LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Info gevraagd!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
filmfan
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2005 12:54

Info gevraagd!

Ongelezen bericht door filmfan »

Hallo allemaal,

ik vroeg me af of er onder jullie ook mensen zijn, die hun inbouwapparatuur via een webwinkel hebben gekocht, terwijl de keuken
gewoon van de keukenboer komt.
Ik zat net even op de site van keukenvoordelig.nl, en ik schrok van de prijsverschillen die ik daar tegenkwam..
Mijn vraag is eigenlijk deze: wat is jullie ervaring met dit soort webwinkels, en zijn ze werkelijk voordeliger of zit er een addertje onder het gras?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Herrie2
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:05

Re: Info gevraagd!

Ongelezen bericht door Herrie2 »

Ik heb via www.kieskeurig.nl de goedkoopste leveranciers gezocht voor de gewenste apparatuur. Combi (stoom)oven/magnetron van Bauknecht in Aluminium (EMCHS6140A). Besteld bij www.inbouw.nl en na ca. 1 week geleverd!

Nu een bestelling lopen bij www.de-goedkoopste.com voor AEG apparatuur in Alu. Als het goed is wordt het deze week geleverd (2,5 week geleden besteld).

Voor redelijk betaalbare keukens kan je kijken bij Houtsma www.houtsma.nl Hun prijzen zijn al redelijk NETTO. Er gaat geen 60% af zoals bij sommige winkels. Onze keuken wordt op 3 februari geleverd (doordat we een werkblad met afwijkende maat en bovenkastjes van een andere fabrikant hebben, anders was het nog voor kerst geweest).

Verkoperzoveel
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 sep 2005 16:33

Re: Info gevraagd!

Ongelezen bericht door Verkoperzoveel »

www.veiligkopen.nl

Siemens en Bosch met 50% korting!
Betalen bij levering.

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: Info gevraagd!

Ongelezen bericht door kzin »

Maar dan niet eerst winkelpersoneel gaan lastig vallen met vragen, of modellen uitzoeken in de winkel, he filmfan. Bikkel zijn en van een plaatje betsellen, en dan heb je die korting ook echt verdient. :)

habe
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:40

Re: Info gevraagd!

Ongelezen bericht door habe »

Ik heb van diverse site's van internet de prijzen van apparaten vergeleken. Grote prijsverschillen met de netto verkoopsprijzen van de keukenzaken waarvan ik de offertes heb liggen heb ik niet gevonden. O. ja, uiteraard is er wel een prijsverschil als ik de adviesprijs uit de fabrikanten boekjes vergelijk met de verkoopsprijzen van internet. Bijna alle keukenzaken hebben mij ca. 30-40% korting gegeven. Ik heb mij daarom die sores niet op mijn nek gehaald.

puschkinRed
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 dec 2005 12:59

Re: Info gevraagd!

Ongelezen bericht door puschkinRed »

Ik zou wel snel zijn met bestellen. AEP (Atag Etna en Pelgrim) kun je voortaan op internet ook nog maar bestellen met ongeveer 25-30% korting (hetzelfde als wat je bij een keukenzaak krijgt) De prijzen liggen gelijk omdat AEP alle aftersales moet verzorgen en de webwinkel alleen cashed. Zij hebben een rechtzaak aangespannen en ook gewonnen. Ik heb gehoord dat Bosch het op een zelfde manier aan gaat pakken.

Herrie2
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:05

Re: Info gevraagd!

Ongelezen bericht door Herrie2 »

Ik kreeg bij de lokale keukenboer 30-35% korting op de adviesverkoopsprijs van AEG. Echter op internet kreeg ik bij http://www.de-goedkoopste.com nog een 15% extra korting!

Gisteren m'n AEG apparatuur geleverd gekregen (Kookplaat 7300, Grill 4500 en eilandschouw 8820) van De Goedkoopste. Alles netjes verpakt en binnen afgeleverd. Enige minpuntje was dat ik niet zou kunnen pinnen (niet alle chauffeurs hebben pinautomaat bij zich) en dus cash geld in huis moest hebben. Was toch 2.400,- bij elkaar (briefjes van 200 pasten niet in m'n portefeuille ;) ). Deze chauffeur had wel een pinautomaat bij zich, dus had achteraf wel kunnen pinnen.

Ik heb uiteindelijk 1.500,- bespaard en 1 extra apparaat gekregen t.o.v. lokale keukenboer.
De apparaten die ik besteld heb zijn ook nog eens vaak een slagje duurder (eiland schouw t.o.v. een wandschouw).

Pfffff

Re: Info gevraagd!

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 09 nov 2007 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Herrie2
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:05

Re: Info gevraagd!

Ongelezen bericht door Herrie2 »

De keukenboer had bij z'n dure prijs een wandschouw van AEG, deze is online 170 euro goedkoper dan de eiland versie (die net wat breder is en daardoor beter tot z'n recht komt met een aanrechtblad van 80 diep ;))

Pfffff

Re: Info gevraagd!

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 09 nov 2007 00:53, 2 keer totaal gewijzigd.

schoof
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jul 2005 18:53

Re: Info gevraagd!

Ongelezen bericht door schoof »

keuken gekocht bij greguliere keukenzaak, vaatwasser siemens sl 64 m350 gekocht bij 12cook, adviesprijs: 1450,- thuisbezorgd voor 665,00 euro :lol:

Herrie2
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:05

Re: Info gevraagd!

Ongelezen bericht door Herrie2 »

Een eilandschouw is voor boven een eiland en een schouw voor tegen
de muur.
Maar ja , ik ben ook vrij blont Laughing

Herrie in de keuken is wel een leuk programma.

En 80 cm diep werkblad ? Joh neem een ander in de maling
Wanneer je 80 cm diep werkblad hebt (standaard is 60 cm), en je zou een wandschouw hebben (bijv. AEG DD 8820A), dan zou een gedeelte van je kookplaat niet onder de schouw vallen, je hebt immers je kookplaat op een vaste afstand van de voorste rand.... De wandschouw is 46 cm diep, de eilandversie (AEG DI 8820 A) is 69,8 cm diep. Dit dekt wel de hele kookplaat ;) OK is eigenlijk voor een eiland, maar kan bij ons ook prima omdat we 80cm breed werkblad hebben ;)

Pfffff

Re: Info gevraagd!

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 09 nov 2007 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.

superrobbie
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:08

Re: Info gevraagd!

Ongelezen bericht door superrobbie »

maar hoe kom je uit met je afvoer naar buiten??
bij een eilandschouw moet je naar boven....
verlaagd plafond erin??

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Info gevraagd!

Ongelezen bericht door maxx »

Er zijn diverse merken die wandschouwen leveren met uitschuifbaar gedeelte waardoor deze de kookplaat wel zouden afdekken.

Siemens en Neff leveren deze zonder problemen. Niet dezelfde prijscatagorie als AEG maar als je de kosrten van alle benodigde aanpassingen (plafondverzwaring, koofje ed) meetelt komt het op hetzelfde neer.

Al nagedacht over het zeer onbereikbare deel achter de schouwpijp van de eileandschouw als deze tegen de muur gemonteerd wordt? Lekker vuilhoekje.

MVG

Herrie2
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:05

Re: Info gevraagd!

Ongelezen bericht door Herrie2 »

We vinden de alu lijn van AEG mooi vandaar. We hebben recirculatie, omdat we in ons appartement geen actieve schouw op het centrale systeem mogen aansluiten. Dus nu hebben we een koolstoffilter en is de afvoer ook geen probleem ;) Het hoekje achter de schouw is inderdaad het enige nadeel...

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Info gevraagd!

Ongelezen bericht door mar53 »

Het gaat hier over INTERNETAANKOPEN geachte medeforumleden.

Koop als klant lekker via internet.

Ik plaats het NIET.

Krom OF een Storing ????

IK BEN NIET THUIS, zoekdat zelf dan ook maar lekker zelf uit.

Kort door de bocht ? JAAA

mar53

Herrie2
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:05

Re: Info gevraagd!

Ongelezen bericht door Herrie2 »

Mar53 ik kan je reactie best begrijpen, maar aangezien ik in m'n eentje voor zowel mijzelf en m'n vriendin moet zorgen, hetgeen met m'n salaris nog net haalbaar is, heb ik helaas geen geld om apparatuur bij een lokale keukenboer te kopen.

Mocht ik meer geld verdienen, dan zou ik daar inderdaad wel naar kijken. Maar EUR 1.500,- verschil op apparatuur is voor mij een hele hoop geld.

eagle
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 sep 2005 12:51

Re: Info gevraagd!

Ongelezen bericht door eagle »

En dus koop je maar bij dozenschuivers die niets anders doen dan achter het buro'tje een website in elkaar flanzen in plaats dat je bij die keukenboer koopt waar een verkoper met een vrouw en twee kinderen rondloopt die ook moet zien rond te komen van 1 salaris. :cry: :cry: Oh oh oh wat zielig! hopelijk gaan alle leveranciers over tot de zelfde stappen zoals door Etna, Atag en Pelgrim zijn genomen, wordt het weer wat leuker in de showrooms.

Gesloten