LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
IkWeetVeel
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 mei 2017 15:59

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door IkWeetVeel »

bibi789 schreef:
IkWeetVeel schreef:
bibi789 schreef:Hoezo begint het grote wijzen als er iets mis is? Als het apparaat niet goed functioneert, dan doe je een beroep op de garantie bij de leverancier. Heb meer vertrouwen in de service van bv Coolblue dan die van DMG.

Liever trouwens veel geld besparen bij de aankoop, dan kun je gewoon een nieuwe kopen als een apparaat slecht blijkt. Te vaak meegemaakt dat er een onder de garantie een monteur komt en dat die het dan ook niet goed kan verhelpen, en weer terug moet komen etc. Hoop gezeik.

Wat aanzicht heb je gelijk, als je een oven en magnetron onder elkaar zet moet het wel matchen.
Maar de vaatwasser, kookplaat, de koelkast en vriezer en afzuigkap kunnen gerust van een ander merk zijn.
Zelfs Coolblue zal nagaan waarom een apparaat defect gaat. Als blijkt dat de stekker niet goed is aangesloten zal de leverancier geen garantie geven op het apparaat. De service bij DMG of een andere keten zal niet anders zijn

Daarnaast gaat vrijwel iedere winkel tegenwoordig mee in de internetprijzen tenzij het om een verjaard model gaat oid. Je zal dus niet tot nauwelijks besparen bij een gesplitste aankoop. Sterker nog, ik was vaak goedkoper dan internet...
Het probleem is dat een aantal apparaten die ik wilde, helemaal niet leverbaar waren door de keukenboer. Anders had ik ze allemaal gewoon meebesteld, want dat is wel handiger. En meestal matchen ze idd de internetprijs.
Wel handig dus om vooraf af te spreken dat hij ook apparaten die hij zelf niet levert gaat inbouwen. Het gesprek over de apparatuur volgt meestal pas nádat je overeenstemming hebt over de keuken. En dan zit je vast aan wat hij te bieden heeft of je moet weer apart aansluitkosten betalen als je elders bestelt, Je staat dan ook sterker bij het bedingen van de internetprijs.

Blijft mijn punt dat het kopen van één merk m.i. niet voordelig is - ondanks de extra garantie.
Vrij apart dat hij niet kon leveren. Normaal kunnen keukenwinkels alle merken leveren. Wellicht wilde u iets dat hij niet wilde verkopen. Hoop dat het goed gaat voor u als er in de garantie iets mis gaat. Fingers crossed

IkWeetVeel
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 mei 2017 15:59

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door IkWeetVeel »

bibi789 schreef:
IkWeetVeel schreef:
Zoals ik al in mijn startrelaas aangaf ben ik geen jurist maar een verkoper. Ik weet wel dat een keukenwinkel er alles aan zal doen om je als vervelende klant zo dwars mogelijk te zitten. Geld zat.
.
Nou, lekker dan.

Ik begrijp helemaal niet waarom de keukenboer zo raar doet. En dat ze nu doen alsof ík gek ben, dat zit me nog het meeste dwars.
Als ze me gewoon hadden geleverd wat was afgesproken, of hadden gezegd 'oh sorry, foutje', was er geen vuiltje aan de lucht en hadden ze een mooie winst gemaakt.
En nu kost het hun tijd. En geld. En imagoschade, want als deze zaak is afgewikkeld ga ik reviews schrijven.
Dat kost ze allemaal meer dan die paar honderd euro (max!) die ze mij nu extra uit de zak proberen te kloppen. Dom dom dom.
Uw review zal nauwelijks effect hebben. Kijk eens op Qasa.nl bij de reviews van bv Brugman. En nog altijd gaat er meer dan 100 miljoen naar Brugman. Het komt vaak door een verkoper die zijn fout niet erkent en volhoud bij de verkochte producten. Service heeft invloed op zijn marge en dus zijn provisie. Er is onderling contact tussen de afdelingen omdat het hoofdkantoor alleen het koopcontract en de tekeningen heeft met de kopieen van de keuzes. Als u gekregen heeft waar u voor getekend heeft zal de verkoper zijn "fout" moeten erkennen. Dan is het een welles/nietes verhaal waarbij vaak pas iets gebeurt als de verkoper aangeeft dat hij fout is

IkWeetVeel
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 mei 2017 15:59

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door IkWeetVeel »

alfatrion schreef:
Nijogeth schreef:Volgens mij praten jullie langs elkaar heen. De een heeft het over bewijslast vergaren door middel van het opnemen van gesprekken (en dit zou dan een verlende klant zijn). De ander heeft het erover dat keukenwinkels genoeg financien hebben om het tot een rechtzaak te laten komen als de klant echt vervelend is. Hier zit echter nog heel wat tussen.
Ik gaf het advies inderdaad als manier om bewijs te verzamelen [1], waarna de reactie kwam "het mag niet" [2]. Toen dat toch mocht was het "de rechter kijkt er niet naar" [3]. En toen ook dat geen probleem was, ging het over de kosten van een rechtszaak. Ik kan hier weinig anders in zien dat het proberen te tackelen van de gespreksopname, met welk argument dan ook, omdat IkWeetVeel eigenlijk niet opgenomen wilt worden.
Zoals ik al zei ben ik geen jurist. Ik kan alleen uit ervaringen praten waarbij ik put uit mijn verleden waarin geluidsopnames geen zin hadden. Google vertelt mij dat je een gesprek waar je zelf aan deelneemt mag opnemen maar verder niet mag publiceren ivm privacy. Ik weet niet of dat ooit anders is geweest. Daarbij zou ik het inderdaad ook zelf niet appreciëren. Sterker nog, ik zou gezorgd hebben voor een oplossing waarbij nu als klant helemaal happy bent, maar alles nog steeds in mijn voordeel zou uitvallen

IkWeetVeel
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 mei 2017 15:59

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door IkWeetVeel »

Nijogeth schreef:Zoals gezegd, zit er een heel verschil in met hetgeen waar je op wil wijzen, dat namelijk de keukenzaak moeilijk gaat doen bij een vervelende klant.

1. De keukenzaak weet in eerste instantie niet dat er wordt opgenomen en handelt dus gewoon zoals ze normaal doen.
2. Als de klant een klacht heeft en hierop wijst, dan reageert schijnbaar de keukenzaak met 'dit mag niet' en dat kan kloppen als dit bij ingang van de zaak bekend is gemaakt.
3. Gaat de klant alsnog verder, dan zal men erop wijzen dat geen enkele rechter dit als bewijsmateriaal zal aanpakken. De ene misschien wel, de ander niet, ik weet dit niet.
4. IkWeetVeel spreekt pas over een vervelende klant in dit stadium en dat de keukenzaak meestal bereid is om de stap naar de rechter te maken.

Overigens is elke klant die een klacht heeft een vervelende klant. Het is namelijk heel vervelend voor een bedrijf als er iets niet is goed gegaan, zelfs al ging dat uit goede wil. Het kost tijd en energie en misschien zelfs wel geld om het op te lossen, die men liever ergens anders in zou steken.
sommige bedrijven zien klachten als kansen. Een gang naar de rechter is vooral voor de consument vervelend omdat het probleem vaak groot is als je naar de rechter stapt (halve keukens die niet werken o.i.d.) en je graag een snelle oplossing wil.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@IkWeetVeel, u heeft aangegeven, dat we alles kunnen voordragen en ik heb inmiddels als een soort tussenresultaat een ontwerp-checklijst gemaakt om mee te kunnen nemen wanneer ik een keuken of een badkamer zou willen bestellen. Het is een hoger doel, om het ontwerp van deze checklijst hier te kunnen perfectioneren, zodat één van de reslutaten van deze topic voor toekomstige keukenkopers een leidraad voor hen zou kunnen worden. Ik daag ú, reageerders en keukenbezitters uit met hun eigen ideeën en ervaringen deze checklijst te verbeteren/aan te vullen.

WERKTITEL: Laat je nooit onder druk zetten door verkopers ...
Consumenten worden soms (te) zwaar onder druk gezet, maar niet met dit check-lijstje!
(Het betreft een eerste ontwerp, is dus om te verbeteren en niet om 'in te schieten' gedacht!)

1 - Eerste bezoek (kijk eerst eens op het internet en meerdere stenen winkels rond)
Wordt u bij het betreden van een (keuken-)zaak vóór het rondkijken al meteen aangesproken door een adviseur, kàn het een verkoper op provisiebasis zijn. Wees dan gewaarschuwd, vooral wanneer hij niet meeloopt bij uw eerste oriëntering.

2 - Meenemen
Tenminste een bouwtekening, schetsjes, een 'plakboek' met voorkeur keukens, opstellingen, style, kleurstelling en misschien nog een situatiefoto. Vergeet niet te checken of de ruimtehoogte op de tekeing staat en de aansluitingen kloppen

3 - Aan tafel bij de verkoper
- Vaak proberen verkopers u uw ter beschikking staan de budget te ontfutselen. Waarom niet direct aangegeven? Veelal adviseert hij direct óm uw budget heen, dus geef meteen aan: van € ... tot maximaal € ...
- U wilt uiteindelijk eerst een offerte, maar ... die krijgt u niet? Onserieus!
- U kunt uw naam en adres en telefoonnummer achterlaten, maar méér ook niet
- Teken niets, ook geen voorlopige offerte en vooral geen blanco offerte voor een kortingstoezegging

4 - Acties en kortingen
- Ga ervan uit, dat u kortingen, ondanks alle 'dreigingen' over een week óók nog kunt krijgen ...
- Probeer inzicht in de opbouw van de aangeboden kortingen te krijgen, tenminste voor de keuken en separaat voor de apparaten die des te hoger is des te meer apparaten u kiest voor winkel-apparaten

5 - Opdracht
- Tekent u een opdracht na een bezoek van een designer of bij een uitmeting thuis, geldt mogelijk de regelgeving volgens de collportagewet. Overigens worden onafhankelijke keukendesigners voor hun ontwerp betaalt, vervolgens voor het uitzetten van offerte-aanvragen en voor de bewaking van uw opdracht en uitvoering. Neem altijd de voor u redelijke/noodzakelijke bedenktijd.
- Wilt u van de AV (Algemene Voorwaarden afwijken, dan streep de betreffende passage door en schrijf uw eigen voorwaarden op de opdracht en laat die tegentekenen
- Heeft uw keukenzaak een CBW-keurmerk, maak dan de levertijd vàst. Hierna gelden volgende voorwaarden: Wanneer de afgesproken (vermoedelijke) levertijd is overschreden, krijgt de winkelier in eerste instantie een nadere termijn om alsnog het product aan u te leveren. Dit is maximaal een maand. Mocht u de bestelling dan nog niet hebben ontvangen, dan kunt u uw koopovereenkomst ontbinden* en/of een schadevergoeding* vragen. Er moet dan wel sprake zijn van een financiële schade als gevolg van het uitblijven van de levering. De schade moet niet te voorkomen of te beperken zijn (Artikel 6 van de Algemene Voorwaarden). Bron: CBW-Keurmerk

6 - Betalen
Betaal zonder CBW-keurmerk niet teveel wanneer om een aanbetaling wordt gevraagd. Vaak wordt de opdracht tenslotte ook zonder aanbetaling aangenomen. Ikzelf heb tenminste de allerlaatste betaling op de opdracht geschreven "20% volgt na de goedkeuring na de eindmontage mijnerzijds".

7 - Niet de winkel uit zonder:
- schriftelijke duidelijkheid over het keukenmerk, keukenmodel, keukenlijn en de kleurstelling
- welk werkblad is meegenomen, armaturen, verlichting, accesoires enz
- prijzen moeten tenslotte helemaal duidelijk en op schrift staan
- levertijd tenminste duidelijk met één kalenderweek zijn aangegeven
- kopie van de opdracht niet vergeten mee te nemen
- soms zijn foto's uit de winkel handig als bewijs bij latere onenigheden

8 - Extra toezeggingen ook schriftelijk toevoegen
- kortingen, cadeau's
- incl/excl montage
- incl/excl aansluitingen

9 - Keurmerken nog even controleren (CBW enz.)
- kijk op de websites van de aangegeven keurmerken of er inderdaad is aangemeld


____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
NB. De winkelier wil duidelijkheid ...
u dus ook! Controleer thuis nog eens reviews (die vaak subjectief zijn), Klacht.nl, Klachtenkompas.nl en typ de keukenwinkel en keukennaam nog eens in op een zoekmachine. Een rechtsbijstand, module consumenten, geeft altijd nog wat meer zekerheid.

Ontwerp: laatste verandering 21.06.2017
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 21 jun 2017 13:44, 3 keer totaal gewijzigd.

bibi789
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mei 2017 10:44

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door bibi789 »

Nog een tip: Sluit vooraf een rechtsbijstand af. Dan kun jij het erop aan laten komen bij een conflict. Die paar tientjes zijn het meer dan waard.
Maar niet bij Das. Lees eerst de topics hier over welke dan wel.

IkWeetVeel
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 mei 2017 15:59

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door IkWeetVeel »

hänschen klein schreef:@IkWeetVeel, u heeft aangegeven, dat we alles kunnen voordragen en ik heb inmiddels als een soort tussenresultaat een ontwerp-checklijst gemaakt om mee te kunnen nemen wanneer ik een keuken of een badkamer zou willen bestellen. Het is een hoger doel, om het ontwerp van deze checklijst hier te kunnen perfectioneren, zodat één van de reslutaten van deze topic voor toekomstige keukenkopers een leidraad voor hen zou kunnen worden. Ik daag ú, reageerders en keukenbezitters uit met hun eigen ideeën en ervaringen deze checklijst te verbeteren/aan te vullen.

WERKTITEL: Laat je nooit onder druk zetten door verkopers ...
Consumenten worden soms (te) zwaar onder druk gezet, maar niet met dit check-lijstje!
(Het betreft een eerste ontwerp, is dus om te verbeteren en niet om 'in te schieten' gedacht!)

1 - Eerste bezoek (kijk eerst eens op het internet en meerdere stenen winkels rond)
Wordt u bij het betreden van een (keuken-)zaak vóór het rondkijken al meteen aangesproken door een adviseur, kàn het een verkoper op provisiebasis zijn. Wees dan gewaarschuwd, vooral wanneer hij niet meeloopt bij uw eerste oriëntering.

2 - Meenemen
Tenminste een bouwtekening, schetsjes, een 'plakboek' met voorkeur keukens, opstellingen, style, kleurstelling en misschien nog een situatiefoto. Vergeet niet te checken of de ruimtehoogte op de tekeing staat en de aansluitingen kloppen

3 - Aan tafel bij de verkoper
- Vaak proberen verkopers u uw ter beschikking staan de budget te ontfutselen. Waarom niet direct aangegeven? Veelal adviseert hij direct óm uw budget heen, dus geef meteen aan: van € ... tot maximaal € ...
- U wilt uiteindelijk eerst een offerte, maar ... die krijgt u niet? Onserieus!
- U kunt uw naam en adres en telefoonnummer achterlaten, maar méér ook niet
- Teken niets, ook geen voorlopige offerte en vooral geen blanco offerte voor een kortingstoezegging

4 - Acties en kortingen
- Ga ervan uit, dat u kortingen, ondanks alle 'dreigingen' over een week óók nog kunt krijgen ...
- Probeer inzicht in de opbouw van de aangeboden kortingen te krijgen, tenminste voor de keuken en separaat voor de apparaten die des te hoger is des te meer apparaten u kiest voor winkel-apparaten

5 - Opdracht
- Tekent u een opdracht na een bezoek van een designer of bij een uitmeting thuis, geldt mogelijk de regelgeving volgens de collportagewet. Overigens worden onafhankelijke keukendesigners voor hun ontwerp betaalt, vervolgens voor het uitzetten van offerte-aanvragen en voor de bewaking van uw opdracht en uitvoering. Neem altijd de voor u redelijke/noodzakelijke bedenktijd.

6 - Betalen
Betaal zonder CBW-keurmerk niet teveel wanneer om een aanbetaling wordt gevraagd. Vaak wordt de opdracht tenslotte ook zonder aanbetaling aangenomen. Ikzelf heb tenminste de allerlaatste betaling op de opdracht geschreven "20% volgt na de goedkeuring na de eindmontage mijnerzijds".

7 - Niet de winkel uit zonder:
- schriftrlijke duidelijkheid over het keukenmerk, keukenmodel, keukenlijn en de kleurstelling
- welk werkblad is meegeomen, armaturen, verlichting, accesoires enz
- prijzen moeten tenslotte helemaal duidelijk en op schrift staan
- levertijd tenminste duidelijk met één kalenderweek zijn aangegeven

8 - Extra toezeggingen ook schriftelijk toevoegen
- kortingen, cadeau's
- incl/excl montage
- incl/excl aansluitingen

9 - Keurmerken nog even controleren (CBW enz.)
- kijk op de websites van de aangegeven keurmerken of er inderdaad is aangemeld


____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
NB. De winkelier wil duidelijkheid ...
u dus ook! Controleer thuis nog eens reviews (die vaak subjectief zijn), Klacht.nl, Klachtenkompas.nl en typ de keukenwinkel en keukennaam nog eens in op een zoekmachine. Een rechtsbijstand, module consumenten, geeft altijd nog wat meer zekerheid.

Ontwerp: 14.06.2017
Het is niet per se slecht om een budget af te geven. Kan je ook een hoop tijd besparen. De prijs komt meestal laat op tafel. Het begint vaak met een schatting die hoger is dan het daadwerkelijke bedrag. De verkoper zal hieruit uw reactie peilen of er wat te halen valt. Geef je gelijk je budget af, kan het zijn dat je 2 uur korter binnen bent. De verkoper weet welke kant hij op kan kijken en de koper zit niet 3 uur te gokken wat het allemaal kost.

Bij het CBW aangesloten? Dan kun je maximaal 25% van het totaalbedrag aanbetalen zonder dat dit verloren gaat. Let wel, het is een hele klus om het proces terugdraaien in order te maken. Dus denk niet makkelijk af te zijn als het een CBW winkel betreft. Bij DMG hoef je trouwens niet snel angstig te zijn dat de winkel om gaat vallen.

Voor de rest ziet het er keurig uit. Ik wacht netjes op meer vragen :D

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Allemaal. Ik blijf de checklijst nog actualiseren en heb de huidige versie ook op de community (forum) van de Consumentenbond gezet.
Uw ervaringen en tips zullen verwerkt worden om uiteindelijk een eindresultaat van deze topic te kunnen presenteren aan nieuwkopers.

Aanpassingen vandaag (3):

- Het CBW-Keurmerk heeft maximaal 15% aanbetaling op keukens, badkamers en onderdelen, dan wel sanitaire artikelen en/of te verrichten werkzaamheden die in verband zijn met keukens en/of badkamers
- Wettelijk is niet meer dan 50%aanbetaling toegestaan
- Indivuduelle omstandigheden vragen om extra waarborgen die ook schriftelijk moeten worden vastgelegd. De Algemene Voorwaarden zijn tenslotte Algemeen, maar ook eenzijdig door de leverancier opgesteld. De Consumentenbond krijgt een aanpassing over bedenktijden momenteel NIET geregeld.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 15 jun 2017 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door crazyme »

hänschen klein schreef:De Consumentenbond krijgt een aanpassing over bedenktijden momenteel NIET geregeld.
Belachelijke eis ook. Alsof elke keuken door de strot geramd wordt en alsof elke consument handelingsonbekwaam is.

De bedenktijd houdt op zodra je besluit iets te kopen. Tot dat moment neem je zoveel bedenktijd als je maar wil. Zo moeilijk is het niet.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

alfatrion schreef:Ik zou naar de media markt gaan en daar een opname apparaat te kopen. Je kunt dan het gesprek opnemen, zodat je achteraf bewijs hebt van wat je hebt afgesproken.
Wel even netjes zeggen dat je het gesprek opneemt. Andersom zouden we het immers ook niet accepteren.

Maar je kunt natuurlijk ook gewoon als volwassen mensen een verkoopgesprek aangaan en pas tekenen als op papier staat wat je hebt besproken. Wat iemand zegt tijdens een gesprek is helemaal niet relevant. Het enige wat telt is wat in de opdracht staat. En als daar staat dat je zwarte kastje krijgt terwijl de verkoper donkergrijs zei, dan krijg je toch echt zwarte kastjes als daar je handtekening onder staat. De meeste problemen die we hier over keukens zien worden domweg veroorzaakt omdat mensen als een kip zonder kop hun handtekening zetten zonder na te denken of het te controleren.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

GJvdZ schreef:
alfatrion schreef:Ik zou naar de media markt gaan en daar een opname apparaat te kopen. Je kunt dan het gesprek opnemen, zodat je achteraf bewijs hebt van wat je hebt afgesproken.
Wel even netjes zeggen dat je het gesprek opneemt. Andersom zouden we het immers ook niet accepteren.

Maar je kunt natuurlijk ook gewoon als volwassen mensen een verkoopgesprek aangaan en pas tekenen als op papier staat wat je hebt besproken. Wat iemand zegt tijdens een gesprek is helemaal niet relevant. Het enige wat telt is wat in de opdracht staat. En als daar staat dat je zwarte kastje krijgt terwijl de verkoper donkergrijs zei, dan krijg je toch echt zwarte kastjes als daar je handtekening onder staat. De meeste problemen die we hier over keukens zien worden domweg veroorzaakt omdat mensen als een kip zonder kop hun handtekening zetten zonder na te denken of het te controleren.
Na de esapades van @IkWeetVeel zie ik dat met gedachtenloos een handtekening zetten iets gedifferenceerder. Het is de bedoeling dat op dezelfde dag nog omzet gemaakt wordt en op 'de waarheid en niets dan de waarheid' komt het tenminste wanneer je de DMG-opleiding het genoten, niet zo werkelijk aan. De verkopers mogen 'creatief' werken en zijn geschoold om die handtekening zo snel mogelijk te kasseren. De beste weg is om de winkel iit te gaan een bezonnen thuis alles te vergelijken en juist dàt probeerde @IkWeetVeel te verhinderen. VEH heeft eerder met mistery-guests kunnen aantonen, dat de druk hoog opgeboerd werd, waardoor zij met de Consumentenbond meenden een bedenktijd te moeten afdwingen.

Deze topic kan aanleiding daartoe zijn/worden, dat consumenten zich eens als volwassen consumenten gaan gedragen en een keuken niet zo emotioneel en impulsief 'meenemen' als een reep chocolade die in de supermarkt bij de kassa uitdagend ligt te doen. Maar ook dan, moet er in de aantrekkelijke wikkel wèl chocolade zijn en er niet gesjoemeld kunnen worden.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door 16again »

hänschen klein schreef:- Het CBW-Keurmerk heeft maximaal 25% aanbetaling.
Voor keukens maar 15%.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

VRAAG: Zijn deze mensen nu erin getuind, naief of zèlf oneerlijk bezig? Lees een brief aan de keukenwinkel.

Op ... zijn wij Brugman keukens binnengestapt. Enkel voor wat meer informatie en om eventjes te kijken wat voor soort keuken ons aansprak. Wij hadden destijds ons eerste huisje gekocht, nergens verstand van verder en wouden ons dus graag laten informeren naar de kosten.

Eenmaal binnen werd ons gelijk eten aangeboden, en we voelden ons eigenlijk gelijk op ons gemak, er kwam direct een dame naar ons toe die met ons apart is gaan zitten. Wij konden kosteloos een keuken samen stellen met haar, zodat we goed in beeld zouden krijgen wat wij nou eigenlijk mooi vonden. Samen met haar het een en ander besproken, qua kleuren, kastjes, keukenblad etc, en natuurlijk de bijbehorende apparaten. Zij gaf aan dat wij nergens aan vast zaten, maar als wij eventueel later nog gebruik wouden maken van de toen lopende korting moesten wij wel een handtekening zetten.
Nogmaals gevraagd of wij nergens aan vast zaten, want op dat moment konden we een volledige keuken nog niet betalen, en we hebben haar ook duidelijk aangegeven dat wij hier rustig over wouden nadenken. Nogmaals stelde zij ons gerust dat de handtekening enkel was zodat wij ten alle tijden een beroep konden doen op de toen lopende korting.

De volgende dag zagen wij een hele goede aanbieding bij een andere aanbieder. Gelijk weer naar Brugman keukens gegaan en het verhaal uitgelegd en dat wij dus verder niks met het gemaakte ontwerp zouden willen doen. Tot onze grote verbazing veranderde haar gehele gedrag in een keer, ze werd kortaf, wou ons eigenlijk helemaal niet meer te woord staan, en vertelde nog eventjes dat wij dan maar 33% van het totale bedrag moesten betalen. Na heel veel gesprekken, en meerdere telefoontjes heeft mijn vriend toen toch een betaling overgemaakt van bijna 1000 euro, gezien er gedreigd werd met verdere stappen. Wij zijn door deze ”aanbetaling” in de financiele problemen gekomen, en mijn vriend word ontzettend vaak gebeld dat er nog steeds een bedrag openstaat, en dat wij dit zo snel mogelijk moeten betalen. Wij zijn eerlijk gezegd niet van plan om dit te betalen, en heel eerlijk vind ik dit gewoon pure oplichting. Voor ons was alles nieuw, wij hadden er geen verstand van, en wouden dan ook enkel informatie, een ontwerp was geheel gratis en nogmaals we zaten nergens, maar dan ook nergens aan vast, werd ons beloofd tenminste.

Wij hebben nu dus eigenlijk bijna 1000 euro betaald voor helemaal niks. Er is bij ons thuis helemaal niks opgemeten, dus er zijn verder ook geen kosten gemaakt. Wij balen hier zo ontzettend van, en willen hier graag een oplossing voor. Ik vind het werkelijk waar van de zotte dat mensen zo om de tuin worden geleid. Dit is gewoon misbruik maken van het feit dat andere mensen hier geen kennis van hebben, en voor je het weet heb je een handtekening gezet onder valse voorwaarden, zo zie ik het tenminste. Nogmaals, wij willen hier graag uitkomen, en hopelijk worden wij dit keer wel te woord gestaan.

Graag horen wij meer.

Vriendelijke groet,

STATUS: Momenteel 'nog in behandeling'

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:
hänschen klein schreef:De Consumentenbond krijgt een aanpassing over bedenktijden momenteel NIET geregeld.
Belachelijke eis ook. Alsof elke keuken door de strot geramd wordt en alsof elke consument handelingsonbekwaam is.
De bedenktijd houdt op zodra je besluit iets te kopen. Tot dat moment neem je zoveel bedenktijd als je maar wil. Zo moeilijk is het niet.
Bedenktijd nemen is er vaak niet bij!
Ondanks de voorwaarden ( de consument heeft recht op een 14 dagen geldige offerte) wordt steevast een geweldige korting aangeboden, waar direct beslist voor moet worden. Dat kun je "door de strot rammen" noemen, ik noem het stelselmatig niet naleven van CBW voorwaarden een overtreding van de wet oneerlijke handelspraktijken.

Overigens, nav de gedeponeerde hoop stront had DMG de eigen voorwaarden verbeterd, en o.a. een afkoelingsperiode van 48 uur toegezegd

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

16again schreef:
hänschen klein schreef:- Het CBW-Keurmerk heeft maximaal 25% aanbetaling.
Voor keukens maar 15%.
Aangepast, bedankt!

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door 16again »

hänschen klein schreef:VRAAG: Zijn deze mensen nu erin getuind, naief of zèlf oneerlijk bezig? Lees een brief aan de keukenwinkel.
Hoe lang is dat geleden?
Binnen 24 uur op de stoep, om eea af te blazen. Dit gelezen?
http://www.blikopnieuws.nl/nieuws/24987 ... g-aan.html

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door alfatrion »

crazyme schreef:Belachelijke eis ook. Alsof elke keuken door de strot geramd wordt en alsof elke consument handelingsonbekwaam is.
Dit komt in de keukenbranch te vaak voor. Ik zou het niet raar vinden als de wetgever dit regelt.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

16again schreef:
hänschen klein schreef:VRAAG: Zijn deze mensen nu erin getuind, naief of zèlf oneerlijk bezig? Lees een brief aan de keukenwinkel.
Hoe lang is dat geleden?
Binnen 24 uur op de stoep, om eea af te blazen. Dit gelezen?
http://www.blikopnieuws.nl/nieuws/24987 ... g-aan.html
De volgende is in ieder geval van februari dit jaar.

Lopen ... Brugman binnen op een vrijdag avond behoorlijke agressie door verkoper doet voorkomen dat getekend moet worden voor de dan alleen geldige korting ! Na pressie op mijn vrouw zet ik een “paraaf, zaterdag morgen keer ik terug en zeg tegen de ” bedrijfsleider” dat we afzien van de korting en verder gaan kijken!

Zegt deze proleet dat ik getekend zou hebben en wel voor een keuken van 17000.00 ! Hoezo kerel ik heb bewust niets gekocht! Ik loop woedend de zaak daar uit en ga thuis een brief op poten sturen naar de Directie in Waalwijk.aangetekend en ik lever er ook 1 af op maandag morgen. In dat bedrijf maar …Hoor daar helemaal geen reacties op totdat: er een hele serie facturen binnenstromen met 30 en later 35 procent kosten nota’s voor het gebruik van de showroom en gebruik van sanitair de wc dus, daarna de deurwaarder weer daarna de rechtbank de nodige advocaat en grote kosten en slapeloze nachten voor ons ! Slot van het lied via een comparitie in de rechtbank mochten we naar een andere vestiging dat werd Keukenkampioen waar de zelde verkoop tactieken werden gebruikt de rechter had vonnis gedaan dat we vanaf 7000 konden slagen en dan was daarmee de kous af, maar nee werden gedwongen om naar de oorspronkelijk ge””tekende “” order terug te keren ! Die verkoper en zijn bedrijfsleider nooit meer gezien dr schade voor ons is heel erg groot en beloopt ongeveer 6000.00 aan kosten en verdriet ! Onmacht woede en vertwijfeling over zoveel onbeschoftheid het is geen goed gevoel om deze keuken in te lopen, wij kunnen er alleen maar om janken! Het eten smaakt bitter de smaak is alsof je bedorven voedsel dag in dag uit naar binnen werkt. Uiteindelijk kwam er weer een deurwaarder langs of we maar eventjes de derving van de omzet dir. brugman was misgelopen wilden voldoen? Met daarbij de administratie kosten van het door Ben Mandemakers ingeschakelde incassobureau !

h12
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 mar 2017 19:55

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door h12 »

Wat een informatief topicje is dit geworden zeg.....ik koop maar een nieuwe keuken
in Nordhorn of word je daar ook geflest ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Waarop moet je letten als je een keuken koopt?

Ongelezen bericht door crazyme »

hänschen klein schreef:
16again schreef:
hänschen klein schreef:VRAAG: Zijn deze mensen nu erin getuind, naief of zèlf oneerlijk bezig? Lees een brief aan de keukenwinkel.
Hoe lang is dat geleden?
Binnen 24 uur op de stoep, om eea af te blazen. Dit gelezen?
http://www.blikopnieuws.nl/nieuws/24987 ... g-aan.html
De volgende is in ieder geval van februari dit jaar.

Lopen ... Brugman binnen op een vrijdag avond behoorlijke agressie door verkoper doet voorkomen dat getekend moet worden voor de dan alleen geldige korting ! Na pressie op mijn vrouw zet ik een “paraaf, zaterdag morgen keer ik terug en zeg tegen de ” bedrijfsleider” dat we afzien van de korting en verder gaan kijken!

Zegt deze proleet dat ik getekend zou hebben en wel voor een keuken van 17000.00 ! Hoezo kerel ik heb bewust niets gekocht! Ik loop woedend de zaak daar uit en ga thuis een brief op poten sturen naar de Directie in Waalwijk.aangetekend en ik lever er ook 1 af op maandag morgen. In dat bedrijf maar …Hoor daar helemaal geen reacties op totdat: er een hele serie facturen binnenstromen met 30 en later 35 procent kosten nota’s voor het gebruik van de showroom en gebruik van sanitair de wc dus, daarna de deurwaarder weer daarna de rechtbank de nodige advocaat en grote kosten en slapeloze nachten voor ons ! Slot van het lied via een comparitie in de rechtbank mochten we naar een andere vestiging dat werd Keukenkampioen waar de zelde verkoop tactieken werden gebruikt de rechter had vonnis gedaan dat we vanaf 7000 konden slagen en dan was daarmee de kous af, maar nee werden gedwongen om naar de oorspronkelijk ge””tekende “” order terug te keren ! Die verkoper en zijn bedrijfsleider nooit meer gezien dr schade voor ons is heel erg groot en beloopt ongeveer 6000.00 aan kosten en verdriet ! Onmacht woede en vertwijfeling over zoveel onbeschoftheid het is geen goed gevoel om deze keuken in te lopen, wij kunnen er alleen maar om janken! Het eten smaakt bitter de smaak is alsof je bedorven voedsel dag in dag uit naar binnen werkt. Uiteindelijk kwam er weer een deurwaarder langs of we maar eventjes de derving van de omzet dir. brugman was misgelopen wilden voldoen? Met daarbij de administratie kosten van het door Ben Mandemakers ingeschakelde incassobureau !
Je kopieert wel heel selectief.

De reactie van de winkel vergeet je namelijk :

3 maanden geleden - Beste meneer Huiskamp, Uit uw verhaal merk ik dat u ontevreden bent over de gang van zaken. Helaas kan ik geen order vinden van een keuken van Mandemakers Keukens. Graag ontvang ik het ordernummer via [email protected]. Met vriendelijke groet, Matthijs - Webcare Mandemakers Keukens

En daar heeft de klager nooit meer op gereageerd.

Kennelijk een gevalletje zwartmaken waar jij dus net zo vrolijk aan meedoet.

https://www.klacht.nl/in-het-pak-genaai ... s-duivels/

Gesloten