LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prijs keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
sar27
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 dec 2005 12:10

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door sar27 »

Nou Kzin, da's een lekkere dooddoener die je daar noemt. Bij storing bel je de helpdesk zoals in de garatie wordt genoemd (bijv. Siemens in Zoetermeer). Je hebt immers enkele jaren garantie zoals je vast wel weet. M.a.w. of ik nou de keukenleverancier bel die ook weer verder delegeert of dat ik direct de leverancier bel maakt verder ook weinig uit.

Verder had ik 't over de service van de keukenleverancier: wat biedt die nou veel meer als een webwinkel tegenwoordig? (t.o.v. apparatuur) Komt de keukenleverancier wel binnen 3 dagen mijn kapotte vaatwasser maken, koelelement vervangen etc? NEE! dat doet de fabrikant/service dienst die de meeste keukenleveranciers ook gebruiken (garantie weet je wel?). Dat van die 3 weken is dus onzin, men komt op afspraak en wel binnen enkele dagen tot max. een week.

Overigens; als we allemaal in jouw Suzuki Alto rijden vind ik 't inderdaad fijn om minder te betalen bij de ene dealer als bij de andere als ik toch een vergelijkbare "service" krijg.

Dus Kzin, nogmaals; noem nou eens een stuk of 5 dingen op die d'r echt uitspringen of waarvan je zegt: TOP, da's nog eens service, krijg je nergens anders.........

keukenvakman
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2006 22:24

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door keukenvakman »

wel eens gehoord van een gedegen advies? Of laat u zich eerst adviseren bij een vakzaak en vervolgens het hele verhaal bestellen op internet? Soms snap ik het niet meer...

hotpepper
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2006 12:20

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door hotpepper »

Fascinerend om te zien hoe bijna ieder topic de internet / keukenzaak discussie weer oplaait. Voor ons speelt dit echter niet. Ik realiseer me dat ik in de keukenzaak misschien 10-15% meer betaal voor mijn apparatuur dan op Internet, maar daarin moet je ook reeel zijn, een keukenzaak maakt gewoon meer kosten. De showroom en de verkoper moeten immers ook betaald worden.

Waar ik me wel aan stoor is de vaagheid van de verkopers. Toen de verkoper hoorde dat we ergens anders nog een offerte lieten maken zakte hij al vrij snel in prijs naar 9.000 euro. Hij zei er echter ook meteen bij dat als we de andere offerte hadden, hij daar vast onderdoor kon gaan. Dat geeft dus al aan dat de verkoper me dus nog steeds teveel wil laten betalen voor deze keuken, als ik niet zelf met een lagere prijs op de proppen kom.

Hetzelfde met onderstaande reactie.
Ik ken een zaak, CBW erkend, waar je deze keuken gegarandeerd voor euro 9.000 kunt kopen.
Als ik hem daar gegarandeerd voor 9000 kan kopen, moet er dus nog wel voldoende ruimte in de prijs zijn, maar dat geeft Rob27 (verkoper?) ook niet aan... Moet ik dat er bij een verkoper nu zelf uitpersen?

Wij hoeven echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. En de keukenzaak moet ook gewoon zijn kosten maken. Prima. Het percentage korting interesseert me ook geen bal, het gaat om het bedrag onder de streep.

Maar het feit dat er bij 11.000 begonnen wordt en vlot naar 9.000 gegaan wordt geeft mij de indruk dat de eerlijke prijs nog niet bereikt is. Maar wat is reeel? 8.000? 7.000?

Ik wil gewoon een nette prijs betalen, maar kan gewoon geen goede inschatting maken...

Sander.

sar27
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 dec 2005 12:10

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door sar27 »

ja, daar heb ik zeker wel eens van gehoord. Maar kom op zeg, diepgaand advies over apparatur vind ik wel wat ver gaan, de specificaties kun je overal vandaan halen/staan in 't boek.
Als je de keuken zelf bedoeld heb je helemaal gelijk en toegegeven het is makkelijker om de apparatuur gelijk met de keuken te kopen en te laten monteren. Maar dan nog kun je bij de keuken dealer een "korting" van pak 'm beet 35% - 50% pakken t.o.v. de prijzen uit het boek.
Ook ben ik 't met je eens dat wat uiteindelijk onderaan de streep staat belangrijk is, want dat betaal je uiteindelijk.
De prijzen van de apparatuur is vrij makkelijk te achterhalen, het probleem alleen is dat dat niet geldt voor de keuken zelf (blad, kastjes, lades etc.).
Wat is daar naar jouw mening aan te doen? Is er een mooi keukenboek van bijv. Siematic, Poggenpohl, bulthaup etc. waar een prijslijst bij zit zodat je een redelijke indicatie hebt van wat de keuken zelf ongeveer kost (+ - 10%)?
Dit zou 't naar mijn mening veel doorzichtiger maken en ben je gedeeltelijk van de prijsshoppers af.

puschkinRed
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 dec 2005 12:59

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door puschkinRed »

Dat kan nooit, zo'n boek. Als ik bijvoorbeeld bij BMW een folder met prijzen meeneem van alle extra's dan zullen die een andere prijs hebben als bij een Opel garage. Verschillende merken, verschillende prijzen en verschillende kwaliteit. Dat lijkt me een moeilijk iets. Wat maakt een keuken nu duurder / beter?

sar27
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 dec 2005 12:10

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door sar27 »

ja, dat begrijp ik. Als ik een Bulthaup koop is ie anders van prijs als een Systemat, keller, Tulp of weet ik veel wat voor keuken. Ik had 't over 't zelfde product (of zeer vergelijkbaar), dan moet 't toch kunnen? Of op z'n minst een redelijke indicatie met een marge van ca. 15%? Die 15% kan de keuken dealer gebruiken om te verrekenen met apparatuur, een lampje zus, laatje zo, extra marge etc.
Begrijp me goed, ik zit zelf ook een jaar of 15 in de verkoop dus snap 't wel (heb absoluut niets met keukens, zit in de telecom) maar eerst een keuken aanbieden voor ca. 22.000 en uitkomen op bijv.10.000 (zie alle voorbeelden op dit forum) vind ik van de gekke.
Ook ik zou dan denken, waar ligt de ondergrens en zou gaan shoppen. Nogmaals de goede verkopers daargelaten maar als je appels met appels vergelijkt lijkt me wat meer doorzichtigheid geen kwaad kunnen dus vandaar een boek met indicatie prijslijst voor de keuken zelf en een schaalindeling voor 't blad, kranen, soort frontjes etc.. Zeker als 't om bedragen gaat van tussen de 10.000 tot 30.000 euro voor een keuken.

janssendelimpens
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 okt 2004 16:33

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door janssendelimpens »

Rob 27.....CBW erkend...doe niet zo naief en vraag maar eens na bij die honderden keukenkopers bij Horn Keukens en Bad...Hans Verkerk Keukens...en binnenkort bij...vul zelf maar in!!
De eerste de beste "lou lap zaak"als b.v.Leen Bakker is CBW erkend!!

hhwebbers
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2006 13:50

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door hhwebbers »

SAR 27

Ik ben het met je eens. Eerst een keuken aanbieden voor € 22.000 en vervolgens uitkomen op €10.000,--, door dit soort praktijken vraag je er toch om dat klanten met name op het internet gaan shoppen.

Wat betreft dat een keukenzaak meer kosten heeft, ben ik gedeeltelijk met je eens. De keukenzaken zitten veelal gecentreerd waardoor de vestigingsprijzen ook hoger zijn, maar deze hogere kosten worden wel doorberekend aan de eindconsument. Wij als consument vragen hier niet om.
Vervolgens is het zo dat keukenverkopers een beter inkoop hebben dan internetverkopers qua apparatuur.

Dus waar het uiteindelijk op neer komt is: dat het mooie en dure pand en de X5 van de baas door de consument betaald moet worden.

Het gaat om jouw portemonnee en een goede prijs/kwaliteit verhouding is belangrijk.

akuma
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 dec 2005 02:02

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door akuma »

Loesje,

Wat een onzin voorbeeld. Een inbouw apparaat bouw je in! klaar. De koper leest de manual en gebruikt het. Wat doen jullie dan nog meer ?? komen jullie thuis de apparatuur demonstreren ofzo ?? Kijk je mag best marge maken en installatie kosten rekenen. Maar het moet redelijk blijven.

De site die ik noemde bouwt voor bepaalde apparaten deze ook in. Garantie moet je toch altijd bij fabrikant zijn.

Wat keuken verkopers doen is tekenen, maken van offertes, bestellen van de apparaturen en inbouwen/of laten bouwen. Als je gewoon per onderdeel netjes specificeert hebben kopers echt geen moeite mee. Ik wordt echt ziek van die verkopers die de offertes niet willen specificeren , laat staan meegeven.

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door kzin »

heb absoluut niets met keukens, zit in de telecom
OEH!, ja, da's een heldere branche, waar je als consument precies weet hoe het zit, waar providers nooit :oops: dikke provisies betalen aan mobiel verkopers, waar je hele websites hebt die je moeten duidelijk maken welke club wanneer het voordeligst is etc etc. Begin dus niet te klagen over de onduidelijke keukenbranche. De pot verwijt de ketel lijkt me hier van toepassing. :(

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door loesjes »

akuma, als je goed zou kunnen lezen dan had je gelezen dat ik inderdaad complete offerte mee geef

jij wordt ziek van keukenverkopers die hun offerte niet mee geven, oke begrijpelijk

ik hoop ook dat je begrijpt dat er zat keukenverkopers zijn die een hele middag met een klant bezig zijn, luisteren naar hun wensen en eisen, proberen met de klant de juiste apparatuur samen met hun uit te zoeken, uitleg geven waarom ze juist dat apparaat adviseren en uitleg geven hoe het apparaat werkt, In hun showroom de apparatuur ook laten zien ( ipv van een fotootje) zodat de klant kan zien en voelen wat hij koopt en dat hij dan na een middag zijn compleet gespecificeerde offerte meegeeft, dat de klant dan ( als hij al belt) belt om te zeggen dat ze het gewenste apparaat 20 tientjes goedkoper op internet hebben gevonden en het daarom maar gekocht.
ziek wordt ik daar van!!!'

en weetje in geval van koop bij een gedegen keukenzaak zal wanneer er service verricht moet worden dit vaak door het bedrijf zelf worden gedaan, en indien nodig wordt de achterliggende fabrikant ingeschakeld.

als consument koop je namelijk bij een bedrijf wat er voor de verkoop is maar ook voor de service. en koop je niet bij een internetbedrijf wat geen showroom heeft, geen uitleg geeft, en je bij storingen direct doorverwijst naar de fabrikant, ( waar in wezen je als consument geen moer mee te maken hebt, want daar heb je geen handel mee gedaan toch) en wat nou als je met de fabrikant er niet uit komt, waar moet je dan terecht??? hij het email adres van de internetverkoper??? sorrie hoor die ziet je niet hoor,

kijk het ieders goed recht om te kopen waar ze zelf willen, maar kom dan niet eerst al je info vergaren in een keukenzaak en een indruk achterlaten dat je inderdaad gaat kopen, maar zeg dan eerlijk wat je bedoeling is, en dan kan een keukenzaak je ook zonder wat voor service dna ook maar zeggen, dit is je prijs en zoek het daarna maar verder uit.

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door gast286 »

Maar het moet redelijk blijven.
En wat is dan redelijk volgens jou, hoeveel mag een bedrijf dan verdienen?
Sterker nog, hoeveel verdient een keukenzaak eigenlijk?(in procenten na aftrek kosten).

akuma
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 dec 2005 02:02

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door akuma »

Loesje,

Kijk wij snappen best dat de verkoper wat verdient. No problem. dat is ook de hele strekking van mijn verhaal. Wij gaan dus dan ook niet echt voor paar tientjes op internet kopen. Dan moet je echt hebben over paar honderd euro.

Dat de verkoper moet zitten om de klant te helpen is niet meer dan normaal. Dat de klant eventueel niet bij hem koopt hoort er ook bij. Risico van het vak!
Ik geef mijn klanten ook altijd offertes mee incl specificaties (geen keukenhandelaar) en dan mogen ze gaan vergelijken. No problem.

Wat betreft het gedegen advies, wat wij meemaken is dat er gewoon een 'setje' voor je wordt gekozen, of je mag zelf door boek bladeren en uitzoeken. Dat noem ik geen 'Service'.

Verder kijken we naar de prijs onder de streep. Als de verkoper goed heeft geholpen zijn we best bereid om daarvoor te betalen. Maar als het blijkt dat het 5000k scheelt ergens anders, ben je een dief van je eigen portemonee als je dat voordeel laat schieten. (want de keuken adviseur kost echt geen 5000 per halve dag. Dat is het enige verschil met andere keten!)

Moraal van het verhaal (ons moraal dan) is, paar duizend verschil vinden we geen probleem, mits we er een goed gevoel bij hebben.

Maar zoals ik het lees gaat het daar bij jullie ideaal. Welke winkel is dat ? wij zijn nog zoekende ...

sar27
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 dec 2005 12:10

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door sar27 »

[waar je hele websites hebt die je moeten duidelijk maken welke club wanneer het voordeligst is etc.]

Ooeoeoeoehhhh, Kzin, nou heb je je zelf te pakken; In de telecom zijn tenminste websites waar je een vergelijk kunt maken en prijzen kunt opvragen:)

Maar om 't niet al te persoonlijk te maken had ik misschien wat duidelijker moeten zijn: zit meer in de telecom/internet wholesale tak en heb niets met consumenten of KMB e.d. te maken.

Los hiervan het volgende: ik/wij hebben nu 2 keer in een nieuwbouwhuis een nieuwe keuken gekocht en elke keer die ondoorzichtigheid. De eerste keer hebben we de bestaande keuken laten aanpassen, de 2e. keer zijn we goed in Duitsland geslaagd vanwege de prijs. In ons geval kregen we elke keer een indicatie en heb moeten "lullen als brugman" om een eindprijs te krijgen (dus de prijs onderaan de streep onafhankelijk of de korting van de keuken of apparatuur was). Maar 't was vaag en 't bleef vaag, ging van ca. 32.000 naar 23.000 etc. Vandaar mij reaktie of er wat meer duidelijk zou kunnen komen, verder vind ik 't logisch dat je wel een redelijke beknopte specificatie en redelijk eenvoudige tekening mee krijgt zodat je er thuis of desnoods bij de "concurrent" nog eens over kunt praten en zaken kunt overwegen en appels met appels kunt vergelijken. Als je goede voorlichting geeft en een scherpe prijs geeft hoef je volgens mij niet bang te zijn dat je al te veel business verliest? Maar wat ik al eerder zei, een boekje met prijsindicatie oid. zou 't voor de keuken zoeker makkelijker maken qua budget en voor de keuken verkopen om 't kaf van 't koren te scheiden.

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door kzin »

:P :P :P Laten we maar gewoon allemaal ons best doen.Ik probeer klanten op eerlijke wijze te helpen en adviseren met een goede prijs. Neer aan dat jij het zelfde doet ? Zonder daarbij het belang van de baas te verliezen. Meer kun je als loonslaaf toch niet doen. :?

akuma
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 dec 2005 02:02

Re: prijs keuken

Ongelezen bericht door akuma »

Het kan ook anders, bij een keukenboer kregen we constant honderden euros goedkoper dan internetwinkels. Het kan dus wel!

Gesloten