LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet kopen bij Brugman Keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
LHoek
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2015 11:52

Niet kopen bij Brugman Keukens

Ongelezen bericht door LHoek »

De werkwijze van Brugman Keukens is er eentje waar je niet aan deel wil nemen, dat kunnen wij uit ervaring zeggen. De verkopers zijn erg goed en hebben ons na 4 uur murw te praten een contract laten tekenen waarin we toestemmen dat de gehele keuken op voorhand betaald moet zijn. Stom, stom dat we dat gedaan hebben, een moment van verstandsverbijstering. De keuken die we gekocht hebben is mooi, maar de installatie en de nazorg een drama. Brugman Keukens werkt met losse aannemers die ze inhuren per klus en die slecht betaald worden. Al bij het voorbezoek van de aannemer wordt dit aan ons gemeld en krijgen we ook meteen te horen dat bij het minste of geringste meerwerk wordt gerekend. Dit was niet zoals de verkoper van Brugman het ons had doen geloven. De gehele keuken zou worden geïnstalleerd zoals wij dat wilden en daar rekenden ze een vaste prijs voor. We hebben diverse meerwerk moeten betalen anders weigerde de aannemer simpelweg om het stopcontact te monteren.
De montage is zeer onkundig gebeurd. De electra die was aangelegd voor de oven bleek niet zwaar genoeg toen ze de oven kwamen monteren. De hele keuken was al gestuukt, dus er moest worden geïmproviseerd met gaten naar de woonkamer en in de vloer om alsnog een goede kabel naar de meterkast te krijgen. De gasslang was niet aangedraaid en schoot tijdens het gebruik ineens los. De slang en het gaskraantje zijn niet volgens de NEN norm gemonteerd, loopt achter het fornuis langs, we kunnen niet bij het gaskraantje zonder het fornuis helemaal naar voren te halen, flexibele slang met koppelstuk ertussen gemaakt, kortom ellende. De planken met daarin voorgeboorde gaten voor verlichting waren niet goed en moeten opnieuw gemaakt. Nu, twee maanden later, wachten we nog steeds op deze planken en hebben we geen verlichting boven het aanrecht. Plinten niet goed gemonteerd, dus die vielen steeds om, spat rand nog niet geleverd, etc. etc. We hebben diverse malen gebeld met de service desk, maar daar treft je meisjes die voorgeprogrammeerde teksten oplezen, zoals "we doen ons best" "we zullen zo snel mogelijk" "we kunnen niet garanderen" etc. Vervolgens hebben we onze klacht in een uitgebreide mail gestuurd naar Brugman keukens en ook als brief en als aangetekend schrijven. Het enige wat we terug hebben gekregen is een automatisch gegenereerd bericht dat ze binnen 5 werkdagen zullen reageren. Dat is inmiddels 6 dagen geleden en we hebben nog steeds niets gehoord. Je staat machteloos als klant, want je hebt geen pressiemiddel meer, namelijk al het geld is al binnen bij Brugman Keukens. Ons advies: KOOP NOOIT EEN KEUKEN BIJ BRUGMAN KEUKENS.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Niet kopen bij Brugman Keukens

Ongelezen bericht door bprosman »

een contract laten tekenen waarin we toestemmen dat de gehele keuken op voorhand betaald moet zijn
Sorry dat ik het zeg, maar data ben je toch zelf bij geweest. Zelf betaal ik NOOIT de volle mep aan ook niet bij Brugman waar ik mijn badkamer destijds gekocht heb.
Mijn argument is altijd dat de kans dat zij failliet gaan groter is dan dat ik failliet ben.
De verkoper van Brugman was het daar destijds niet mee een maar na een "Take-it or leave it" heb ik 500 Euro aanbetaald , 80% bij aflevering van de spullen (dan kan ik het altijd nog iemand anders laten installeren) en 20% bij oplevering.
Moet er wel eerlijk bijzeggen dat we vantevoren gewaarschuwd waren voor de "Mandemakers praktijken". Mijn (lokale) keukenboer zat er al helemaal niet mee dat ik het zo wilde doen.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Niet kopen bij Brugman Keukens

Ongelezen bericht door mika21 »

Daar zijn ze goed in getrained, murw praten. Maar je bent er toch zelf bij????? Als je het niet vertrouwd, je er geen goed gevoel bij hebt, dan stap je op en zegt netjes gedag. Ik weet het niet zeker: maar je hoeft toch nooit het volledige bedrag te betalen? Wellicht dat iemand anders dat weet, ben niet zeker.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Niet kopen bij Brugman Keukens

Ongelezen bericht door olaf79 »

mika21 schreef:Daar zijn ze goed in getrained, murw praten. Maar je bent er toch zelf bij????? Als je het niet vertrouwd, je er geen goed gevoel bij hebt, dan stap je op en zegt netjes gedag. Ik weet het niet zeker: maar je hoeft toch nooit het volledige bedrag te betalen? Wellicht dat iemand anders dat weet, ben niet zeker.
Een goede verkoper is getraind om je met een goed gevoel de winkel te laten verlaten niet om je murw te praten.
Volgens de wet hoef je nooit meer dan 50% aan te betalen.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Niet kopen bij Brugman Keukens

Ongelezen bericht door 16again »

Op consuwijzer kun je je beklagen over verplichte vooruitbetaling:
https://www.consuwijzer.nl/klacht-indie ... onsuwijzer
Bij voldoende klachten volgt er weer een boete.


Met alle onderaannemers heb je niets te maken, daar heb je geen overeenkomst mee.

Als Brugman niet meewerkt om de keuken volgens overeenkomst te leveren, dan kun je naar de geschillencommissie stappen.

....het kopen van een keuken doe je niet zo vaak, en hoort een feest te zijn. :oops:

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Niet kopen bij Brugman Keukens

Ongelezen bericht door mika21 »

We hebben vandaag een orienterend gesprek gehad bij een bad kamer boer. Een fijn gesprek, alle tijd, alle mogelijkheden besproken. Wij hadden vragen, ze gaf eerlijk antwoord, noemde de voor- en nadelen daarop, luisterde eerst eens goed wat ons wensen waren. We waren er een ochtend aan "kwijt" maar gingen er tevreden van weg. Niks murw kletsen, nergens een handtekening hoeven plaatsen. Volgende week komt er een adviseur langs om alles nauwkeurig op te meten om misverstanden te voorkomen. Daarna pas een vervolggesprek.
Zo zou het moeten volgens mij.
20 jaar geleden hebben wij bij dezelfde firma een badkamer gekocht, het feit dat deze firma er nog steeds is zegt genoeg volgens mij. Toen waren wij ook tevreden.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Niet kopen bij Brugman Keukens

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou ja, LHoek geeft zelf al aan dat ze dom gehandeld hebben. Ze doen hun naam kennelijk eer aan: l*llen als Brugman. Maar ik betaal nooit aan, nergens. Pas als er aflevering plaats heeft gevonden betaal ik een percentage en na installatie pas de rest, als alles naar tevredenheid is geplaatst en werkt. Gaat zo'n firma daar niet mee akkoord dan is het "aju paraplu". Net als meubelen kopen: eerst alles goed checken, stoffering of leer in juiste kleur, nergens afwijkingen? Okay, dan heb ik een deal. Niet eerder.

HARRIE48
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 aug 2005 15:07

Re: Niet kopen bij Brugman Keukens

Ongelezen bericht door HARRIE48 »

20 Jaar geleden was Hr Brugman nog eigenaar,nu is het de Mandemakersgroep dat veranderd de zaak helemaal.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Niet kopen bij Brugman Keukens

Ongelezen bericht door tenormin »

HARRIE48 schreef:20 Jaar geleden was Hr Brugman nog eigenaar,nu is het de Mandemakersgroep dat veranderd de zaak helemaal.
Niet dat ik wat met Mandemakers Keukens iets heb maar dat ze al sinds 1978 aan de weg timmeren wil dus zeggen dat het geen eendagsvliegen zijn. Natuurlijk heeft iedereen wel eens een slechte ervaring met een redelijk tot goed bekendstaande zaak. In welke branche dan ook. Zelfs bij de beruchte S&S zijn ook mensen met wel goede ervaringen, echt waar. Maar ja, daar heeft iedere winkelier last van, van BCC tot MM enz. En met keukenverkopers; daar moet men pas de oren goed bij open houden, niets ondertekenen, niets afspreken, tenzij u er voor 100% achter kan staan. En het minimale aan aanbetaling doen. Gaan ze daar niet in mee, zoals al geschreven: dag hoor, voor u 10 anderen.

Gesloten