LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mediamarkt registreerd via telefoon wie er binnen komt

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
rwhendrikx
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2017 17:48

mediamarkt registreerd via telefoon wie er binnen komt

Ongelezen bericht door rwhendrikx »

Gisteren, zondag 29-01-2018 even bij Mediamarkt Mortiere Middelburg binnengelopen. Zonder iets te kopen weer naar buiten gegaan. Vraag is aan anderen is dit de normale gang van veel winkels? Zag maandag ochtend op de App de vraag van Mediamarkt wat ik vond van de winkel en om anderen te benaderen. Ben hier niet blij mee en vind het niet gepast gecontroleerd te worden. Is dit normaal? Anders de tel. maar uit.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: mediamarkt registreerd via telefoon wie er binnen komt

Ongelezen bericht door bprosman »

Zag maandag ochtend op de App de vraag van Mediamarkt wat ik vond van de winkel en om anderen te benaderen.
Welke App ?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: mediamarkt registreerd via telefoon wie er binnen komt

Ongelezen bericht door newmikey »

Als u gewoon bluetooth en wifi uitschakelt is er niets aan de hand.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: mediamarkt registreerd via telefoon wie er binnen komt

Ongelezen bericht door grun »

Die kant gaan we wel op, vrees/hoop ik (doorhalen wat niet op u van toepassing is). Niet alleen bij MM, maar in alle winkels, de supermarkten voorop. Staat u te twijfelen bij het zuivelvak, dan krijgt u na 30 seconden een berichtje met iets als 'Hebt u al gezien dat de magere yoghurt met aardbeiensmaak vandaag in de aanbieding is?' Die aanbiedingen kunnen ook gepersonaliseerd worden als de koppeling met uw klantenkaart gemaakt is.

Nu is dit nog toekomstmuziek, maar ondertussen valt het wel op dat winkels en diensten over van alles en nogwat feedback willen hebben. In ieder geval veel meer dan voorheen. Bel ik met een klantenservice, dan komt er na drie dagen een mailtje of ik dat gesprek wil beoordelen en aangeven of er nog opmerkingen zijn. Hetzelfde als je een willekeurig product via een internet winkel aanschaft. Ik ga dat niet doen, want het worden er steeds meer en het kost een hoop tijd als je het goed wilt doen. Voor een cadeaubon van 25 euro die maandelijks onder de reaguurders verloot wordt doe ik het niet.
Laatst gewijzigd door grun op 29 jan 2018 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: mediamarkt registreerd via telefoon wie er binnen komt

Ongelezen bericht door sylvesterb »

newmikey schreef:Als u gewoon bluetooth en wifi uitschakelt is er niets aan de hand.
Helemaal niet nodig het deinstalleren van de Mediamarkt app, welke gebruik maakt van de IBeacon technologie is voldoende. Via bluetooth en wifi registeren ze mogelijk enkel hoeveel mensen er in de winkel zijn maar ze sturen geen push-berichten, dit is enkel zo als je de MM app hebt gedownload.

Hierin staat ook netjes vermeld dat ze "persoonlijke" aanbiedingen doen. Concreet heeft TS dus een app geïnstalleerd en is akkoord gegaan met de functies/voorwaarden van deze app en gaat nu achteraf lopen klagen dat de app doet waarvoor hij het heeft geïnstalleerd. Tja.....

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: mediamarkt registreerd via telefoon wie er binnen komt

Ongelezen bericht door Nevyn »

Als ik een middag de stad in loop (woon bijna in het centrum) krijg ik weer thuis achter een kop koffie ook vragen hoe ik het vond bij de AH de HenM enz. Terwijl ik alleen langs deze winkels ben gelopen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: mediamarkt registreerd via telefoon wie er binnen komt

Ongelezen bericht door sjohie »

sylvesterb schreef:
newmikey schreef:Als u gewoon bluetooth en wifi uitschakelt is er niets aan de hand.
Helemaal niet nodig het deinstalleren van de Mediamarkt app, welke gebruik maakt van de IBeacon technologie is voldoende. Via bluetooth en wifi registeren ze mogelijk enkel hoeveel mensen er in de winkel zijn maar ze sturen geen push-berichten, dit is enkel zo als je de MM app hebt gedownload.

Hierin staat ook netjes vermeld dat ze "persoonlijke" aanbiedingen doen. Concreet heeft TS dus een app geïnstalleerd en is akkoord gegaan met de functies/voorwaarden van deze app en gaat nu achteraf lopen klagen dat de app doet waarvoor hij het heeft geïnstalleerd. Tja.....
Wél nodig, partijen die "gratis" WiFi aanbieden in winkels, pikken ook de mac-adressen op van voorbijkomende smartphones met de WiFi nog aan. Daarvoor hoef je dus niet eens verbinding te hebben met dat specifiek WiFi netwerk.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: mediamarkt registreerd via telefoon wie er binnen komt

Ongelezen bericht door grun »

Nevyn schreef:Als ik een middag de stad in loop (woon bijna in het centrum) krijg ik weer thuis achter een kop koffie ook vragen hoe ik het vond bij de AH de HenM enz. Terwijl ik alleen langs deze winkels ben gelopen.
Met name de AH experimenteert in deze technologie, dat is me ook wel eens opgevallen. Ook in systemen waarbij je niet meer langs een kassa hoeft, dat was afgelopen weekend nog in het nieuws op tv. Je smartphone of betaalpas langs het (electronische) prijskaartje halen, het artikel uit het schap pakken en de winkel uitlopen, waarna eens per maand het totaalbedrag via automatische incasso van je bankrekening afgeschreven wordt. Handig in stationswinkels als je alleen iets snel wilt pakken voordat de trein gaat en je geen tijd hebt.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: mediamarkt registreerd via telefoon wie er binnen komt

Ongelezen bericht door angel1978 »

sjohie schreef:
sylvesterb schreef:
newmikey schreef:Als u gewoon bluetooth en wifi uitschakelt is er niets aan de hand.
Helemaal niet nodig het deinstalleren van de Mediamarkt app, welke gebruik maakt van de IBeacon technologie is voldoende. Via bluetooth en wifi registeren ze mogelijk enkel hoeveel mensen er in de winkel zijn maar ze sturen geen push-berichten, dit is enkel zo als je de MM app hebt gedownload.

Hierin staat ook netjes vermeld dat ze "persoonlijke" aanbiedingen doen. Concreet heeft TS dus een app geïnstalleerd en is akkoord gegaan met de functies/voorwaarden van deze app en gaat nu achteraf lopen klagen dat de app doet waarvoor hij het heeft geïnstalleerd. Tja.....
Wél nodig, partijen die "gratis" WiFi aanbieden in winkels, pikken ook de mac-adressen op van voorbijkomende smartphones met de WiFi nog aan. Daarvoor hoef je dus niet eens verbinding te hebben met dat specifiek WiFi netwerk.
En hoe sturen ze dan een Appje?
Laatst gewijzigd door angel1978 op 29 jan 2018 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: mediamarkt registreerd via telefoon wie er binnen komt

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nevyn schreef:Als ik een middag de stad in loop (woon bijna in het centrum) krijg ik weer thuis achter een kop koffie ook vragen hoe ik het vond bij de AH de HenM enz. Terwijl ik alleen langs deze winkels ben gelopen.
Die vraagstelling is anders en deze is afkomstig vanuit Google, deze vraagt jouw mening over je bezoek en dit gebeurd op basis van je GPS instellingen. Je kunt deze functie gewoon uitschakelen.
sjohie schreef: Wél nodig, partijen die "gratis" WiFi aanbieden in winkels, pikken ook de mac-adressen op van voorbijkomende smartphones met de WiFi nog aan. Daarvoor hoef je dus niet eens verbinding te hebben met dat specifiek WiFi netwerk.
Dit staat los van "gratis" Wifi. Zodra jouw telefoon wifi aan heeft staan (of bluetooth) wordt je mac adres verspreid. Jouw telefoon zal op elk wifi netwerk zich kenbaar maken, gratis of niet.

De vraag is wat je wilt bereiken met het uitschakelen.

In Nederland mag je niet een database bijhouden hoe vaak een bepaald MAC adres voor/in/naast jouw winkel heeft gelopen zonder expliciete toestemming van de gebruiker. Bij de Mediamarkt app geef je hier toestemming voor, je ontvangt immers specifieke aanbiedingen die op dat moment in de winkel gelden. Dus al zouden ze het bijhouden ze nemen dan een risico op een boete.

Het uitschakelen van je wifi/bluetooth is dus zinloos los dat de registratie weinig voor je veranderd. Als je je privacy serieus neemt dan maak je geen gebruik van google, facebook e.d.

De NS had onlangs reclame borden staan die technische (ze mogen het niet) gewoon kunnen bepalen hoe vaak/hoe lang je naar de reclame kijkt op het scherm. De aanbieder heeft aangegeven de functie niet te gebruiken.

rwhendrikx
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2017 17:48

Re: mediamarkt registreerd via telefoon wie er binnen komt

Ongelezen bericht door rwhendrikx »

beste SylvesterB, ik heb helemaal niks van mediamarkt op de app gedownload. Heb een jaar geleden helaas wel bij mediamarkt dit apparaat gekocht. Maar koop er niets meer. Zal kijken of ik het eraf kan gooien. Zal niet meevallen als ik zo hoor dat dit de trend wordt.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: mediamarkt registreerd via telefoon wie er binnen komt

Ongelezen bericht door Nijogeth »

rwhendrikx schreef:beste SylvesterB, ik heb helemaal niks van mediamarkt op de app gedownload. Heb een jaar geleden helaas wel bij mediamarkt dit apparaat gekocht. Maar koop er niets meer. Zal kijken of ik het eraf kan gooien. Zal niet meevallen als ik zo hoor dat dit de trend wordt.
Op wat voor app zag u dit bericht van Mediamarkt dan?

stofzuigertje

Re: mediamarkt registreerd via telefoon wie er binnen komt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Jammer, ik zou vandaag antwoorden dat ik voorlopig niet kom omdat alles nu 21 % duurder zou moeten zijn dan afgelopen zondag.

Ik ga niet voor de laagste prijs garantie met lastige voorwaarden maar gelijk naar buren.
Zo leer je ze af door de Face Actie van afgelopen weekend en deze misleiding.
Als ze alleen maar negatieve krijgen..... want ik ben toch niet Gek.....

Jammer dat ik niets kreeg, want ze moeten voor deze toch de berichten lezen en boze ontevreden klanten die niets kochten zijn niet leuk voor hun.
Als je 17,5 Korting beloofde met BTW actie en diverse dingen dan juist duurder zijn..... laat het via deze weten.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: mediamarkt registreerd via telefoon wie er binnen komt

Ongelezen bericht door renewouters »

rwhendrikx schreef:Gisteren, zondag 29-01-2018 even bij Mediamarkt Mortiere Middelburg binnengelopen. Zonder iets te kopen weer naar buiten gegaan. Vraag is aan anderen is dit de normale gang van veel winkels? Zag maandag ochtend op de App de vraag van Mediamarkt wat ik vond van de winkel en om anderen te benaderen. Ben hier niet blij mee en vind het niet gepast gecontroleerd te worden. Is dit normaal? Anders de tel. maar uit.
Wat staat er in de voorwaarden die je hebt geaccepteerd? Was het trouwens wel echt van MM, en niet de standaard vragen van Google?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: mediamarkt registreerd via telefoon wie er binnen komt

Ongelezen bericht door kweenie »

rwhendrikx schreef:beste SylvesterB, ik heb helemaal niks van mediamarkt op de app gedownload.
Onder welke 'app' heb je het dan?

Wat ik wel regelmatig op mijn telefoon te zien krijg, is dat Google 'weet' dat ik in de buurt van een bepaalde plek ben geweest en dat Google dan vraagt om mijn ervaring of foto's. Maar dat heeft dus niets te maken met de winkel zelf.

Gesloten