LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kvik

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Texpert
Berichten: 49
Lid geworden op: 16 jun 2007 21:16

Re: Kvik

Ongelezen bericht door Texpert »

Toevallig zijn wij vandaag bij Kvik in Utrecht geweest. Erg leuk om bovenstaande post te lezen dat iemand in de lade wil gaan staan. Wij waren erg twijfelachtig over de gebruikte materialen en stevigheid, en zouden al moeite hebben om een grote pot pindakaas in die lade te parkeren....

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kvik

Ongelezen bericht door 16again »

in een onderste lade (van een hoge kast) gaat staan
In showroom staan kasten soms los, kan leuk effect geven....

DikkeBertha
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08

Re: Kvik

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

Kijk ook eens bij keukenwinkel.nl. Voor zover ik kan overzien: goede keukens, veel mogelijkheden (meer dan op de site vermeld zijn) en scherpe prijzen.

Om gemekker voor te zijn: ik heb geen belang in dit bedrijf.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Kvik

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 30 jan 2009 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.

DikkeBertha
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08

Re: Kvik

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

Nee, maar een dom schaap wel.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Kvik

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Nee, maar een dom schaap wel.
Ben blij dat je het zelf zegt.

Pascal24
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2008 20:04

Re: Kvik

Ongelezen bericht door Pascal24 »

Ik zag trouwens dat de keukens van 'het Blok' ook zijn geleverd door KVIK.

Ik vind vooral het 4 kante eiland mooi. Ben alleen benieuwd waar ze de koelkast hebben...

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Kvik

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ik zag trouwens dat de keukens van 'het Blok' ook zijn geleverd door KVIK.
Ja,..........en? Dat zegt niets meer dan dat ze voldoende reclamebudget hebben om zich bij zo'n programma in te kopen.

keukenmeneertje
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2008 11:28

Re: Kvik

Ongelezen bericht door keukenmeneertje »

Ik denk dat het meer met de levertijd te maken heeft, ze betalen er gewoon voor, althans deels.

Maar die mediaboys denken dat ze alles binnen een paar dagen kunnen regelen, helaas is dat in 99% van de gevallen niet zo.

KVIK is voorraadhoudend !!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Kvik

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ik denk dat het meer met de levertijd te maken heeft, ze betalen er gewoon voor, althans deels.
Ja natuurlijk, daarom wordt "de blok" in België gesponsort door eurokitchens...... :D :D

Neem maar van me aan....ze betalen er gewoon voor, een flink deel!
KVIK is voorraadhoudend !!
Yep, ook IKEA, Houtsma, Gamma, Hornbach....enz..

Chrisaanzee
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2009 17:28

Re: Kvik

Ongelezen bericht door Chrisaanzee »

Wij hebben onlangs een kvik keuken besteld en geleverd gekregen. We hebben dit bewust gedaan omdat we de 120 cm brede laden mooi vinden en Ikea deze maat niet heeft. Het advies en kennisniveau viel tegen hetgeen tot uitdrukking kwam toen wij elders koelkasten etc wilden bestellen en toen pas bleek dat er feitelijk maar 2 types voor de mano geschikt zijn. Wat echt tegen viel was de afleverkosten. 250 euro voor max 30 km voor een niet erg omvangrijke keuken en dan moesten we zelf helpen uitladen. uiteindelijk onze vaste transporteur laten doen die er met 2 man voor uit den haag kwam en uiteindelijk 100 euro minder rekende. Last but not least; Onze aannemer heeft de keuken geinstalleerd en is zeker niet onder de indruk van de kwaliteit van de keuken en zeker niet van de meegeleverde handleiding. Hij omschreef de kwaliteit als Ikea -/-.

risto
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 nov 2006 17:32

Re: Kvik

Ongelezen bericht door risto »

Er zijn genoeg keukenvakzaken waar je een netto prijs krijgt en waar ze kennis van zaken hebben en waar je zeker niet de hoofdprijs betaald.

dennisschneider
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2010 15:55

Re: Kvik

Ongelezen bericht door dennisschneider »

Onlangs een Kvik keuken besteld verliep allemaal prima. Vooral de breedte en diepte keuze is verschillend van IKEA. Zal hem zelf in elkaar zetten en plaatsen eind april.
Zal tzt mijn bevindingen hier posten.

Hank Dussen
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2010 22:40

Re: Kvik

Ongelezen bericht door Hank Dussen »

Wij hebben in het voorjaar een keuken gekocht bij Kvik in Amsterdam. Dat ging allemaal helemaal prima, maar bij de installatie begon het gedonder. We hadden er voor gekozen zelf de voormontage te doen. Daarmee zijn vier personen een paar dagen bezig geweest. Twee van hen zijn erg technisch. Toen de installateurs van de firma Stelmont in Wormerveer kwamen om de keuken te plaatsen, kregen we meteen de wind van voren. De voormontage was helemaal niet goed gedaan en we moesten vierhonderd-zoveel euro bijbetalen voor dat ze ook maar aan de slag wilden gaan.
Toen we begonnen tegen te sputteren, kon dat bedrag meteen omlaag tot 350 euro. Dat hebben we toen maar betaald, want de keuken moest toch maar geïnstalleerd worden. We voelden ons een beetje gegijzeld door de mannen van Stelmont.
Tijdens het installeren hebben ze wel drie keer gevraagd of we al naar het pinapparaat waren gelopen. Toen we vroegen om een gespecificeerde rekening van die 350 euro, hebben de mannen van Stelmont in Wormerveer diep zuchtend een vodje in elkaar geflanst met de tekst 'aanpassingen diversen' en het bedrag er onder. Kortom: we hebben een compleet uit de lucht gegrepen bedrag betaald voor werkzaamheden waarvan we maar moeten raden of die ooit zijn uitgevoerd. Later nog verhaal gehaald bij Stelmont. Dan krijg je contact met [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], die de vraag om een gespecificeerde rekening wel om te lachen vond. Uiteindelijk kregen we van haar op ons verzoek een officiële rekening gemaild. De tekst: 'aanpassingen diversen' en het bedrag er onder. Verder konden we de boom in. Na het eerste gebruik van de keuken zaten al meteen de eerste kringen in het massief houten werkblad. Stelmont uit Wormerveer was 'vergeten' te melden dat die een paar keer geolied moest worden. Nog bedankt hè, jongens!
Dus een uitgebreide klachtenbrief gestuurd naar [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], de eigenaar van Kvik Amsterdam met de vraag of we ons geld terug konden krijgen. Zijn klachtenafhandeling is van een verbluffende eenvoud. Je krijgt gewoon helemaal geen antwoord. Dus maar geprobeerd een klacht in te dienen bij de geschillencommissie van CBW Wonen. Die vragen 125 euro voordat ze ook maar aan de slag gaan. Dat weet [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] natuurlijk ook wel.
En de keuken zelf? Ik vind dat die niet in kwaliteit verschilt van de Ikea-keuken op ons vorige adres. Dat een paar weken na aankoop de keukens bij Ikea ook nog eens twintig procent goedkoper werden, was nog eens een bittere pil. Veel mensen die ons bezoeken vinden het trouwens een mooie keuken. Voor mijn zit er vooral een heel slechte ervaring aan vast.

De Boer, Amstelveen

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kvik

Ongelezen bericht door 16again »

geprobeerd een klacht in te dienen bij de geschillencommissie van CBW Wonen. Die vragen 125 euro voordat ze ook maar aan de slag gaan.
Als je het geschil wint, krijg je dit bedrag terug.

susaneikenaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2011 09:08

Re: Kvik

Ongelezen bericht door susaneikenaar »

Wij hebben sinds ruim een half jaar een keuken van Kvik, en ben echt zeer tevreden! Tijdens het uitzoeken en samenstellen werden wij goed geholpen, terwijl het echt veel tijd heeft gekost. Door gedonder met onze aannemer die de keukenruimte in huis verbouwd is de keuken tot 2x toe uitgesteld. Van Kvik kregen wij alle medewerking en begrip en werd alsnog geprobeerd om de keuken zo snel mogelijk in huis te krijgen. De plaatser was een vriendelijke vent die met ons meedacht en z'n werk goed gedaan heeft: alles ziyt er straks in en nergens gebreken. De keuken ziet er mooi uit, en de kwaliteit is goed. Kortom, 2 tevreden klanten met een mooie keuken :)

plaatser
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2011 14:10

Re: Kvik

Ongelezen bericht door plaatser »

Er zijn veel beter keukens voor hetzelfde geld op de markt zijn.
De fronten zijn degelijk, maar het materiaal waarvan de kastjes gemaakt zijn is prul.

a.verberkmoes
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2011 16:28

Re: Kvik

Ongelezen bericht door a.verberkmoes »

Misschien een beetje off-topic (excuus Mod) maar even een verhaal over de Kvik Utrecht. En niet over keukens maar over een kledingkast......

Een paar maanden geleden togen mijn vriendin en ik richting de Kvik want we hadden een kast op maat nodig voor ons nieuwe huis. Een oud, houten huis dus dat niet alles uit rechte hoeken bestaat lijkt mij duidelijk. Vandaar maatwerk. Aangekomen bij de Kvik Utrecht werden we ontvangen door Rob van Schaik, de eigenaar zelf. The sky was the limit maar omdat het maatwerk was hebben we de kast, 50 euro voor het inmeten + 500 euro voor montage betaald.

Op vijf augustus kwam dhr. Van Schaik zelf inmeten en verzekerde ons dat het geen probleem zou zijn. Daarna bleef het angstig stil vanuit de Kvik en hebben wij er diverse malen achteraan moeten bellen voordat de installatiedatum bekend was. En op 23 september werden pakketten afgeleverd en kon de kast worden gemonteerd. Helaas was er voor gekozen om een ervaren keukenmonteur in te zetten welke het niet lukte de kast te plaatsen met als argument: één van de muren is te scheef. Opmerkelijk aangezien dhr. van Schaik zelf was komen inmeten. Daarna wekenlang met troep op de slaapkamer gezeten voordat een ervaren monteur de kast is komen plaatsen. BLIJKT DE KAST 5 CENTIMETER TE KORT TE ZIJN!!!

We zijn blij dat hij nu staat, kwaliteit is prima. Maar wij hebben onze onvrede geuit in een email naar Dhr. van Schaik......geen reactie op gehad. Daarna de Sales Manager Nederland gemaild.......geen reactie op gehad. Deze Sales Manager gebeld....hij had het gezien en zou dit met Rob van Schaik opnemen. Rob van Schaik zou reageren.........geen reactie. 1,5 maand geleden nogmaals gemaild dat het belachelijk is dat we niets horen. Een simpel 'excuus' had voldaan, maar met het voorstel dat wij symbolisch de 50 euro van het inmeten terugkrijgen. Nog steeds geen reactie. Eén dezer dagen ga ik even langs om Rob van Schaik persoonlijk mede te delen dat je zo niet met klanten om dient te gaan!!

hyama
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2007 20:48

Re: Kvik

Ongelezen bericht door hyama »

kan dan beter naar de echte meubelmaker gaan

Dark_Angelus
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2012 15:26

Re: Kvik

Ongelezen bericht door Dark_Angelus »

Vorig jaar, zo ergens voor de zomer zijn we ons eens gaan oriënteren op een nieuwe keuken. Na wat rond gekeken te hebben kwamen we terecht bij Kvik keukens te Amsterdam.

Eenmaal wat met de verkoper gesproken te hebben een keuken laten samenstellen en in de loop der week zou er iemand de boel komen opmeten. Aangezien we nog wat wilden sparen hadden we besloten zo rond September te gaan plaatsen. We zijn zelf wel aardig handig dus hadden bij de koop besloten om de boel zelf te gaan plaatsen.

Vervolgens kwam er iemand de boel opmeten hier in huis, verliep allemaal behoorlijk netjes. En zelfs toen het hoofdkantoor belde met de mededeling dat de metingen behoorlijk anders waren dan de tekeningen die we eerder hadden gemaakt kwam er nog een keer iemand langs om de boel op te meten. Nette service dachten we natuurlijk.

Er was ondertussen al een datum afgesproken en nu was het met name onze beurt om de boel even leeg te halen en netjes te krijgen zodat we de keuken konden gaan plaatsen, helaas verliep het allemaal even anders.

Ten eerste werd de gehele keuken 5 dagen te vroeg geleverd, zowel ik als mijn vriendin waren beide niet thuis maar met geluk was mijn vader in het huis zodat hij de keuken in ontvangst kon nemen. We hebben dit uiteraard terug gekoppeld en werd afgedaan als een foutje.

Vervolgens begonnen met plaatsen, ik snap best dat het geen ikea doe het zelf pakket is maar hier schoot het helemaal niet op. Een aantal delen waren niet genummerd en stonden niet op de pakbon. Dus geen idee waar de desbetreffende onderdelen zouden moeten zitten. Dus met een aantal andere opmerkingen terug naar de winkel en kijken of we daar wat wijzer werden. Onze vaste verkoper was er op dat moment niet maar degene die er zat kon ons eigenlijk vertellen dat de keuken zo nooit had verkocht moeten worden, dat er dingen niet klopte etc. Nou daar zit je dan, hoe dan ook met een aantal dingen qua informatie verder hebben we toch besloten om door te gaan met het neer te zetten van de keuken.

Vervolgens wilden we de koelkast gaan plaatsen in zijn behuizing, ook dat werkte weer niet mee. Even meten en passen en vervolgens tot de conclusie komen dat het echt niet past met de spullen die we hebben. Dus wij weer gebeld met de Kvik: "Ja, dat is een bekend probleem, u moet een hoekje uit de bodem zagen dan past het". Waarom zet je dat niet in een boekje, blaadje, of waar dan ook? Nu hebben we dat ding er een keer of wat in en uit moeten tillen.

Vervolgens paste het werkblad ook niet wat er was besteld, ook daarmee weer terug en we mochten toen het werkblad zo zagen dat we in ieder geval erop konden werken en er werd een nieuwe blad besteld. Na een aantal keren maar weer gemaild te hebben werden er diverse spullen nabesteld (een deur die miste, er was opeens drie centimeter speling voor de wasmachine waardoor de deur dus niet dicht kon. Hoe we dat konden gaan oplossen was een raadsel, vervolgens miste we ook de koolstoffilter die we mee hadden besteld van de afzuigkap). Ook het werkblad werd opnieuw besteld en inmiddels spreken we over 15 Oktober 2011

18 Oktober respons gehad dat het blad besteld is en dat het ongeveer een week 4/5 zou duren.

Vervolgens 8 november weer contact gehad, nog steeds het filter niet in handen en geen duidelijkheid wanneer het blad geleverd gaat worden.

Vervolgens 1 December weer contact gehad, hij zou langs komen met nog een bestekbak en het koolstoffilter, en jawel beide netjes afgeleverd een week later. Maar helaas nog steeds geen werkblad.

8 Januari 2012 nogmaals een mail uit gedaan naar de desbetreffende verkoper maar tot op de dag van vandaag nog geen respons gehad. Inmiddels hebben wij er wel de balen van, we kunnen nog niet afkitten, de boel afmaken totdat het werkblad er is.

Ik ben er ondertussen wel een beetje klaar mee, wat nu te doen?

Gesloten