LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kwaliteit van Pronorm

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Blauw Dopje
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 nov 2005 14:28

Re: kwaliteit van Pronorm

Ongelezen bericht door Blauw Dopje »

Wat een slap gel*l zeg. Wat nou prijsstunters. En een ISO zertificaat zegt echt wel iets over de kwaliteit. Ben je wel eens bij Pronorm in de fabriek geweest? Weet je hoe ze werken.

Ik zou echt niet zeggen dat het topsegment is maar zeker geen onder segment. Maar goed wil mijn ervaringen en mening verder niet opdringen en blijven verdedigen. Dus hier laat ik het bij.

Pfffff

Re: kwaliteit van Pronorm

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 14 nov 2007 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

keukenvakman
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2006 22:24

Re: kwaliteit van Pronorm

Ongelezen bericht door keukenvakman »

Heb je de Ballerina fabriek wel eens gezien? Dan is dit ook een topkeuken.......

Blauw Dopje
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 nov 2005 14:28

Re: kwaliteit van Pronorm

Ongelezen bericht door Blauw Dopje »

Toch nog even reageren.

Pfffff,

Ik moet je in deze toch inderdaad gelijk geven en mijn ongelijk erkennen. :oops: Zo zie je maar, ook ik leer iedere dag nog bij :lol:



En keukenvakman: nog 1 keer dan(kan het toch niet laten he)
Ik zeg niet dat Pronorm Top is, maar weiger echter het delen van jouw mening dat Pronorm ondersegment is.

Laten we het er maar op houden dat sommige mensen het geen en andere wel ondersegment keukens vinden. Mijn ervaringen met Pronorm zijn in ieder geval prima en ook ik verkoop het merk al enige tijd. Het merk heeft een aardige upgrading meegemaakt als je het vergelijkt met een jaar of 8 geleden.

brigitte11
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2005 18:06

Re: kwaliteit van Pronorm

Ongelezen bericht door brigitte11 »

hallo iedereen,
ik heb zo'n 5 weken geleden alle berichtjes hier over Pronorm balend gelezen omdat ik dacht dat er voor ons ook niks anders op zou zitten dan zelf de deurtjes te vervangen. Maar niets is minder waar!!!!!
Eindelijk een positief bericht over de klachtafhandeling door Pronorm.
Toen mijn keukenboer zei niets voor ons te kunnen doen (wij hebben de keuken 7 jaar) heb ik via de site van Pronorm zelf contact opgenomen en daar is keurig op gereageerd, en ook erg snel! Heb een aantal malen contact gehad met Ton ten Bokum van de firma en die heeft me deze week laten weten dat zij alle fronten kosteloos vervangen. Helemaal super dus!
Voor de mensen die nog wachten op een reactie: gewoon nog een keer proberen.

bh
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2005 22:19

Re: kwaliteit van Pronorm

Ongelezen bericht door bh »

Brigitte, Goed nieuws ga het zelf ook nog een keer proberen, heb jij een telefoonnummer van Ton? Je geeft ook aan dat alle fronten worden vervangen, bedoel je die loslaten of vervangen ze alle fronten van de keuken. Hoop op een reactie

brigitte11
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2005 18:06

Re: kwaliteit van Pronorm

Ongelezen bericht door brigitte11 »

we krijgen alle fronten (deuren én laden) vernieuwd
als alles is geleverd zullen wij Pronorm dan ook zeker aanmelden voor de warme douche!
voor contact met pronorm kun je het best contact opnemen via:
[email protected]

heel veel succes!

bh
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2005 22:19

Re: kwaliteit van Pronorm

Ongelezen bericht door bh »

Brigitte,

Ik heb zondag pronorm (ton ten bokum) gemaild en had maandag al een reactie. Ik krijg ook alle fronten vervangen, hij heeft Mandemakers de opdracht gegeven om contact met ons op te nemen.

Ik doe mee met de warme douche!!! als het zover is.

Voor alle andere mensen met het zelfde probleem mail [email protected]

Blauw Dopje
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 nov 2005 14:28

Re: kwaliteit van Pronorm

Ongelezen bericht door Blauw Dopje »

Dit soort service geeft aan dat Pronorm een bedrijf is waar men gewoon goede keukens wil verkopen. De folieproblemen, meestal met de FR deur , heeft in dit geval met Pronorm niets te maken maar met de fabrikant van de deuren want ook Pronorm koopt gewoon deuren in. Indien dus blijkt dat er een probleem is lost Pronorm dit goed op.

Het is natuurlijk wel zo dat de keukenleverancier hier natuurlijk een enorme blunder heeft gemaakt. Nu gaat alle eer (terecht) naar Pronorm en komt de verkoper er schlemielig uit. Hij had natuurlijk contact op moeten nemen met Pronorm en alles voor ZIJN klant moeten regelen.

Ben blij te horen dat Pronorm nog steeds zijn service op orde heeft.

PSV_Supporter
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:20

Re: kwaliteit van Pronorm

Ongelezen bericht door PSV_Supporter »

Goed om na al dezelfde reacties over die folie ook andere reacties te horen. Het verband richting een fabricage fout was natuurlijk snel gemaakt aangezien alle keukens medio 2000 waren gekocht.

Ik denk niet dat ProNorm een topmerk is, echter zeker ook geen 'bodemmerk'. Het is volgens mij een goede middenklasser. Om de lada nog even naar voren te halen, in vergelijking met Lada en een Mercedes, is ProNorm volgens mij een Audi.
(Ook Audi heeft wel eens fabricagefouten, maar Lada en Mercedes ook)

llewelyn
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jan 2006 22:42

Re: kwaliteit van Pronorm

Ongelezen bericht door llewelyn »

Goedendag,
Ik heb ooit bij Neerlands meest luxe keukenzaak ook Pro-Norm keukens verkocht, en ben ook in Porta West Falica (D) in de fabriek geweest en idd Pro Norm bevindt zich in een hoger segment der keukens !!
Echter zelf heb ik ook een zeer luxe Pro Norm keuken van meer dan 21000,= euro en ook bij mij laten van 11 fronten de folie los rondom!!
De keuken is pas 2 jaar oud.
Gebeld; en alles wordt opgelost en zolang dit probleem zich blijft voordoen wordt het opgelost.
Het ligt er natuurlijk ook aan waar je de keuken koopt; en daar waar je de keuken "kado" krijgt bestaat ook vaak geen service want daar is het geld niet meer voor.
Ik werk nu bij een van de grootste keukenfabrieken van Nederland en bij ons geldt 1 ding: service voorop....ook na 10 jaar.
Maar Pro Norm is echt wel een keuken van hoge kwaliteit en dat er iets fout kan gaan....ja altijd weer bij de verkeerde mensen. :cry:
Succes verder.

oostv
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2006 08:55

Re: kwaliteit van Pronorm

Ongelezen bericht door oostv »

ja ook ik heb een pronormkeuken van iets ouder dan 5 jaar.
en ook hier het probleem met los latende folielaag op de frontjes
heb na enige moeite contact gehad met een vertegenwoordiger van
pronorm, maar die heeft ook toegezegd alle frontjes kosteloos te
zullen vervangen , het is jammer dat het nodig is maar kan niet zeggen
dat de service slecht is. nu nog even afwachten tot alles inorde is.

celar
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2006 21:34

Re: kwaliteit van Pronorm

Ongelezen bericht door celar »

Na het lezen van alle berichten hier op dit forum over ProNorm keukens vragen wij ons af of de klachten zich alleen voordoen bij folie bekleedde deurtjes of dat er ook problemen zijn bij diegene die gespoten deurtjes hebben van het merk ProNorm.

Wij zijn op dit moment bezig bij een keukenleverancier en zij bieden ons een ProNorm keuken aan met gespoten (hoogglans wit) deurtjes. We hebben na verschillende bezoeken bij keukenleveranciers voor onszelf al zeker de conclusie getrokken dat we zowieso geen folie deurtjes willen hebben maar 100% gespoten. Nu kwamen we er ook achter dat sommige leveranciers gespoten hetzelfde vinden dan folie. (gespoten zeggen, maar op de offerte folie opgeven. En dan nog volhouden dat het gespoten is). Heeft iemand ervaring met gespoten deurtjes?

We hebben twee offertes die bijna hetzelfde zijn (qua opstelling dan) en van twee verschillende merken. 1 is van Next125 en de ander van ProNorm. Heeft iemand ervaring met Next125? en is deze vergelijkbaar met ProNorm?

llewelyn
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jan 2006 22:42

Re: kwaliteit van Pronorm

Ongelezen bericht door llewelyn »

hallo,
nou ik heb bij ons aan de fabriek deze week ook mensen gehad met het verhaal over een gespoten deur van Pro-Norm. Volgens mij ( weet het niet meer zeker ) hebben ze dat bij Pro-Norm niet !! Zo wel...sorry!!
Het enige wat ik kan zeggen over gespoten deuren is dat ze zeer gevoelig zijn voor beschadigen, van oa. huisdieren, kinderen en sieraden. Let ook op dat verkleuren van de lak niet onder de garantie valt, want dat is inherrent aan het materiaal !!. (Tenzij je ze zelf lakt met speciale lak gebruikt in de auto industrie.)
Elke keukenzaak zal dit weerleggen want een gespoten deur is KASSA !!!! voor hun. Maar wij geven liever eerlijk advies dan "onkunde en rotzooi" mee.
Over het algemeen, en ik verkoop nu vele jaren keukens, kun je met een gerust hart een folie ommantelde deur nemen, maar pas ook hierbij op met hoogglans; ook deze folie is gevoeliger voor schade. Je ziet krassen een stuk sneller op hoogglans dan op zijdeglans (matte ) fronten.
Een foutje kan gebeuren, maar ik heb dit probleem slecht 3 keer meegemaakt, waarvan 1 keer bij mijzelf nu, op een totaal van tienduizenden keukens.

Dus koop gerust folie fronten !!

PS waar waren jullie geweest ??

PS 2: NEXT125 is van Schuller keukens; een redelijke kwaliteit.[/u]

celar
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2006 21:34

Re: kwaliteit van Pronorm

Ongelezen bericht door celar »

Wat ons is verteld is dat de type deurtjes (09 HGL 140) gespoten zijn.
Link naar brochure ProNorm
Ik kan alleen nergens terug vinden dat dit dus zo is.

Misschien dat gespoten gevoeliger is dan folie maar naar mijn idee is dat wanneer er een put zit in een folie deurtje je erop kan wachten dat de rest los gaat laten. Dit omdat het onder vacuim erop is gezet en wat ik altijd geleerd heb is al je iets dat vacuim is getrokken en er komt lucht bij (tussen) het dan niet meer vacuim is en dus los kan laten. Dit in tegenstelling tot gespoten waar je alleen een put blijft houden. Dat vind ik op zich normaal bij een object wat gebruikt wordt. Dat kan beschadigen. Ik spreek niet uit ervaring maar meer dat dit mijn gevoel is over folie deurtjes.

Mijn vraag is meer of iemand weet of de deurtjes (09 HGL 140) echt gespoten zijn of gespoten over een folie (wat ook weleens voorkomt).

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: kwaliteit van Pronorm

Ongelezen bericht door 16again »

Hooguit bestond er onderdruk (=vacuum) bij verlijmen van de folie.
Wat gebeurt er immers achteraf bij monteren handgreep/scharnieren...

llewelyn
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jan 2006 22:42

Re: kwaliteit van Pronorm

Ongelezen bericht door llewelyn »

??????????????????????????????

Stuur eens mailtje naar Pronorm.de in het Nederlands en je weet het antwoord van de fabrikant !!

En het issue over het beschadigen; ja dat is ieder z'n smaak en daar koop je dan een keuken naar.
Alleen moet je een foliedeur echt mishandelen wil je daar een put in krijgen ( kijk eens naar de monsterdeurtjes in een keukenzaak ) en een gelakte deur beschadig je in een zucht.
Bij de meeste keukenzaken zien de folie deuren er nog perfect uit op wat oppervlakkige krasjes na dan en de gelakte deuren zien er vaak niet uit; mede om te laten zien wat er gebeuren kan met zo'n deur.
Dit geldt evenzo voor de monsterstukken voor Belgisch Hardsteen; ze liggen er beschadigd bij om te laten zien dat het een teer en kwetsbaar product is, maar als je het als klant toch wil.....dan koop je het "probleem" erbij.

Succes met kiezen!!
Uw keuken adviseur.

brigitte11
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2005 18:06

Re: kwaliteit van Pronorm

Ongelezen bericht door brigitte11 »

hallo allemaal,

ik wilde even laten weten dat wij inmiddels onze keuken hebben kunnen voorzien van allemaal nieuwe deurtjes en ladeblenden. tis weer als nieuw!
ik wil nogmaals iedereen adviseren om contact op te nemen met pronorm indien er problemen zijn met loslatende folie. pronorm heeft een nieuwe leverancier voor de deurtjes en het probleem schijnt zich nu niet meer voor te doen.

ook heb ik pronorm voorgedragen voor de warme douche, dus bh, meedoen!

bh
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2005 22:19

Re: kwaliteit van Pronorm

Ongelezen bericht door bh »

Brigitte,

Ook ik heb verleden week alle deuren /laden vernieuwd gekregen door Mandemakers. Het ziet er weer perfect uit. De monteur gaf ook nog aan dat er toch wel iets fout is geweest in het productieproces maar dat ze er nog niet achter waren wat het geweest is.
Ik zal pronorm ook voordragen voor de warme douche


groetjes bert

Pfffff

Re: kwaliteit van Pronorm

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 14 nov 2007 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten