LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bauknecht/Whirlpool en 5 jaar garantie.

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Oosterveld
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2013 16:03

Bauknecht/Whirlpool en 5 jaar garantie.

Ongelezen bericht door Oosterveld »

Bauknecht/Whirlpool en 5 jaar garantie.
Wij kochten onze keuken bij de "Keuken Concurrent" eerste fout.
Als wij alle apparatuur van Bauknecht kochten dan kregen wij 5 jaar garantie, fout 2.
Nu onze apparatuur van het merk Bauknecht het af laat weten en nog in de 5 jaar garantie zit krijgen wij geen garantie want, wij zouden de garantie kaartjes niet hebben ingestuurd.
Dit is echter wel gedaan.
De Keuken Concurrent heeft volgens hun de wet aan hun kant.
Wij kunnen immers niet aantonen dat wij de kaartjes hebben opgestuurd.
Tja en nu.
Als wij de apparatuur laten repareren dan zijn wij ruim 300 euro kwijt dit met coulance regeling.
De combinatie Keuken Concurrent en Bauknecht/Whirlpool :twisted: Nooit aan beginnen

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Bauknecht/Whirlpool en 5 jaar garantie.

Ongelezen bericht door kss »

welk onderdeel is defect ? want er zit geen termijn op garantie in nederland.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Bauknecht/Whirlpool en 5 jaar garantie.

Ongelezen bericht door dhc »

kss schreef:welk onderdeel is defect ? want er zit geen termijn op garantie in nederland.
wel...uiteraard...

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bauknecht/Whirlpool en 5 jaar garantie.

Ongelezen bericht door 16again »

Ik vraag me af: Aan wie is bewijslast dat je garantie certificaat ingestuurd hebt?
Als in de voorwaarden niet staat dat je dit aangetekend moet doen, dan kan je stellen dat het risico van zoekraken bij de post bij tegenpartij ligt.


Duidelijk is dat je aantoonbaar 5 apparaten gekocht hebt, en dus voldoet aan belangrijkste voorwaarde.
Zie ook dit topic:
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 5&t=104790

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Bauknecht/Whirlpool en 5 jaar garantie.

Ongelezen bericht door kss »

16again schreef:Ik vraag me af: Aan wie is bewijslast dat je garantie certificaat ingestuurd hebt?
die ligt bij de verzender, dus jij als koper
Duidelijk is dat je aantoonbaar 5 apparaten gekocht hebt, en dus voldoet aan belangrijkste voorwaarde.
hij kan een speciale garantie dus niet meer claimen, omdat het insturen niet bevestigd is.

dan blijft over de gewone produkt kenmerken, ook al was er 1 apparaat gekocht. kan je onbeperkt gratis onderdelen laten vervangen die gebreken vertonen die tijdens normaal gebruik en onderhoud niet zouden mogen voorkomen. de vraag is dus wat vervangen moet worden om dat te kunnen beoordelen.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bauknecht/Whirlpool en 5 jaar garantie.

Ongelezen bericht door 16again »

kss schreef:
16again schreef:Ik vraag me af: Aan wie is bewijslast dat je garantie certificaat ingestuurd hebt?
die ligt bij de verzender, dus jij als koper
Ik mis je onderbouwing!

TS kan aanvoeren dat registratie per post achterhaalde methode is, die uit de tijd van de postkoetsen stamt.
Fabrikant had ook webpagina kunnen inrichten om apparaten te registreren, dan kun je als klant gelijk het resultaat printen om achteraf aan te kunnen tonen dat aan registratitie verplichting voldaan is.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Bauknecht/Whirlpool en 5 jaar garantie.

Ongelezen bericht door kss »

16again schreef:
kss schreef:
16again schreef:Ik vraag me af: Aan wie is bewijslast dat je garantie certificaat ingestuurd hebt?
die ligt bij de verzender, dus jij als koper
TS kan aanvoeren dat registratie per post achterhaalde methode is,
ja dat zou je inderdaad denken, maar de bewijslast dat iets is ontvangen ligt bij de verzender of bij de belanghebbende die iets eist (Ontvangsttheorie). in dit geval wil TS aanspraak maken op een speciale garantie regeling. kennelijk wil bk/wp uit coulance 300 euro ontvangen omdat hij die schade niet heeft kunnen dekken. de vraag is of dat terecht is?!!, misschien dat het defect onder de gewone garantie valt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bauknecht/Whirlpool en 5 jaar garantie.

Ongelezen bericht door bprosman »

TS kan aanvoeren dat registratie per post achterhaalde methode is, die uit de tijd van de postkoetsen stamt. Fabrikant had ook webpagina kunnen inrichten om apparaten te registreren, dan kun je als klant gelijk het resultaat printen om achteraf aan te kunnen tonen dat aan registratitie verplichting voldaan is.
Dat er technisch handigere methoden zijn mag wel bekend zijn maar doet niet zoveel ter zake als de fabrikant dit in zijn voorwaarden heeft staan waar je als consument mee accoord gegaan bent.
Dan had je hier eerder met de fabrikant een overeenstemming over moeten bereiken.

Gesloten