LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Re: Siematic bestek inzetlades

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Re: Siematic bestek inzetlades

Ongelezen bericht door hänschen klein »

U bent uit de branche! en dat is ook goed zo, vooral wanneer u de technische kant goed kunt uitlichten, want nu momenteel véél keukens worden gekocht zijn de consumenten allemaal op zoek naar de waarheden in deze chaotische markt, met onduidelijke spelregels.

Ikzelf focus mij bij de aanschaffing van dit soort gecompliceerde producten vooral op het design en de keukenontwerper, die in ieder geval thuis komt kijken en alternatieven kan voorleggen. Reviews zijn helaas zeer subjectief en vooral omdat het om een individueel product gaat vaak zèlfs onbruikbaar.

Keukenboeren tenderen m.i. primair tot kortingsfictie en schreeuwerige marketing. Het topsegment eerder tot individuele aanpassingen en design. Dat Siematic, ooit de top bereikte wordt nu teniet gedaan door miseabele service en het niet behandelen van klachten op de klachtensites.

Mijn keuken? Omdat ik bij vrienden vaststelde, dat keukens het eerst verslijten bij de grepen en aan de bovenkant van de lades, heb ik gekozen voor een greep ober ge gehele bovenkant van de lades. Hangkastjes wilde ik helemaal niet om de keuken het beeld van de Bruynzeelkeukens te ontnemen en meerdere oplossingen heb ik op maat laten maken en in de deurtjeskleur kunnen laten spuiten. Bij boulevard-keukenboeren kon dit allemaal niet eens besproken worden ...

NB. De Siematic-directie heeft al aan het begin van deze topic toegezegd naar de online-klachten te gaan laten kijken, maar de teller staat nog steeds op NUL oplossingen. Duits topmerk? Niet dus, zolang zelfs een gewaarschuwde directie helemaal niets onderneemt. https://www.klacht.nl/siematic/

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Re: Siematic bestek inzetlades

Ongelezen bericht door maxx »

Mr. Klein,

Bij een normale keukenwinkel kunnen oplossingen als maataanpassingen of speciale kleuren gewoon worden geleverd mits zij merken verkopen die hier geen probleem van maken. RAL-, Sikkens- en NCS-kleuren (2500+ mogelijkheden) zijn geen probleem tegen een normale meerprijs (meestal ca. €500,00). Kasten kunnen letterlijk in alle richtingen worden aangepast, ook weer tegen normale tarieven.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Re: Siematic bestek inzetlades

Ongelezen bericht door hänschen klein »

maxx schreef:Mr. Klein,

Bij een normale keukenwinkel kunnen oplossingen als maataanpassingen of speciale kleuren gewoon worden geleverd mits zij merken verkopen die hier geen probleem van maken. RAL-, Sikkens- en NCS-kleuren (2500+ mogelijkheden) zijn geen probleem tegen een normale meerprijs (meestal ca. €500,00). Kasten kunnen letterlijk in alle richtingen worden aangepast, ook weer tegen normale tarieven.
Ook u maakt hier dus verschil tussen 'normale' keukenwinkels en keukenboeren resp. niet-flexibele keukenketens stel ik vast. Normaal is in mijn optiek, dat ik krijg wat ik wil en de 'keukenboer' biedt voornamelijk aan wat hij eenzijdig kan leveren, of kwijt wil. SieMatic is even de weg kwijt en kan ik momenteel niet toeordenen, alhoewel ook Ikea slechts beperkt onderdelen blijkt na-te-leveren.

Gesloten