LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schuller - Mooiman of Steinhaus van KeukenKampioen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.

Schuller of Steinhaus

Peiling eindigde op 09 jan 2006 10:38

Schuller
2
40%
Steinhaus
0
Geen stemmen
Verder zoeken
3
60%

Totaal aantal stemmen: 5

GIANT

Schuller - Mooiman of Steinhaus van KeukenKampioen

Ongelezen bericht door GIANT »

We hebben al een behoorlijk aantal weken gezocht naar een keuken.

Er zijn twee winkels overgebleven waar we een goed gevoel hebben overgehouden. Dat zijn Mooiman keukens in Breda en de Keukenkampioen in Kaatsheuvel.
Van beide heb ik in de wandelgangen ook positieve verhalen gehoord.

Echter nu heb ik vanmorgen zoveel mogelijk gelezen over winkels en de merken die ze leveren en beide komen nou niet echt overtuigend over.

Schuller van Mooiman is een Renault/Citroen vergelijking. Dat vind ik nou niet echt positief om daar een 10000 euro aan uit te geven.
Maar ook Steinhaus is nou niet echt positief hier op het forum.
Hebben mensen ervaring met deze twee merken en een goed advies welke te kiezen??
Of is het verstandig om door te zoeken in een andere winkel met een ander merk keuken?

PeterR

Re: Schuller - Mooiman of Steinhaus van KeukenKampioen

Ongelezen bericht door PeterR »

Zelf heb ik vroeger Schüller verkocht/gemonteerd en wil dit niet beschrijven als Citroën/Renault maar eerder als Volkswagen.

Aangezien ik zelf ervaring met Schüller heb zou ik dus voor Schüller gaan. Eigenlijk bij levering/montage nooit problemen tegengekomen.

Voor zover als ik weet is Steinhaus ook geen daadwerkelijk merk maar puur een private label van KeukenKampioen danwel DMG (De Mandemakers Groep) waar de KeukenKampioen onderdeel van is.

Zij gooien hieronder verschillende merken waaronder Bauformat, Pronorm, Hacker Classic en volgens mij nog een aantal.

Dit wordt gedaan om prijstechnisch niet vergeleken te kunnen worden met anderen die dat private label niet mogen gebruiken. Er is dus maar een Steinhaus dealer in Nederland en dat is KeukenKampioen. Echter de fabriek Steinhaus bestaat helemaal niet. Puur een fictieve naam.

Heb je het over Hacker Classic en Pronorm dan zijn deze vergelijkbaar met Schüller. Heb je het over een Bauformat keuken dan zak je echt een beduidend stuk op de ranglijst van kwaliteit. Zie ook het forum hiervoor.

Volgens mij verkoopt Mooiman naast Schüller Creativ ook Next125. Dit merk is de luxere lijn van Schüller maar ook meer op design toegespitst. Dit ligt wel weer hoger dan Hacker Classic en Pronorm.

Succes met je aankoop.

layla

Ongelezen bericht door layla »

Hoi,
Ik heb zelf een Schuller next 125 keuken gekocht bij Henry's Kitchen's en ben zeer tevreden over de kwaliteit, dus zeker een aanrader!

eagle

Ongelezen bericht door eagle »

Kies dan voor het wat luxere een Haecker systemat, is vergelijkbaar met SieMatic echter voor betere prijs.

GIANT

Ongelezen bericht door GIANT »

Gisteren uiteindelijk gekozen voor een keuken van Systemat.

Bedankt voor alle tips. :D

Gesloten