LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stoomoven

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
ronan
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:42

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door ronan »

per ongeluk????

ReVolpe
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 okt 2005 08:53

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door ReVolpe »

per ongeluk????
Tja, ik dacht dat er maar 1 type in Nederland werd verkocht.
Dat klopt ook, Alleen de vrouw waar ik hem van kocht had hem in Duitsland gekocht. En daar is Neff al iets verder met hun produktenlijn.

Helaas moet je daar dan thuis achter komen. :oops: :oops:

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door mar53 »

Lachen toch,
Lekker goedkoop kopen via internet.

Mar53

leaselotje
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 mei 2005 15:31

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door leaselotje »

Niet zo'n aardige reactie, hoor, de koper weet zelf ook wel dat ie een fout heeft gemaakt. Dan hoef je dat er toch niet nog eens in te wrijven? Laten we nou eens wat aardiger tegen mekaar zijn! Ik heb jammer genoeg nog niet genoeg gespaard voor zo'n apparaat en ben er zelfs nog niet uit of zo'n stoomunit de oplossing is....eerst prioriteit nr. 1, 2 en 3 enzovoorts. Dank voor het aanbod, succes met de verkoop.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door 16again »

Lachen toch,
Lekker goedkoop kopen via internet.
Het lijkt mij dat een keukenverkoper uit een klassieke winkel dit voorbeeld misbruikt om internetaankopen in een zwart daglicht te plaatsen.
Koop je via internet bij een gewone webwinkel, dan is de wet "koop op afstand" van toepassing, en dan heeft de consument 7 dagen om in dit soort gevallen de koop terug te draaien.

Het betreft hier echter koop van een particulier.

ReVolpe
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 okt 2005 08:53

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door ReVolpe »

@Mar53
Dit ging gewoon om een particuliere transactie. Er hebben meer van die stoominzetunits te koop gestaan na een actie van Neff waarbij mensen die een bepaald type oven kochten zo'n inzet erbij kregen.
Een aantal mensen wist niet wat ze ermee konden/wilden en hebben hem te koop gezet. Zo heb ik dadelijk een iitala pannenset in de aanbieding omdat ik die bij mijn inbouwapparaten krijg.
Helaas lees je al net zo beroerd als dat je schrijft anders had je die reactie niet geplaatst.

P.S. Kopen via internet is niets slechts hoor, het ondermijnt alleen het ivoren torentje waarin je zit. Nu moet je gaan werken voor je geld wil je je hoofd boven water kunnen houden. Je ziet het internet als een gevaar voor je bedrijf ipv een kans je te onderscheiden.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door mar53 »

Re Volpe,

Jij begrijpt mij niet helemaal.
Ten eerste is er maar een echte stoomoven,Imperial, Tegenwoordig te koop als Miele omdat zij de naam Imperial gaan intregeren bij Miele.

Voor de rest zijn de stoomovens een echte HYPE.
Ik kan in mijn magnetron ook stomen.

Ten Tweede,

De concument, en daar heb ik het over, koopt maar via inrternet.
Tuurlijk moeten zij dat zelf weten, ze hebben hun (financiele) voordeel daarbij.
Ik lever alleen de kasten en het blad, Geweldig toch!

Ik geef alleen geen garantie na het inbouwen over de door internet aangekochte artikelen, ook niet als ze niet werken.

Als dit na inbouwen tegenvalt kunnen ze niet bij die Internetleverancier terecht.
Ik zal het dus moeten oplossen?????

Ja want anders kom ik bij KASSA EN RADAR. Fijn he?

Ik kan je nog heel veel (ervarings) voorbeelden noemen en wilde met mijn uitspraak alleen de TOEKOMSTIGE internet koper waarschuwen.

Mar53

Sharonnebonneke
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jul 2005 13:23

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door Sharonnebonneke »

Ik begrijp het nog niet helemaal.
Klopt het dat als je een gewone oven van bijvoorbeeld Bosch koopt, dat je dan bij Neff een inzetstuk kunt kopen?

Wij zijn druk bezig met aanschaf nieuwe keuken en willen eigenlijk een gewone Siemens-oven nemen (maar is dat niet ook weer haast hetzelfde als Bosch). We hebben geen ruimte voor ook nog een stoomoven apart dus het zou geweldig zijn als we daar een inzetstuk in kunnen doen.

Re Volpe: kun je mij dit iets duidelijker uitleggen?
En waar kan ik heen voor zo'n inzetstuk?

Alvast hartelijk dank

david1973
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jun 2005 15:28

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door david1973 »

Beste Sharon,

Wil je een hoge druk stoomoven en een oven en je hebt niet de ruimte voor twee aparte apparaten; dan is een goede optie een Multi- stoomoven.
Koken onder hogedruk, zonder druk, braden en braden met stoom, grilleren, bakken en bakken met stoom.

Heb je alle wensen in 1 apparaat

Imperial MDG 4664 +/- EU 5700,=

Sharonnebonneke
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jul 2005 13:23

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door Sharonnebonneke »

bedankt voor de tip david. ik schrik alleen nogal van de prijs....

ReVolpe
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 okt 2005 08:53

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door ReVolpe »

Sharonnebonneke,

Ik weet niet of dat inzetstuk in elke Bosch of Siemens oven past.
Het lijkt mij in ieder geval af te hangen van: de breedte en diepte van de oven aangezien het inzetstuk een Diepe bakplaat met opbouw is.
Ook zal de oven moeten beschikken over onderwarmte.

De kans is wel groot dat het inzetstuk in een Bosch oven past aangezien Bosch en Neff hetzelfde zijn op een paar details na.

Je zou in ieder geval kunnen informeren. Zo'n inzetstuk kent een adviesprijs van ongeveer (449 euro) Echter bij de internetwinkels is deze al Nieuw te verkrijgen vanaf ongeveer 259 euro.

Het is in ieder geval niet zo belachelijk duur als zo'n imperial.

pickles
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jun 2005 00:33

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door pickles »

De Neff stoomunit past in elke Neff-Siemens-Bosch oven. Ook in andere merken ovens (wel even de maten van te voren vergeijken)

Techniek Bosch/Siemens/Neff is identiek

ReVolpe
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 okt 2005 08:53

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door ReVolpe »

De Neff stoomunit past in elke Neff-Siemens-Bosch oven. Ook in andere merken ovens (wel even de maten van te voren vergeijken)

Techniek Bosch/Siemens/Neff is identiek
Kijk eens aan... Weer wat geleerd. Hoe moet ik de relatie tussen Bosch en Siemens zien?

kwekkie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2005 16:08

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door kwekkie »

Heb jullie verhalen gelezen. Toch twijfel ik nog steeds.
Een gaggenau combi, of een hogedruk imperial. Overigens kan ik deze in het miele boek nog niet terugvinden.
Zijn de voordelen/mogelijkheden van een combi echt groter. Of gebruik je dit in combinatie in de praktijk nauwelijks?

david1973
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jun 2005 15:28

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door david1973 »

Ga naar Zoetermeer (gaggenau) en naar Vianen (miele) en laat je de verschillen uitleggen! Dit is op een bedrag als deze best de moeite waard. En dan kun je een bewuste keuze maken.
Let echter op: de Imperials verdwijnen eind november. Zijn dan ook niet meer leverbaar. Miele komt echter pas eind april 2006 weer met een hoge druk stoomoven op de markt. In de tussentijd zul je het dus met voorraadmodellen moeten doen.

kwekkie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2005 16:08

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door kwekkie »

vandaar dat ik ze nog niet in het boekje zie staan.
Ik was wel al van plan naar een demonstratie te gaan. De demonstratie van de lage druk van siemens heb ik al gezien bij mij in de buurt.
Ik woon in zeeland, dus ja het is ook niet allemaal zo direct in de buurt.
Ben nog druk bezig de verbouwing aan het voor te bereiden, voor de nieuwe keuken..

Zal wel direct eens op de website kijken.

kwekkie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2005 16:08

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door kwekkie »

Nog enig idee trouwens hoe die nieuwe hogedruksteamer van miele eruit gaat zien. Hetzelfde als het model van imperial of zullen ze het meteen aanpassen.

onderzoeker
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 jul 2005 16:07

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door onderzoeker »

Blijf hetzelfde

david1973
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jun 2005 15:28

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door david1973 »

Ik heb hem laatst tijdens de premiere in DLD gezien. Hij krijgt een re-make. Wel het zelfde idee (bijv met liftdeur) het miele logo uiteraard en waarschijnlijk wordt hij groter. (maar dat weet ik niet zeker)

kwekkie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2005 16:08

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door kwekkie »

Ik kwam ook een oven tegen van Kupperbusch, of hoe schrijf je het ook weer?
Is iemand in het bezit van de EKDG 6800?

Gesloten