LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 1 van de 3 prijswinnaars bij KeukenKampioen... zogenaamd

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
ragingr2
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2015 00:12

1 van de 3 prijswinnaars bij KeukenKampioen... zogenaamd

Ongelezen bericht door ragingr2 »

Afgelopen week zijn wij met een suggestief telefoontje naar de KeukenKampioen gelokt. Wij voelen ons nu echt 2 enorm naieve sukkels en denken erover om KK voortaan 100% te boycotten met welke spectaculaire aanbieding ze ook komen. Ook al zijn we misschienaïef geweest (blijkbaar), toch vinden we dat KK zich schuldig heeft gemaakt aan keihard liegen en walgelijke verkooptrucs, zodanig dat we het nodig vonden nu dit verhaal hier te posten. Dat ging als volgt.

(deel 1/2 van dit verslag, deel 2/2 in de post hieronder)

We hadden op de site de Keukenplanner ingevuld. Er werd geadverteerd met ter ere van het 40e filiaal iedere 40e keuken gratis. Maar dit even terzijde, wij waren alleen maar even vrijblijvend die tool aan het invullen om te kijken wat een keuken ongeveer zou kosten. Om te weten waar moeten we naartoe sparen?

Vrij snel daarna werden we gebeld; wij zouden 1 van de 3 prijswinnaars in Nederland zijn die uit de gebruikers van de online keukenplanner waren geselecteerd. Wat hadden we dan precies gewonnen? Dat wilden ze nog niet zeggen, maar het was een hele grote prijs werd er gezegd. We zouden meer te horen krijgen op het net geopende filiaal. Oh ja, we moesten wel de maten van onze keuken meenemen.

Optelsom zover: 40e filiaal geopend, iedere 40e keuken gratis, 1 van de 3 winnaars in Nederland, neem de maten mee van je keuken. Dan snap je al wel met welk verwachtingspatroon wij zaten.

Enkele dagen later kregen we in de bus een brief om het afgesproken tijdstip te bevestigen. Die brief zag er echter uit als een doorsnee afspraak bevestiging, en er werd met geen woord gerept over het winnen van welke prijs dan ook. Nou ja, het zal wel onderdeel zijn van het zelfde mysterieuze spelletje dat ze aan de telefoon nog niets wilde verklappen. En ze zeiden immers dat we in de winkel meer zouden horen.

De dag van te voren werden we nog gebeld of we ook mee wilden eten. Dan werd er gratis voor ons gekookt in de winkel. Prima joh, waarom niet.

Met enige spanning gingen we aan het eind van de week naar de winkel, aan een gloednieuwe tak van de lokale meubelboulevard, waar een sjieke rode loper was uitgelegd naar de ingang. Net als op de site stonden er ook nog advertenties van 40% korting op iedere keuken (alleen de apparatuur vermoed ik, maar toch) en €1 montagekosten, plus een BBQ ccadeau. Nou, als ze dat allemaal al aan iedere klant weggeven, wat hebben wij dan wel niet gewonnen?

Binnen werden we netjes ontvangen, mochten we een rondje lopen voor we aan tafel gingen, en na het eten kwam de verkoper die ons zou gaan begeleiden. Tot op dit punt nog steeds geen woord over een prijs of dat wij 1 van de 3 winnaars waren. Maar ja, brave bescheiden Hollanders als wij zijn, gaan we er niet meteen direct naar vragen. Dat de verkoper naar de maten vraagt en een aantal keuzes voorlegt zal wel bij het spelletje horen. Totdat de verkoper vroeg: welk budget hadden jullie in gedachten?
..... euhm, nou wij zijn hier op julie uitnodiging, dus nu worden we toch wel heel benieuwd wat we nou precies gewonnen hebben. Voordat wij gaan zeggen wat/of/hoeveel wij iets uit gaan geven.

Nou, toen begon het. Tussen neus en lippen door, alsof hij deze verbaasde reactie deze week al 7x gehad had, vertelde hij even dat de marketing-telefonisten helaas iets verkeerds hadden gesuggereerd, en dat hij gisteren nog iemand had die daar kwaad over was...MAARRRR... hij zou met een goede aanbieding komen om ons toch tevreden te stellen, daar ging hij dan wel bij de baas zijn uiterste best voor doen.

(einde deel 1/2, vervolg deel 2/2 in de post hieronder)

ragingr2
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2015 00:12

Re: 1 van de 3 prijswinnaars bij KeukenKampioen... zogenaamd

Ongelezen bericht door ragingr2 »

(deel 2/2)

Achteraf gezien hadden we toen weg moeten lopen, want dit was helaas niet de laatste keer dat ze zich verscholen achter de zogenaamde fout van het "losgeslagen marketingbureau".

Maar ja, toch weer die nuchtere bescheidenheid he... we hebben er al een week naar toe geleefd, en we zijn er nou toch. Laten we maar horen met welke hoge korting ze dan komen, want dat is nog steeds beter dan niets toch?

Dus hebben we nog ruim 1,5 uur doorgebracht met eerst 1 en daarna 2 verkopers waarbij elke verkooptruc uit het boekje werd gehaald.

Twee varianten laten zien en de goedkoopste direct zonder argument afschrijven, gemaakt amicaal doen, tijd rekken om een persoonlijke band op te bouwen, bewust eerst de absurd hoge prijzen tonen als fictief startpunt om jezelf rijk te rekenen, etc.

Als walgelijke dieptepunt kregen we meerdere keren de opmerking dat we toch niet echt hadden kunnen verwachten dat we een gratis keuken zouden krijgen. Ondanks dat ze zelf vertelden dat er gisteren nog een (fictief?) persoon boos werd om hetzelfde. Maar toen we boos reageerden op deze suggestie dat WIJ naief waren, snapten ze zogenaamd niet waarom we nou boos werden.
En wéér die suggestie dat zij zelf zogenaamd geen opdracht hadden gegeven dat het marketingbureau dit had gezegd. Ik geloof er geen klap van, en ik vind het een minachting van mijn emoties als klant: ik heb er namelijk ook nog eens totaal geen boodschap aan dat een bureau dat ZIJ inhuren het verkeerde heeft beloofd. Als je een vent bent verschuil je je daar toch niet achter? Ze gingen zelfs zo ver dat ze quasi-meedenkend vroegen wie dat had beloofd, ze dachten dat als men erachter kwam wie die medewerker was, dat die wel op staande voet ontslagen zou worden. Kom op, zo doorzichtig. Vooral ook omdat er tussendoor ook werd gezegd "ja maar wat hebben ze dan precies gesuggereerd? Ze hebben het dus niet letterlijk gezegd he?" En even later werd er ook nog begrip gevraagd voor deze tactieken, dat wij toch wel moesten snappen dat ze klanten binnen moesten lokken, omdat ze alleen dan de kans hebben om iets te verkopen. Ze spraken hun eigen kletsverhaal dus ook nog tegen.

Even dachten we nog "dit is toch wel een fikse korting" want door de felle discussie was de korting inmiddels behoorlijk gestegen.

Tot we bedachten "Ja maar wacht even, we wilden eigenlijk eerst de badkamer verbouwen omdat die meer prioriteit heeft, en de enige reden dat we hier nu zijn, is dat bij ons het verwachtingspatroon is gewekt dat we de keuken misschien wel gratis kregen." Samen met de walgelijke verkooptechnieken, waardoor we misschien wel helemaal niets meer bij deze winkel willen kopen, zijn we met lege handen weggegaan. Gelukkig! Want wij wilden nu helemaal geen ja zeggen tegen wat toch nog een grote kostenpost is, ook al krijg je daar nog zoveel voor en is de korting nog zo hoog. In ons plan sparen we eerst voor een badkamer en dan pas voor een keuken. Dus op zijn allervroegst over 2 jaar zou de keuken aan de beurt zijn. "Maar over 2 jaar ga je deze korting echt nooit meer vinden, die ik als filiaalmanager nu uit eigen zak voor jullie wil betalen." ... was de laatste wanhopige poging. Ja, daag.

Kortom: er was niets bijzonders aan onze komst naar de winkel, terwijl we als unieke prijswinnaars binnen zijn gelokt. Eenmaal daar kwamen we in dezelfde verkoopmolen met trucjes en irritante onderhandelingsrompslomp waar iedere klant in terecht zou zijn gekomen. De enige reden dat we véél korting hadden kunnen krijgen, is de heftige onprettige discussie waar we in kwamen over de verkeerde suggesties (leugens) die ons waren voorgespiegeld om ons te lokken.

Als dát hun idee is van jou aan een aantrekkelijk geprijsde keuken helpen, sorry, maar dan betaal ik liever wat meer bij een bedrijf waar ik wel weet waar ik aan toe ben, waar ik niet wordt vernederd, en waar ik niet op mijn vrije avond in een discussie terecht kom die me een jaar van mijn leven kost.

rdrcritic
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 mei 2015 11:45

Re: 1 van de 3 prijswinnaars bij KeukenKampioen... zogenaamd

Ongelezen bericht door rdrcritic »

Kortom, u heeft een prima dagje uit gehad en u bent er niet ingestonken?
En als toetje kunt u dat in alle geuren en kleuren vertellen.
Als ik u was, dan zou ik een linkje naar dit topic sturen naar de Keuken Kampioen.
Alleen de naam al maakt dat ik daar nooit een stap binnen zal doen. Ze maken ook veuls te veel schreeuw-reclames.
Maar ja, als u iets is beloofd, dan moeten ze dat gewoon nakomen. Daar zou je best een rechtzaak aan kunnen wagen, als je er bewijs van hebt.
IMO zijn het gewoon Keuken-*****, schreeuwlelijken met een grote bek en slechte keukens.
Als je zover bent dat je een keuken wilt aanschaffen, dan ga je gewoon naar een goede leverancier, daar krijg je dan een kopje koffie met een voorverpakt koekje. Of desnoods schaf je een keuken aan bij Ikea, redelijke keuken voor een lage prijs.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: 1 van de 3 prijswinnaars bij KeukenKampioen... zogenaamd

Ongelezen bericht door thecure »

gelukkig dus niet getekend en er niet ingetrapt, toen ik begon met lezen was ik er bang voor.

dit zijn inderdaad misleidende praktijken, ook al is het moeilijk hard te maken. inderdaad snel weglopen en nooit meer terugkomen!

rdrcritic
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 mei 2015 11:45

Re: 1 van de 3 prijswinnaars bij KeukenKampioen... zogenaamd

Ongelezen bericht door rdrcritic »

thecure schreef:dit zijn inderdaad misleidende praktijken, ook al is het moeilijk hard te maken. inderdaad snel weglopen en nooit meer terugkomen!
Toch zou ik het gewoon even mailen naar de Keuken-net-geen-wereld-kampioen.
Hier dus: http://www.keukenkampioen.nl/contact/contact.html
En een nep-adres invullen in dezelfde plaats en als tel.nr gewoon 06-123456578, doe ik ook altijd.
Ongewenste e-mail kun je zo weggooien, desnoods maak je even een tijdelijk gmail-account aan.

Volgens mij krijg je nog wel compensatie, als je verhaal klopt. Desnoods bel je de plaatselijke krant, dat weekblaadje. Beetje stennis schoppen helpt wel en ik zou met een blommetje geen genoegen nemen. Een halve keuken gratis moet er wel vanaf kunnen, als ik je verhaal zo lees.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 1 van de 3 prijswinnaars bij KeukenKampioen... zogenaamd

Ongelezen bericht door 16again »

Verhaal duidt overduidelijk op overtreding wet Oneerlijke Handels Praktijken, je kunt je hierover beklagen bij consuwijzer:
https://www.consuwijzer.nl/klacht-indie ... onsuwijzer

Bij voldoende klachten kan keukenwinkel weer eens tegen boete aanlopen..

stofzuigertje

Re: 1 van de 3 prijswinnaars bij KeukenKampioen... zogenaamd

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Helaas is het telefoontje met loze beloftes niet opgenomen......

Anders had je een zaak en een grote kans maar ongeveer vertelde ze... dat geld niet..
Zo slim zijn ze wel, E mail is leuk maar per telefoon alles beloven, als je maar komt...

Zal eens kijken of ik nog iets kan doen, aanmelden via die site... en gelijk als iemand opbelde met onbekend of geen nummer opname knop indrukken.....

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 1 van de 3 prijswinnaars bij KeukenKampioen... zogenaamd

Ongelezen bericht door 16again »

rdrcritic schreef: En wat schiet TS daarmee op?
Gewoon een beetje stennis schoppen lijkt me beter, voor TS.
Je kan je ook afvragen wat TS daar dan wel mee op schiet. De "gewonnen" keuken komt er toch niet.
Een mogelijke manier dit soort praktijken een halt toe te roepen is klagen bij consumentenwaakhond.

ragingr2
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2015 00:12

Re: 1 van de 3 prijswinnaars bij KeukenKampioen... zogenaamd

Ongelezen bericht door ragingr2 »

rdrcritic, ik vind dat je wel erg negatief reageert op stofzuigertje.
Stofzuigertje heeft inderdaad een punt; ze beloven vanalles, of nou ja net niet, ze suggereren het alleen, maar zelfs al beloven ze het: zolang dat alleen in een telefoontje is dat niet is opgenomen, kom je sowieso nergens.

De rest bedankt voor de reacties: inderdaad wij zijn er niet ingestonken. Dus alleen wat ergernis en verspilde tijd; de "schade" valt dus reuze mee. Ik postte het hier vooral om anderen te informeren; kijk maar wat je met mijn verhaal doet. Ik ga verder niet veel moeite steken om alsnog een gratis keuken te krijgen want het is mij wel duidelijk dat die gewoon niet bestaat. Volgens mij hebben we er veel meer aan dat mensen gewaarschuwd zijn voor dit soort praktijken.

Ik heb nu ook een klacht ingediend bij de Consuwijzer, met een hele korte beschrijving en een link naar dit topic.
Laatst gewijzigd door ragingr2 op 17 mei 2015 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.

rdrcritic
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 mei 2015 11:45

Re: 1 van de 3 prijswinnaars bij KeukenKampioen... zogenaamd

Ongelezen bericht door rdrcritic »

16again schreef:
rdrcritic schreef: En wat schiet TS daarmee op?
Gewoon een beetje stennis schoppen lijkt me beter, voor TS.
Je kan je ook afvragen wat TS daar dan wel mee op schiet. De "gewonnen" keuken komt er toch niet.
Een halve keuken misschien wel.
Als alles wat TS schrijft, verdeeld over 2 postings, grotendeels waar is, dan heeft de Keuken-nacompetitie-Kampioen er best wat in gestoken en geen belang bij anti-reclame. Even een mailtje sturen met een linkje naar dit topic kost je niks. Even het lokale krantje een linkje naar dit topic sturen ook niet.
Keuken Kamioen, Keuken Kapioen, nah ja, nooit iets kopen bij de Keuken K-iets-oen, tenminste niet als je een goede keuken wilt.

rdrcritic
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 mei 2015 11:45

Re: 1 van de 3 prijswinnaars bij KeukenKampioen... zogenaamd

Ongelezen bericht door rdrcritic »

ragingr2 schreef:Volgens mij hebben we er veel meer aan dat mensen gewaarschuwd zijn voor dit soort praktijken.
Volgens mij moet je wat stennis schoppen bij de lokale pers, maak het ludiek zoals ik, dan kun je nog wat beleven en hou je er wellicht ook nog iets aan over. Klagen bij de reclamecode-commissie vond ik zelf de slechtste reactie. De Keuken-korfbal-Kampioen wil toch aandacht.

ragingr2
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2015 00:12

Re: 1 van de 3 prijswinnaars bij KeukenKampioen... zogenaamd

Ongelezen bericht door ragingr2 »

rdrcritic schreef:
ragingr2 schreef:Volgens mij hebben we er veel meer aan dat mensen gewaarschuwd zijn voor dit soort praktijken.
Volgens mij moet je wat stennis schoppen bij de lokale pers, maak het ludiek zoals ik, dan kun je nog wat beleven en hou je er wellicht ook nog iets aan over. Klagen bij de reclamecode-commissie vond ik zelf de slechtste reactie. De Keuken-korfbal-Kampioen wil toch aandacht.
Die aandacht krijgen ze ook als je de lokale pers erbij haalt.
Volgens mij zijn dit forum en de Consuwijzer ervoor bedoeld om mede-consumenten te informeren en verkeerde praktijken aan te kaarten; dus die 2 heb ik gedaan en daar wou ik het maar even bij laten.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 1 van de 3 prijswinnaars bij KeukenKampioen... zogenaamd

Ongelezen bericht door 16again »

rdrcritic schreef:
16again schreef:Je kan je ook afvragen wat TS daar dan wel mee op schiet. De "gewonnen" keuken komt er toch niet.
Een halve keuken misschien wel.
Bij deze ketens kan iedereen een keuken kopen voor half geld, daar is het hele verkoop process op ingericht

rdrcritic
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 mei 2015 11:45

Re: 1 van de 3 prijswinnaars bij KeukenKampioen... zogenaamd

Ongelezen bericht door rdrcritic »

16again schreef:Bij deze ketens kan iedereen een keuken kopen voor half geld, daar is het hele verkoop process op ingericht
Daar kan ik niets tegen inbrengen, ik moet u volledig gelijk geven.

mart2345
Berichten: 79
Lid geworden op: 04 aug 2014 02:12

Re: 1 van de 3 prijswinnaars bij KeukenKampioen... zogenaamd

Ongelezen bericht door mart2345 »

Het duurt nog wel eventjes voor ik een nieuwe keuken ga kopen, maar dit bericht zorgt ervoor dat ik ik in elk geval niet naar keukenkampioen zal gaan. Nooit. Echt een enorm foute en nare manier van verkopen.

Maar eigenlijk moet je dan o.a. de volgende bedrijven boycotten: Mandemakers, Brugman, Woonexpress, Keuken Kampioen, Keuken Concurrent, Wooning en Piet Klerkx. Dat en nog veel meer is allemaal onderdeel van de Mandemakers-groep. In het lagere en middensegment is het lastig niet bij Mandemakers uit te komen.

Het hoort bovendien blijkbaar bij hun normale verkoopmethodes. Niks foutje: https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?t=144869

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: 1 van de 3 prijswinnaars bij KeukenKampioen... zogenaamd

Ongelezen bericht door ruitenheer »

ragingr2 schreef: Dus hebben we nog ruim 1,5 uur doorgebracht met eerst 1 en daarna 2 verkopers waarbij elke verkooptruc uit het boekje werd gehaald.
1,5 uur valt nog mee. Bij Brugman hebben ze het spelletje bijna 5 uur gespeeld.

stofzuigertje

Re: 1 van de 3 prijswinnaars bij KeukenKampioen... zogenaamd

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zaterdag ga ik voor een budget keuken, geen E5000,- maar E5289,- offerte online....

Ik zie wel welke loze beloftes ik zal krijgen....
Gewoon even kijken wat ze doen en 50%, Ikea als alternatief gekozen, zowel goedkoopste als duurste daar berekend met apparaten en ik wil zelfde als huidige opstelling...

Daarom niet de maten maar tekening van de inmiddels 17 jaar oude Ikea...
Op werkblad na nog goed maar even kijken of het verhaal klopt wat hier boven staat....

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: 1 van de 3 prijswinnaars bij KeukenKampioen... zogenaamd

Ongelezen bericht door k2p »

Hoe meld ik mij voor bovenstaande aan? Ik wil ook wel een gratis dineetje. En dan vertel ik ze achteraf wel dat ik net een keuken heb gekocht bij een concurrent en dat ik door een marketingbureau ben langsgestuurd om hun diner te beoordelen :D

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 1 van de 3 prijswinnaars bij KeukenKampioen... zogenaamd

Ongelezen bericht door 16again »

k2p schreef:Hoe meld ik mij voor bovenstaande aan? Ik wil ook wel een gratis dineetje. En dan vertel ik ze achteraf wel dat ik net een keuken heb gekocht bij een concurrent en dat ik door een marketingbureau ben langsgestuurd om hun diner te beoordelen :D
Begin eens , net als in de openingspost, om op de site de Keukenplanner in te vullen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 1 van de 3 prijswinnaars bij KeukenKampioen... zogenaamd

Ongelezen bericht door bprosman »

Hoe meld ik mij voor bovenstaande aan? Ik wil ook wel een gratis dineetje. En dan vertel ik ze achteraf wel dat ik net een keuken heb gekocht bij een concurrent en dat ik door een marketingbureau ben langsgestuurd om hun diner te beoordelen
Als iedereen dat zou doen zal het snel afgelopen zijn met die actie :wink:

Gesloten