LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] folie van keukenkast naast de afzuigkap laat los

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Mina Geeta
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2017 20:39

folie van keukenkast naast de afzuigkap laat los

Ongelezen bericht door Mina Geeta »

Ik heb in februari 17 een keuken gekocht en laten plaatsen door Keukenwarenhuis.
Vandaag kreeg ik onderstaande reactie van Keukenwarenhuis:

De aanvraag is afgewezen. De foto vertoont diverse vetvlekken op de onderzijde van de kast.
Deze vlekken zijn ook op zijkant aanwezig en kan de rand aantasten, de rand zet uit en komt los van de kast.
De leverancier geeft op dit gebruikerseuvel dan ook geen garantie af.
Vertrouwende u hiermee volledig te hebben geïnformeerd,

Mijn vorige keuken was 5 keer zo goedkoop en na 13 jaren had ik dit probleem niet.
Heeft iemand ervaring mee?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: folie van keukenkast naast de afzuigkap laat los

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De keuken is ouder dan 6 maanden, dan zal u moeten aantonen dat de folie niet goed verlijmd is. Maar ik kan mijn voorstellen dat naast de afzuigkap veel vocht zit. Vocht en hout gaan niet samen en gaat problemen geven. Uw oude keuken kon van een ander soort hout gemaakt zijn, of kan andere lijm gehad hebben. Vaak hangt de prijs van de keuken samen met de kwaliteit.

Mina Geeta
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2017 20:39

Re: folie van keukenkast naast de afzuigkap laat los

Ongelezen bericht door Mina Geeta »

Bedankt voor uw reactie!
Mijn keuken heeft inclusief plaatsen bijna € 15000,00 gekost.
Vorige keuken was exclusief plaatsen € 2950,00.
Bij de goedkope had ik dit probleem niet.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: folie van keukenkast naast de afzuigkap laat los

Ongelezen bericht door crazyme »

Mina Geeta schreef:Bedankt voor uw reactie!
Mijn keuken heeft inclusief plaatsen bijna € 15000,00 gekost.
Vorige keuken was exclusief plaatsen € 2950,00.
Bij de goedkope had ik dit probleem niet.
Wanneer ik mijn Ferrari tegen een boom jaag zit er net zo goed een deuk in wanneer ik dat met een fiat zou doen.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: folie van keukenkast naast de afzuigkap laat los

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:Wanneer ik mijn Ferrari tegen een boom jaag ....
Auto's zijn niet gemaakt om mee tegen bomen aan te rijden, een keuken wel om in te koken.
Daar horen vetspetters gewoon bij. In de vorige keuken werd ongetwijfeld net zo gespetterd, die kon er wel tegen

Grote kans overigens dat niet vet maar vocht dit probleem veroorzaakt heeft. Of warmte, als door verkeerd ontwerp kastje te dicht bij kookplaat zit. Of de combinatie van vocht en warmte.

In ieder geval maakt de winkel er zich wel erg makkelijk vanaf

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: folie van keukenkast naast de afzuigkap laat los

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die keuken moet dan wel van een abominabele kwaliteit zijn dat nu al de folie loslaat. Compleet onzinnig dat dat door vetvlekken ontstaan kan zijn.

Ik heb ruim veertig jaar een koffiezetapparaat en waterkoker onder een keukenkastje gehad en aan dat kastje mankeerde nog niets, net zo min als aan de kastjes naast de wasemkap.

Is die verkoper nog ergens bij aangesloten, of een of ander louche bedrijf?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: folie van keukenkast naast de afzuigkap laat los

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
crazyme schreef:Wanneer ik mijn Ferrari tegen een boom jaag ....
Auto's zijn niet gemaakt om mee tegen bomen aan te rijden, een keuken wel om in te koken.
Och toch, je meent het.

Jij wil de analogie niet begrijpen.

Ik bedoel dat alles stuk kan, ongeacht de prijs.

En wanneer je quote, moet je natuurlijk wel het gehele relevante deel quoten zodat de context niet verloren gaat.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: folie van keukenkast naast de afzuigkap laat los

Ongelezen bericht door arvandongen »

fonsflons schreef:Dus is sta iedere week voor jan met de korte achternaam op commando van mijn vrouw de keuken te poetsen? Ik heb dus of een slechte keuken of een slimme vrouw...
1) Test de kwaliteit keuken op een onzichtbaar plekje .
2) Test je vrouw op onzichtbare kwaliteiten.

De keuken zou nog wel eens uitgekookter kunnen zijn. :lol:

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: folie van keukenkast naast de afzuigkap laat los

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uw vrouw zou ik maar niet testen, want die is bij voorbaat geslaagd,

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: folie van keukenkast naast de afzuigkap laat los

Ongelezen bericht door kweenie »

Zelfs bij de meest goedkope keuken zal de folie na een jaar nog niet loslaten. Als de winkelier je niet wil helpen, dan is het wellicht een idee om de fabrikant rechtstreeks te benaderen. Ik kan mij goed voorstellen dat ze in deze situatie wel willen helpen. Anders redt niets anders dan een 'expert' in te huren die kan aantonen dat dit niet (alleen) door 'verkeerd' gebruik kan, maar dat er ook sprake moet zijn van een fabricagefout.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: folie van keukenkast naast de afzuigkap laat los

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:Ik bedoel dat alles stuk kan, ongeacht de prijs.
Dat is hier juist niet van toepassing. De veel goedkopere keuken vertoonde na 13 jaar dit gebrek niet.

mh73

Re: folie van keukenkast naast de afzuigkap laat los

Ongelezen bericht door mh73 »

Mijn keuken is inmiddels bijna 24 jaar oud en ook hard aan vervanging toe. Het folie van het kastje naast de oven zit sinds een jaar of twee los. Maar het folie naast de afzuigkap zit nog prima, terwijl ik de kastjes daar niet eens meer echt schoon krijg. Dit was destijd niet eens een dure keuken. Keuken is intensief gebruikt trouwens, ik kook bijna elke dag uitgebreid en bak ook graag.

Dus folie met een jaar loslaten, dat zou niet moeten mogen lijkt me.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: folie van keukenkast naast de afzuigkap laat los

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
crazyme schreef:Ik bedoel dat alles stuk kan, ongeacht de prijs.
Dat is hier juist niet van toepassing. De veel goedkopere keuken vertoonde na 13 jaar dit gebrek niet.
Ja. Welterusten.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: folie van keukenkast naast de afzuigkap laat los

Ongelezen bericht door pedro714 »

Even een algemene opmerking over het keukenwarenhuis. Reeds 40 jaar een familiebedrijf....dit moet toch vertrouwen geven zou je denken. Wat ze niet zeggen is dat dit "familiebedrijf " voorheen Hans Verkerk keukens was en wie herineert zich niet de honderden kopers die de dupe zijn geweest bij het faillissement van dit bedrijf.
Dus zo vertrouwt is het keukenwarenhuis niet. Adverteren met 50% korting......ja ja..op eigen prijslijsten zeker. Vraag mij telkens weer af, wat willen de mensen nu? een goede keuken tegen een redelijke prijs of een ondoorzichtige korting waarbij men uiteindelijk duurder uit is.

stofzuigertje

Re: folie van keukenkast naast de afzuigkap laat los

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Spaanplaat heb je voordelige zachte en duurdere harde persing en welke lijm gebruiken ze...?

De prijzen zijn niet van belang, vaak betaal je voor de lichtlijsten en luxe grepen meer.
Ook de €15.000,- kan hoge marge voor apparaten en montage hebben....

En een luxe Design is nog geen kwaliteit garantie.
Ook of er folie op gewalst word of gespoten lak....
De hete wals voor folie moet op juiste temperatuur staan, bij te laag lijmde deze slecht, maar ook te heet kan loslaten.
De fabriek die de planken maakte leverde massa.... en de keukenfirma mag zagen en boren tot een kastje!
Vooral de hoeken zijn een zwak punt en de merken die na gewalste hoeken leveren, vaak iets rondere zijn beter....

Hoewel zwaardere geperste spaanplaat en rondom gewalste kasten en deuren duurder moeten zijn... grote inkoop maakt het soms dat een massa
product uit Bouwmarkt of Zweeds Warenhuis soms beter en goedkoper is dan speciaalzaak met meer keuze!

Mijn nieuwe keuken wegens lekkage badkamer even uitgesteld maar de 5 tinten wit maar wel 57 verschillende handgrepen, dus ook voldoende keuze!

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: folie van keukenkast naast de afzuigkap laat los

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
crazyme schreef:Ik bedoel dat alles stuk kan, ongeacht de prijs.
Dat is hier juist niet van toepassing. De veel goedkopere keuken vertoonde na 13 jaar dit gebrek niet.
Lezen blijft moeilijk. Crazyme geeft aan dat iets dat duurder is net zo goed kapot kan gaan met zijn Ferrari-Fiat vergelijking. Zo moeilijk was ie niet.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: folie van keukenkast naast de afzuigkap laat los

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:Crazyme geeft aan dat iets dat duurder is net zo goed kapot kan gaan met zijn Ferrari-Fiat vergelijking. Zo moeilijk was ie niet.
Die vergelijking ging wat mij betreft mank, want oneigenlijk gebruik wordt vergeleken met iets gebruiken waar het voor gemaakt is.
Overigens, prijs speelt wel degelijk een rol in het conformiteitsbeginsel.

Gesloten