LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Next125 keukenzaak

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
KeukenNext125
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 dec 2015 15:30

Next125 keukenzaak

Ongelezen bericht door KeukenNext125 »

Goedemiddag allemaal.

Graag zou ik van de kennis hier gebruik maken voor het vinden van een keukenzaak of zelfstandig keukenadviseur die Schüller Next125 keukens in het assortiment heeft en niet mee doet aan het gebruikelijke DMG/Bruijnzeel/Tielemans/etc. onzin met offerteprijzen waar nog 50% lucht in zit.

Wij zijn inmiddels wat zaken af geweest en weten goed wat wij willen, maar heb geen zin om omzet te gunnen aan een ondernemer die of a. zichzelf en zijn klanten niet serieus neemt (zo vat ik een dergelijke offerte tenminste op) of b. daadwerkelijk van mening is dat er mensen bestaan die een offerte gaan tekenen ter grootte van de prijs van een nieuwe middenklasser voor € 4-5k aan apparatuur, enkele kasten, een aanrechtblad en een wasbak met kraan.

Dus mocht iemand een naam weten van een goede keukenzaak dan houden wij ons aanbevolen!

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Next125 keukenzaak

Ongelezen bericht door Quark »

Ga naar Duitsland, daar krijg je een normale fatsoenlijke offerte.

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Next125 keukenzaak

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Is dit van uw zaak in Nederland of in Belgie ?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Next125 keukenzaak

Ongelezen bericht door prem »

Nee is niet van mij. TS vroeg om tips voor waar voor zijn geld, en voila.
Op deze manier goedkoop reclame maken is mijn stijl niet en heb ik ook niet nodig.

stofzuigertje

Re: Next125 keukenzaak

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Waarschuwing;

Een ooit goede zelfstandig ondernemer blijkt overgenomen door de ... ja die grote.
DMG is onduidelijk wie er wel of niet onder valt.

Zelf kies ik voor Ikea of Hornbach, zelf plaatsen of laten plaatsen.
Kun je ook elders andere apparatuur zoeken die jij wilt.

Dus geen merk gebonden verkoop en bestaande nog goede mag je dan ook
herplaatsen.

Meubel + inbouw apparaat?
Duur en kleiner dan RVS vrijstaande... en de losse koel vries is ruimer dan de inbouw.
Voor minder geld dus meer inhoud en makkelijker te vervangen.

Ik kocht alleen de meubels nieuw!
Het 23 jaren oude werkblad van Marmer... en de motorloze wasemkap, alleen lampje voor Led vervangen..
en alle apparaten waren minder dan 5 jaren oud dus waarom alles nieuwe doen?

Zelf plaatsen of laten plaatsen, eventueel met ingehuurde ZZPer samen plaatsen....
De keuken boeren willen alles nieuw leveren maar de oude leverde op marktplaats nauwelijks iets op
dus koop wat je nodig hebt en verspil niets.

Corsarob
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mei 2012 23:08

Re: Next125 keukenzaak

Ongelezen bericht door Corsarob »

KeukenNext125 schreef:Goedemiddag allemaal.

Graag zou ik van de kennis hier gebruik maken voor het vinden van een keukenzaak of zelfstandig keukenadviseur die Schüller Next125 keukens in het assortiment heeft en niet mee doet aan het gebruikelijke DMG/Bruijnzeel/Tielemans/etc. onzin met offerteprijzen waar nog 50% lucht in zit.
Tieleman is gewoon een betrouwbare partij hoor, geloof niet dat zij met opgepompte prijzen werken waar nog 50% lucht in zit.

KeukenNext125
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 dec 2015 15:30

Re: Next125 keukenzaak

Ongelezen bericht door KeukenNext125 »

Dank, zullen we binnenkort gaan kijken. Kan op hun website alleen niet vinden of ze ook Next125 dealer zijn.
Corsarob schreef:
Tieleman is gewoon een betrouwbare partij hoor, geloof niet dat zij met opgepompte prijzen werken waar nog 50% lucht in zit.
Wij zijn bij Tielemans geweest en kregen na een goed en duidelijk gesprek een offerte waarbij de apparatuur ongeveer 50% boven de internetprijzen lag. Nadat het de adviseur duidelijk was dat we niet die dag gingen tekenen, was de vriendelijkheid echter snel over en wilde hij graag van ons af na nog wat teksten over dat er met de prijs best nog wat gedaan kon worden als we bereid waren om te tekenen. Ik begrijp dat een winkel mogelijk niet kan tippen aan de internetprijs voor keukenapparatuur, maar ik vind het wel een goede indicator dat er op alle posten in de offerte een (te) forse opslag zit.

Voor wat betreft de betrouwbaarheid van de partij, had ik inderdaad wel het gevoel dat dat wel goed zat, maar opgepompte prijzen hebben ze daar dus helaas wel is mijn ervaring...

stofzuigertje

Re: Next125 keukenzaak

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Online is altijd goedkoper, geen winkel met verwarming en verlichting en duur personeel...

Maar hoe is dan de service of ga je zelf plaatsen?
Wat kun je zelf?

Als je zelf kunt is Ikea online de voordelige manier of Hornbach bouwmarkt...
Daar mag je ook apparaten elders kopen en dus per kast kopen mogelijk...
Als je weinig ruimte hebt is soms in 2x de helft kopen en plaatsen mogelijk.

Ook is plaatsen met ingehuurde vakman samen een alternatief als je twijfelde over hoe handig je bent..

Maar winkels zijn niet duur, maar je betaalde voor de gratis koffie en de service!

KeukenNext125
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 dec 2015 15:30

Re: Next125 keukenzaak

Ongelezen bericht door KeukenNext125 »

stofzuigertje schreef:Online is altijd goedkoper, geen winkel met verwarming en verlichting en duur personeel...

Maar hoe is dan de service of ga je zelf plaatsen?
Wat kun je zelf?

Als je zelf kunt is Ikea online de voordelige manier of Hornbach bouwmarkt...
Daar mag je ook apparaten elders kopen en dus per kast kopen mogelijk...
Als je weinig ruimte hebt is soms in 2x de helft kopen en plaatsen mogelijk.

Ook is plaatsen met ingehuurde vakman samen een alternatief als je twijfelde over hoe handig je bent..

Maar winkels zijn niet duur, maar je betaalde voor de gratis koffie en de service!
Helemaal mee eens dat je in een echte winkel een surplus betaalt voor de service, maar aangezien de internetwinkel ook geen verlies zal draaien op zijn verkopen en daar dus ook nog een marge in zal zitten, is 50% bovenop die prijs mijn inziens rijkelijk veel. Mocht ik het hiermee bij het verkeerde eind hebben, dan zie ik daar natuurlijk graag een onderbouwing voor!

mh73

Re: Next125 keukenzaak

Ongelezen bericht door mh73 »

Onze keuken (weet eigenlijk niet welk merk) is gekocht bij en geplaatst door Tieleman 21,5 jaar geleden. We zijn een beetje aan het rondkijken naar een andere woning en onze keuken ziet er dus nog stukken beter uit dan menig keukentje van 7 jaar oud. Al laat de folie van de kastjes rondom de oven nu wel een beetje los. En het aanrechtblad is zoveel gebruikt dat het randje afgesleten is, dus dat is nu wit en de rest heeft een granietlook.
Maar de deurtjes hangen allemaal nog recht. Laatjes lopen nog goed. Wel wat apparatuur vervangen in de loop der tijd, maar dat is normaal denk ik. Wel een tevreden klant dus.

Maar ik ben er al jaren niet meer geweest, dus ik weet niet hoe het nu gesteld is met de prijzen en de service.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Next125 keukenzaak

Ongelezen bericht door prem »

KeukenNext125 schreef:
stofzuigertje schreef:Online is altijd goedkoper, geen winkel met verwarming en verlichting en duur personeel...

Maar hoe is dan de service of ga je zelf plaatsen?
Wat kun je zelf?

Als je zelf kunt is Ikea online de voordelige manier of Hornbach bouwmarkt...
Daar mag je ook apparaten elders kopen en dus per kast kopen mogelijk...
Als je weinig ruimte hebt is soms in 2x de helft kopen en plaatsen mogelijk.

Ook is plaatsen met ingehuurde vakman samen een alternatief als je twijfelde over hoe handig je bent..

Maar winkels zijn niet duur, maar je betaalde voor de gratis koffie en de service!
Helemaal mee eens dat je in een echte winkel een surplus betaalt voor de service, maar aangezien de internetwinkel ook geen verlies zal draaien op zijn verkopen en daar dus ook nog een marge in zal zitten, is 50% bovenop die prijs mijn inziens rijkelijk veel. Mocht ik het hiermee bij het verkeerde eind hebben, dan zie ik daar natuurlijk graag een onderbouwing voor!
Misschien wat "rude" , maar koop er dan niet. We hebben al eerder hier een kastenonderzoek van iemand gehad die bijna zelf wilde bepalen wat de marge mocht zijn. De "surplus", wat dat ook moge zijn is niet alleen de service. Vraag maar aan een stenenondernener wat er bij komt kijken.
Als ik u was zou ik iig schoonhovenkeukens maar vergeten :)

stofzuigertje

Re: Next125 keukenzaak

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste Prem;

Als ik een Ikea meubel, Hornbach werkblad met Gamma, Karwei en Praxis aanvul en nog online bij diverse aanbieders de inbouw apparaten koop en het laat plaatsen door klusbedrijf.....

Bij wie moet ik dan de garantie claimen als er iets fout gaat?
Niet iedereen wil half Nederland afzoeken voor een voordeeltje en alles zelf regelen dus voor
de relatief dure ondernemer, ja ook die wil overleven en heeft rechten.

Ik zie veel goede spullen die slecht geplaatst zijn.
Een lekkende keukenkraan zal zelfs het duurste meubel kapot maken.

Net als een scheve kast de lade niet prettig laat lopen!
Is het nu een waardeloze goedkope keukenkast of slechte montage....

Van Keukenkastje naar de muur dus....




Ik

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Next125 keukenzaak

Ongelezen bericht door Quark »


Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Next125 keukenzaak

Ongelezen bericht door Quark »

mh73 schreef:Onze keuken (weet eigenlijk niet welk merk) is gekocht bij en geplaatst door Tieleman 21,5 jaar geleden. We zijn een beetje aan het rondkijken naar een andere woning en onze keuken ziet er dus nog stukken beter uit dan menig keukentje van 7 jaar oud. Al laat de folie van de kastjes rondom de oven nu wel een beetje los. En het aanrechtblad is zoveel gebruikt dat het randje afgesleten is, dus dat is nu wit en de rest heeft een granietlook.
Maar de deurtjes hangen allemaal nog recht. Laatjes lopen nog goed. Wel wat apparatuur vervangen in de loop der tijd, maar dat is normaal denk ik. Wel een tevreden klant dus.

Maar ik ben er al jaren niet meer geweest, dus ik weet niet hoe het nu gesteld is met de prijzen en de service.
Beste MH73 dan liet ik die keuken die je hebt renoveren :D nieuw blad, afbladerend deurtje vervangen / spuiten. Weet je zeker dat je goedkoop een mooie keuken houdt.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Next125 keukenzaak

Ongelezen bericht door Quark »

Waarom niet gewoon kopen bij de DMG groep, dagje vrij nemen, mentaal wapenen en oefenen met zuchten, want dan vliegen de euro's van de prijs af :D

Lisjan
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 okt 2012 13:13

Re: Next125 keukenzaak

Ongelezen bericht door Lisjan »

Onze zoon ging op zoek naar een keuken bij een van de aangesloten DMG winkels. Er werd wat gerekend en gedaan en de prijs kwam uit op 22.000. We kunnen wel korting geven, hoor, en meteen werd de prijs al verlaagd naar € 15000.
Reactie van mijn zoon was: ik ga ten eerste nu niet meteen tekenen en als er zo vlug zoveel af kan, verwacht ik hier nog wel wat korting op. Uiteindelijk kwam de prijs op 12.500!!
Ik vind het een schandalige manier van doen. Zal je toch niet zo gebekt zijn!

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Next125 keukenzaak

Ongelezen bericht door prem »

stofzuigertje schreef:Beste Prem;

Als ik een Ikea meubel, Hornbach werkblad met Gamma, Karwei en Praxis aanvul en nog online bij diverse aanbieders de inbouw apparaten koop en het laat plaatsen door klusbedrijf.....

Bij wie moet ik dan de garantie claimen als er iets fout gaat?
Niet iedereen wil half Nederland afzoeken voor een voordeeltje en alles zelf regelen dus voor
de relatief dure ondernemer, ja ook die wil overleven en heeft rechten.

Ik zie veel goede spullen die slecht geplaatst zijn.
Een lekkende keukenkraan zal zelfs het duurste meubel kapot maken.

Net als een scheve kast de lade niet prettig laat lopen!
Is het nu een waardeloze goedkope keukenkast of slechte montage....

Van Keukenkastje naar de muur dus....




Ik
Even beter lezen .....Moulinexje.

Arla Loete
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016 12:31

Re: Next125 keukenzaak

Ongelezen bericht door Arla Loete »

Dag,
Ik hoor over Arma Keukens en Sanitair in Nunspeet ontzettend goede berichten. Fijn personeel, vriendelijk, en je wordt er nergens toe gedwongen.

Arla

Corsarob
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mei 2012 23:08

Re: Next125 keukenzaak

Ongelezen bericht door Corsarob »

Arla Loete schreef:Dag,
Ik hoor over Arma Keukens en Sanitair in Nunspeet ontzettend goede berichten. Fijn personeel, vriendelijk, en je wordt er nergens toe gedwongen.

Arla
Werk je voor deze club Arla? Als ik je naam Google, dan is het wel opvallend dat je goede verhalen beschrijft over DB keukenzaken in alle uithoeken van Nederland (Arma, Adee, Keuken- en badwereld bij woonboulevard Poortvliet)..

killeke
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2012 20:24

Re: Next125 keukenzaak

Ongelezen bericht door killeke »

probeer een meubelmaker/interieurbouwer in je woonplaats of omgeving. Die kunnen gewoon zelf alles maatwerk aanleveren en stevige kasten en eigen personeel dus geen ge zzp over de vloer die hm er ff snel in stampen! Deze bedrijven leveren ook gewoon 1 prijs en dan is het aan u of ja of nee. en niet van die gehalveer acties.

succes

Gesloten