LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ikea keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

:o :lol: :o
Laatst gewijzigd door Fordfocuswagon1,6 op 18 aug 2009 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

zaankanter
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 okt 2005 18:59

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door zaankanter »

@Ford

Tjonge tjonge,

Lekker bijdehand....
Als je nou echt bijdehand was zou je deze man kunnen helpen ipv hem belachelijk maken.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door een »

@ice1982: IKEA is zeer veel goedkoper als je zelf kunt monteren. En dit is echt niet moeilijk als je een beetje handig bent. Montage maakt het uiteraard een stuk duurder maar je kunt ook een deel zelf doen en een ander deel laten doen. Je maakt het bij IKEA zo duur als je zelf wilt.

ikwashierniet
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 apr 2008 23:45

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door ikwashierniet »

Het grote en bekende keukenmerk Rational, is in financiele nood geraakt, omdat de grootste klant IKEA nu een andere leverancier heeft!!!!!!

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door een »

Hoe kom je daar nu bij??? Waar haal je die wijsheid vandaan? IKEA is in ieder geval niet recent gewisseld van leverancier. Dat is toch al weer een paar jaartjes geleden....

ikwashierniet
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 apr 2008 23:45

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door ikwashierniet »

Rational-Einbauküchen: Dunkle Wolken über Melle

Die zur italienischen Snaidero-Gruppe gehörende Rational Einbauküchen GmbH, Melle/Riemsloh, erlebt zurzeit unruhige Zeiten. Einerseits gehen die Lieferanten wegen schleppender Zahlungen von Rational keine Risiken mehr ein, andererseits räumt Rational-Geschäftsführer im Musterküchensumpf seiner Kunden kräftig auf. Hinzu kommt, dass es bei der Mama Snaidero in Italien auch klemmen soll. Dunkle Wolken über Melle.

„Ja, das stimmt. Wir haben unsere Zahlungsziele in letzter Zeit sehr ausgereizt.“ Robert Wambach (59), Geschäftsführer der
Rational-Einbauküchen GmbH, gibt zwar zu, dass er seine Lieferanten in letzter Zeit nur sehr zögerlich bezahlt hat, doch eine Schieflage seines Unternehmens sieht er nicht. „Von Dezember bis Februar war die Lage sehr angespannt, doch seit März ist der Auftragseingang wieder deutlich besser,“ signalisiert Wambach Entwarnung. Zu betriebsbedingten Kündigungen bei den 353 Mitarbeitern sei es noch nicht gekommen, jedoch hätte man die üblichen Maßnahmen zur Produktionsanpassungen ergriffen. Das geht von der Kündigung befristeter Verträge über die Trennung von Leiharbeitern, bis hin zum Abbau von Zeitkonten und Kurzarbeit.

Die Lieferanten sind dennoch deutlich vorsichtiger geworden. „Ich liefere nur noch, was durch Kreditversicherer voll abgedeckt ist, für keinen Cent mehr,“ so ein Rational-Lieferant gegenüber unserer Redaktion.

Unruhe herrscht auch bei einigen Rational-Händlern. Da mistet Wambach in diesen Tagen und Wochen eigenhändig aus. Musterküchen werden abgebaut, die einst als sogenannte „Amortisationsmodelle“ geliefert wurden und durch vorgegebene Umsätze finanziert werden sollten. „Wir räumen auf,“ gibt sich Wambach kämpferisch, „wir fahren da eine klare Linie, bei uns gibt es nur noch Leistung gegen Gegenleistung.“

Auch bei der Rational-Mutter Snaidero im italienischen Majano soll ein kälterer Wind blasen. Im letzten Jahr verlor Snaidero seinen Großkunden Ikea, was den Italienern richtig wehgetan haben soll. Seit Februar steht nun Frank Eberle (46) bei der Snaidero-Gruppe im Lohn (KN 2/09). Soll der ehemalige Alno-Manager Feuerwehrmann spielen? Offiziell kümmert sich Eberle um das Supply Chain Management der Gruppe. Er soll also die industriellen Abläufe in der Produktion, im Einkauf und in der Logistik verbessern. „Als Feuerwehrmann fühle ich mich hier nicht eingestellt“, rückt Eberle im Gespräch mit der Redaktion gerade, „diesen Job habe ich bei Steinhoff im Überfluss machen müssen, das brauche ich nicht mehr.“ Nach der Einschätzung von Eberle sind die momentanen Probleme nur ein vorübergehende Erscheinung. Eberle: „Dunkle Wolken ziehen auch wieder vorüber.“

Wat dacht je hiervan !!!!!!!

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door rayke »

Er zijn wel meer fabrikanten die het moeilijk hebben.
Kunnen we straks de MOW in één dagje doen :-)

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 05 mei 2009 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door een »

Wat dacht je hiervan !!!!!!!
Dan moet die journalist z'n werk beter doen want het is echt al langer geleden " Im letzten Jahr". Dus ligt het eerder aan iets anders dan aan IKEA dat die tent niet meer goed draait.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door rayke »

Jij bent uitgewerkt
Ik hou even een "rustperiode", maar ben en blijf wel actief in de keukenbranche. Ik hou niet zo van geraniums :D

butch
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 sep 2008 17:11

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door butch »

ik denk dat degene die in 2006 deze topic starte de keuken al gekocht heeft???? of zelfs al verhuisd is... :D :D

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door legoleek »

welnee joh, topic is weer "hot" omdat de keuken aan vervanging toe is. :lol:

HGJP
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 mar 2009 21:16

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door HGJP »

Let op ! een ikea keuken heb ik ook is niks mis mee koste me zo'n 4000 euro maar ik heb em gefinancierd met een lening van de DSB dus uiteindelijk koste me die keuken 12975,56.
zie DSB topics


:evil:

kitchendoor
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2009 19:29

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door kitchendoor »

Rational produceerd voor Ikea. Ongelooflijk wat een verhaal!!!!. Waar of niet waar. Denk je nou echt dat Ikea een tussenleverancier neemt. Wakker worden Nl. :shock:

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door een »

Wat heeft DSB hier nu mee te maken. Dat is een stomme fout die jezelf gemaakt hebt. Mag je nog blij zijn met die IKEA keuken want als je een dure ergens anders had gekocht met een DSB lening was je NOG verder van huis geweest. Mazzelaar! :D

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door legoleek »

En ik altijd maar denken dat er in zweden een hele, hele
HEE-EELE GRO-OO-TE fabriek stond met allemaal billie's en bollie's die van het grote Ikea bos kastjes maakten.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door rayke »

Ikea is ook helemaal niet zweeds.

pieloo
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2007 13:46

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door pieloo »

Wat een onzin allemaal zeg. Er wordt gewoon gevraagd naar ervaringen !!

Ik ben zzp-er en plaats normaal gesproken Bulthaup keukens. Soms ook andere merken, waaronder Ikea. Het stellen van een Ikea keuken is en blijft lastig. Je kan 100x beter een Bulthaup stellen, want dat is gewoon veel makkelijker. De keukens van Ikea zijn naar mijn mening prima kwaliteit, zeker voor dat geld. Het prijsverschil tussen Ikea en Bulthaup is gewoon erg groot en natuurlijk is er ook verschil in kwaliteit, maar dat maakt een Ikea keuken nog niet slecht.
Ik ken genoeg mensen die een Ikea keuken hebben en die zijn allemaal zeer tevreden. Ik vind alleen dat je de keuken beter niet door Ikea kan laten plaatsen, want dat gaat nog al eens fout. Ik moet wel zeggen dat Ikea wat dat betreft goed is met het oplossen van eventuele problemen. De scharnieren en ladegeleiders van Ikea zijn overigens allemaal van Blum. Dit is een merk dat zeer bekend is en waar de grote dure keukenmerken ook mee werken.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door maxx »

De scharnieren en ladegeleiders van Ikea zijn overigens allemaal van Blum. Dit is een merk dat zeer bekend is en waar de grote dure keukenmerken ook mee werken.

Scharnieren zijn van Blum maar de ladegeleiders en laden komen bij Hettich vandaan. Vergelijken met het Blum wat de duurdere merken gebruiken ging sowieso al nooit op omdat de geleider en demper een uitgeklede variant was om de kosten te drukken. De Ikea lade sluit ook anders dan de standaard Blumotion-lade.

De ladegeleiders lijken nog wel op de vorige maar dat heeft te maken met de eis die Ikea bij Hettich heeft neergelegd om de uitstraling indentiek te houden.

Blijkbaar al een tijd geen Ikea meer geplaatst?

MVG

pieloo
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2007 13:46

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door pieloo »

Blijkbaar al een tijd geen Ikea meer geplaatst?
Gisteren nog ! en op de geleiders staat toch echt de merknaam Blum. Misschien wel een goedkope uitvoering maar het werkt prima.
[/quote]

Gesloten