LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Krassen in kookplaat door pan

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Piet Piraat
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 feb 2009 18:42

Re: Krassen in kookplaat door pan

Ongelezen bericht door Piet Piraat »

Even over de kwaliteit van de Blokker keramische pannen zelf. Ik koop daar echt geen pannen meer. Ik had namelijk alle formaten gekocht i.p.v. eerst één uit te proberen. Wat een miskoop, zelfs een gebakken eitje in de zonnebloemolie bleef plakken aan de pan, ik moest het erafschrapen. Wat een miskoop was dat. Hetzelfde gold voor die zogenaamde kraspen, dat ik daar intrapte, dat je met een kraspen een kras uit je autolak kan halen. Wat een naïeve koe ben ik ook.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Krassen in kookplaat door pan

Ongelezen bericht door Julie4444 »

krezie herrie schreef:
Julie4444 schreef:
kweenie schreef:[....]
Hangt natuurlijk ook van je eigen gedrag af. En een gasplaat ziet er na een week ook absoluut niet meer uit als een nieuwe plaat. Maar vind je een gasplaat dan mooier (en makkelijker) dan een keramische plaat met krassen?
Wij hebben inductie en dus ook een glasplaat. Als je daar goed mee omgaat is dat helemaal geen probleem, maar je moet hem wel goed schoonhouden. Heb je ook geen speciale middelen voor nodig, maar wél speciale pannen. Dat is voor keramisch niet anders.

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een niet-egale pan op die plaat te zetten, overigens. Dat is vragen om problemen.
Met inductie hoef je juist helemaal geen vlakke pannen te gebruiken, omdat je geen contact hoeft te maken, de warme word naar de pan "gestraald" (moet dan wel van het juiste materiaal zijn), dit in tegenstelling met ceramische platen welke zelf warm worden en die moeten de warmte overdragen aan de pan. En als die dan niet vlak is gaat dat minder goed /slecht.
Zet maar een pan op 4 suikerklontjes, en de pan word gewoon verwarmd.....
Voor inductie heb je magnetische pannen nodig, Contact is nogal handig wat dat betreft. Heb ook nog nooit een inductiepan gezien die niet glad was aan de onderkant.

Wel gebruik ik een aantal pannen van voor inductieplaten überhaupt een ding waren. Dat zijn dus geen inductiepannen maar gewoon magnetische pannen en dat gaat ook prima.

krezie herrie
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 jul 2005 08:13

Re: Krassen in kookplaat door pan

Ongelezen bericht door krezie herrie »

Kijk hier even....
https://youtu.be/YES23H_ip-4

krezie herrie
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 jul 2005 08:13

Re: Krassen in kookplaat door pan

Ongelezen bericht door krezie herrie »

En?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Krassen in kookplaat door pan

Ongelezen bericht door renewouters »

Julie4444 schreef: Voor inductie heb je magnetische pannen nodig, Contact is nogal handig wat dat betreft. Heb ook nog nooit een inductiepan gezien die niet glad was aan de onderkant.

Wel gebruik ik een aantal pannen van voor inductieplaten überhaupt een ding waren. Dat zijn dus geen inductiepannen maar gewoon magnetische pannen en dat gaat ook prima.
Magnetische pannen? Wel handig, die kan je dan ophangen tegen de koelkastdeur... Je bedoelt waarschijnlijk dat ze van ferrometalen moeten worden gemaakt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Krassen in kookplaat door pan

Ongelezen bericht door Julie4444 »

renewouters schreef:
Julie4444 schreef: Voor inductie heb je magnetische pannen nodig, Contact is nogal handig wat dat betreft. Heb ook nog nooit een inductiepan gezien die niet glad was aan de onderkant.

Wel gebruik ik een aantal pannen van voor inductieplaten überhaupt een ding waren. Dat zijn dus geen inductiepannen maar gewoon magnetische pannen en dat gaat ook prima.
Magnetische pannen? Wel handig, die kan je dan ophangen tegen de koelkastdeur... Je bedoelt waarschijnlijk dat ze van ferrometalen moeten worden gemaakt.
Ooh haha, nee, ik bedoelde dat een magneet aan de pan blijft hangen. Whoops. :oops:

Overigens weigert onze plaat dienst als er geen goed contact met de pitten is, een of andere safety feature. Ben dus benieuwd hoe een ribbelige pan zou moeten werken.

Gesloten