LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er hoeft niet bewezen te worden wie de koper tegen over zich had. En het komt voor dat er fouten worden gemaakt. Je bestelt rood, de verkoper kijkt in de tabel en neemt de code ban de regel daarboven op.

Mijn advies blijft: neem het gesprek op! Het is mij niet duidelijk waarom je hier zo'n groot probleem mee hebt.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door Moneyman »

IkWeetVeel schreef:
Moneyman schreef:Het is al weer een jaar of 11 geleden dat ik mijn keuken kocht. Ben toen bewust niet naar de grotere ketens geweest, maar naar een lokaal goed bekend staande winkel (Van Manen Keukens in Barneveld), waarvan de toenmalige monteurs vrienden van ons zijn. De winkel was niet echt in de buurt, maar voor een dergelijke aanschaf wil ik wel een stukje rijden.

Ik heb in één middag de keuken samengesteld en gekocht, nadat men eerst bij mij thuis was komen meten. Er is keurig een 3D-tekening gemaakt, er werd een offerte samengesteld waarbij ónder het door mij opgegeven maximumbudget werd gebleven en er werd kritisch gekeken naar de ideeën die ik in m'n hoofd had. Uiteindelijk offerte voor een mooie Duitse keuken meegekregen, met de vraag om binnen twee weken te laten weten of het 'm zou worden. Ik ben niet eens elders wezen kijken, maar heb na een week akkoord gegeven.

Zowel van de keuken, de Siemens apparaten en het composiet aanrechtblad heb ik tot op de dag van vandaag nooit een seconde spijt gehad. Sterker, ik krijg af en toe de vraag of ik net een nieuwe keuken heb, als mensen voor het eerst bij mij thuis komen. Dat is toch een compliment, zowel voor de kwaliteit als voor de tijdloosheid. Ik zou als ik een nieuwe keuken moest hebben direct weer die kant op rijden.
Van Manen in Barneveld staat bekend als een zeer gerespecteerd keukenbedrijf. Ik heb er wel eens mee gestoeid om een offerte af te nemen van ze. Kon ik toch altijd net wat goedkoper aanbieden maar dat kwam meer omdat we alles moesten pakken. Buiten dat hoorde ik altijd goede verhalen over deze keukenwinkel.

Wat ik interessant vind aan jou is dat je je budget opgegeven hebt. Ik probeerde uiteraard ook altijd het budget los te krijgen. Als men het niet direct opgaf had ik wel een leuk truukje om dit alsnog te krijgen. Ik schatte dan de keukenprijs en kreeg vanzelf reactie.

Heel veel klanten zijn beducht op het geven van een budget omdat ze bang zijn dat de verkoper ernaar toe rekent. Er zijn voors en tegens vind ik. Een integere verkoper zal inderdaad gaan rekenen met het budget. Wat voor zin heeft het om alle wensen van een klant toe te passen, een keuken van 30.000 euro uit te rekenen en er vervolgens achter te komen dat het budget 8000 inclusief montage is. Hoop tijd kwijt voor niks.

De klant wil bijna altijd meer dan past in het budget.

De slimme verkoper zal bij het noemen van het budget daarintegen altijd 10 tot 20% duurder uitkomen. Om dan vervolgens de keuken haalbaar te maken door te smijten met een korting waardoor we net in het budget vallen. Of er net iets boven..... heel toevallig vandaag de oven op voorraad en daar moeten we van af...
Ik ben inderdaad erg tevreden over Van Manen, en dat komt omdat ik ze vertrouwen heb gegeven (ik had het gevoel dat dat kon), en dat gegeven vertrouwen in niet beschaamd. Ik heb mijn maximale budget niet direct genoemd, gaandeweg het gesprek heb ik eerst globaal al later steeds concreter mijn budget genoemd. En zoals gezegd: ze zijn daar duizenden euro's onder gebleven. Netjes, zo kan het dus ook. En: ze hebben er een potentiële klant voor het leven bij ;)
hänschen klein schreef:@Moneyman. Ik kan uw positieve ervaring bevestigen en kan überhaupt hier eens in de ring gooien, dat 'christelijke familiebedrijven' (uit deze regio) inmiddels mijn voorkeur krijgen bij grotere en dure aanschaffingen. Mijn trucje is het om bij de openingstijden van bedrijven te kijken en de bedrijfsgeschiedenis te lezen. Om niet voor één bedrijf een voorbeeld te geven of reclame te maken, voeg ik Middelman in Tiel hier nog aan toe: "Zondags! om religieuze redenen gesloten ...!"

Wanneer ik de verkooptrucjes van @IkWeetVeel (zelf verkoper) bekijk, is een eerlijke' omgang met een klant in de keukenbranche inmiddels eerder een uitzondering. Ik moet bij zijn verkoopverhalen telkens aan inhalige bankiers denken ... die hun bonus belangrijker vonden, alvorens het verkoopsysteem gereguleerd werd.
Ik herken wat je schrijft. Uiteraard is het niet zo dat christelijke zaken niet rotzooien, en dat niet-christelijke zaken notoir oneerlijk zijn, maar toch is er grosso modo wel een andere moraal in zakendoen te bespeuren. Zaak is wél dat je je vooraf goed informeert, want overal zit kaf onder het koren...

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

alfatrion schreef:Er hoeft niet bewezen te worden wie de koper tegen over zich had. En het komt voor dat er fouten worden gemaakt. Je bestelt rood, de verkoper kijkt in de tabel en neemt de code ban de regel daarboven op.

Mijn advies blijft: neem het gesprek op! Het is mij niet duidelijk waarom je hier zo'n groot probleem mee hebt.
We kunnen er even een jurist bij halen om dit 'gespreksopnamedraadje' te kunnen beëindigen en ieder zèlf laten beslissen of dit noodzakelijk is. Overigens zie ik op tv consumentenprogramma's die naast het opnemen van gesprekken ook nog beeldmateriaal opgenomen hebben. Onlangs keukenverkoopgesprekken van de Consumentenbond, waarin van alles werd beloofd.

https://www.youtube.com/watch?v=0XlBk3_n_LQ

https://www.security.nl/posting/415711/ ... opnemen%3F

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik ben het met Alfatrion eens (en de jurisprudentie onderschrijft zijn visie). Opnamen mogen, binnen bepaalde grenzen. Gebruik die mogelijkheid gewoon: het ergste wat je kan overkomen, is dat een rechter het niet als bewijs toelaat. Maar als je eenmaal bij de rechter bent beland, is dat je kleinste probleem ;)

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

:roll: @IkWeetVeel.

Ik zocht even naar een strategie om 'de slimme keukenverkoper' in 5 stappen te slim af te kunnen zijn en heb volgende strategie bedacht:

A - Omdat u zelf aangeeft, dat een verkoper snel wil uitvogelen wat het beschiktbare budget is, geef 30% hoger aan dan mijn budget werkelijk is.
Wat ik daarmee denk te kunnen bereiken?

1 - Ik krijg meteen meer aandacht en advies, dan wanneer ik voor een paar duizend Euro zijn tijd in beslag neem
2 - Ik ga op een koopzwakke dag, óók om meer aandacht/advies te krijgen (misschien doordeweek om 14.00h?)
3 - We gaan ook meteen in de fase 'prijsverhandelingen'
4 - Nadat de verkoper véél tijd heeft geïnvesteerd begin IK met MIJN strategie en steep enkele dure posities weg
5 - Wanneer de verkoper tenslotte merkt, dat ik de winkel uit wil, doet hij nog een allerlaatste poging .....

De verkoper wil ZIJN miserabele dag uiteindelijk toch nog redden...

@IkWeetVeel, zoudt u de pest aan dit soort klanten hebben? Dan is het misschien een goede strategie! :roll:

B - Een tweede truc, nu om alle papieren en de keukenopstelling per positie en tekeningen uitgemeten boven tafel te kunnen krijgen is aan te geven dat de keuken gefinancieerd moet worden .... en daarbij maakt het even niets uit of direct bij de keukenboer of bij de bank! Met deze gegevens kan bij andere keukenboeren geshopt (en gedreigd) worden. :idea:
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 13 jun 2017 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.

IkWeetVeel
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 mei 2017 15:59

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door IkWeetVeel »

hänschen klein schreef::roll: @IkWeetVeel.

Ik zocht even naar een strategie om 'de slimme keukenverkoper' in 5 stappen te slim af te kunnen zijn en heb volgende strategie bedacht:

Omdat u zelf aangeeft, dat een verkoper snel wil uitvogelen wat het beschiktbare budget is, geef 30% hoger aan dan mijn budget werkelijk is.
Wat ik daarmee denk te kunnen bereiken?

1 - Ik krijg meteen meer aandacht en advies, dan wanneer ik voor een paar duizend Euro zijn tijd in beslag neem
2 - Ik ga op een koopzwakke dag, óók om meer aandacht/advies te krijgen (misschien doordeweek om 14.00h?)
3 - We gaan ook meteen in de fase 'prijsverhandelingen'
4 - Nadat de verkoper véél tijd heeft geïnvesteerd begin IK met MIJN strategie en steep enkele dure posities weg
5 - Wanneer de verkoper tenslotte merkt, dat ik de winkel uit wil, doet hij nog een allerlaatste poging .....

De verkoper wil ZIJN miserabele dag uiteindelijk toch nog redden...

@IkWeetVeel, zoudt u de pest aan dit soort klanten hebben? Dan is het misschien een goede strategie! :roll:
1- Een goede verkoper houd altijd rekening met een liegende klant. Net zoals de verkoper kan de klant een boefje zijn. Daarnaast spelen uiterlijke kenmerken een rol (horloge/autokledingmerk) en manier van praten
2- koopzwakke dagen zijn schaars daar de meeste winkels veelal afspraken inplannen
3- Een verkoper gaat nooit rekenen voordat hij 100% zeker is dat hij een kans heeft om te verkopen. Zolang u dus niet alle keuzes van de droomkeuken heeft gemaakt en u in de ja-modus zit zal de verkoper vaag blijven over prijzen
4- Een verkoper zal binnen 15 minuten de keuze maken om met u door te gaan als potentiele klant. Hij zal nooit vruchteloze tijd investeren.
5- De "laatste poging" zal dus alleen komen als hij er echt zeker van is dat het zin heeft.

Ik had geen hekel aan klanten die slimmer dachten te zijn dan een getrainde verkoper. Ik als verkoper ben altijd leidend. Helemaal mooi als de vrouw erbij is. Dan had ik toch altijd even de neiging om de bijdehante man op zn plek te zetten met subtiele hints over zijn gebrek aan verkoop/koopskills :D

IkWeetVeel
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 mei 2017 15:59

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door IkWeetVeel »

Het CBW is altijd wel een goede omdat dit een overkoepelende organisatie is die is opgericht om zowel de consument als de winkelier te beschermen.

Hou je je aan de simpele regels, hoor je niks ( Klant koopt deugdelijk produkt en voldoet zijn betaling, winkel levert deugdelijk produkt en ontvangt de betaling)
Hou je je niet aan de spelregels, kan je je lol op als winkelier.

IkWeetVeel
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 mei 2017 15:59

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door IkWeetVeel »

hänschen klein schreef::roll: @IkWeetVeel.

Ik zocht even naar een strategie om 'de slimme keukenverkoper' in 5 stappen te slim af te kunnen zijn en heb volgende strategie bedacht:

A - Omdat u zelf aangeeft, dat een verkoper snel wil uitvogelen wat het beschiktbare budget is, geef 30% hoger aan dan mijn budget werkelijk is.
Wat ik daarmee denk te kunnen bereiken?

1 - Ik krijg meteen meer aandacht en advies, dan wanneer ik voor een paar duizend Euro zijn tijd in beslag neem
2 - Ik ga op een koopzwakke dag, óók om meer aandacht/advies te krijgen (misschien doordeweek om 14.00h?)
3 - We gaan ook meteen in de fase 'prijsverhandelingen'
4 - Nadat de verkoper véél tijd heeft geïnvesteerd begin IK met MIJN strategie en steep enkele dure posities weg
5 - Wanneer de verkoper tenslotte merkt, dat ik de winkel uit wil, doet hij nog een allerlaatste poging .....

De verkoper wil ZIJN miserabele dag uiteindelijk toch nog redden...

@IkWeetVeel, zoudt u de pest aan dit soort klanten hebben? Dan is het misschien een goede strategie! :roll:

B - Een tweede truc, nu om alle papieren en de keukenopstelling per positie en tekeningen uitgemeten boven tafel te kunnen krijgen is aan te geven dat de keuken gefinancieerd moet worden .... en daarbij maakt het even niets uit of direct bij de keukenboer of bij de bank! Met deze gegevens kan bij andere keukenboeren geshopt (en gedreigd) worden. :idea:

Zag truc B even over het hoofd.

Je krijgt nooit iets gespecificeerd mee van de verkoper waarvoor je niet getekend hebt. Offertes geloven we niet in. Ook niet voor financieringen. Banken en hypotheekverstrekkers zijn wat strenger dus de meeste consumenten betalen uit eigen middelen of hebben al een budget ingebouwd in een bouwdepot

IkWeetVeel
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 mei 2017 15:59

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door IkWeetVeel »

alfatrion schreef:Er hoeft niet bewezen te worden wie de koper tegen over zich had. En het komt voor dat er fouten worden gemaakt. Je bestelt rood, de verkoper kijkt in de tabel en neemt de code ban de regel daarboven op.

Mijn advies blijft: neem het gesprek op! Het is mij niet duidelijk waarom je hier zo'n groot probleem mee hebt.
Iedere verkoper maakt hier een probleem van omdat een verkoopgesprek een los gesprek kan zijn. Ikzelf maak er nu niet zo een probleem van. Ik had dat in die tijd wel gedaan :D

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Trucje - B: "Banken en hypotheekverstrekkers zijn wat strenger . . . " , dus daarvoor krijg ik wèl alle documenten gespecificeerd? Het is dus een trucje en de klant is in werkelijkheid niet van plan de keuken te financieren. Hij wil met complete gegevens willen kunnen shoppen, verkopers tegen elkaar uitspelen. Een fake-financiering kan nog binnen een vastgelegde termijn weer gecanseld worden!

IkWeetVeel
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 mei 2017 15:59

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door IkWeetVeel »

hänschen klein schreef:Trucje - B: "Banken en hypotheekverstrekkers zijn wat strenger . . . " , dus daarvoor krijg ik wèl alle documenten gespecificeerd? Het is dus een trucje en de klant is in werkelijkheid niet van plan de keuken te financieren. Hij wil met complete gegevens willen kunnen shoppen, verkopers tegen elkaar uitspelen. Een fake-financiering kan nog binnen een vastgelegde termijn weer gecanseld worden!
Er is vaak al bekend in de bezoekfase welk budget naar de keuken mag. Strenger als in de keuken word vaak betaald met eigen middelen. De verkoper blijft in het vage over eindprijzen tot er mogelijkheden zijn om over te gaan tot koop. Daarnaast zal een verkoper altijd een boekprijs hanteren bij een offerte. Dat komt ook vaak ten gunste van de te lenen hoogte van hypotheek. Je mag tegenwoordig 2/3 e van de meerwaarde van een nieuwe keuken meefinancieren in een depot. Hoe mooi is het dan dat er een keuken geoffreerd wordt van 20.000 euro, je een keuken uitkiest van 10.000 en uiteindelijk toch een hele financiering krijgt?

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door 16again »

IkWeetVeel schreef:Je mag tegenwoordig 2/3 e van de meerwaarde van een nieuwe keuken meefinancieren in een depot. Hoe mooi is het dan dat er een keuken geoffreerd wordt van 20.000 euro, je een keuken uitkiest van 10.000 en uiteindelijk toch een hele financiering krijgt?
Hoe mooi is de restschuld straks?

bibi789
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mei 2017 10:44

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door bibi789 »

alfatrion schreef:Ik zou naar de media markt gaan en daar een opname apparaat te kopen. Je kunt dan het gesprek opnemen, zodat je achteraf bewijs hebt van wat je hebt afgesproken.

Dit is een hele goeie tip.
Wilde dat ik dat gedaan had (zie mijn topic over Hacker/ProNorm).

Nog een tip: Check op de orderbevestiging of het merk van de keuken erop staat, en de precieze naam van de kleur/deurtjes.

IkWeetVeel
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 mei 2017 15:59

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door IkWeetVeel »

16again schreef:
IkWeetVeel schreef:Je mag tegenwoordig 2/3 e van de meerwaarde van een nieuwe keuken meefinancieren in een depot. Hoe mooi is het dan dat er een keuken geoffreerd wordt van 20.000 euro, je een keuken uitkiest van 10.000 en uiteindelijk toch een hele financiering krijgt?
Hoe mooi is de restschuld straks?
Hoe boeiend is dat vanuit de verkoper gezien? Mij kon het namelijk weinig schelen hoe men betaalde, als men maar betaalde.

IkWeetVeel
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 mei 2017 15:59

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door IkWeetVeel »

bibi789 schreef:
alfatrion schreef:Ik zou naar de media markt gaan en daar een opname apparaat te kopen. Je kunt dan het gesprek opnemen, zodat je achteraf bewijs hebt van wat je hebt afgesproken.

Dit is een hele goeie tip.
Wilde dat ik dat gedaan had (zie mijn topic over Hacker/ProNorm).

Nog een tip: Check op de orderbevestiging of het merk van de keuken erop staat, en de precieze naam van de kleur/deurtjes.
Naam van de fronten staat veelal op de order. Staat alleen nooit bij welke leverancier het is. Ik laat je een Pronormfront zien en vertel je dat het een Hacker is...

bibi789
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mei 2017 10:44

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door bibi789 »

IkWeetVeel schreef:
bibi789 schreef:
alfatrion schreef:Ik zou naar de media markt gaan en daar een opname apparaat te kopen. Je kunt dan het gesprek opnemen, zodat je achteraf bewijs hebt van wat je hebt afgesproken.

Dit is een hele goeie tip.
Wilde dat ik dat gedaan had (zie mijn topic over Hacker/ProNorm).

Nog een tip: Check op de orderbevestiging of het merk van de keuken erop staat, en de precieze naam van de kleur/deurtjes.
Naam van de fronten staat veelal op de order. Staat alleen nooit bij welke leverancier het is. Ik laat je een Pronormfront zien en vertel je dat het een Hacker is...
Op het deurtje dat ik had uitgekozen, zat een sticker met de merknaam (ProNorm). Daar heb ik een foto van gemaakt.
Naam frontkleur was Arlington, daar is op de offerte Eiken Natuur van gemaakt. Dat zou ik niet nog eens laten gebeuren.

Ik zou ook niet meer bij DMG kopen, Dat was ik ook helemaal niet van plan, maar ik wist niet dat de Keukenloods was overgenomen door DMG.
Check dat dus. Er zijn genoeg zelfstandige keukenwinkels.

Laat élke mondelinge afspraak/aanpassing vastleggen. Ik had bv afgesproken dat apparatuur die ik zelf gekocht had/ging kopen ook ingebouwd zou worden (ingebrepen in de prijs), Dat had ik wel laten vastleggen. Maar goed ook, want daar kwam ook al bijna gezeur over.

En: Montage is niet hetzelfde als installatie.

IkWeetVeel
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 mei 2017 15:59

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door IkWeetVeel »

Keukenloods is vrij recent overgenomen door DMG dus echt veel is er nog niet veranderd. Bij alle andere formules tref je nauwelijks merknamen van kasten.

Montage en aansluiten is inderdaad niet het zelfde. Niet iedere monteur mag aansluiten, vandaar dat je dat apart betaald. Overigens wel bijzonder dat ze apparatuur van een andere leverancier aan willen sluiten. Normaal deden we dat niet,

Ik moet nogmaals beandrukken dat kopen bij DMG niet verkeerd is. Je moet je enkel goed wapenen. Maar heel eerlijk gezegd moet dat bij iedere keukenboer. Of autodealer. Of beddenwinkel. Afijn, je snapt me

bibi789
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mei 2017 10:44

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door bibi789 »

IkWeetVeel schreef:Keukenloods is vrij recent overgenomen door DMG dus echt veel is er nog niet veranderd. Bij alle andere formules tref je nauwelijks merknamen van kasten.

Montage en aansluiten is inderdaad niet het zelfde. Niet iedere monteur mag aansluiten, vandaar dat je dat apart betaald. Overigens wel bijzonder dat ze apparatuur van een andere leverancier aan willen sluiten. Normaal deden we dat niet,

Ik moet nogmaals beandrukken dat kopen bij DMG niet verkeerd is. Je moet je enkel goed wapenen. Maar heel eerlijk gezegd moet dat bij iedere keukenboer. Of autodealer. Of beddenwinkel. Afijn, je snapt me
Ja dat was me idd opgevallen, dat andere grote ketens geen merknamen gebruiken.
Reden om daar niet te kopen, want dan kunnen ze je dus van alles gaan leveren.

Dat inbouwen van eigen apparatuur is idd iets waar moeilijk over wordt gedaan. Voor mij was dat een eerste check, zaken die dat niet wilden doen vielen direct af. Daarom heeft de verkoper van Keukenloods ermee ingestemd. De eigenaar zei later, toen ik vroeg dat vast te leggen, dat ze dat nooit doen. Maar verkoper stond ernaast en kon toen moeilijk gaan ontkennen en toen is het met tegenzin op de offerte bijgeschreven.

Zelf kopen van apparatuur bespaart je heel veel geld. En neem niet alles van 1 merk, dan ben je helemaal belachelijk duur uit. Zoek gewoon per apparaat de beste prijs/kwaliteit uit. je bespaart méér dan die extra garantie je zou kunnen gaan opleveren.
Ik heb twee apparaten met de keuken meebesteld, de andere apparaten de ik wilde konden zij niet leveren en heb ik dus elders besteld.
Laatst gewijzigd door bibi789 op 13 jun 2017 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.

IkWeetVeel
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 mei 2017 15:59

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door IkWeetVeel »

bibi789 schreef:
IkWeetVeel schreef:Keukenloods is vrij recent overgenomen door DMG dus echt veel is er nog niet veranderd. Bij alle andere formules tref je nauwelijks merknamen van kasten.

Montage en aansluiten is inderdaad niet het zelfde. Niet iedere monteur mag aansluiten, vandaar dat je dat apart betaald. Overigens wel bijzonder dat ze apparatuur van een andere leverancier aan willen sluiten. Normaal deden we dat niet,

Ik moet nogmaals beandrukken dat kopen bij DMG niet verkeerd is. Je moet je enkel goed wapenen. Maar heel eerlijk gezegd moet dat bij iedere keukenboer. Of autodealer. Of beddenwinkel. Afijn, je snapt me
Ja dat was me idd opgevallen, dat andere grote ketens geen merknamen gebruiken.
Reden om daar dus niet te kopen, want dan kunnen ze je dus van alles gaan leveren.

Dat inbouwen van eigen apparatuur is idd iets waar moeilijk over wordt gedaan. Voor mij was dat een eerste check, zaken die dat niet wilden doen vielen direct af. Daarom heeft de verkoper van Keukenloods ermee ingestemd. De eigenaar zei later, toen ik vroeg dat vast te leggen, dat ze dat nooit doen. Maar verkoper stond ernaast en kon toen moeilijk gaan ontkennen en toen is het met tegenzin op de offerte bijgeschreven.

Zelf kopen van apparatuur bespaart je heel veel geld. En neem niet alles van 1 merk, dan ben je helemaal belachelijk duur uit. Zoek gewoon per apparaat de beste prijs/kwaliteit uit. je bespaart méér dan die extra garantie je zou kunnen gaan opleveren.

Wij deden het niet graag vanwege garantie. Als er iets mis gaat met je apparaat begint het grote wijzen.

Zichtapparatuur zou ik altijd van hetzelfde merk adviseren. Zelfs RVS kan verschillen in kleur. Op internet vind je vaak lagere prijzen, al zal iedere winkel daar gewoon in mee gaan

bibi789
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mei 2017 10:44

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door bibi789 »

Hoezo begint het grote wijzen als er iets mis is? Als het apparaat niet goed functioneert, dan doe je een beroep op de garantie bij de leverancier. Heb meer vertrouwen in de service van bv Coolblue dan die van DMG.

Liever trouwens veel geld besparen bij de aankoop, dan kun je gewoon een nieuwe kopen als een apparaat slecht blijkt. Te vaak meegemaakt dat er een onder de garantie een monteur komt en dat die het dan ook niet goed kan verhelpen, en weer terug moet komen etc. Hoop gezeik.

Wat aanzicht heb je gelijk, als je een oven en magnetron onder elkaar zet moet het wel matchen.
Maar de vaatwasser, kookplaat, de koelkast en vriezer en afzuigkap kunnen gerust van een ander merk zijn.

Gesloten