LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scavolini

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
whoknows
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 nov 2005 15:27

Scavolini

Ongelezen bericht door whoknows »

Hi,

hoe moet ik de kwaliteit van het keukenmerk Scavolini inschatten? Om even in auto termen te blijven is het een Lada of een BMW?

BVD.

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Scavolini

Ongelezen bericht door Mr.P »

Bmw

Pfffff

Re: Scavolini

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 02 nov 2007 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.

whoknows
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 nov 2005 15:27

Re: Scavolini

Ongelezen bericht door whoknows »

Mhhh met lakschade .... Je bedoelt dat er bijvoorbeeld weinig lagen gebruikt worden of geen PUR lak ?

Hoe zit het met de demping en schanieren (goede demping Blum scharnieren ?)

Voor zover bedankt voor de reacties....

habe
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:40

Re: Scavolini

Ongelezen bericht door habe »

Ben het voor de eerste keer bijna met pfff eens.
Bmw met lakschade!
IK WIL ER ALLEEN AAN TOEVOEGEN DAT JE ER NOG LANG MEE MOET RIJDEN, VOORDAT DE SCHADE WEG IS

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: Scavolini

Ongelezen bericht door gast286 »

IK WIL ER ALLEEN AAN TOEVOEGEN DAT JE ER NOG LANG MEE MOET RIJDEN, VOORDAT DE SCHADE WEG IS
?????????????????

whoknows
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 nov 2005 15:27

Re: Scavolini

Ongelezen bericht door whoknows »

Wel een beetje erg cryptisch; sinds wanneer gaat je schade weg als je er mee rijd ?

habe
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:40

Re: Scavolini

Ongelezen bericht door habe »

Als je die italiaanse BMW keuken hebt en je hebt een beschadiging, of een ander manco, dan duurt het bij een italiaan maanden en soms nog langer, voordat het euvel vervangen is. Zodaar mijn toonzetting op de BMW met lakschade van pffff.

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: Scavolini

Ongelezen bericht door gast286 »

dan duurt het bij een italiaan maanden en soms nog langer, voordat het euvel vervangen is.
Is te generaliserend, ook Italianen leren van hun vroegere fouten.
En ja, een lakdeur heeft een langere (na)levertijd dan een voorraaddeur, maar dat geld ook voor niet italiaanse fabrieken.

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Scavolini

Ongelezen bericht door Mr.P »

Met naleveringen van de hier genoemde "Italiaan" heb ik geen ervaring.

Mijn ervaring met andere Italianen is positief wat betreft naleveringen.
Maar goed, overal zijn goede en minder goede te vinden.

Mr.P.

Bensa
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2005 11:16

Re: Scavolini

Ongelezen bericht door Bensa »

Kwalitatief een heel goed merk ook qua esign en uitstraling. Echter een heel groot probleem, zodra ook maar iets is beschadigd duurt het een eeuwigheid eer de klacht is verholpen.
Ze zijn niet zo snel met het naleveren van serviceartikelen.

Dus qua design een BMW, qua service een Lada

KGG
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jun 2011 13:22

Re: Scavolini

Ongelezen bericht door KGG »

Hoewel ik weet dat ik reageer op een oud thema, wil toch even iets over Sacvolini kwijt.

Scavolini is de grootste italiaanse keukenfabrikant. Strak georganiseerd en volledig geautomatiseerd.
De kwaliteit is hoog met een duidelijke onderscheiding ten opzichte van veel duitse jumbo's. Geen melamine, alleen maar HPL , Lak, metaal, glas en hout. Foliedeuren worden niet gebruikt.
Scavolini-Basic heeft nog wel melaminedeuren, maar is erg gunstig geprijst.

Dat je voor italianen bang moet zijn wat levering betreft stamt uit de negentiger jaren. Veel Italianen leveren punktueler dan sommige duitse fabrikanten.

[Bericht aangepast. Commerciële uiting verwijderd door Moderator]

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Scavolini

Ongelezen bericht door maxx »

Ik kan me aansluiten bij mijn voorganger. Wij leveren Composit Cucine en hebben weinig tot geen problemen met levering en eventuele nalevering.

Grote lange deuren worden uitgevoerd met deurspanners zodat kromtrekken geen probleem meer kan zijn. Brede laden standaard met synchronisatie. Al dit soort dingen zorgen ervoor dat een keuken langer meegaat.

De montage is een peuleschil door het gebruik van betere materialen. Kastwanden met groen spaanplaat kern wat bestand is tegen vocht, bodem van koelkasten volledig van kunststof met geïntegreerde ventilatie, extra dikke kwaliteit greeplijsten met betere hoeken waardoor verstekzagen niet meer nodig is.

Vooruitstrevend design en gebruik van mooie materialen zijn meer standaard dan uitzondering. Voordelige materialen krijgen een luxe uistraling door goede toepassing; naadje tussen melamine voorzijde en ABS kanten wordt onzichtbaar met laser weggewerkt.

Kortom, wij hebben goede ervaring met onze Italiaanse vrienden.

MVG

Gesloten