LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prijs keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
hotpepper
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2006 12:20

prijs keuken

Ongelezen bericht door hotpepper »

Dag,

Gisteren zijn we hebben een prijsopgave gehad voor een keuken bij een MHK keukenexpert lid, nu ben ik benieuwd of deze enigszins redelijk is.

Het gaat om een Nolte keuken (serie Nova Lack). De keuken is L-vorming met als afmething ~ 3.70 x 2.00 meter. De opstelling is van links naar rechts:
- 60 cm onderkast vaatwasser
- 60 cm onderkast spoelbak
- 60 cm onderkast 3 lades
- 90 cm onderkast 3 lades met boven op gaskookplaat
- 90x90 cm onderkast caroussel
- 40 cm onderkast 3 lades
- 60 cm hoge kast met hierin koelkast + oven
en verder twee maal:
- 60 cm bovenkast (aan het korte pootje van de L-vorm)

Het blad is kunstof en staat nu op 7.5 cm dik gepland.

De apparatuur:
- Vaatwasser, Koelkast, Combi-Oven van Bosch
- Afzuigkap (schouwmodel) Itho
- Gas kookplaat 5-pits ATAG

De totale bruto catalogus prijs van alleen deze apparatuur bedraagt Euro 5875,-. De catalogus prijs van de keuken ken ik niet. We kregen geen offerte mee naar huis (minpuntje...).

De verkoper kwam uit op een totaal prijs van tegen de Euro 11.000,- (inclusief installatie a 950 euro).

Dit ging vrij snel omlaag naar 9000 euro. We wachten nog op een offerte van een andere keukenbouwer, dus hebben daarom nog niets besloten.

Hier wil ik dan ook de vraag neerleggen of 9000 euro (inclusief montage) een redelijke prijs is voor bovenstaande keuken?

Ik ben benieuwd...

Sander.

Blauw Dopje
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 nov 2005 14:28

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door Blauw Dopje »

De catalogus prijs van de keuken ken ik niet. We kregen geen offerte mee naar huis
Ik vind het echt onverklaarbaar dat een keukenverkoper zijn offerte niet meegeeft. Wat heeft ie te verbergen denk ik dan.
De verkoper kwam uit op een totaal prijs van tegen de Euro 11.000,-
Dit ging vrij snel omlaag naar 9000 euro.
Ja hoor, lekker betrouwbaar. Weer zo'n verkoper die korting probeert te verkopen.
Hier wil ik dan ook de vraag neerleggen of 9000 euro (inclusief montage) een redelijke prijs is voor bovenstaande keuken?
Tja, volgens mij is met de verder weinig mis. Hoewel ik de rpijzen van Nolte niet ken.

hotpepper
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2006 12:20

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door hotpepper »

Ik vind het echt onverklaarbaar dat een keukenverkoper zijn offerte niet meegeeft. Wat heeft ie te verbergen denk ik dan.
Tja, ik zie het waarom er ook niet van in... Verder wel een goede indruk van de keuken en de zaak, dus dat vergeven we ze voor nu maar even.
Tja, volgens mij is met de prijs verder weinig mis. Hoewel ik de prijzen van Nolte niet ken.
Misschien nog iemand hier met meer zicht op Nolte prijzen?

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door Mr.P »

Losse prijzen van Nolte hebben weinig zin als u geen offerte heeft van de keuken die gespecificeerd is.
Vraag uw leverancier nogmaals om een duidelijke offerte. Geef aan dat u wel wilt vergelijken maar niet om een paar honderd euro weg loopt. Tenzij u geen vertrouwen in de zaak hebt.

Of bezoek een andere Nolte dealer en vraag daar een offerte. Leg gewoon uit wat uw beweegredenen zijn. Gun die dealer dan wel de order als de prijs naar tevredenheid is of bied aan een vergoeding voor de offerte te maken. Redelijk toch?

Succes.
Mr.P

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door Mr.P »

Losse prijzen van Nolte hebben weinig zin als u geen offerte heeft van de keuken die gespecificeerd is.
Vraag uw leverancier nogmaals om een duidelijke offerte. Geef aan dat u wel wilt vergelijken maar niet om een paar honderd euro weg loopt. Tenzij u geen vertrouwen in de zaak hebt.

Of bezoek een andere Nolte dealer en vraag daar een offerte. Leg gewoon uit wat uw beweegredenen zijn. Gun die dealer dan wel de order als de prijs naar tevredenheid is of bied aan een vergoeding voor de offerte te maken. Redelijk toch?

Succes.
Mr.P

hotpepper
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2006 12:20

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door hotpepper »

Losse prijzen van Nolte hebben weinig zin als u geen offerte heeft van de keuken die gespecificeerd is.
Ik ben er ook niet op uit om de hele keuken in detail na te rekenen. De losse prijzen interesseren me dus ook niet echt. Het gaat mij er meer om de prijs van 9000 euro enigszins redelijk is voor hetgeen ik hierboven beschreven heb.

Ikzelf vind dit moeilijk in te schatten, maar ik heb het idee dat enkele van de regelmatige bezoekers hier wellicht wel iets zinnigs over zouden kunnen zeggen.

We laat trouwens inderdaad nog een offerte maken bij een andere zaak waar je hem wel mee naar huis krijgt (maar ook niet in detail gespecificeerd...).

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door 16again »

Ik vind het echt onverklaarbaar dat een keukenverkoper zijn offerte niet meegeeft. Wat heeft ie te verbergen denk ik dan.
Een compleet gespecificeerde offerte maken kost redelijk wat tijd, en met die inspanning maakt de keukenwinkel het vooral voor de concurrent erg makkelijk.
Als klant mag je in keukenland blij zijn als je een totaalprijs mee krijgt, waar je niet direct voor hoeft te beslissen.

puschkinRed
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 dec 2005 12:59

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door puschkinRed »

Dat vind ik nou zo stom. Die verkoper heeft het werk er toch al voor gedaan. Wat maakt het dan uit als je die offerte meegeeft? Bang dat mensen het te goed kunnen vergelijken? Wat een onzin. Ben trots op je beroep en probeer zelf het goeie voorbeeld te geven.

hhwebbers
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2006 13:50

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door hhwebbers »

Sander,

Probeer op het internet uit te zoeken wat een goede prijs is voor de apparatuur. Keukenverkopers hanteren adviesprijzen en dit zijn zeker geen bodemprijzen. Een correct keukenbedrijf geeft jou een netto prijs en geen enkele onderhandelingsruimte. Mijn ervaring is dat prijzen van apparatuur zeker met 52% omlaag kunnen en dan maakt een keukenbedrijf nog steeds een goede maar ook een reeële marge.

Wat betreft de keuken zelf vergelijk deze bij meerdere zaken. Een keuken kopen is een grote investering en deze wordt betaald uit jouw portemonnee.

Laat je niet van de wijs brengen door korting verkopen.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door rayke »

zeker met 52% omlaag
Veel sprookjes gelezen zeker?
De meeste merken geven geeneens 52% korting aan de dealers. Dus met uitzonderingen van merken als bijvoorbeeld whirlpool (lees lowbudget) waarvan de adviesprijzen dik opgeklopt zijn kun je veel korting krijgen.

Dus lekker verder dromen.

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door kzin »

Ook wel een heel random getal die 52%, getuigd inderdaad nie van veel kennis van zaken. Waarom geen 51% of 49,7?. Kortom waar haalt u dat mooie getal vandaan. Verder sluit ik mij aan bij vorige spreker :)

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door loesjes »

Inderdaad dikke flauwekul die 52 %

misschien als de brutoprijzen eerst worden opgeklopt ( ja je weet zelf wel waar dat gebeurt) dan kun je inderdaad die korting bedingen misschien,

let gewoon op de prijs die onder de streep staat,


en mijn reactie over gespecificeerde offertes is het volgende. er bestaan "keukenzaken"die zeggen : neem maar een offerte van een collega van ons mee, dan gaan we daar 500 euro onder. Dat is hoogst waarschijnlijk de reden dat je geen totaal gespecificeerde offertes krijgt.

Bij ons krijgen de mensen trouwens wel een complete offerte en tekening mee, als mensen alleen om de prijs willen kopen, dan kun je denk ik altijd wel ergens een lagere offerte vinden. ons bedrijf verkoopt keukens tegen normale redelijke prijzen maar wij hebben de klant nog veel meer te bieden. Bij ons wordt ook niet het mes op de keel gezet, beslissen hoeft niet ( MAG WEL) gelijk. Ben niet bang voor mijn collega's, we hebben zoveel toegevoegde waarde die een groot ketenbedrijf niet kan of wil leveren. Wij proberen ons in ieder geval al op die manier te onderscheiden van de mega zaken en neem maar van mij aan, het werkt uitstekend.

akuma
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 dec 2005 02:02

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door akuma »

Hoezo onzin, kijk maar op veiligkopen.nu , daar is de prijs ook flink lager (ja soms wel > 52%) van de advies prijs. Nu hebben 'normale' keukenzaken meer kosten, maar de prijs hoort redelijkerwijs daar in de buurt te zitten.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door loesjes »

akuma, jij bent zeker ook zo'n type die de moterolie bij de hema koopt en dan naar een erkende dealer gaat en vraagt of hij met die olie je auto wil gaan verversen???

een keukenzaak heeft zeker meer kosten als een internetverkoper, en waarschijnlijk zal de prijs dan ook hoger zijn, maar biedt je ook meer service als het goed is.

je moet wel reeel blijven hoor,

sar27
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 dec 2005 12:10

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door sar27 »

Volgens mij is een korting van ca. 40 tot 50 % op de adviesprijs wel reeel, kreeg ik in Duitsland ook, kun je via internet hier ook krijgen en als je je keuken een beetje leuk aankleedt moet 't ook bij de "gewone" keuken dealer lukken toch?
Dat een keukenzaak meer kosten heeft dan wat dan ook zal me echt een zorg wezen; 't is wel mijn geld en ca. 15- tot 20 duizend euro voor een beetje kwaliteits keuken is gewoon een behoorlijk bedrag.

Aangaande de service waar "jullie" verkopers zo op hameren; kun je daar een paar (bijv.6) voorbeelden van geven?

janssendelimpens
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 okt 2004 16:33

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door janssendelimpens »

Momenteel ben ik met de VUT en heb in 2002 na vergelijken in verschillende keukenzaken uiteindelijk een keuken gekocht bij Keuken Max in Etten-Leur.Woon zelf in Nijmegen.
Voordat wij daar heen gingen hadden mijn vrouw en ik drie offertes van Bosch inbouwapparatuur van verschillende electro zaken,dus geen keuken zaken!
Bruto prijzen zeggen natuurlijk helemaal niets,het gaat erom wat je netto betaalt.Voor de inbouwapparatuur ( Bosch)kregen we zwart op wit van de Har.Schmid de laagste prijs:60% korting op de Bruto prijzen uit de folder.Netto verschilde deze totaalprijs nog € 1200.=met een andere electro-zaak (Expert).
We zijn dus met deze netto totaalprijs in ons hoofd voor de apparatuur naar Keuken Max gegaan.Toen zijn we "het hout gaan uitzoeken"zonder apparatuur en hebben goed gekeken naar de afwerking( scharnieren/geleiders e.d.)
Nadat we een naar ons gevoel goede prijs voor het hout hadden gekregen hebben we nog bijna 10 % van de netto prijs van de H.S.bedongen en gekregen.De keuken is geplaats en geleverd en ik moet zeggen de service was prima!
Soms denken we wel eens: misschien hebben we nog te veel betaald,maar we zijn tevreden!

Pfffff

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

Je liegt het :D :D

Rob27
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jan 2006 16:56

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door Rob27 »

Sander, n.a.v. je artikel over n de NOLTE, Nova Lack.

Ik ken een zaak, CBW erkend, waar je deze keuken gegarandeerd

voor euro 9.000 kunt kopen.

zie; Profitkeuken.nl[/i]

keukenvakman
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2006 22:24

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door keukenvakman »

Wat is iedereen toch bezig met kortingen, mensen kijk nou eens naar de eindprijs! Nogmaals koop geen prijs maar een keuken! Ik heb inderdaad ook offertes gezien waar men 70% korting op de keukendelen kreeg, toen ik mijn verkoopboek erbij pakte wou ik dat ik de delen voor die prijs zou kunnen verkopen. Calculatie x 2,5. Zo zou ik het ook kunnen maar deze manier van werken spreekt mij in ieder geval NIET aan.

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door kzin »

Dat een keukenzaak meer kosten heeft dan wat dan ook zal me echt een zorg wezen;
Weet je wat Sar27, dan zal ons de kwaliteit van jou service ons een zorg wezen. Indien je een storing of een vraag hebt, mail je gewoon de internetshop. Mischien krijg je wel binnen een redelijke 3 weken antwoord :P Als prijs het enige is waarom rijden we dan niet allemaal in een suzuki Alto?

Gesloten