LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schuller ladenkast

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
harryvos
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 feb 2007 10:02

Schuller ladenkast

Ongelezen bericht door harryvos »

Wij hebben vandaag een offerte op laten maken en ik vroeg mij af of de prijs van 1150 euro voor een onderkast met 1 lade en 2 uitrekladen in de volle breedte niet heel erg hoog is.

Wij zijn nogal geschrokken van de prijzen die gevraagd werden voor onderkasten, of is dit gewoon reëel.

harryvos
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 feb 2007 10:02

Re: Schuller ladenkast

Ongelezen bericht door harryvos »

volgens mij is iedereen geschrokken gezien alle reacties :mrgreen:

riddert
Berichten: 2131
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Schuller ladenkast

Ongelezen bericht door riddert »

Beter duur dan niet te koop. En je kunt het zelf nooit zo netjes in elkaar timmeren, dus veel keus heb je niet lijkt me.

Maar je kunt eens kijken, zelfs online, bij Ikea wat bijvoorbeeld hetzelfde ding daar kost. Dan kun je voor jezelf nagaan of je het ervoor over hebt of niet.

Adviseerden
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jun 2015 13:14

Re: Schuller ladenkast

Ongelezen bericht door Adviseerden »

Hallo,

Hoe breed is de kast? Afwijkende maten zijn zowiezo duur! Wat voor een front zit ervoor? Is het met plinten en grepen? Is het misschien een bruto prijs? Is het de enigste kast die je besteld? Welk merk?

Allemaal factoren die de prijs bepalen.

Groet,

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Schuller ladenkast

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vind het behoorlijk aan de prijs, maar ladekasten zijn nu eenmaal een stuk duurder dan gewone kasten. Een goed ladesysteem kost zo honderd euro per lade, ook als je de keuken zelf zou willen maken. Dan komt daar nog de extra afwerking bij (drie keer een frontje in plaats van één deur) en extra grepen. Dan zou ik zeggen dat vierhonderd euro duurder dan een gewoon kastje niet onrealistisch is.

Aan de andere kant was ik bij een keuken van een wat duurder merk, met een afwijkende diepte en relatief dure frontjes, iets minder kwijt. Ik denk dat er dus nog wel wat lucht in de prijs zit, maar houd er wel rekening mee dat het gewoon een paar honderd euro duurder is dan normale kastjes.

harryvos
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 feb 2007 10:02

Re: Schuller ladenkast

Ongelezen bericht door harryvos »

Adviseerden schreef:Hallo,

Hoe breed is de kast? Afwijkende maten zijn zowiezo duur! Wat voor een front zit ervoor? Is het met plinten en grepen? Is het misschien een bruto prijs? Is het de enigste kast die je besteld? Welk merk?

Allemaal factoren die de prijs bepalen.

Groet,
90 cm breed met kunstof front incl greep. (ca. 7 kasten besteld)

harryvos
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 feb 2007 10:02

Re: Schuller ladenkast

Ongelezen bericht door harryvos »

Weet iemand toevallig of Superkeukens echt keller verkoopt of is dat een uitgeklede versie ?

Corsarob
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mei 2012 23:08

Re: Schuller ladenkast

Ongelezen bericht door Corsarob »

Keller levert onder eigen naam en bij sommige ketens onder een private label (vroeger had je Keller en Cityline). Identieke producten, alleen worden ze onder private label verkocht en waren bij ons niet goedkoper of duurder.

€1.150,- voor een ladenkast is niet overdreven, natuurlijk heb je altijd stunters met de goedkoopste Grass of Hettich laden. Het verschil tussen voorgenoemde merken en bijvoorbeeld Blum (deze worden door Keller gebruikt) is dat deze vaak een stuk zwaarder zijn, terwijl de Blum laden een stuk lichter zijn i.c.m. hoger belastbare ladegeleiding.

harryvos
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 feb 2007 10:02

Re: Schuller ladenkast

Ongelezen bericht door harryvos »

oke thanks, het lijkt inderdaad allemaal net keller of schuller alleen hebben wij sterke de twijfels of de kwaliteit wel hetzelfde is. Ziet er zo goedkoop en kwalitatief matig uit.

Gesloten