LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welk merk keukenapparatuur?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
adriaanmarjon
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2014 20:14

Welk merk keukenapparatuur?

Ongelezen bericht door adriaanmarjon »

Wij zijn een jong stel die net een 1e huis hebben gekocht, zonder keuken. We zijn benieuwd welk merk m.b.t. apparatuur wij het beste kunnen nemen. Miele is in onze ogen het beste merk maar ook direct het duurste.

Mandemakers Keukens adviseert ons Bauknecht apparatuur, dit schijnt betaalbaar en tevens een merk met goede garanties te zijn, is dit correct? of denkt de verkoper in dit geval alleen aan zijn eigen marge?
Onze ouders hebben Miele, Siemens & Atag apparatuur.

Wij zijn benieuwd naar de ervaringen van andere TROS Radar leden m.b.t. Bauknecht apparatuur. Voor welke apparatuur kunnen wij het beste gaan, wat kwalitatief goed is en tevens ook nog redelijk betaalbaar is. (een paar honderd euro verschil is voor ons geen probleem, tenzij de koelkast bij de 1 € 1500,- en bij de andere € 3000,- is)

We zijn benieuwd.


Alvast hartelijk dank.


Met vriendelijke groet,
Adriaan & Marjon

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Welk merk keukenapparatuur?

Ongelezen bericht door kweenie »

hangt ook af van je wensen en welk soort apparatuur je nodig hebt. Het is niet echt zo dat je kunt zeggen dat een merk voor ieder apparaat even goed is. Een afzuigkap is bijvoorbeeld heel wat anders dan een koelkast en weer heel anders dan een gasfornuis.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Welk merk keukenapparatuur?

Ongelezen bericht door tenormin »

Hallo adriaanmarjon, Bosch, Siemens, ATAG, Electrolux. Apparaten die ik al jaren gebruik, minimaal 20 jaar en dat zonder probleem. ATAG is een keramisch fornuis met elektrische oven, de Bosch is een wasmachine, de droger een Siemens (Bosch/Siemens is een). Natuurlijk hebben de apparaten geen A label meer, destijds bij eerste uitkomst wel, maar nu is er AAA, maar waar ik vroeger (praat over de jaren 60) voor Miele ging, toen was er inderdaad geen betere, maar dat is lang achterhaald. Mandemakers zal waarschijnlijk met Bauknecht werken vanwege de voor hun hoge inkoopkorting, denk ik. Ik zou eerst eens flink alle klachtensites aflopen over de merken die je in gedachte hebt en dan je beslissing nemen. Je kunt je geld maar een keer uitgeven dus neem geen ondoordachte beslissing. 't Is geen broodje wat jullie gaan kopen. Succes met wat jullie besluiten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Welk merk keukenapparatuur?

Ongelezen bericht door sjohie »

Veel hangt ook af van correcte plaatsing, onderhoud en gebruik van de apparaten in kwestie. Een tante van me vervloekte haar almaar kortsluiting krijgende inductiekookplaat van Miele, totdat een monteur onschuldig vroeg waarmee ze deze onderhield. Toen bleek dat ze 2x week de plaat goed afsopte met water en schuurmiddel, werd veel duidelijk. :wink:

Bauknecht is een prima merk, mijn zus en zwager hebben er de hele keuken vol mee, en alle apparaten overleven al 7 jaar vol gebruik, en de ongelukjes van 3 kinderen (4 , en 10 jaar oud). Mijn ouders hebben een keramische kookplaat van Miele, welke al ~20 jaar foutloos werkt. Onze Miele gaskookplaat daarentegen vertoont al wat kuren, denk aan de ingebouwde ontsteking van een paar pitten die het niet meer doet. Die zat overigens in de keuken toen we het huis ~5 jaar geleden kochten, en zal zo'n 7 jaar oud zijn.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Welk merk keukenapparatuur?

Ongelezen bericht door tenormin »

sjohie schreef: Onze Miele gaskookplaat daarentegen vertoont al wat kuren, denk aan de ingebouwde ontsteking van een paar pitten die het niet meer doet. Die zat overigens in de keuken toen we het huis ~5 jaar geleden kochten, en zal zo'n 7 jaar oud zijn.
De "nieuwe generatie" Miele is immers een kreet dat er is geen betere al lang achterhaald is. Vroeger was in dit geval beter. Als je stelt dat je familie al 7 jaar probleemloos met Bauknecht in de weer is; dat is kort in mijn ogen: praat over mijn apparatuur (alweer: prijs niks want....) nu 20 jaar meegaat en als 't effe kan nog wat langer.

dacara
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 aug 2011 20:09

Re: Welk merk keukenapparatuur?

Ongelezen bericht door dacara »

Wij koken erg graag en hebben altijd de volgende criteria voor het gebruik van keukenapparatuur gehouden. Duurzaamheid, gebruiksvriendelijkheid, zuinigheid, design, kwaliteit. En kwamen daarbij al lerende eerst uit bij een grote keuken met alles van siemens en dan het top segment. Enkele jaren geleden hebben we de keuken aangepast/verbouwd en kwam een heel andere keuken. En kozen we voor hoofdzakelijk het topsegment van neff incl. Koffieautomaat en naast een oven/magnetron combi ook voor een stoomoven/oven combinatie (alles in panoramaopstelling), met een itho afzuiginstallatie en een liebherr koelkast en afzonderlijke vrieskast. Met een quooker. We hebben nu apparatuur waar we erg zuinig en kwalitafief jaren met gebruiksgemak kunnen kokkerellen. En ziet er door de gehele opstelling (kookeiland, allin panoramavorm erg mooi uit. Het is dus maar net wat het doel is en je voor prima apparatuur (en type) over hebt. Belangrijk is dat je de specificaties van de types vergelijkt. En o.m. de keuze maakt tussen zuinig of erg zuinig, stil of erg stil, gemak (quooker/ingebouwde koffieautomaat) of een extra handeling en apparaat. Veel suc6

adriaanmarjon
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2014 20:14

Re: Welk merk keukenapparatuur?

Ongelezen bericht door adriaanmarjon »

Hartelijk dank voor alle reacties, deze stellen wij zeer op prijs. We zijn benieuwd of er nog andere mensen hun ervaringen met bepaalde merken kunnen delen zodat wij een beeld hebben bij hoe merken over het algemeen presteren etc. We zullen dan zeer binnenkort onze definitieve beslissing nemen of wij voor 1 of verschillende merken zullen gaan en natuurlijk welke.

We zijn benieuwd wat er nog meer komt en of mensen kunnen aangeven met welke merken ze echt slechte ervaringen hebben, dan kunnen we deze ook meewegen in onze beslissing.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Welk merk keukenapparatuur?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zou vooral ook kijken welke aspecten je van je apparatuur belangrijk vindt. Wij vinden (net als volgens mij heel veel mensen) bijvoorbeeld het lawaai van de meeste afzuigkappen erg hinderlijk. Daarom hebben we hebben daar relatief veel aan uitgegeven en we zijn daar erg tevreden mee. (overigens geen bekend keuken apparatuur merk, wel een goed afzuigkappen merk)

Zo zijn er meer zaken waarvan je vooral moet kijken wat je nu en de komende heleboel jaar zou willen. Welk merk dat dan zou worden vind ik een vraag die pas op de tweede plaats zou moeten komen. En waarbij ik mij vooral ook zou laten leiden door welke merken de apparaten hebben die aan jouw wensen voldoen.

butch
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 sep 2008 17:11

Re: Welk merk keukenapparatuur?

Ongelezen bericht door butch »

Er is geen beste merk apparatuur, t gaat erom wat je ermee wilt doen.....

Kookplaat? Ho vaak kook je, hoeveel personen in huis,wat voor hitte bron....
Combi: wat ga je ermee doen, opwarmen of echt bakken of stomen etc

En zo kan ik ff doorgaan.....kijk naar je portomenee, doet Mandemakers ook, daar waar zn hoogste marge op zit verkopen ze graag.....

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Welk merk keukenapparatuur?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Het merk is totaal onbelangrijk! Vooral bij inbouwapparatuur. Er zijn maar een paar fabrikanten en die zetten er de naam op die de afnemer wil. In onze keuken zit een Pelgrim=Siemens kookplaat ingebouwd... ik heb ze allebei en heb ze van binnen en buiten vergeleken: er is (in dit geval) geen verschil.
Koelkasten van AEG/Bosch/Siemens idem.
Wasmachines hetzelfde laken een pak.

lpc
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jan 2004 15:37

Re: Welk merk keukenapparatuur?

Ongelezen bericht door lpc »

Wij hebben alle keuken apparatuur van Siemens. Doordat wij meerdere apparaten tegelijk kochten kregen wij gratis 5 jaar garantie.
Deze maand is alles precies 10 jaar oud en nog steeds probleemloos in gebruik.
Ook hebben wij een wasmachine en droger van dit merk al 14 jaar zonder problemen. Voor ons geen anders merken meer.
Succes met je aankoop.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Welk merk keukenapparatuur?

Ongelezen bericht door kweenie »

Geip Suusje schreef:Het merk is totaal onbelangrijk! Vooral bij inbouwapparatuur. Er zijn maar een paar fabrikanten en die zetten er de naam op die de afnemer wil.
Ja en nee. Ja, de fabrikanten maken de zelfde apparaten voor meerdere merken. En ja, ook andersom, de merken halen hun apparaten bij verschillende fabrikanten. Dus een zelfde apparaat kun je vaak van verschillende merken kopen. En dan vaak ook tegen een vergelijkbare prijs.

Maar er zit tussen de verschillende types en fabrikanten wel kwaliteitsverschil. En wat bij het ene merk een instaptype is, kan bij een ander merk al middenmoot of voor dat merk top zijn. Daarom geeft een merk vaak al wel een indicatie van hoe het kwaliteitsniveau ongeveer zal liggen.

Revolucion
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jul 2014 15:33

Re: Welk merk keukenapparatuur?

Ongelezen bericht door Revolucion »

Interessant topic, daar wij met dezelfde vragen zitten.

Onze voorgestelde keuken kan met veel Pelgrim materiaal worden geleverd. Ik vroeg namelijk of er qua prijs een stapje terug gedaan kan worden, toen kregen we mooie Pelgrim apparatuur te zien: combi stoomoven en combi mag/oven. Ziet er qua design mooier uit dan Siemens, vinden wij.

De adviseur gaf aan dat Pelgrim een trede onder Siemens zit, maar nog steeds een goede degelijke middenklasse.

Reviews die ik hier lees zijn heel negatief, maar ook van 2006-2008. Is er volgens de kenners in de tussentijd eea verbeterd? Of nog steeds beter Pelgrim ontwijken voor bepaalde apparaten.

Want als ik prijzen online check is Pelgrim niet zondermeer meer de 'veel goedkopere oplossing'.

Iemand een idee, of ervaring met recent Pelgrim materiaal?

mbuijsse
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2015 22:07

Re: Welk merk keukenapparatuur?

Ongelezen bericht door mbuijsse »

Revolucion, hebben jullie nog reactie gehad t.a.v. Pelgrim materiaal? Bij ons hetzelfde verhaal van de adviseur: Pelgrim net onder Siemens en ook prima. We zijn benieuwd naar praktijkervaringen.

lpc
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jan 2004 15:37

Re: Welk merk keukenapparatuur?

Ongelezen bericht door lpc »

Geip Suusje schreef:Het merk is totaal onbelangrijk! Vooral bij inbouwapparatuur. Er zijn maar een paar fabrikanten en die zetten er de naam op die de afnemer wil. In onze keuken zit een Pelgrim=Siemens kookplaat ingebouwd... ik heb ze allebei en heb ze van binnen en buiten vergeleken: er is (in dit geval) geen verschil.
Koelkasten van AEG/Bosch/Siemens idem.
Wasmachines hetzelfde laken een pak.
Daar ben ik het toch niet mee eens. Ik had ooit een dure Bauknecht inbouw magnetron/oven en daar vielen vrij snel de nummertoetsen vanaf. Werkte nog wel maar zag er niet uit. Dus dat merk zou ik dan ook niet aanraden.

Gesloten