LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ikea keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
*assie
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 feb 2007 22:09

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door *assie »

Hoi Mir,

Wij hebben sinds een jaar een Ikea keuken, mijn man heeft hem zelf geplaatst en dat ging hartstikke perfect! :D

Onze keuken hebben we helemaal zelf ontworpen naar onze eigen wens, daarna zijn we naar de Ikea gegaan en die heeft het voor ons uitgewerkt en nagerekend, het fijne is ook dat ze ook zelf met ideëen komen en je bent altijd vrijblijvend natuurlijk!

De kwaliteit daar valt niks over te zeggen, en de service is al helemaal oké! Ja echt dat vind ik toch ook wel het belangrijkste!

Je hebt 90 dagen om vrijblijvend een artikel wat niet goed is terug te brengen of om te ruilen, trouwens daarna doen ze nog niet moeilijk!
Dus je hoeft niet lang te wachten voor er iets gedaan word aan wat er niet goed is maar dit geld dus voor de keuken, ik heb geen ervaring met het werkblad of inbouw-apparatuur!
Die komen ergens anders vandaan.

Nee ze kunnen zeggen wat ze willen maar onze ervaring is gewoon goed met Ikea.
En inderdaad kies een rustig moment om verder geholpen te kunnen worden zorg dat je thuis goed voorbereid bent, scheelt voor je zelf ook een hoop tijd. :D

Groetjes assie

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door Ellen76 »

In 2004 een Ikea keuken gekocht (tidaholm)en zelf geplaatst, mijn man, en ik heb de kastjes in elkaar gezet, kind kan de was doen. Hij staat er mooi bij en werkt prima. Qua kwaliteit-prijs verhouding niks dan lof. De apparatuur heb ik geen ervaring mee, we hebben de inbouw apparatuur ergens anders vandaan.

Ze namen alle tijd om e.e.a uit te tekenen en er werd niet gepushed zoals bij de meeste keukenzaken waar we geweest waren voordat we bij ikea kwamen. De keuken werd ook razendsnel geleverd, binnen een week of 2-4 (ik weet het niet exact meer) hadden we hem al in huis. Wat mij betreft wordt de volgende, in een ander huis, weer een ikea!

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door een »

In ons vorige huis is de IKEA keuken 12 jaar oud geworden en was nog in prima staat, alleen een lade liep niet lekker meer. De keuken (lees: het huis) verkocht en de boel werkt nu nog steeds naar behoren. Dus slechte kwaliteit? Valt wel mee, hoor! Misschien ligt het eraan hoe je met een keuken omgaat of heb je pech dat een type deur/lak een kwaliteitsprobleem heeft maar dan kun je niet zeggen dat een IKEA keuken van slechte kwaliteit is. Als er overigens toch iets mis mee is dan is de service super bij IKEA!!

IKEA geeft trouwens nu 25 jaar garantie op de kastjes en 5 jaar op de rest. Doen ze echt niet als ze troep verkopen.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door loesjes »

hoe zit het bij IKEA ook al weer met betalen????

precies ja........

LTS
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 jul 2008 11:56

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door LTS »

Is dat bij menig keukenboer niet net zo?
Ik heb namelijk ook al verschillende verhalen gehoord/gelezen dat bij 'reguliere' keukenverkopers de keuken al afgerekend diende te zijn voordat die geleverd en/of geplaatst werd..

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door dens »

hoe zit het bij IKEA ook al weer met betalen????

precies ja........
Bij IKEA hoef je niet bang te zijn dat ze failliet gaan (in tegenstelling tot keukenbedrijven)...dus ik zie hier geen probleem. Bovendien kun je in Amsterdam en Delft je keuken direct meenemen. Bij veel keukenzaken moet je 12 weken of langer wachten...

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door roko72 »

loesjes
Geplaatst op: 12 Jul 2008 18:00 Onderwerp:



hoe zit het bij IKEA ook al weer met betalen????

precies ja........
ná levering, hoezo?????
is afgelopen week bij ons ook gebeurt.
éérst leveren, dán betalen................................wat is het probleem????

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door rayke »

Bij IKEA hoef je niet bang te zijn dat ze failliet gaan
Daf trucks kon ook niet failliet :D net als veel andere grote jongens

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Er zijn mensen die een IKEA keuken aanschaffen
Er zijn ook mensen die een Poggenpohl keuken aanschaffen

Gelukkig zijn er veel mensen die een keuken nodig hebben en we zijn oh zo blij dat we een keuze kunnen maken voor welk bedrag en wat voor een keuken we kunnen kopen.

Er zijn mensen die gaan een tent opzetten en hebben vacantie
Er zijn ook mensen die een all inclusive cruise in de carribiën boeken

Gelukkig zijn we allemaal blij dat we iets naar onze gading kunnen kiezen om te genieten.

Allemaal blij :D dus.........geen probleem! en jippie de bouwvak komt er aan! (werk wel door maar het is tenminste wat rustiger)

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door Ellen76 »

hoe zit het bij IKEA ook al weer met betalen????

precies ja........
Er zit natuurlijk een duidelijk verschil in €1800 en €18000 vooruit betalen. Wij hebben trouwens alleen een aanbetaling hoeven doen en de rest bij levering. Daarbij levert Ikea erg snel terwijl je bij een keukenboer zo 3 tot 4 maanden verder bent en dan moet je maar afwachten hoe hij geplaatst gaat worden, bij Ikea heb je de plaatsing in eigen hand en ze doen niet moeilijk wat service betreft dat is bij de meeste keukenboeren wel anders!

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Tuurlijk Ellen,


Mensen die zelf hun keuken bij Ikea weghalen en daarna met kit en hamer de flatpackrommel tot keukenkloon proberen te transformeren zijn vaak minder kritisch over hun eigen werk. Het feit dat de materialen en afwerking ook op een ander nivo ligt, alle waar naar z'n geld, wordt ook voor lief genomen.

Ja er is een verschil van waarde tussen Ikea en de rest. Dat heeft dus echt wel met kwaliteit en service te maken. Service? jazeker, de keukenfabrikant die een machinepark heeft aangeschaft om de kasten te produceren/assembleren wil graag dat hier een marge uitkomt. Dat mag dan ook meer kosten dan een stapel planken in gerecyceld karton waar de geur van het derdewereldzweet vanaf rolt.

Keukenboer levert 3 tot 4 maanden later omdat de keuken dan op bestelling wordt gemaakt. Sommige merken kunnen behoorlijk sneller leveren maar dan krijg je te maken met veel standaardmaten. Wil je iets speciaals dan moet je geduld hebben. Bij auto's zijn de levertijden van de populaire modellen soms 6 tot 12 maanden maar dat accepteert men zonder piepen.

Een goede keukenwinkel doet niet moeilijk over service maar heeft wel een stukje marge nodig om dit te kunnen waarmaken. Je hebt als klant zelf de keuze: een uitgewrongen prijs met uitgewrongen service of toch maar niet. Ikea levert wel een nieuw kastje maar zal het kastje nooit gratis vervoeren naar je keuken en daarna monteren want dat mag je dan weer zelf doen... goede service? Nee, gewoon lekker goedkoop....

MVG

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door Ellen76 »

@maxx,

Wat een oordelen over mensen en hun keukens die je niet kent!! Voor jou info mijn man is een rasechte perfectionist en heeft e.e.a. liever zelf in de hand dan dat hij het een ander laat doen met het risico dat het fout gaat en je met de brokken zit. Bekijk zelf maar even de topics over bijv bruynzeel.......... Daarbij in een keuken van 20.000 euro zijn ook de kastjes van goedkoop spaanplaat dus wat is nu het verschil dan?? Ben je al eens bij Ikea geweest en heb je bij mensen thuis een ikea keuken gezien?? Voor sommige mensen moet het een bepaald merk zijn en een hoop geld kosten want dat "geeft status" blijkbaar! Dat iets duur is en lang op zich laat wachten wil niet zeggen dat de kwaliteit per definitie beter is! Ik heb heel wat keukenrommel gezien. Onze vorige keuken, een bruynzeel zag er na 3 jaar al niet meer echt uit en we behandelde die echt niet anders dan deze. Nou dan zit je dus met je dure merk keuken!

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door siemens »

wij hebben 7 jaar geleden ook het zelfde gedacht , nu 7 jaar later moet de keuken vervangen , deurtjes zien er niet meer uit vol met krassen,
en scheuren in de lak (erg dun gelakt),apparatuur ook niet al te best meer.Vaatwasser is 2 jaar terug al vervangen ivm afgebroken deur .dus lekker goedkoop z'n ikea keuken maar wij hebbe er geen geluk mee.
Je kunt ook een keuken los kopen bij b.v. Keuken conkurent en zelfplaatsen dan heb een betere keuken en apparatuur via internet bestellen.dan heb je een betere keuken betere apparatuur en je hoeft zelf niet de kastjes in elkaar te schroeven.Nogmaals met ikea is niets mis maar verwacht niet dat deze keuken 10 jaar mee kan.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

http://www.dumpert.nl/mediabase/129771/ ... hamer.html

Zorg wel bij het monteren van de Ikea kasten voor een handig iemand en een stevige relatie.....zoooo herkenbaar :)

Wist u dat het invoeren van onderdelen een heel ander invoerrechten-belastingtarief heeft als het invoeren van al geìnstalleerde delen? Een auto in onderdelen invoeren kost een schijntje van de tax op een complete in te voeren. Dit geldt ook voor meubelen.

Dus een Ikea kan voordeliger zijn; absoluut, maar tel de uren voor het in elkaar schroeven in bedrag erbij en je hebt de aanschaf van voorgemonteerde kasten. En van de levertijden is ook onzin ik kan zo een 10 tal winkels opnoemen, waaronder mijn winkel, welke keukens op voorraad hebben staan (direct mee te nemen).

Enfin bij genoeg tijd en handigheid en een beperkt budget is een Ikea een goede keus. Maar ik als keukenleverancier hoef niet met een Ikea aan te komen bij onze projectontwikkelaars welke huurhuizen aanbieden; en dat gezien de te verwachtte levensduur en "service" .
(dat is niet mijn conclusie maar die van woningbouwverenigingen en makelaars)
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 14 jul 2008 11:52, 2 keer totaal gewijzigd.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

@ maxx:
Wat een onzin, ikea is een van de meest duurzame ondernemingen die ik ken. Graag bewijzen voor dit soort beweringen (derdewereldzweet etc.), dit geef je ook al aan met je karton zin, idd netjes hergebruikt, zou ieder bedrijf moeten doen. Ook kan ik een kastje wel in elkaar schroeven en die 'gratis' service, van het verschil tussen de door mij gekochte keuken en een ikea keuken kan ik waarschijnlijk een tweede ikea keuken kopen en laten plaatsen, zonder dat ik een uitzonderlijk dure keuken heb.... lekkere 'gratis' service dus.

Er is een kwaliteitsverschil, maar een ikeaprijs, ik denk dat daar maar weinig leveranciers tegenop kunnen en ikea producten zijn gewoon redelijk tot goed, en wat denk je van ikea, dat ze de kastjes met de hand maken? die hebben net zo goed een fabriek, sterker nog, meerdere fabrieken waarschijnlijk.

Erg denigrerend om zo over ikea keukens te doen, beetje jammer.... Heb je niks meer in je huis staan van ikea? van toen je nog geen miljonair was door de keukenverkoop? Ik wel en nog steeds bewondering voor de simpelheid van montage en het vaak doordachte design....

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door rayke »

niet moeilijk wat service betreft
Daar ben ik het uit eigen ervaring niet helemaal mee eens.

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door Eek »

Daar komt nog eens bij dat Ikea verreweg de grootste keukenleverancier ter wereld is !

Er is gewoon voor (bijna) elke keuken een markt en wees blij toe...

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door rayke »

Verplaatst wegens geplaatst in verkeerd topic
Laatst gewijzigd door rayke op 14 jul 2008 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door Treasa77 »

@Rayke: hoezo kom jij opeens met Stam aan?
Melig. Ik ken iemand die daar keukenmontage voor doet. En als je die over de vloer krijgt, dan komt dat onderdeel zeker goed.
Overigens heb ikzelf elders een keuken gekocht, maar dat eigen keuze.

Zelf heb ik ook even zijdelings naar de keukens voor Ikea gekeken.
Vind zelf de afwerking totaal niet mooi.
Keuze in grepen minimaal en niet mijn smaak.
Keuze kranen niet spannend, maar dat kan je natuurlijk ook los elders bestellen.
Keuze in fronten en werkbladen niet mijn ding.
Apparatuur liever elders bestellen.
Standaard maten die voor mij niet uitkwamen.
Enzovoort.
En ben je zelf niet handig of geen zin om in elkaar te draaien dan kost het nog een hoop centen om iemand te laten komen...

Gewoon tijd investeren om een goede zaak te vinden en dan heb je een mooie keuken die klopt en goed in elkaar wordt gezet.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door rayke »

kom jij opeens met Stam aan?
people meets people :)

Gesloten