LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Joyce63
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2017 10:56

Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Joyce63 »

Keukenkampioen is kampioen in her niet oplossen van problemen. Ik zit al sinds juli in de ellende met hen. Ook mijn aanrechtblad is beschadigd omdat de wasbak scheef zat. Na herstel dus krasjes en velofte dat er of een nieuw blad of een nieuwe, grotere wasbak, geplaatst zou worden. Na bezoek aan filiaal en klacht te hebben ingediend is mijn klacht zonaar spontaan afgehandeld en krijg ik een tevredenheidsonderzoek.....pfffff... Zo zijn er nog veeeel meer foutjes..... Ter compensatie bieden ze 150,- kadobon van een woonwinkel Maar dat mijn blad beschadigd is, een kastje kapot is en rvs achterwand scheef achter fornuis zit....daar doen ze niks meer aan. Keuken heeft totaal 9000,- gekost. Heb de ARAG maar ingeschakeld want er speelt nog meer en ik ben van mening dat dit niet kan. Succes dus. Ben benieuwd of ze het bij jullie wel goed afhandelen.

YoungStarDC
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 okt 2017 11:25

Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken

Ongelezen bericht door YoungStarDC »

Vervelend om te horen! Voorlopig pakken ze het bij mij ook totaal niet op helaas. Het wordt voor ons tijd om juridische stappen te ondernemen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

is gewoon garantie, zij moeten bewijzne dat dit eventueel door uw toedoen is gekomen als ze er onderuit willen, leverancier is aanspreekpunt voor u en niemand anders, laat u niet wegsturen...

inge.van-den-nouweland
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2017 15:32
Contacteer:

Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken

Ongelezen bericht door inge.van-den-nouweland »

Zelfde slechte ervaring met de Keukenkampioen en nee 24 uur is echt niet redelijk! Wij hebben peperduur Star Calaxy graniet en er zijn ook stukjes (metaal) uit geslagen tijdens polijsten. Dit kan voorkomen. En inderdaad op zwart moet je wel 3 x kijken vanaf verschillende richtingen. Bij ons was ook nog geen verlichting in de keuken dus dan kan je dat ook niet echt goed zien.
Wel ging de monteur van de apparaten (ook via Keukenkampioen) bij ons op het blad staan met schoenen ... terwijl wij (de klant) nadrukkelijk gewaarschuwd worden dat niet te doen. Ook omdat het later zou kunnen breken. En ja krassen. Tot twee keer toe is iemand het mechanisch komen polijsten tot redelijk onzichtbaar. Op een gegeven moment ben je het gedoe zo zat dat je het maar accepteert. Nooit geen keuken meer bij Keukenkampioen. Ik ga niet alle problemen op noemen maar beperk mij hier tot het blad.
Ik wens jullie veel sterkte en wijsheid!


MeMyselfAndI78
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2017 16:32

Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken

Ongelezen bericht door MeMyselfAndI78 »

Wat een slecht advies hier zeg. Tjonge jonge. Je staat heel sterk in deze zaak. Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar dan met een bank. Zij beweerden ook dat het gebruiksschade was omdat ik de schade pas twee weken later ontdekte. Ik heb er een zaak van gemaakt en ze hebben eieren voor hun geld moeten kiezen. Binnen 6 maanden na aankoop ligt de bewijslast namelijk niet bij de consument, maar de keukenboer.

Bewijslast: fabricagefout of oneigenlijk gebruik?
Het niet conform functioneren van een product kan het gevolg zijn van of een fabricagefout of een verkeerd gebruik aan uw zijde.
Eerste zes maanden na aankoop
Als het product binnen zes maanden na aflevering kapot gaat of een mankement vertoont, wordt op grond van de wet vermoed dat het product al bij aflevering niet aan het conformiteitsvereiste voldeed. Het is dan aan de verkoper om aan te tonen dat het product niet door een fabricagefout, maar door verkeerd, abnormaal of onkundig gebruik van uw kant kapot is gegaan (artikel 7:18 lid 2 Burgerlijk Wetboek).


Zie: http://www.ejure.nl/2013/01/consumentenkoop-ii/

Makkelijk zal het niet gaan. Heb je rechtsbijstand? Deze kan je helpen met het in gebreke stellen e.d.

Marktkenner
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Ik ken dit soort schades wel en heb ze vaker gezien. Op de foto van de hoek bij het fornuis ziek ik alleen een lijmnaad van het verstek verder niets, klopt dat? op de andere foto's is duidelijk zichtbaar dat de aangelijmde waterkeringslijst is gescheurd en als het goed zie is dit bij de kookplaat uitsparing?

Dit is aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gebeurt tijdens transport , montage, of wellicht zelfs bij het lijmen ervan. Als er daar ook een stukje steen weg is, is de kans op transport- of montage schade zeer reëel.
Iedereen kan zeggen wat hij wil, maar het is niet reëel dat je dit zelf bij regulier gebruik in de eerste twee weken hebt gedaan. het gebeurt vaker. De lijsten worden los gezaagd en er later tegenaan gelijmd. de positie bij de uitsparingen is daarbij het zwakst.
Ik ben van mening dat dit een 100% garantie kwestie is. Zo'n blad moet met gemak en zonder problemen 20 jaar (en langer) mee gaan. 2 weken is daarbij nou niet echt en periode dat een zaak zich kan beroepen op geen garantie omdat je het gebruikt hebt.
Als je en nieuwe auto koopt en je ziet na 2 weken fouten of schade in de bekleding, dan ga je er toch ook me terug? Je kunt niet verwachten dat een leek de keuken kent, en exact weet waar hij bij een oplevering op moet letten.
Als ik het blad geleverd zou hebben, zou ik het laten repareren. Dit kan ook prima, omdat enkel de waterkering opnieuw hoeft. het is alleen wel een lastig klusje, want het deel zal terug moeten naar de fabrikant om het 100% goed en netjes te krijgen. Ter plaatse kán ook, maar dan moet je verdomd goei monteurtje hebben.

Ik zeg: sowieso reclameren bij de keukenzaak en laten oplossen. Dit is niet jou probleem.

Succes!

Gesloten