LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hacker Classic \ Systemat

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
wacko999
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2006 19:30

Hacker Classic \ Systemat

Ongelezen bericht door wacko999 »

Na enkele uren speuren op het forum is ons een hoop duidelijk geworden over het kopen van een keuken.

Wat ons echter nog niet duidelijk is: Wat is het technische verschil tussen een Hacker Systemat en en Hacker Classic keuken.

In de showroom hebben we heel erg naukeurig gekeken, maar niet direct erg duidelijke verschillen kunnen vinden. Wellicht dat dit aan het type Classic of Systemat ligt.

Wie kan hier een helder antwoord op geven. Alvast dank.

MVG, Dennis en Patricia

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Hacker Classic \ Systemat

Ongelezen bericht door Mr.P »

Zoek de verschillen!

Tussen Hacker Classic en Systemat (beide uit dezelfde fabriek) zitten een aantl verschillen.

De romphoogte van de classic is 72cm die van de Systemat 78 cm. Er is dus effectief een 8% meer ruimte.
Systemat heeft op de kopkanten van de romp een z.g. fluisterprofiel. Dit rubberprofiel laat laden en deuren nog zachter sluiten.
Trekken we een grote lade open dan heeft de Classic een stang boven de ladebak. Bij Systemat is in de ladezijkant een glasopzet geplaatst. In de ladebak van de Systemat ligt standaard een anti-slipmat. Dit is bij classic een extra.
Constructief zijn er ook een paar verschillen. Deze zijn niet altijd zichtbaar. Zo is bij de Systemat de rugwand geschroefd i.p.v. geniet.

Dan de collectie van beiden;

Systemat biedt naast de romphoogte van 78 cm oog een romphoogte van 66cm. Het gamma fronten is veel uitgebreiden dan de Classic serie. Naast deze uitgebreide collectie heeft Systemat een serie fronten met aluminium greeplijst ende serie "edition". Deze laatste vormt een compleet programma greeploze kasten.

Prijstechnisch is er ook een verschil. De classic is goedkoper dan Systemat.
Kun je bijvoorbeeld met de hoogglans gelakte magnolia van Systemat niet uit de voeten (qua prijs) dan biedt de Classic bijvoorbeeld model Lux in magnolia hoogglans folie.

Ik hoop dat jullie een en ander duidelijk is. Anders gewoon nog even een berichtje plaatsen.

Mr.P.

a.drie
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 sep 2005 21:38

Re: Hacker Classic \ Systemat

Ongelezen bericht door a.drie »

Mr.P.

Kunt u mij vertellen van welk merk het ladesysteem is wat Systemat gebruikt.

Alvast bedankt voor uw reactie.

A.drie.

wacko999
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2006 19:30

Re: Hacker Classic \ Systemat

Ongelezen bericht door wacko999 »

Mr P hardstikke bedankt.

De classic serie krijgt volgens de verkoper ook een zgn. fluisterprofiel zowel op kastjes als op deurtjes.
Daarnaast kunnen we uit de voeten met een classic kleur lichtgrijs (Top -171) met stanggrepen.

Ook de romphoogte van 72 is voldoende aangezien we straks 225 % meer kastruimte hebben dan dat we nu hebben.

Het gaat mij vnl. om de kwaliteit t.o.v. de prijs. Volgens mij volstaat de classic serie. Maar wie kan mijn aan/afraden om voor Classic danwel Systemat te kiezen.

MVG, D en P

ikkedus2
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 okt 2005 21:06

Re: Hacker Classic \ Systemat

Ongelezen bericht door ikkedus2 »

Haecker Classic met fluisterprofiel bestaat nu niet en ook zijn er geen plannen van de fabrikant om dit toe te gaan passen.

Maar verder is er niks mis mee.

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Hacker Classic \ Systemat

Ongelezen bericht door Mr.P »

Ikke... heeft gelijk. De classic reeks heeft geen fluisterprofiel en krijgt deze ook niet.

Met Systemat kiest u voor een luxere keuken.

De top is een van de eenvoudigste, daardoor goedkoopste, maar tegelijkertijd ook een sterk front.
Met dit front kun je een strakke keuken maken voor een prima prijs.

De voors en na's vind u in mijn eerdere antwoord.

Succes.

Mr.P.

wacko999
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2006 19:30

Re: Hacker Classic \ Systemat

Ongelezen bericht door wacko999 »

Laatste 2 vragen: (overigens heel hartelijk dank mr p.!)

De fronten: is dit folie, melamine of helemaal kunstof? (en ondergrond MDF of spaanplaat of anders)?

Is er wel sprake van lades met een zgn "rem"-systeem?

MVG, D en P

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Hacker Classic \ Systemat

Ongelezen bericht door Mr.P »

de top is een front met melamine toplaag en als basis een spaanplaat (fijnere persing dan het spaanplaat van de bouwmarkt.
De zijkanten zijn afgewerkt met z.g. dikkantmateriaal, een kunststofprofiel.

De laden zijn inderdaad remmend en zelfsluitend.

Goede dealers in midden Nederland o.a. Nijhof Baarn, Heger keukens Driebergen. Uiteraard zijn er nog meer dealers.

Groet,
Mr.P.

ik2050
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 nov 2005 19:02

Re: Hacker Classic \ Systemat

Ongelezen bericht door ik2050 »

hallo,
is dit verschil (classic en systemat) hetzelfde als de xs en sm serie??

Mrs Jones
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 mei 2008 21:50

Re: Hacker Classic \ Systemat

Ongelezen bericht door Mrs Jones »

We wilden eigenlijk een Häcker Systemat, maat komen vanwege de gewenste plinthoogte, bladdikte en werkhoogte uit op een Häcker Classic... Wel jammer, want de Systemat is idd veel mooier qua afwerking e.d.!

plinthoogte: bij voorkeur 14 (kon geloof ik door stelpoten 1cm lager te schroeven) tot 20 cm, maar welicht moeten we uitwijken naar 10 cm (zie hieronder).
bladdikte: ca 6 cm
werkhoogte: ca 93-95 cm > of mag de werkhoogte zelfs wat hoger zijn (ik ben 1.78m)?

Weet iemand hoe we bovenstaande wèl in een Häcker Systemat kunnen krijgen? Of is een plint van 10 cm hoog (evt. uit te draaien naar 11 cm hoogte) de enige optie? Zo ja, is dat geen iel gezicht in verhouding tot rest van ed keuken?
Laatst gewijzigd door Mrs Jones op 07 jun 2008 13:43, 5 keer totaal gewijzigd.

Mrs Jones
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 mei 2008 21:50

Re: Hacker Classic \ Systemat

Ongelezen bericht door Mrs Jones »

Wat is overigens het prijsverschil (procentueel) tussen Häcker Classic en een Häcker Systemat?
Laatst gewijzigd door Mrs Jones op 07 jun 2008 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hacker Classic \ Systemat

Ongelezen bericht door kweenie »

Hier een vergelijkbaar probleem. Ik wil juist een dunner werkblad en een iets lagere plint, maar dan zit je bij mijn gewenste werkhoogte bij de meeste merken weer tussen de wat hogere normale hoogte en de extra hoge hoogte in. Ik zou het liefste kasten van 85 willen, of ietsje lager, maar volgens mij zitten de hoge standaard-merken tot max. 80, terwijl de laagste extra hoge kasten vanaf zo'n 87 beginnen... Dus als je daarvoor nog suggesties hebt?

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Hacker Classic \ Systemat

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

We wilden eigenlijk een Häcker Systemat, maat komen vanwege de gewenste plinthoogte, bladdikte en werkhoogte uit op een Häcker Classic... Wel jammer, want de Systemat is idd veel mooier qua afwerking e.d.!

plinthoogte: bij voorkeur 14 (kon geloof ik door stelpoten 1cm lager te schroeven) tot 20 cm, maar welicht moeten we uitwijken naar 10 cm (zie hieronder).
bladdikte: ca 6 cm
werkhoogte: ca 93-95 cm > of mag de werkhoogte zelfs wat hoger zijn (ik ben 1.78m)?

Weet iemand hoe we bovenstaande wèl in een Häcker Systemat kunnen krijgen? Of is een plint van 10 cm hoog (evt. uit te draaien naar 11 cm hoogte) de enige optie? Zo ja, is dat geen iel gezicht in verhouding tot rest van ed keuken?
Neem een Systemat Edition (greeploos)?

Plint 15, kast 72.

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Hacker Classic \ Systemat

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

Systemat heeft toch ook een normale, niet maxilijn. kasthoogte (uit mijn hoofd) 72 cm?

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Hacker Classic \ Systemat

Ongelezen bericht door rayke »

Systemat heeft toch ook een normale, niet maxilijn. kasthoogte (uit mijn hoofd) 72 cm?
nee

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Hacker Classic \ Systemat

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.

(G)e(W)e(TE)n
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 mei 2008 13:19

Re: Hacker Classic \ Systemat

Ongelezen bericht door (G)e(W)e(TE)n »

Ze werken met 78 en met 65 cm volgens mij.
Klopt en 72 cm voor Edition.....

GWTE

Mrs Jones
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 mei 2008 21:50

Re: Hacker Classic \ Systemat

Ongelezen bericht door Mrs Jones »

Ik heb meteen even op de site van Häcker gekeken, maar de Edition heeft ook òf 65 cm òf 78 cm hoge kastjes... Oh, ik zie dat de Edition de greeploze keuken van Häcker si, dat willen we niet.

Dan toch maar voor een 10 cm hoge plint gaan :? Of zal dat te smal worden in verhouding tot de rest? Keuken is bovendien vrij lang (3 meter).

Wat is overigens het prijsverschil (procentueel) tussen Häcker Classic en een Häcker Systemat?

En wat is de ideale werkhoogte voor mij (1.78m)?
Laatst gewijzigd door Mrs Jones op 08 jun 2008 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.

jaap10
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 okt 2007 23:32

Re: Hacker Classic \ Systemat

Ongelezen bericht door jaap10 »

Haecker Classic met fluisterprofiel bestaat nu niet en ook zijn er geen plannen van de fabrikant om dit toe te gaan passen.
Sterker nog, Haecker komt met de huisbeurs in september met het nieuws dat de fluisterprofiel gaat vervallen, dus geen fluisterprofiel in het SM programma :!:

Dilay
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 jun 2008 11:47

Re: Hacker Classic \ Systemat

Ongelezen bericht door Dilay »

Hebben Brugman Keukens de merken Hacker Classic en Hacker Systemat??? Dus dat is Brugmatic?

Gesloten