Keukenvision - levering en plaatsing keuken nieuwbouwwoning
Geplaatst: 12 jun 2021 13:44
In juni 2019 hebben wij voor onze nieuwbouwwoning bij Keukenvision Naaldwijk een keuken uitgezocht en besteld. Tijdens het gehele aankoopproces zijn we zeer goed en vriendelijk begeleid door een medewerker en het was geen probleem om voordat de keuken zou worden geleverd wijzigingen door te voeren. Over de wijzigingen werd inderdaad niet moeilijk gedaan, echter na 1,5 jaar en twee maanden voor levering van de keuken, ontvingen wij een mail van Keukenvision dat ze een fout in de berekening hadden gemaakt en dat we € 1600 bij moesten betalen. Na veelvuldig contact heeft Keukenvision besloten het verschil te laten vervallen, mede omdat wij bij het doorvoeren van wijzigingen iedere keer hebben gevraagd of de berekeningen goed waren.
Tijdens levering van de keuken moesten wij het restbedrag van de keuken voldoen, anders nam de leverancier de keuken weer mee. Met Keukenvision hadden wij de afspraak gemaakt het restbedrag pas na oplevering van de keuken te betalen. Uiteindelijk zijn we overstag gegaan en hebben wij het restbedrag betaald en is de keuken en apparatuur achtergelaten. Wij hebben naderhand heel veel spijt gekregen van de betaling.
De installatie van de keuken werd verzorgd door een monteur en twee studenten, waarbij de monteur zijn collega, die elders aan het werk was, belangrijker vond dan onze keuken. De deurtjes van de keuken hingen schots en scheef, kookplaat beschadigd, afzuigkap beschadigd en een kastje beschadigd geleverd. Dit is allemaal netjes gemeld bij Voortman Groep. Na een week ging zowel de combimagnetron als de oven kapot en de vaatwasser werkte niet naar behoren, ook netjes gemeld bij Voortman Groep.
Het heeft vervolgens ruim 6 weken geduurd voordat er een monteur kwam voor de eerste melding. De monteur had een kookplaat bij zich van 60cm i.p.v. 90cm. De afzuigkap werd niet volledig vervangen, ondanks melding dat deze volledig beschadigd was. De monteur heeft geconstateerd dat de vaatwasser niet goed was aangesloten. Voor wat betreft de combimagnetron en de oven hier was meer onderzoek nodig vanuit de leverancier.
Uiteindelijk zijn we nu 6 maanden verder, er zijn nog steeds problemen met de combimagnetron en de afzuigkap. De vaatwasser en de kookplaat hebben we inmiddels zelf vervangen bij een andere leverancier. Het gesprek over de vervanging van de combimagnetron duurt inmiddels al weer vier weken en we zijn nog geen stap verder bij een oplossing. Ook voor de afzuigkap hebben wij ons inmiddels tot een andere leverancier gewend.
Het is een ongoing story waarbij Keukenvision de zaak traineert en ons kleineert, de klachten niet serieus neemt. Afspraken die gemaakt worden, worden niet nagekomen. Ondanks talloze pogingen van onze zijde om telefonisch of per mail contact te krijgen, wordt er niet teruggebeld of gemaild.
Langzaam maar zeker wordt ons duidelijk dat Keukenvision niet de klant hoog in het vaandel heeft staan, maar de omzet en de winst die behaald wordt. Wij hebben 7 inbouwapparaten van Whirlpool en in de eerste week waren er 5 van de 7 beschadigd of kapot. In plaats van dat Keukenvision en Voortman het belangrijk vinden om een probleem op te lossen, sturen ze je met een kluitje het riet in.
We zijn op zoek naar hulp om dit probleem met Keukenvision op te lossen.
Tijdens levering van de keuken moesten wij het restbedrag van de keuken voldoen, anders nam de leverancier de keuken weer mee. Met Keukenvision hadden wij de afspraak gemaakt het restbedrag pas na oplevering van de keuken te betalen. Uiteindelijk zijn we overstag gegaan en hebben wij het restbedrag betaald en is de keuken en apparatuur achtergelaten. Wij hebben naderhand heel veel spijt gekregen van de betaling.
De installatie van de keuken werd verzorgd door een monteur en twee studenten, waarbij de monteur zijn collega, die elders aan het werk was, belangrijker vond dan onze keuken. De deurtjes van de keuken hingen schots en scheef, kookplaat beschadigd, afzuigkap beschadigd en een kastje beschadigd geleverd. Dit is allemaal netjes gemeld bij Voortman Groep. Na een week ging zowel de combimagnetron als de oven kapot en de vaatwasser werkte niet naar behoren, ook netjes gemeld bij Voortman Groep.
Het heeft vervolgens ruim 6 weken geduurd voordat er een monteur kwam voor de eerste melding. De monteur had een kookplaat bij zich van 60cm i.p.v. 90cm. De afzuigkap werd niet volledig vervangen, ondanks melding dat deze volledig beschadigd was. De monteur heeft geconstateerd dat de vaatwasser niet goed was aangesloten. Voor wat betreft de combimagnetron en de oven hier was meer onderzoek nodig vanuit de leverancier.
Uiteindelijk zijn we nu 6 maanden verder, er zijn nog steeds problemen met de combimagnetron en de afzuigkap. De vaatwasser en de kookplaat hebben we inmiddels zelf vervangen bij een andere leverancier. Het gesprek over de vervanging van de combimagnetron duurt inmiddels al weer vier weken en we zijn nog geen stap verder bij een oplossing. Ook voor de afzuigkap hebben wij ons inmiddels tot een andere leverancier gewend.
Het is een ongoing story waarbij Keukenvision de zaak traineert en ons kleineert, de klachten niet serieus neemt. Afspraken die gemaakt worden, worden niet nagekomen. Ondanks talloze pogingen van onze zijde om telefonisch of per mail contact te krijgen, wordt er niet teruggebeld of gemaild.
Langzaam maar zeker wordt ons duidelijk dat Keukenvision niet de klant hoog in het vaandel heeft staan, maar de omzet en de winst die behaald wordt. Wij hebben 7 inbouwapparaten van Whirlpool en in de eerste week waren er 5 van de 7 beschadigd of kapot. In plaats van dat Keukenvision en Voortman het belangrijk vinden om een probleem op te lossen, sturen ze je met een kluitje het riet in.
We zijn op zoek naar hulp om dit probleem met Keukenvision op te lossen.