LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken folie/lamineer laat los, bewijs fabricagefout

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Keuken folie/lamineer laat los, bewijs fabricagefout

Ongelezen bericht door 16again »

snuffel1 schreef:Een keuken van tien jaar oud is geproduceerd naar de maatstaven die toen bestonden.
Die maatstaven zijn niet zo relevant, het gaat om de verwachting die koper er bij aanschaf normalerwijs van mocht hebben.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Keuken folie/lamineer laat los, bewijs fabricagefout

Ongelezen bericht door Dirkie »

dfrenner schreef:Laat ik het anders stellen, als Bemmel & Kroon er in 2003 had bijverteld dat dat ik naar alle redelijkheid mag verwachten dat in 2011 4 kastjes er lelijk uitzien en in 2014 75% van de kastjes het lamineer zou loslaten, dan had ik inderdaad de keuken nooit gekocht.
Als zij dat in 2003 erbij verteld hadden, dan ben ik er vrij zeker van, dat U daar geen keuken gekocht had. Misschien had U dan wel een IKEA keuken gekocht vanwege de veel betere garantie.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Keuken folie/lamineer laat los, bewijs fabricagefout

Ongelezen bericht door gilas »

dfrenner schreef:edereen die het daar niet mee eens is, vraag ik me af hoe hij/zij zelf zal reageren in een dergelijk situatie!
Zelf nieuwe folie kopen en dit er op plakken kan je ook nog eens veranderen of zelfs er lijm achterplakken.
En als ik helemaal drastisch wil doen een nieuwe keuken aanschaffen want veranderen is ook weleens goed.
dfrenner schreef:Zaak ligt bij DAS :)
DAS heeft al contact gezocht vorige week met de mededeling dat ze hem in behandeling gaan nemen.
It's out of my hands...
Oh je hebt DAS,dan hoeft dat bedrijf zich helemaal geen zorgen te maken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Keuken folie/lamineer laat los, bewijs fabricagefout

Ongelezen bericht door crazyme »

Dirkie schreef:
dfrenner schreef:Laat ik het anders stellen, als Bemmel & Kroon er in 2003 had bijverteld dat dat ik naar alle redelijkheid mag verwachten dat in 2011 4 kastjes er lelijk uitzien en in 2014 75% van de kastjes het lamineer zou loslaten, dan had ik inderdaad de keuken nooit gekocht.
Als zij dat in 2003 erbij verteld hadden, dan ben ik er vrij zeker van, dat U daar geen keuken gekocht had. Misschien had U dan wel een IKEA keuken gekocht vanwege de veel betere garantie.
Dat had de verkoper uiteraard ook niet verwacht.

Na 11 jaar is de economische waarde van de keuken NUL.

Dus waar hebben we het hier eigenlijk over ?

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: Keuken folie/lamineer laat los, bewijs fabricagefout

Ongelezen bericht door gast286 »

Ik mag van een kwaliteitskeuken minimaal verwachten dat hij langer dan een Ikea keuken meegaat toch?
Dat wel ja, maar dan moet je wel eerst een kwaliteitskeuken kopen. B&K was zeker in die tijd hofleverancier van Rotpunkt, enorm veel keuze, lekker goedkoop en na een paar jaar nieuwe frontjes.

keukenopdracht
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2014 13:58
Contacteer:

Re: Keuken folie/lamineer laat los, bewijs fabricagefout

Ongelezen bericht door keukenopdracht »

Het is een probleem wat bij meerdere fabrikanten van foliedeuren voorkomt. Er is indertijd te snel begonnen met produceren, zonder goed te testen. Volgens een aantal leveranciers vreet namelijk de lijm van de mdf/hdf, de lijm van de folie op. Je kunt het ook wel zien, want het front eronder is gewoon schoon. Vaak begint het al met een jaar of 6.Bovendien heeft het verlijmen van de folie ook met de temperatuurinstelling van de machines te maken. Deze moet constant zijn. Een advies van mijn kant aan Dfrenner, kijk of je in je regio een goede meubelspuiter kan vinden, die de folie kan verwijderen en de deuren netjes kan spuiten. Kijk vervolgens of je met de leverancier een overeenkomst kan krijgen over de kosten. B&K zal dit waarschijnlijk ook willen oplossen en bovenstaand is een goedkopere en betere oplossing, dan allemaal nieuwe fronten leveren en monteren. Succes.

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Keuken folie/lamineer laat los, bewijs fabricagefout

Ongelezen bericht door *.* »

Uitspraak van de rechter :
ja, u heeft gelijk. De keukenleverancier moet u nieuwe deuren leveren. De rechter zal de keukenzaak voorstellen een redelijk voorstel te doen maar ook de consument erop wijzen dat er ook economisch gebruik heeft plaats gevonden. Dus vindt de rechter het billijk dat de rekening voor de deuren op een basis van bijvoorbeeld 50/50 wordt verdeeld. En daar is de keukenleverancier blij mee want die bepaald de brutoprijs :lol:

Ik zie hierboven staan "had bij ikea gekocht met 25 jaar garantie", maar de garantie van Ikea is een aflopende garantie. Na 10 of 15 jaar ga je als klant behoorlijk meebetalen in geval van "garantie".

En wedden dat als je bij Ikea binnen bent voor de garantiekwestie dat je ook weer leuke dingetjes ziet en met je boodschappenkar vol bij de kassa komt :)

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Keuken folie/lamineer laat los, bewijs fabricagefout

Ongelezen bericht door ruud_a »

keukenopdracht schreef:Het is een probleem wat bij meerdere fabrikanten van foliedeuren voorkomt. Er is indertijd te snel begonnen met produceren, zonder goed te testen. Volgens een aantal leveranciers vreet namelijk de lijm van de mdf/hdf, de lijm van de folie op. Je kunt het ook wel zien, want het front eronder is gewoon schoon. Vaak begint het al met een jaar of 6.Bovendien heeft het verlijmen van de folie ook met de temperatuurinstelling van de machines te maken. Deze moet constant zijn. Een advies van mijn kant aan Dfrenner, kijk of je in je regio een goede meubelspuiter kan vinden, die de folie kan verwijderen en de deuren netjes kan spuiten. Kijk vervolgens of je met de leverancier een overeenkomst kan krijgen over de kosten. B&K zal dit waarschijnlijk ook willen oplossen en bovenstaand is een goedkopere en betere oplossing, dan allemaal nieuwe fronten leveren en monteren. Succes.
misschien was het niet zo makkelijk voor de fabrikant van keukenkastjes.
de gebruikte lijm wordt verboden en de nieuwe lijm laat blijkbaar pas na een aantal jaren los.
wat moet je dan in die tussentijd?
het lijkt me dat ze hun wijsheid voor de lijm bij een lijmproducent hebben gehaald.
mogelijk heeft die een slecht advies gegeven.

mogelijk bestond er niet eens een geschikte lijm.
en wat wordt dan de situatie?

Gesloten