Kuchenwelt levert halve keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Eva_T
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Eva_T »

crazyme schreef:Van alle topics op dit forum mag deze als eerste verdwijnen.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat het hier gaat om een klant met “issues”
Ik ben erg benieuwd naar 1 foto van de hele keuken in de huidige staat.
Die zal er nooit komen, want die keuken is niet voor de helft geleverd.
Foto’s geplaatst hoor! Ben benieuwd naar je reactie.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door arvandongen »

KuchenWelt schreef: Ps van een halve keuken is hier ABSOLUUT geen sprake, want post u de foto’s er dan aub bij, dan kan iedereen zien dat hier zwaar overdreven wordt
Op de inmiddels geplaatste foto's zie ik best wel relevante issues die zonder problemen binnen een redelijke termijn opgelost hadden kunnen worden. Zelfs indien de klant zich onredelijk gedragen zou hebben in haar communicatie richting Kuchenwelt.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, iedereen weet nu wel waar ze niet moeten zijn voor een keuken,

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door arvandongen »

@Eva_T
Zou het kunnen zijn dat je te scherp onderhandeld hebt over de prijzen van de keukens van Keukenkampioen en Kuchenwelt? Natuurlijk moet een leverancier zijn afspraken nakomen. Maar als het financiële belang (=winst) erg laag is en ook de communicatie erg stroef gaat en misschien ook nog de keuken moeilijk plaatsbaar is in jouw huis, ........ dan kan een leverancier zijn interesse verliezen om alles snel, goed, en met een glimlach af te handelen.

Deze situatie is nu 2x achter elkaar voorgekomen. Het kan natuurlijk stomme pech zijn.

Eva_T
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Eva_T »

arvandongen schreef:@Eva_T
Zou het kunnen zijn dat je te scherp onderhandeld hebt over de prijzen van de keukens van Keukenkampioen en Kuchenwelt?
Hier hebben wij ook al over nagedacht. Wij zijn met de tekeningen van de keukenkampioen naar Kuchenwelt gegaan en hebben gevraagd of ze het voor diezelfde prijs konden leveren. Géén probleem was het antwoord, al krabbelden ze tijdens het zetten van de handtekening al een beetje terug. Maar, stel je voor dat het te scherp is onderhandeld, dan hadden ze geen koopcontract moeten opstellen en ons niet moeten laten tekenen. Afspraak is afspraak, ik weet zeker dat als het omgekeerd was, dat wij hoe dan ook hadden moeten betalen. Nu moeten zij hoe dan ook leveren.
En daarnaast, de communicatie verliep/verloopt stroef vanuit hun kant, niet vanuit die van ons.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dit lijkt mij geen geval van domme pech, maar van een domme en slechte leverancier. Dit is echt onacceptabel.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door crazyme »

Eva_T schreef:
crazyme schreef:Van alle topics op dit forum mag deze als eerste verdwijnen.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat het hier gaat om een klant met “issues”
Ik ben erg benieuwd naar 1 foto van de hele keuken in de huidige staat.
Die zal er nooit komen, want die keuken is niet voor de helft geleverd.
Foto’s geplaatst hoor! Ben benieuwd naar je reactie.
Excuus. Je hebt helemaal gelijk, dit is op alle fronten een puinzooi.

Het is voor mij onvoorstelbaar dat een bedrijf dit zo aflevert en vervolgens ook niet oplost.

Het is duidelijk dat uw order totaal niet is gecontroleerd. Een kraangat wat niet op de juiste plek zit, een koelkast welke te hoog is, eigenlijk lijkt alles wel toe te wijzen aan een zeer slechte voorbereiding. En dat is de verantwoordelijkheid van de keukenzaak.

Kuchenwelt : Waar blijft de Duitse punklichheit ?

Eva_T
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Eva_T »

crazyme schreef:
Eva_T schreef:
crazyme schreef:Van alle topics op dit forum mag deze als eerste verdwijnen.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat het hier gaat om een klant met “issues”
Ik ben erg benieuwd naar 1 foto van de hele keuken in de huidige staat.
Die zal er nooit komen, want die keuken is niet voor de helft geleverd.
Foto’s geplaatst hoor! Ben benieuwd naar je reactie.
Excuus. Je hebt helemaal gelijk, dit is op alle fronten een puinzooi.

Het is voor mij onvoorstelbaar dat een bedrijf dit zo aflevert en vervolgens ook niet oplost.

Het is duidelijk dat uw order totaal niet is gecontroleerd. Een kraangat wat niet op de juiste plek zit, een koelkast welke te hoog is, eigenlijk lijkt alles wel toe te wijzen aan een zeer slechte voorbereiding. En dat is de verantwoordelijkheid van de keukenzaak.

Kuchenwelt : Waar blijft de Duitse punklichheit ?
Dankjewel! Heb er ook echt geen baat bij om hierover te liegen. Wil gewoon dat die keuken nu eens afgemaakt wordt!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Denk je er zijn altijd mensen die zeuren, maar dit is echt schandalig.
Voor het googelen zullen we het Duits spellen.
Küchenwelt kent geen Duitse Grundlichkeit.
Vreselijk

Eva_T
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Eva_T »

Wederom is er toegezegd dat een monteur met spoed een afspraak zou maken; tot op de dag van vandaag niets van de monteur vernomen....
Gang naar de rechtbank lijkt nu de enige route nog. Bah wat baal ik hier van! Heb wel wat beters te doen!

simonehaverlag
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2018 11:28
Contacteer:

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door simonehaverlag »

Snap u helemaal!! Wij zijn deze week ook afgewimpeld met de belofte dat dinsdagmiddag de monteur zou bellen. Al weer meerdere Voicemails ingesproken en een mail naar de baas, nog niks op terug gehoord!!!
Onze keuken is in februari 2017 geplaatst!!! Na hoop gedoe heeft de baas van kuchenwelt ons in het gelijk gesteld in december 2017. Er zou snel een monteur komen om alle punten te herstellen. Tot op heden mogen wij elke keer er achteraan bellen en / of mailen, want reactie vanuit hun hoeven wij niet te verwachten. Volgens mij hopen ze gewoon dat wij de moed opgeven....

Eva_T
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Eva_T »

simonehaverlag schreef:Snap u helemaal!! Wij zijn deze week ook afgewimpeld met de belofte dat dinsdagmiddag de monteur zou bellen. Al weer meerdere Voicemails ingesproken en een mail naar de baas, nog niks op terug gehoord!!!
Onze keuken is in februari 2017 geplaatst!!! Na hoop gedoe heeft de baas van kuchenwelt ons in het gelijk gesteld in december 2017. Er zou snel een monteur komen om alle punten te herstellen. Tot op heden mogen wij elke keer er achteraan bellen en / of mailen, want reactie vanuit hun hoeven wij niet te verwachten. Volgens mij hopen ze gewoon dat wij de moed opgeven....
jeetje, dat klinkt echt heel bekend. Wij zijn er inmiddels achter gekomen dat de ons toegewezen monteurs inmiddels niet meer met Kuchenwelt geassocieerd willen worden. Goh, hoe zou dat nou komen? :roll: Dat zou bij jullie ook wel eens het geval kunnen zijn? Hebben jullie de keuken al volledig betaald?
Wij hebben (Thank God!!) nog een bedrag openstaan. We hebben ze nu nog een week de tijd gegeven, anders bestellen we zelf nieuwe spullen, zoeken we zelf een monteur en achten we onszelf daarna schadeloosgesteld d.m.v. het verrekenen van het openstaande bedrag. Ze zijn verplicht te leveren waar we voor getekend hebben, via de ene weg of de andere. Had alleen gehoopt dat het niet zo moeilijk zou gaan. Heb wel wat beters te doen!

Update: krijg zojuist een mailtje van dezelfde persoon die al bij ons thuis is geweest en de nare reacties hier heeft geplaatst; ze gaan uitsluitend leveren wanneer het restbedrag is voldaan. Wat een lef heh na al deze ellende? Meneer denkt echt dat ze boven de wet staan! :?

mh73

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door mh73 »

In een ander topic al gemeld dat wij na 24 jaar aan een nieuwe keuken toe zijn. Raad eens waar we die NIET gaan kopen?

Schandalig dit!

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Wat een louge tent die kuchenwelt.

Sowieso de hele manier van communiceren zegt mij genoeg. Ik ben van mening dat de redelijke termijn inmiddels al wel een geruime tijd verlopen is. Gang naar de rechter zou ik doen. Dit lijkt me op een zaak die niet te verliezen valt.

Voor mijn nieuwe keuken sla ik dit sneue bedrijfje over.

Eva_T
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Eva_T »

mh73 schreef:In een ander topic al gemeld dat wij na 24 jaar aan een nieuwe keuken toe zijn. Raad eens waar we die NIET gaan kopen?

Schandalig dit!
Na alle drama’s bij Kuchenwelt en de Keukenkampioen raad ik iedereen aan om bij de aanschaf van een nieuwe keuken alles op te splitsen: kastjes bij ikea, apparatuur direct bij Smeg oid, keukenblad bij ikea of elders en een monteur apart inhuren. Dan heb je overal prima service, geen vage prijzen en betaal je gewoon wat iedereen betaalt! Succes!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door crazyme »

Koop in elk geval bij een cbw erkende keukenzaak, dan kun je tenminste naar de geschillencommissie stappen.
En dan bij voorkeur een waar je niet direct een substantiële korting krijgt of zelf moet gaan bedingen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad. Met wat onderzoek zijn de goede keukenwinkels echt wel te vinden. Belangrijkste: schakel je gezonde verstand niet uit...

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door arvandongen »

Leo The Emperor schreef:Persoonlijk zou ik het aanbod van Kuchenwelt zoals hier op het forum gedaan om de koop te ontbinden en de gehele keuken te laten verwijderen in overweging nemen. U blijft zich ander misschien nog wel 10 jaar ergeren aan een slecht gezette keuken
Op zichzelf een goed advies.

Ik vrees echter dat als Kuchenwelt geen monteurs stuurt om de zaak af te maken, dat ze dan al helemaal geen monteurs gaat sturen om de Keuken te verwijderen. Bovendien zou ik niet veel verwachten van enige terugbetaling. Er is immers ook een financieel conflict.

Eva_T
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Eva_T »

Leo The Emperor schreef:Dit vind ik wel een grote concessie van uw zijde. Denk aan kleurverschil tussen de kastjes onderling en de stootrand. Dat is dan uw risico. Verplaatsen van de kraan en vervangen van de wasbak zal toch ook betekenen dat het werkblad aangepast of vervangen moet worden. De krassen in het RVS en de scheef geplaatste stolz kunnen er misschien wel hersteld worden, en de afzuigunit kan goed worden opgehangen en voorzien worden van de juiste koolstof filters. ( welke overigens schreeuwend duur zijn ). ik vrees dat u er met 1.000 euro niet komt, en denk aan meer dan het dubbele.

Persoonlijk zou ik het aanbod van Kuchenwelt zoals hier op het forum gedaan om de koop te ontbinden en de gehele keuken te laten verwijderen in overweging nemen. U blijft zich ander misschien nog wel 10 jaar ergeren aan een slecht gezette keuken
Dat laatste zie ik helaas niet gebeuren. Da zitten we vast zonder keuken en zonder geld. Dat risico neem ik niet met ze.
Gelukkig hebben we het kastje na heeeel veel zeuren en aandringen en de hulp van een monteur binnen. Niet optimaal (lijnen lopen niet gelijk met andere kasten), maar ik doe het er wel mee. We zijn er klaar mee.
We hebben nu de monteur gesproken die gebroken heeft met Kuchenwelt, die gaat ons als gedupeerden helpen. Hopelijk is alles dan in ieder geval af volgende week!

Plaats reactie