LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Korting keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
adviseur
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 apr 2005 19:30

Korting keukens

Ongelezen bericht door adviseur »

Wat als sommige mensen niet om korting durven te vragen?

ReVolpe
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 okt 2005 08:53

Re: Korting keukens

Ongelezen bericht door ReVolpe »

Dan gaan ze volgens mij voor duizenden euro's het schip in..
---------------------------------------------------------------------

Ik vraag zelf ook niet om korting, als de prijs te hoog is ga ik naar een ander, maar dat vertel ik van te voren ook.

bert407
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 okt 2005 23:51

Re: Korting keukens

Ongelezen bericht door bert407 »

Als ze bij een keukenzaak binnenstappen die eerst een brutto prijs
noemt dan betalen ze zeker te veel.

Ik verwacht ook een eerlijke prijs voor wat men aanbied
en als dit belachelijk hoog is ga ik naar een ander die wel
een faire prijs geeft.

Yfje
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:50

Re: Korting keukens

Ongelezen bericht door Yfje »

Ben vorige week ook bij een keten van de Mandemakersgroep geweest. Na bijna 3 uur wordt je gepusht om toch maar te tekenen. Zou pas de uiterste prijs krijgen als ik ja zou zeggen. 'Dan moet ik even bellen met mijn chef'. Je bent toch keukenadviseur/verkoper? Lig dan niet te zemelen. Ik ben dus de zaak uitgelopen. Laat me niet onder druk zetten. Dan maar naar een andere zaak. Probleem is: welke? Een keuken kopen is op deze manier geen pretje en na het lezen van alle verhalen op het forum ben je bij voorbaat al achterdochtig. Is ook niet goed. Ik koop een keuken, geen korting!

peggy-sue
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2005 11:06

Re: Korting keukens

Ongelezen bericht door peggy-sue »

Wat ontzettend jammer is het toch dat er op deze manier keukens verkocht worden. Voor ons was het plezier ook al helemaal verpest. Je wilt een keuken kopen, en je wilt daar tot 20.000 euro voor uitgeven, [moet ik toch wel flink voor werken] en dan krijg je al pijn in je maag voor je de keukenzaak in stapt. Als je maar niet belazerd word, als je maar hard genoeg onderhandelt, als je maar niet onder druk een verkeerde beslissing neemt.... Is toch eigenlijk belachelijk dat het zo moet. Gelukkig zijn wij uiteindelijk op een zeer prettige manier aan onze keuken gekomen, maar ik vind echt dat de keukenhandel erg verziekt is [niet in de laatste plaats door de DMG groep, denk ik]

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Korting keukens

Ongelezen bericht door maxx »

en dan krijg je al pijn in je maag voor je de keukenzaak in stapt.
Jammer dat je er zo over denkt. Er zijn nog genoeg goede keukenleveranciers die hun klant wel in de watten leggen, alleen maar voor de mond-op-mond reclame (de beste soort reclame).

Zelf ga ik in januari met een collega van start met een kleine keukenstudio. Wij hebben ruime ervaring in de keukenmontage en verbouw-werken daarom heen. We hebben dus altijd de ellende van anderen mogen oplossen. Nu gaan we ALLES zelf doen verkopen en monteren.

Ik ben dan ook druk aan het lezen op dit forum wat de mensen beweegt en dat is vaak niet positief! Waar ben jij uiteindelijk geslaagd? Bij een kleine leverancier op de hoek of op een keukenboulevard?

Er zullen altijd mensen blijven die korting kopen ipv een keuken. Soms lijkt het mensen weinig te interesseren hoeveel netto betaald wordt als het kortingspercentage maar aanzienlijk is.

MVG

peggy-sue
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2005 11:06

Re: Korting keukens

Ongelezen bericht door peggy-sue »

Ja, het is inderdaad jammer dat het zo voelde. En volgens mij ben ik niet de enige die dat gevoel heeft. Wij zijn uiteindelijk geslaagd bij een kleine keukenzaak die zelf de keukens maakt. Wij hadden het adres uit een bijlage bij de WOON landelijke stijl, maar ze krijgen vooral klandizie van mond-op-mond reclame. Wij vinden het een mooie manier om een keuken te kopen. Degene die de offerte gemaakt heeft is ook degene die de keuken heeft gemaakt...en hij komt 'm zelf volgende week plaatsen. We hebben de keuken afgelopen zaterdag gezien. Helemaal prachtig...hij moet alleen nog in kleur gespoten worden.

Veel succes met jullie eigen kookstudio. Ik denk dat er wel behoefte is aan kleine bedrijven die weten wat er gaande is, en een project van het begin tot het eind kunnen begeleiden. Maar ik denk ook dat de keukenhandel wat transparanter zou moeten worden. Je hebt vaak als leek geen idee wat goede prijzen zijn. Dus blijf je altijd met de vraag zitten of je niet teveel hebt betaald...en mede daarom proberen mensen of ze korting kunnen krijgen. t is toch een beetje het kip en het ei verhaal. Waar is het begonnen?

Gesloten