LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Jolynne

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door Jolynne »

precies Duane en na de zomer komen de betere merken ook met een zogenaamde rem in de scharnieren bij bovenkasten. Maar weet niet of Systemat dit ook direct heeft, lijkt me sterk
Een deur heeft deze strip niet omdat achter deze deur t.z.t. een oven komt.
Dit snap ik niet helemaal ?
Bij de deuren is een kunststof strip ingefreesd. Of het echt ingefreesd is weet ik niet. Het is er niet opgeplakt in ieder geval
Zeer slechte merken plakken, de rest freesd

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door Kulta »

De dempende scharnieren zijn per direct leverbaar.

Zijn voorals nog niet standaard.

poortmh
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 nov 2005 13:52

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door poortmh »

Hallo,
Gister waren we bij een keukenleverancier en die had het erover dat Hettich veel beter is als Blum. Ook daar er nu de demping op hettich zat. Als ik de verhalen lees op het forum geloof ik daar niet echt in, graag jullie reactie.

Demping niet standaard? Wat mogen ze meer kosten dan per kast?

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door slik »

Zowel Hettich als Blum is kwaliteit!....... waar hebben we het nou eigelijk over?.... Siematic heeft bijvoorbeeld Hettich scharnieren...denk je nou echt dat zo'n merk met rommel zou werken. Blum is ook zeer bekend, allebei de merken kennen meerdere deurdemp-systemen. Of dit standaard in de keuken zit bepaald de keukenfabriek die de scharnieren toepast, en ook of het al dan niet tegen meerprijs geleverd kan worden. Bijna alle keukenmerken worden met 1 van deze 2 scharnieren uitgerust. Bovendien hebben beide merken ook zeer eenvoudige en dus goedkopere en daardoor iets minder goede scharnieren. Echte rommel zul je echter niet snel vinden in keukenland.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door maxx »

Sorry Slik,

Als mensen de kans hebben om te kiezen, en dat hebben ze, dan kunnen ze toch echt beter voor Blum kiezen.

De verschillen tussen scharnieren van Hettich en Blum zijn niet groot, alleen de manier van verstellen is logischer bij Blum. Het grootste verschil in kwaliteit is veel beter te zien bij de ladesystemen.

De ladesystemen van Blum hebben eigenlijk geen problemen. De kinderziektes zijn eruit sinds een paar jaar (geen breekbare plastic onderdelen onder de lade) en de Blumotion werkt zelfs onder de grootste belasting soepel. Daarnaast blijft Blum voorop lopen met innovatie zoals een systeem wat de binnenlade automatisch meeneemt bij het openen van een onderliggend front. Daarnaast zijn de Blum ladesystemen in diverse kleuren verkrijgbaar zodat je zelf dat naar je smaak kunt krijgen.

Wat stevigheid betreft is de lade van Blum ook de winnaar. Deze systemen worden door veel fabrikanten kant en klaar afgenomen bij Blum. Dat betekent dat de laden HAAKS worden geleverd en door de constructie ook haaks blijven, waardoor ze jarenlang probleemloos hun werk blijven doen. Vooral bij grote laden vanaf 80cm breed is dat een groot voordeel. Als je het helemaal goed wilt doen, dan monteer je de stabilisator boven de lade.

Omdat ik in het verleden diverse merken keukens in mijn handen heb gehad met montage, heb ik een voorkeur voor Blum ontwikkeld. SieMatic heeft, en hier trap ik weer op overgevoelige tenen, echt weer een probleem met de ladesystemen. Het zelfsluitmechanisme laat het nogal eens afweten, weet ik van een oud-collega die groen ziet van de servicebezoeken bij klanten.

MVG

keukenvakman
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2006 22:24

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door keukenvakman »

Maxx, chapeau beter had ik het niet kunnen zeggen!!

marliessch
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 apr 2007 15:02

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door marliessch »

hallo, kan iemand me vertellen waar ik de next keukens kan bekijken rondom eindhoven? Of waar de dealer zit?
Bedankt,
Marlies

SteMaLo6
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2008 11:45

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door SteMaLo6 »

marliessch, in Eindhoven kun je bij Haute Cuisine Keukendesign Next bekijken.

pkd
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 nov 2007 13:39

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door pkd »

Hebaform en Format gebruiken ook BLUM, het allerbeste en toch
betaalbaar.

h999
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:33

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door h999 »

Geplaatst op 17 Mei 2006 12:35 door maxx


--------------------------------------------------------------------------------

Wat stevigheid betreft is de lade van Blum ook de winnaar. Deze systemen worden door veel fabrikanten kant en klaar afgenomen bij Blum. Dat betekent dat de laden HAAKS worden geleverd en door de constructie ook haaks blijven, waardoor ze jarenlang probleemloos hun werk blijven doen. Vooral bij grote laden vanaf 80cm breed is dat een groot voordeel. Als je het helemaal goed wilt doen, dan monteer je de stabilisator boven de lade.

MVG
@maxx,omdat ik ook bezig ben met een keuken,kan je ens zeggen welke scharnieren/geleiders of .... ik moet nemen voor geen problemen te hebben,ik ga een paar lades kpen van 120 cm.
alvast bedankt

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door kweenie »

Dus de kwaliteit is zodanig vergelijkbaar dat je je keuze tussen deze twee merken daarop niet hoeft te baseren. Dan zou ik eerder kijken naar bijvoorbeeld welke rastergrootte het beste in jou keuken past. Als de ene 12,5 heeft en de ander 13, dan zit je dus bij de ene keuken met kasten van bv. 75 en bij de ander van 78. Als je met blad erbij en jou ideale werkbladhoogte bij de ene keuken een hele hoge of juist hele lage plint krijgt, dan zou ik de andere keuken kiezen. Of zie ik dit verkeerd?

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door GWTE »

Beste h999,

Dit is absuluut één van de beste lade geleiders die er in europa gemaakt worden namelijk: Nova Pro 70 kg (van het merk Grass) rompgeleiders met demping.Nova Pro met dubbelwandig ladesysteem!

Afbeelding

http://www.macleanagencies.nl/assortime ... eslag.html

GWTE (À votre service)

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Hoi landgenoot h999 :) ,

Ik heb begrepen dat u nabij Anvers woont, kijk eens- of stel die vraag eens aan van Hoecke in Sint Niklaas. www.vanhoecke.be
krijgt u zeker antwoord!

saluukes

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door Radar »

Geachte forumgebruikers,

Een aantal posts zijn door de moderator verwijderd omdat deze off-topic gingen.

Met vriendelijke groet,

TROS Radar internet

Gesloten