwbouwwoning gekocht welke eind dit jaar opgeleverd wordt. We zijn al een tijdje op zoek naar een mooie SieMatic keuken. Ons budget: 15k.

Ondertussen zijn we er al wel uit watvoor keuken het moet worden. Nu nog de puntjes op de i en... de prijs omlaag krijgen naar 15.000euro.
Wij zijn bij verschillende zaken geweest en onlangs zijn we bij een keukenzaak in Duitsland geweest waar we een prettig gevoel bij hebben. Alleen de vraagprijs bevalt ons nog niet zo.

Ik ben benieuwd wat jullie van de keuken en de prijs vinden. Als onze wensen echt niet reëel zijn i.c.m. ons budget, dan moeten we genoegen nemen met minder.

Dit is `m:

SieMatic SE2002RF, Lak mat, magnolia, standaard grepen
Werkblad: leisteen, montank black

L-vormige keuken
Ene zijde 3905mm, beginnend met 4 hoge kasten (2080mm hoog), 1 voor koelvries, 1 voor oven, 1 voor combioven, 1 gewoon kast
Dan ladekast van 80cm, dan hoekkast, geen carrousel.
Andere zijde 3290mm, dezelfde hoekkast, hier ga je dus ook die hoekkast in, dan nog 2 kasten van 60cm, 1 voor spoelbak met afvalsysteem, 1 voor vaatwasser; dan ladekast van 90cm.

Kook(schier)eiland, 2x 90cm ladekasten, aan de andere zijde 3 ondiepe kasten met vlakke deuren zonder greep.

Apparatuur:
Koevries: Siemens KI 38VA20
Combi: Siemens HB 84K552
Lade: Siemens HW 1405A2
Oven: Siemens HB 33GB550
Vaatwasser: Siemens SX 64M030EU
Gaskookplaat: ATAG 6pits HG9211BA
Afzuigkap: vlakscherm Novy 10900X, we willen liever een plasma van O+F, dit heeft nog een meerprijs van 1820euro, welke hij niet heeft mee genomen in de totaalprijs.

Verder, afvalsysteem, 3 kruidenrekjes en foliehouder.

Prijs: 20150euro

We denken erover de keuken te bestellen zonder de apparatuur. En dat we dan de apparatuur via internet kopen. Ik weet alleen niet of dit veel goedkoper is. Dus we zullen nog een offerte zonder apparatuur aanvragen. Wat zijn jullie ervaringen/ideeën hierover?
Concessies zouden kunnen zijn; een ander (goedkoper) aanrechtblad. Geen foliehouder (al zet dan geen zoden aan de dijk), de ladekast van 80cm veranderen naar gewone kast met dubbele deurtjes van 40cm. Is misschien minder mooi.
We hoeven ook niet perse een koelvries en vaatwasser van Siemens. Maar de keukenboer waar we geweest zijn biedt alleen Siemens, Miele en Atag aan.

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties. :D Alvast bedankt.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Mijn keuken offerte

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Een schiereiland is een eiland dat voor een deel aan het vasteland vastzit. Hoe moet ik me een schiereiland in een keuken voorstellen?
Zit je kookeiland daadwerkelijk aan een van de zijkant vast of staat het los? Dan is het een kookeiland, geen schiereiland.


Wel een lekker grote keuken hoor. Heb je al eens gedacht aan een apothekerskast? Of wordt dat voor deze keuken te duur?
Het lijkt me sowieso verstandiger om je keuken aan te passen aan je budget en niet andersom. Maar als je echt heel lang met je keuken wilt doen, moet je er natuurlijk wel elke dag met plezier in werken. Dat kan trouwens best goedkoper :wink: . Wij hadden een budget van de helft van dat van jullie en het is ook mooi geworden...

Succes!

Suus1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2013 09:59

Re: Mijn keuken offerte

Ongelezen bericht door Suus1985 »

Haha! Ja, het staat aan de zijkant vast tegen de muur. Dus vond ik eiland niet passen. :D

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Mijn keuken offerte

Ongelezen bericht door Jefdus »

Als je al bij verschillende zaken bent geweest, weet je denk ik zelf al wel of de prijs een beetje reëel is of niet. Elke keuken heeft nou eenmaal zijn prijs. Ik denk dat het lastig zal zijn om 25% van de prijs af te krijgen, tenzij ze echt ver boven de gemiddelde prijs zitten.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Mijn keuken offerte

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Suus1985 schreef:Haha! Ja, het staat aan de zijkant vast tegen de muur. Dus vond ik eiland niet passen. :D
Ik begrijp wat je bedoelt... :wink: Creatieve oplossing hoor, maar ja, ik zie altijd alles zo letterlijk voor me :mrgreen: .

En nogmaals: succes. Ik ben het eens met Jefdus.

Suus1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2013 09:59

Re: Mijn keuken offerte

Ongelezen bericht door Suus1985 »

Bedankt voor jullie reacties. Bij de laatste keukenzaak zijn we pas op deze opstelling/apparatuur gekomen. Dus ik weet niet wat andere keukenzaken zouden vragen.

Ik heb wel eens wat gegoogled en wat soortgelijke topics gevonden op deze site. Er waren een aantal mensen die veel kennis van zaken hebben (zelf keukenverkopers?) die goed konden inschatten of de vraagprijs oké is.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Mijn keuken offerte

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Wat dacht je van misschien geen Siematic ? Er zijn genoeg alternatieven die prijstechnisch zeer interessant zijn maar waar je dan niet voor de naam betaald. Die kwalitatief gezien absoluut goed zijn ! Neem bijvoorbeeld Systemat... Of geen lak maar kuntstof ? Zijn de zichtzijdes van bijvoorbeeld de hoge kasten ook meegelakt ? Deze zou je kunststof kunnen doen. Scheelt behoorlijk afhankelijk van hoeveel het er zijn uiteraard.

Ik zou persoonlijk het aanzicht van de keuken niet veranderen, daar krijg je spijt van. Het vervangen van een ladekast voor 1 met deuren zal symmetrisch gezien niet erg mooi zijn denk ik ?

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Mijn keuken offerte

Ongelezen bericht door Ferry26 »

O ja, anders moet je gewoon je poot stijf houden dat je niet meer dan 15 duizend uit wil geven. Laat de verkoper maar met alternatieven komen om die prijs naar beneden te krijgen.

Succes !

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Mijn keuken offerte

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Hoe dik is het werkblad ? Wellicht valt daar nog iets te halen. 3 cm massief kan al een aardige minderprijs met zich meebrengen. Tenzij het nu al 2 cm is dan...

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Mijn keuken offerte

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Bij Ikea komt deze keuken op een kleine €12.000.=
Dat heb je snel uitgerekend.... Je zou bijvoorbeeld ook niks kunnen zeggen.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Mijn keuken offerte

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Ik werk bij Ikea en jij niet dus.
Uhhhh nee bedankt...

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Mijn keuken offerte

Ongelezen bericht door thecure »

als combi zou ik de HB86p575 nemen van siemens. mooi tft display wat ook nog eens heel duidelijk is.

de aparte oven kan dan vervallen, deze combi kan zijn taak als oven prima aan, hij kan net zo warm worden als een losse conventionele oven.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Mijn keuken offerte

Ongelezen bericht door Ferry26 »

deze combi kan zijn taak als oven prima aan, hij kan net zo warm worden als een losse conventionele oven.
Dus het belangrijkste van een oven is dat deze warm wordt ? De rest van de functies is niet meer belangrijk ?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Mijn keuken offerte

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

ik weet niet of de actie van Siemens nu nog geldig is . Maar bij 5 apparaten kreeg u er (in 2012) 1 gratis of voor de halve prijs.

Enfin. Ik zou het gewoon zeggen zoals het is. Dat u de keuken graag wilt, maar dat uw budget niet hoger is dan 15K en vragen wat ze nog kunnen doen voor u

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Mijn keuken offerte

Ongelezen bericht door thecure »

Ferry26 schreef:
deze combi kan zijn taak als oven prima aan, hij kan net zo warm worden als een losse conventionele oven.
Dus het belangrijkste van een oven is dat deze warm wordt ? De rest van de functies is niet meer belangrijk ?
nee zo bedoel ik het niet.

vaak wordt er naast een combi ook nog een conventionele oven gekocht, omdat de prestaties van een combi vaak achterbleven bij een 'echte' oven.
de duurdere combi's die nu op de markt zijn, zoals de genoemde siemens, is ook een prima oven. daarom kan de conventionele oven vervallen. dat scheelt weer een apparaat.

Gesloten