LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade aan koelkast opgelost

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Mevr. Benschop
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2018 15:01

Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door Mevr. Benschop »

de zaak is opgelost met de verkoper van Keukenconcurrent
Laatst gewijzigd door Mevr. Benschop op 30 apr 2018 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus u koopt showroom apparatuur met schade en claimt achteraf dat er schade op zit? U had kunnen zien wat u gekocht hebt en daar was de prijs ook naar.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door newmikey »

TANSTAAFL! Er zal na inbouw inderdaad niets van te zien zijn.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Waarom noemt u een showmodel telkens splinternieuw?
Vrees dat u weinig hebt om op terug te vallen gezien u geen nieuwe gekocht heeft, maar ik kan er naast zitten weet niet of er extra regels zijn omtrent showmodellen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik mag toch aannemen dat die koelkast weer ingebouwd wordt?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Schade zie je niet na inbouw. Als hij maar koelt!

Mevr. Benschop
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2018 15:01

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door Mevr. Benschop »

NeoDutchio schreef:Dus u koopt showroom apparatuur met schade en claimt achteraf dat er schade op zit? U had kunnen zien wat u gekocht hebt en daar was de prijs ook naar.
Nee ik heb geen beschadigde apparatuur gekocht dat is juist waar het om gaat. Indien dit het geval was had ik ze niet afgenomen. Er staan in meerdere showroom producten te koop... dit betekend niet dat het beschadigde producten zijn.

Mevr. Benschop
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2018 15:01

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door Mevr. Benschop »

HADES2001 schreef:Waarom noemt u een showmodel telkens splinternieuw?
Vrees dat u weinig hebt om op terug te vallen gezien u geen nieuwe gekocht heeft, maar ik kan er naast zitten weet niet of er extra regels zijn omtrent showmodellen.
dat is juist waar de vraag overgaat..... er is niet vooraf gemeld dat er schade opzit........ apparatuur is nooit gebruikt......

Mevr. Benschop
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2018 15:01

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door Mevr. Benschop »

newmikey schreef:TANSTAAFL! Er zal na inbouw inderdaad niets van te zien zijn.
bent U ook een keukenverkoper? want dat is het antwoord wat de verkoper ook gaf. U heeft het niet gezien bij het kopen maar dat is niet erg want na inbouw zie je het niet...
Dus hij wist van de schade en ging er vanuit dat het niet erg is want het wordt toch ingebouwd. En dat is voor mij te beslissen dat het niet erg is niet de verkoper.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door Erthanax »

Deze schade heeft niets met een "showmodel" te maken. Dit is domweg lompe en ondeskundige behandeling. Bij een showmodel zou ik bv kleine krasjes verwachten, of een barstje in een kunststof bak.
Maar, zoals gezegd, na inbouw is het niet meer zichtbaar. Bij een showmodel zal de Keukenconcurrent hopelijk een nog hogere korting dan anders gegeven hebben.
Als ik u was zou ik me afvragen: als de keuken helemaal geïnstalleerd is, heb ik dan waar voor mijn geld. Ja? Laat het er bij. Nee? Dan moet u in de slag met Keukenconcurrent/Mandenmakers en hebt u een lange adem nodig, vrees ik.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door tttlocke »

Mevr. Benschop schreef:
newmikey schreef:TANSTAAFL! Er zal na inbouw inderdaad niets van te zien zijn.
bent U ook een keukenverkoper? want dat is het antwoord wat de verkoper ook gaf. U heeft het niet gezien bij het kopen maar dat is niet erg want na inbouw zie je het niet...
Dus hij wist van de schade en ging er vanuit dat het niet erg is want het wordt toch ingebouwd. En dat is voor mij te beslissen dat het niet erg is niet de verkoper.
U had het toch kunnen zien?
En ja, het is voor u te beslissen, maar dat doet u toch voor de koop?
U heeft ook niet gevraagd of er bijzonderheden, schades etc. waren.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uiteraard gebruikt een keukenboer beschadigde artikelen in showroom keukens, want zo’n modelkeuken staat te verinteresten. Maar een veschadigde zij- of bovenkant doet er helemaal niet toe bij inbouw. En tenslotte was die vaatwasser en de plint ook al beschadigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door crazyme »

Het lijkt mij ook geen enkel probleem. Na inbouw ziet de keuken er gewoon prima uit en kwalitatief is er ook niets aan de hand.
De winkel levert gewoon conform de overeenkomst. U heeft geen nieuwe apparatuur gekocht maar reeds geïnstalleerde apparatuur.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door kweenie »

Je hebt een showroommodel gekocht. Dat betekent dat de keuken een flinke periode in de showroom heeft gestaan en misschien wel door duizenden mensen bekeken en 'gebruikt' is. Niet zozeer om in de koelkast de boodschappen te koelen of in de oven een taart te bakken, maar heel veel mensen zullen de apparatuur hebben geopend en bekeken etc. Dat zal in de regel niet zonder gebruikssporen zijn gebeurd. Daarnaast is de apparatuur natuurlijk al in- een uitgebouwd. Het is dan op zijn minst wel een beetje naïef om aan te nemen dat het splinternieuwe apparatuur zonder kleine beschadigingen zou zijn.

Los daarvan is het natuurlijk een ander verhaal als de apparatuur grote en relevante beschadigingen zou hebben. Maar dat lijkt hier geen sprake van te zijn. Ja, er is een duidelijke beschadiging, maar die wordt, zoals anderen ook al opmerken, toegedekt door een frontthee. Als de keuken gemonteerd is, dan is dat dus niets meer van te zien. Daarom is het ook geen zodanig grote beschadiging dat dit de koop zou belemmeren.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mevr. Benschop schreef:Beste Radar,

Ik heb een showroom keuken gekocht dat reeds gedemonteerd was, waardoor ik gezien hebt dat er bij de vaatwasser transport schade was. (dit was voor mij geen probleem) Verder was de onder plint ook kapot waarvoor ik een vervangende op nalevering zal krijgen.

HELAAS was dit niet het enige: :oops:

Het keukenmontagebedrijf "Bruijn Montage" dat ik ingeschakeld heb om de keuken in te bouwen gaat deze ophalen en constateert dat de koelkast dat ingebouwd was beschadigd is. Hiervan wordt gelijk foto's gemaakt zodat hij kan aantonen dat hij geen schade aan de koelkast heeft aangebracht eruit zag.

Er is mij niet verteld dat de koelkast grove beschadiging bevat (zie bijgevoegde foto's) . Er wordt beweert door de verkoper dat dit tijdens montage in de kast (daar dit met speciale klemmen opgepakt wordt) er schade op de koelkast is gekomen.
Ik heb gelijk gezegd dat ik deze niet accepteer en dat ik een vervangende wil, de verkoper zegt dat dit niet nodig is want als de keuken ingebouwd word en de koelkast zit in de kast zal je de krassen niet zien.
En tevens zegt hij dat ik getekend hebt voor een showroom keuken met bestaand apparatuur. Maar dit dienen nieuwe apparatuur zonder schade te zijn. Vandaar dat ik ook een nieuw koelkast wil hebben.

Hierop krijg ik als antwoord van Keukenconcurrent Almere Buiten u kunt nu geen vervanging krijgen want dit is hoe de keuken was toen u het kocht.

Wat doe je in dit geval?
beschadigde koelkast2.jpg
beschadigde koelkast1.jpg
Je zegt “dit dient nieuwe apparatuur te zijn”. Is dat expliciet afgesproken, of is dat jouw aanname?

Als je een showroommodel koopt waar al diverse beschadigingen aanzitten, komt het vreemd over om te klagen over straks weer onzichtbare krassen. Wat is nu feitelijk het probleem?

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:En tenslotte was die vaatwasser en de plint ook al beschadigd.
Geen idee waarom je de plint erbij haalt, daar krijgt TS immers een vervangende voor.

Ook bij aanschaf van showroom spul geldt het conformiteitsbeginsel: Normale gebruiksporen zijn uiteraard conform, maar ik betwijfel of met dit soort gevolgen van transport schade of ondeskundig in/uitbouwen het product nog conform is.

atlas1302

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Bij de vaatwasser was er transportschade zo zegt de Mevrouw maar ze praat niet over de koelkast, die zat waarschijnlijk nog in zijn inbouw jasje. De foto`s tonen schade maar die zaten daar volgens mij al een eeuwigheid, de prijs zal er wel naar geweest zijn. Als het een goed merk koelkast is lekker inbouwen en genieten van de koele drankjes en uw nieuwe aanwinst.

Als de koelkast niet bromt en flink koelt dan bent u een spekkoper.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien heeft de Ts er zelfs wel 50 procent “korting” op gehad. :lol:

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:Ook bij aanschaf van showroom spul geldt het conformiteitsbeginsel: Normale gebruiksporen zijn uiteraard conform, maar ik betwijfel of met dit soort gevolgen van transport schade of ondeskundig in/uitbouwen het product nog conform is.
Conformiteit wil niets anders zeggen dan dat het te leveren product, op het moment van afleveren, moet beantwoorden aan dat gene wat je mocht verwachten, gelet op de overeenkomst, de mededingen, gelet op normaal en bijzonder gebruik. de kwaliteit en prestaties van soortgelijke producten, ect. Een showmodel is een gebruikt product, waarvan de eigenaar en het gebruik bekent is. Als je een tweedehandse auto koopt, dan maakt een kapotte radio, de auto niet non-conform, omdat a) je dit zelf eenvoudig kon ontdekken; of b) een werkende radio niet noodzakelijk is voor normaal gebruik van een auto. Hier gaat iets vergelijkbaars op.

Bij een nieuw apparaat zou ik dit niet accepteren, maar bij een tweedehands product moet je het product zelf onderzoeken. Je hoeft dan niet een deskundige in te schakelen, maar je kan het apparaat wel aan een visuele inspectie onderwerpen. Een afgezwakte versie van caveat emptor is hier op zijn plaats.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:Bij een nieuw apparaat zou ik dit niet accepteren, maar bij een tweedehands product moet je het product zelf onderzoeken. Je hoeft dan niet een deskundige in te schakelen, maar je kan het apparaat wel aan een visuele inspectie onderwerpen.
Waren deze beschadigingen dan zichtbaar toen koelkast nog in showroom opstelling was ingebouwd?

Gesloten