LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] atag/pelgrim

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
schoh
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2014 11:35

atag/pelgrim

Ongelezen bericht door schoh »

Ik heb in 2011 een keuken bij Tulp gekocht en gekozen voor Pelgrim inbouwapparatuur, omdat er dan een verlengde garantietermijn geldt tot maar liefst 8 jaar. Helaas blijkt die in de praktijk toch niet zo geweldig te zijn. Na iets meer dan twee jaar brak er een knopje van de combi-magnetron af. Tulp verwees naar Atag als fabrikant van Pelgrim. Dan blijkt dat er wel garantie is, maar dat er 61,50 euro voorrijkosten in rekening wordt gebracht. De reparatie van het knopje duurde welgeteld 10 seconden (!)
Ik had dat natuurlijk liever zelf gedaan, maar dat staat Atag niet toe, met als flauwekul argument dat er restspanning op het toestel kan staan.
Mijn ervaring is dat Pelgrim matig tot slecht van kwaliteit is en de service van Atag zeer slecht. Het is overduidelijk dat een monteur heel wat adressen kan afrijden op een dag, wat lucratief is voor 61,50 euro per keer. Zo wordt er leuk verdiend op de zogenaamde verlengde garantie!
Mijn advies: kies voor een goed merk en niet voor Pelgrim of Atag.

Peeceetje
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 dec 2012 15:26

Re: atag/pelgrim

Ongelezen bericht door Peeceetje »

Het is heel vervelend als iets stuk gaat waar garantie op zit, maar kosten, zoals de voorrijkosten zijn heel normaal, dat is geen garantiekwestie. En je kan niet weten of die monteur heel wat bezoekjes kan afleggen, want misschien moet hij wel ver rijden voor de volgende klant en dan kan ik je verzekeren dat daar misschien wel geld bij moet, die auto rijd niet op water, die auto kost geld,...en je laat hem thuis komen, dus dat is en stukje luxe,..en daar betaal je voor.

En logisch dat Atag jou dat knopje niet laat vervangen, als je het verkeerd doet draaien zij op voor de kosten.

Het is dus niet raar dat je voorrijkosten moet betalen. En dat er iets afbreekt wil toch niet meteen zeggen dat het slechte producten zijn of dat de service slecht is, het is maar net wat je er van verwacht. En jij verwacht dat alles gratis wordt gemaakt en zo werkt het nu eenmaal niet.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: atag/pelgrim

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Bovendien zullen er, bij het niet aanrekenen van de voorrijkosten, altijd mensen zijn die hier misbruik van maken en de lampjes van de wasemkap na 5 jaar door een monteur laten vervangen, want "het is toch garantie!".

Het is totaal niet lucratief om een technieker alleen voor de voorrijkosten te laten werken: hoe komen sommige mensen daar bij? Het is geen tuinderbaantje waar je een willekeurige oostblokker tegen een vergoeding van 10 euro per uur voor kan laten opdraven!

Veel apparatenleveranciers wagen zich niet eens aan een dergelijke waarborg, atag en pelgrim zijn pioniers met deze regeling. ( als voorbeeld miele: 90 euro om een monteur te komen laten kijken of het een garantiekwestie is.........)

CNAMAN
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2014 13:51

Re: atag/pelgrim

Ongelezen bericht door CNAMAN »

Mijn Gaskookplaat van ATAG is goed.

Maar de aftersales van ATAG is heel slecht en de communicatie ook.

Ik had mijn gaskookplaat geregistreerd maar kwam niet in aanmerking voor de extra garantie. Dit zou 40 euro extra kosten.

Daarna gebeld met ze en uitgelegd dat de aankoop datum van de keuken en de levering van de keuken 4 maanden scheelde. Dus dat ik niet iets kan registreren als ik het nog niet in bezit heb.

Ze vroegen mij dit in de mail te zetten en dan zouden ze het aanpassen.

Echter kreeg ik nog steeds geen bericht van hun dus na een paar weken heb ik ze weer gemailed.

En weer geen bericht

Na een maand heb ik maar weer eens gebeld en kreeg ik te horen dat ik maar eerst moest bewijzen dat dit waar is en dat ik de keuken leverancier moest verzoeken om contact met hun op te nemen.

Ik vroeg hun waarom ze dat dan niet even hebben gemeld.

Communicatie en aftersales is heel slecht daar ik hou mijn hart vast als er iets kapot gaat.

Gesloten