LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tulp Keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
graaff
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 okt 2004 02:03

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door graaff »

Ik heb 2,5jr geleden een keuken gekocht bij tulpkeukens en ik was te vreden maar mijn koeler deed al na een maand raar en al mijn inbouw is van siemens en er is al twee keer een monteur lang geweest en er was niets aan de hand maar nu blijkt hij toch stuk te zijn en nu krijg ik geen supoort van tulp die zegt dat zij niet voor de garantie van tulpkeukens garant staan want zo heten ze ook niet meer want ze heten nu tulp wonen en nog iets zij sturen mij naar siemens en die zijn ook niet thuis wel als ik een rekening van max. 250eurowil betalen en dat vind ik van de zotte zeker omdat ik al eerder een monteur tot 2maal toe er bij gehad heb in de garantie termijn en ook tulp wil mij niet terzijden staan en ik zeg voor mij zelf ik koop nooit j tulp ook al krijg ik het bijna voor niets zeker omdat ik vind dat de klanten niet in kennis werden gesteld dat ze falliet waren en of de garantie's en welke garantie's door een andere organisatie wel werden overgenomen en nu mag ik het zelf gaan uit zoeken ik wil nu rader en kassa gaan inschakelen

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door mar53 »

Afgelopen zaterdag kreeg ik van een (mogelijke) klant die zich aan het orienteren is voor een nieuwe keuken, te horen dat TULP KEUKENS OUDE KEUKENS INRUILD.

Laatste stuiptrekking?

Mar 53

doosje
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 sep 2005 00:26

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door doosje »

ik heb het al eerder gehoord, dat Tulp het over oude Tulp en nieuwe Tulp heeft. Dat was alleen een technisch foefje.
De curator en de directeur hebben gezegd dat er ook voor klanten van oude Tulp niets zou veranderen. Ze zouden alles overnemen. De curator is Mr Wilderink,van de cingeladvocaten in Enschede.
Dit hele failisement was alleen nodig om van personeel af te komen en van de oude contracten. Verder is er niets veranderd. Zelfde directeur en zelfde showrooms, en een deel van het zelfde personeel.

Tulp keukens is ook altijd CBW lid geweest, alleen na het failisement niet meer. Dus mensen die voor 1 juli hebben gekocht, hebben dit nog gedaan in veronderstelling dat ze CBW lid waren. (branche organisatie Wonen) Dus daar kun je ook niet meer op terug vallen. Informeer anders eens bij het CBW. Kijken wat die voor een advies kunnen geven.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door mar53 »

Goede informatie doosje

Hier heeft de toekomstige concument wat aan.

100% mee eens

Mar53

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door 16again »

Tulp keukens is ook altijd CBW lid geweest, alleen na het failisement niet meer. Dus mensen die voor 1 juli hebben gekocht, hebben dit nog gedaan in veronderstelling dat ze CBW lid waren.
Bij beeindiging van het CBW lidmaatschap van een winkel geldt het aankoopmoment: als de winkel nog wel lid was bij aankoop, dan is de winkel verplicht de CBW garanties te verlenen, en heb je ook nog toegang tot de geschillencommissie.

blijkbaar is deze verplichting bij het failliet niet overgegaan op nieuwe Tulp.
De curator en de directeur (Dhr Visser) hebben gezegd dat er ook voor klanten van oude Tulp niets zou veranderen. Ze zouden alles overnemen.......
Met alles wordt blijkbaar alleen lopende contracten bedoeld, en niet lopende garantieverplichtingen.

pooh71
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2005 23:09

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door pooh71 »

Beste doosje,

Ik heb afgelopen juli een Tulp Keuken in mijn nieuwe woning gekregen.
Ondanks de hektiek van een failissement werd deze toch op de geplande leverdatum compleet is geleverd. Petje af.

Ik snap best dat je terleurgesteld bent in Tulp omdat je een exwerknemer/ster bent. Maar ga dan niet met modder gooien naar je ex collega's door emailadressen en bijhorende functies te grabbel te gooien. Hou het objectief en zakelijk. Met modder gooien kan iedereen.

Wat die CBW voorwaarden betreft: Elk bedrijf dat failliet gaat wat aangesloten was bij CBW zal hiervoor opnieuw deze CBW erkenning aan moeten vragen. Overigens volgt Tulp de CBW voorwaarden gewoon en loopt ondertussen de aanvraag voor de nieuwe CBW erkenning.

milhees
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2005 10:17

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door milhees »

Hallo Allemaal,

Nadat ik als eerste melding had gemaakt van het op handen zijnde faillissement heb ik niets meer van mij laten horen. Gezien de behoefte bij een aantal (mogelijke) klanten, nog even een reactie.

Ik ben gewoon klant van Tulp. Eind 2003!!!! koopovereenkomst gesloten. De keuken werd mei 2004!!!! geleverd. Tulp bleek fouten te hebben gemaakt met het inmeten, waardoor er vanalles niet klopte. We hebben tot drie keer toe een nieuw blad gekregen, maar steeds was er weer iets niet goed. Uiteindelijk zou e.e.a. met smetplinten (die we eigenlijk niet wilden) kosteloos opgelost worden (begin 2005!!!).
De smetplinten waren gedeeltelijk verkeerd ingemeten, waardoor er opnieuw besteld moest worden.
Ondertussen was (door mijn eigen stomme schuld) de keuken beschadigd geraakt, voordat deze af was. Service van Tulp: wij zorgen kosteloos voor nieuwe lades. (mocht ook wel)
Op de dag dat er geleverd zou worden: er kwam niemand. (voor de zoveelste keer een vrije middag genomen!!) Na bellen bleek de curatele stelling (en later faillissement).
Talloze aangetekende brieven (op advies van advocaat en vereniging eigen huis). Twee weken later zou e.e.a. toch geleverd worden. En inderdaad de nalevering kwam. Wat bleek: fout in de lades, vergeten rekening te houden met het ophangsysteem.
Na een lange radiostilte is eindelijk eind september een nieuwe levering gekomen, die goed was.

Inmiddels wachten we echter nog steeds op montage.
We zijn dus nu 2 jaar bezig om een compete en gemonteerde keuken te krijgen.

M.a.w. bezint eer ge begint!

Milhees
Amsterdam

N.a.v. de vragen over de monteurs. Ik weet niet precies hoe het nu geregeld is, maar in eerste instantie kregen we ingehuurde monteurs aan de deur en in een later stadium eigen monteurs van Tulp.

doosje
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 sep 2005 00:26

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door doosje »

tulp heeft geen eigen monteurs meer. Ze werken met een paar montage bedrijven, die de keukens plaatsen. Deze montage diensten moeten ook de eerste en tweede service doen.
Verder hebben ze nog een paar (stuk of 4) monteurs in dienst die ook problemen oplossen.(oud zeer)

Tarrak
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2005 12:30

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door Tarrak »

Wij hebben enkele jaren geleden een Tulp-keuken aangeschaft, die kwalitatief een uitstekende keuken is gebleken.

Echter wel jammer dat het leveren/installeren uiteindelijk 3 jaar (drie!!) in beslag heeft genomen.
De verkoop verliep heel plezierig (niet opdringerig). Echter de levering was direct al fout. Heel veel mogelijke problemen van te voren al gecommuniceerd naar leverancier, waarmee niets werd gedaan met als gevolg:
Meerdere kastdeuren foutief (maat) geleverd. Enkele kasten dubbel geleverd (ook verkeerde maatvoering). Werkblad (graniet) drie keer geleverd (met beschadiging). Ook eettafel van zelfde granieten materiaal in twee delen geleverd (moest vanzelfsprekend een deel zijn, als afgesproken). Granieten blad is uiteindelijk goed gekomen (ander materiaal uitgezocht) en tafel uit een stuk. Meerdere malen platen op bovenkasten t.b.v. verlichting dubbel geleverd (verkeerde maat, daarna kleurverschil.
Uiteindelijk geschillencommissie ingeschakeld.
Na drie jaar keuken uiteindelijk af.

Al het teveel geleverde materiaal is achtergebleven (graniet en kasten).
Maar ja, wat moet je ermee.

Dus voor ons nooit meer Tulip!!

liefde
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2005 01:17

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door liefde »

hoi doosje ,

Nu snap ik waarom Tulp is doorgestart.
Alle rotte appels zijn nu weg.
En het is duidelijk dat jij er een van bent.
Je gaar namelijk niet het bedrijf afkraken waar nu nog dierbare collega,s (ex) werken en hun gezin proberen te onderhouden.

Dit negatieve zal je ook bij Tulp gedaan hebben.

Zelf werk ik na de doorstart met veel plezier bij de firma (al 4 maanden) .Het is momenteel het gezondste bedrijf in nederland.

Uiteraard is tulp niet volmaakt,maar dat zal niemand zijn.

De mensen die er nu werken doen dit met veel liefde en kennis.

Dus mensen koop gerust een mooie tulpkeuken.

liefde

Pfffff

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door Pfffff »

Hm,
Laatst gewijzigd door Pfffff op 23 dec 2005 14:51, 3 keer totaal gewijzigd.

liefde
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2005 01:17

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door liefde »

hoi mar 53,

Wat ben jij als keukenverkoper een misselijk mannetje om tulp ZONDER
reden af te kraken.

Jij ben ook zo,n figuur die , om zelf beter te worden andere in de grond te trappen.


:D

Ik werk er als (topverkoper) en doe het met veel liefde.

Klant is koning bij tulp.

Geen gratis montage nee wel hoge kortingen.Kennen jullie een monteur met 5 kinderen en een hypotheek die dit gratis doet?



liefde

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door maxx »

Beste liefde,

Zoals het spreekwoord al aangeeft: liefde maakt, of in dit geval IS, blind.

Tulp heeft een aantal zeer kundige mensen verwijdert uit hun organisatie omdat ze kritisch waren. Anderen hebben zelf de beslissing genomen om te gaan. Leuk vooruitzicht voor je.

Wat die monteur met 5 kinderen betreft, die zal zijn boterham bij Tulp moeten delen met de directie. Deze vragen een dusdanig hoog bemiddelingpercentage van het montagebedrag dat het niet rendabel is. De helft van wat de klant betaalt gaat op aan bemiddeling.

Van alle kundige monteurs die Tulp vroeger had is nog maar een klein groepje over die (noodgedwongen) nog werk aanpakt. De rest is nu de concurrentie aan het versterken met hun kundigheid.

Daar komt bij dat Tulp nu 2 montagebemiddelingsbedrijven (voorheen 3 maar deze heeft de handdoek in de ring gegooid) inschakelt die de keukens doorbemiddelen. Hiervoor vragen deze ook weer een percentage. Dat brengt natuurlijk een slechte situatie: Tulp wil verdienen en Montagebemiddelingskantoor wil verdienen.

Omdat het montagebedrag zo wordt uitgekleed moet worden gezocht naar monteurs die voor weinig willen monteren. Dit is de afdeling "mandemakersmonteurs". Verwacht van deze heren niet dat ze al het benodigde gereedschap meenemen. Nog niet te spreken van de nodige ervaring. Een Tulp keuken is geen makkelijke keuken om te monteren zoals de Duitse merken. Het aanpassen van leidingwerk is al helemaal niet meer aan de orde.


Dus beste Liefde, luister naar mensen als Doosje en let op je tellen. Na vier maanden geloof je nog alles wat je hoort. Kom eerst maar eens door jouw 3 opeenvolgende jaarcontracten.

MVG

Tarrak
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2005 12:30

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door Tarrak »

Liefde?????

Vanwege het feit dat ook jouw collegae op eenzelfde manier reageren (fout dus) zijn veel zaken bij Tulp fout gegaan.

Blijkbaar zijn nog niet alle appels verdwenen

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door mar53 »

HOI LIEFDE

Het misselijke mannetje wordt echt misselijk als ji mijn uitspraken niet of onjuist wil of KAN motiveren.

Zonder ECHT op dit forum te reageren wil ik jou de gelegenheid geven om eerlijk te schrijven wat er bij tulp IS en GAAT gebeuren.
Afzender, DE DOOR JOUW genoemde Misselijke Verkoper

Mar53

liefde
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2005 01:17

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door liefde »

hoimar,

Als je zelf positief over andere praat(wat jij niet kan) is het leven een stuk gezelliger.

Neem van mij aan na 15 jaar keukens verkocht te hebben en alle bedrijven in nederland zo een beetje te kennen istulp een van de betere.

Niet alleen met uitleveren maar ook naar elkaar toe.

Zelf zal ik nooi iets slechts over andere keuken zaken vertellen.
Waar gewerkt wordt vallen spaanders.

Ik ben wel blij niet met jou te werken.Ik heb liever lol in mijn werk en leven.

De groetjes mietje.

liefde

eagle
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 sep 2005 12:51

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door eagle »

liefde, sinds wanneer worden Tulp keukens door Mandemakersmonteurs gemonteerd? wat een onzin! suc6 met nog een paar maandjes werk!

koper
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2006 12:16

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door koper »

Als onderdeel van de verbouwing van mijn woning heb ik onlangs een keuken aangeschaft bij Tulp. De schrik was groot toen ik pas na de aanschaf op internet de naam Tulp keukens via Google opzocht. De reacties op o.a. deze site liegen er niet om : voornamelijk zeer negatief. Een behoorlijke stress-situatie dus.

Tot zover het slechte nieuws. Tijdens de aanschaf ben ik zeer zorgvuldig en professioneel geholpen bij het filiaal Alexandrium te Rotterdam. De keuken is inmiddels geplaatst en dit naar volle tevredenheid. Een klein missertje : de kraan was niet meegeleverd. Binnen drie dagen werd deze netjes per post ontvangen.

Mijn ervaring is uiteindelijk zeer positief. Ere wie ere toekomt.

Overigens wil ik nog opmerken dat al dat over en weer gekissebis op dit forum de duidelijkheid niet ten goede komt ! Integendeel. Beperk je svp tot ter zake doende opmerkingen / ervaringen zonder persoonlijke vetes uit te vechten.

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door dens »

Wij hebben nu 2 jaar een Tulp keuken en zijn zeer tevreden met de service. Er is wel het 1 en ander misgegaan maar alles is keurig opgelost. Prima zaak!

keukenvakman
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2006 22:24

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door keukenvakman »

Herboss heeft faillisement aangevraagd....

Gesloten