Recht op nieuw keukenblok huurwoning, na 40 jaar oud keukenblok?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Recht op nieuw keukenblok huurwoning, na 40 jaar oud keukenblok?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bob Schurkjens schreef:
25 okt 2021 16:45
Er zijn landelijk grote verschillen tussen woningcorporaties inzake onderhoud en renovatie.

Heb er laatst online een mooie grafiek met kleurenbalken van gezien. Maar weet niet meer waar die staat.
Hier misschien? https://www.rtlnieuws.nl/onderzoek/arti ... atie-matig

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Recht op nieuw keukenblok huurwoning, na 40 jaar oud keukenblok?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ja, die! Dank Lowieze.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Recht op nieuw keukenblok huurwoning, na 40 jaar oud keukenblok?

Ongelezen bericht door witte angora »

jhogaarts schreef:
25 okt 2021 15:05
Moneyman schreef:
25 okt 2021 13:07
jhogaarts schreef:
25 okt 2021 12:54
Volgens mij heb je na 15 jaar recht op een nieuwe keuken en na 40 jaar zeker.
Na alles wat er al geschreven is, is deze niet-onderbouwde mening niet zo zinvol, omdat duidelijk is dat die onjuist is.

Mijn dochter heeft in haar huurflatje een nieuw keukenblok gekregen want de oude zag er niet uit,
In mijn huurflatje is het keukenblok compleet versleten, en het ziet er niet uit. Toch vond de wbv het geen reden om er een andere in te zetten. Vonden ze zonde van het geld of zo - lees: de directie verdiend niet genoeg, en de medewerkers hebben niet genoeg bonussen. Het heeft me al de grootste moeite gekocht om de afzuigkap te laten vervangen. Het filter hing nog maar met één schroef vast. Hebben we het nog niet eens over de rest van de woning, en dan is deze netjes vergeleken met wat ik elders heb gezien.

Dus nee, dat sommige wbv's die dingen na een x-aantal jaren gewoon vervangen, betekent nog niet dat andere huurders daar rechten aan kunnen ontlenen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Recht op nieuw keukenblok huurwoning, na 40 jaar oud keukenblok?

Ongelezen bericht door Moneyman »

jhogaarts schreef:
25 okt 2021 15:05
Dus Moneyman uw redernering klopt in het geheel niet.
Toch wel. Je miskent dat een anekdotisch voorbeeld niet betekent dat iedereen ergens recht op zou hebben.

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: Recht op nieuw keukenblok huurwoning, na 40 jaar oud keukenblok?

Ongelezen bericht door Briks »

Voordat ik deze woning accepteerde zou ik een nieuw keukenblok krijgen, zelf uitzoeken (houd in alleen de kleur en greepjes). Toen ik er introk, geen nieuwe keuken dus ook niet koken, heeft 1.5 /2 mndn geduurt voordat ik eindelijk mijn nieuwe keuken kreeg. Bellen deed ik constant had weinig effect, alles werd op corona geschoven. De levering (wat ze al ruim een maand van te voren wisten voordat ik er in kwam) min of meer gedwongen om daar al te gaan wonen, anders een maand huur boete. Elke keer gezegd dat ik niet kon koken, hadden ze blijkbaar maling aan. Na 4x de afspaak niet nagekomen te zijn, eindelijk mijn keuken kwam was hij ook binnen een halve dag geplaatst en... eindelijk na wat ingewikkelde handelingen door monteurs kon ik koken.. deze speciale dienst van deze monteurs had ik zeker niet zelf op kunnen lossen, was niet een kwestie van even de stekker in het stopkontact, op de een of andere manier zat de kontactdoos verkeerd om of zo.
Dus verhuurders kunnen ook behoorlijk laks zijn. Fijn dat ze soms wel meelevend personeel hebben. :D oh en geen compensatie voor de doorgestaande ellende, dat je zo lang uit dozen moest leven (inrichten was zinloos) en niet kon koken. En dat is maar 1 van de mankementen van deze woning ook aflevering/afwerking van deze woning is mega bedroevend. Afwering qua muren is maar tot de helft gedaan, alleen beneden, boven grof beton. Niks glade vloer of muren niks gestuct oid. :cry:

Gesloten