LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken kopen , Rotterdam of omgeving.

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
ramrod
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 apr 2004 16:47

Keuken kopen , Rotterdam of omgeving.

Ongelezen bericht door ramrod »

Hallo

Wij willen binnenkort een andere keuken , zijn nu aan het oriënteren wat we willen en mooi vinden dit is denk ik het makkelijkste gedeelte ...

Het moeilijkste lijkt me om een goede en betrouwbare keuken zaak te vinden , het gaat ons niet om echt de aller goedkoopste te vinden (de hoofdprijs betalen hoeft ook weer niet ) maar wil als ik iets het uitgezocht zeker zijn van goede service en kwaliteit .

Zijn er in Rotterdam of omgeving goede zaken aan te bevelen ?

Alvast bedank

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Keuken kopen , Rotterdam of omgeving.

Ongelezen bericht door kokka »

wij hebben onze keuken van goedhart in alphen aan de rijn..we hebben er goede ervaringen mee.

echwel
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2010 00:07

Re: Keuken kopen , Rotterdam of omgeving.

Ongelezen bericht door echwel »

asto keukens groot en veel keus
bulthaup westplein klein maar heel fijn
en verder buiten de dmg keukenzaken zijn er niet veel meer over
succes

ramrod
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 apr 2004 16:47

Re: Keuken kopen , Rotterdam of omgeving.

Ongelezen bericht door ramrod »

Thx , we gaan eens kijken bij Asto.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Keuken kopen , Rotterdam of omgeving.

Ongelezen bericht door tenormin »

ramrod, schrijf Wooning, Bergschenhoek ook eens op uw lijstje en/of bekijk eerst de sites waar je eventueel naar toe wilt gaan. Probeer ook eventuele klachten te vinden, vooral over levering, nakomen afspraken e.d. En, als je niet zeker bent over het een en ander, zet nooit een handtekening, ook niet als men zegt dat het "maar" voor een offerte is.
Laatst gewijzigd door tenormin op 13 mar 2013 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Keuken kopen , Rotterdam of omgeving.

Ongelezen bericht door tenormin »

vogels schreef:
, schrijf Wooning, Berkel en Rodenrijs ook eens op uw lijstje
Waarom moet die ook op het lijstje?
Waar leest de heer vogels dat ik schrijf moet? ramrod vraagt om keukenzaken in de omgeving van Rotterdam, thats all. Is alleen een toevoeging.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Keuken kopen , Rotterdam of omgeving.

Ongelezen bericht door Isabel1 »

ik weet dat niet iedereen hier op het forum er even fan van is, maar ik heb goede ervaringen met grando op rotterdam alexander. Nette keuken, goed advies in de winkel gehad, netjes gemonteerd en geinstalleerd, problemen die er waren werden snel opgelost.

isabel

ramrod
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 apr 2004 16:47

Re: Keuken kopen , Rotterdam of omgeving.

Ongelezen bericht door ramrod »

Dank voor de reactie,s

> Probeer ook eventuele klachten te vinden, vooral over levering, nakomen afspraken e.d.

Dat heb ik gedaan en na het lezen er van had ik zo iets van "ik koop maar geen keuken meer " er zijn amper goede recensies over een keukenzaak te vinden , ik denk dat 95% negatief is met af en toe een verdwaalde goede ervaring .

Daarom ook voor de vraagstelling gekozen of iemand een goede zaak weet .

Wooning ook geweest maar dan die op Rotterdam zuid mooie keuken gezien , zelfde kast deurtjes als bij Mandemakers en Brugman keukens , neem aan dat Wooning ook tot de Mandemakers groep behoort ?

Bij Mandemakers Barendrecht een globale berekening laten maken , kasten uit de Mandemakers collectie , afm keuken 3.5 x 2.5 , geen boven kasten , wel 2 staande kasten 1.60 hoog en 30 diep voor de magnetron. Apparatuuralleen een inbouw magnetron (geen combi ), zwart composiet blad met gekartelde waterkering , spoelbak en kraan , eerste prijs indicatie €9000 , lijkt me erg veel geld ...?

Betaling bij aflevering 100% , op mijn vraag of er 75% kon worden betaald bij aflevering en 25% bij oplevering werd negatief gereageerd . Dit schijnt erg ongebruikelijk te zijn volgens hem ....?

Morgen verder kijken ... tips blijven welkom

echwel
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2010 00:07

Re: Keuken kopen , Rotterdam of omgeving.

Ongelezen bericht door echwel »

leuke zaak goudsesingel.
art design met voordelige italiaanse keuken van comprex.
klein bedrijf met persoonlijke aandacht, tenminste niet zo'n
grote keten zaak waar het alleen maar om omzet draait.
succes

PKRussel
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 jul 2010 11:59

Re: Keuken kopen , Rotterdam of omgeving.

Ongelezen bericht door PKRussel »

Ik heb m'n keuken bij Asto gehaald, een Leicht.
Dit is allemaal goedgegaan. Als betaling had ik een constructie waarbij ik aan een externe partij betaal. Externe partij betaalt hun uit tenzij ik een klacht heb. SafePay heette dat volgens mij.

Ik kan ze wel aanraden.

ramrod
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 apr 2004 16:47

Re: Keuken kopen , Rotterdam of omgeving.

Ongelezen bericht door ramrod »

Wie was de Externe partij dan bij Asto , ga er zo even langs .

PKRussel
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 jul 2010 11:59

Re: Keuken kopen , Rotterdam of omgeving.

Ongelezen bericht door PKRussel »

ramrod schreef:Wie was de Externe partij dan bij Asto , ga er zo even langs .
Bij Asto is de optie er gewoon. Ernaar vragen als offerte je bevalt.

ramrod
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 apr 2004 16:47

Re: Keuken kopen , Rotterdam of omgeving.

Ongelezen bericht door ramrod »

Na een aantal maanden even een update ,

We zijn bij een aantal keukenwinkel geweest , 3 van de Mandemakers groep in Barendrecht, Asto Keukens in de Waalhaven en BudgetPlan in Ridderkerk .

de Showrooms van de Mandermakers en Asto zagen er fraai uit , bij Mandemakers groep lagen de offertes tussen de 7.500 en 9000 euro voor een MDF keuken met gespoten frontjes zonder apparatuur .
Bij Asto was de offerte 6500 euro en bij Budgetplan 5500euro voor ook een MDF keuken met gespoten frontjes .

Mandemakers groep viel vrij snel af , men zet daar hoog in qua prijs en dan maar zien wat je er af kan praten , de verkopers waren ook wat van de "gladde" kant . Asto keukens prettige bediening op de prijs zat nog wat ruimte maar door miscommunicatie ,het niet sturen van tekeningen en of geen contact op nemen zijn we uiteindelijk naar Budgetplan gegaan om daar de boel af te ronden , veel keuken opstellingen , veel apparatuur om te bekijken maar niet in een flitsend pand .

De verkoper was prettig , drong niets op ( we hoefden geen apparatuur) koos niet altijd voor de duurste oplossing . Toen de offerte 100% klaar was werd er direct bij gezegd dat dit de prijs is ,verder onderhandelen heeft geen zin men geeft een rieele prijs , de uiteindelijke prijs is naar beneden op een rond bedrag afgerond . Uiteindelijk daar getekend , binnen 2 weken werd de keuken opgemeten vorige week is de keuken geleverd en geplaatst in 2 dagen .
De communicatie verliep goed , ook na het plaatsen toen bleek dat 1 koelkast deur niet goed door de fabrikant was geleverd , deze word over een maand geleverd , ook was de monteur aan 1 zijde vergeten het natuurstenen blad vast te zetten , dit is binnen 48 uur in orde gemaakt .

Al met al meer dan tevreden over de gang van zaken met Budgetplan , jammer van die koelkastdeur maar we gaan er vanuit dat dit over een paar weken in orde is gemaakt.

Gesloten