LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar ik wel van baal...

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Astrid35
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 mei 2006 09:28

Waar ik wel van baal...

Ongelezen bericht door Astrid35 »

Is dat toen we thuiskwamen na die middag keukenwinkels, ik ben gaan zoeken op internet op de apparatuur en schrok me eigenlijk rot van die verschillen in adviesprijzen (ja, ik weet dat het adviesprijzen zijn) en die van Internet. In 5 minuten tijd had ik 2500 euro verschil te pakken. Ik vind dit absurd :(

Verdienen keukenwinkels nou het meeste aan apparatuur dan? Of gaan ze juist korting geven op apparatuur als je zegt dat je de prijs te hoog vindt?

Ik heb nu de neiging om de man van die eerste winkel morgen op te bellen en te gaan onderhandelen over de apparatuur. (we hebben nog helemaal niet onderhandeld, dat vind ik niet echt gepast op een prijsindicatie als je toch niet weet wat je precies wilt qua keuken).

Astrid

Herrie2
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:05

Re: Waar ik wel van baal...

Ongelezen bericht door Herrie2 »

Je moet hier zelf kijken wat je wilt. Op de apparatuur die wij graag wilden, kon de keukenzaak niet meegaan in de prijs. Het scheelde alles bij elkaar zo'n 1500 euro. Aangezien m'n vriendin nog studeert en ik het alleen moet verdienen is dat voor ons heel erg veel geld.

Wij hebben er dan ook voor gekozen om de apparatuur via internet te bestellen. De meeste keukenzaken zullen dit niet erg leuk vinden en de procentuele korting op de keuken wordt ook minder aangezien er standaard een hogere procentuele korting gegeven kan worden op apparatuur in vergelijking met kasten. Een goed keukenzaak kan echter alles goed op maat aanleveren, wanneer je ze van de exacte typenummers voorziet :)

Astrid35
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 mei 2006 09:28

Re: Waar ik wel van baal...

Ongelezen bericht door Astrid35 »

Herrie,
Logisch dat ze het niet leuk zullen vinden, maar ik mag aannemen dat keukenmensen ook op de hoogte zijn van het fenomeen internet en dat je niet meer adviesprijzen kunt meegeven (denk ik dan met mijn suffe hersenen), want ik krijg er een beetje nare bijsmaak van als ik later die enorme verschillen zie.

Trouwens, ik denk dat 1500 verschil voor de meeste mensen behoorlijk veel is, ook al ben je geen student meer ;)

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Waar ik wel van baal...

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Astrid,

Natuurlijk weten de keukenhandelaren het klappen van de zweep. Je bent misschien bij de verkeerde naar binnengewandeld?

Een dagje keukenshoppen gebeurt meestal op de meubelboulevards. Ik denk dat jijzelf daar ook geweest bent? Kijk gewoon eens bij een keukenzaak in de buurt en je zult merken dat daar echt wel normaal met de prijzen wordt omgegaan. Ook daar kennen ze het internet.

Hou alleen wel in de gaten dat die bedragen wel exclusief montage, advies en showroom zijn. De "dozenschuivers" gaan er vanuit dat de klant de showroom van de concurrent opzoekt om alles te gaan bekijken. Als wij een apparaat adviseren waarvan naderhand blijkt dat deze geheel niet voldoet aan de verwachting van de klant, dan kan ons dat aangerekend worden naar mijn mening.

Het is maar net wat je wilt. De hele keuken in onderdelen bij elkaar sprokkelen bij verschillende winkels of een keukenwinkel die je al dat geregel uit handen neemt. Wedden dat dat ook voor een goede prijs kan!

MVG

Astrid35
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 mei 2006 09:28

Re: Waar ik wel van baal...

Ongelezen bericht door Astrid35 »

Hallo Maxx,

Noiu nee dus. Ik weiger pertinent naar een meubelboulevard te gaan omdat ik geen zin heb in die zaken met ' provisiejagers' en die je proberen een offerte met handtekening aan te smeren, vandaar dat we naar 2 kleine zaken in de buurt zijn gegaan :)
Maar zoals ik al eerder meldde, ik heb niet onderhandeld omdat het ons nog niet gaat om het daadwerkelijk kopen. We zijn nog aan het orienteren, wel met het plan een te kopen natuurlijk..

De eerste keukenman heeft ons een redelijke schatting gegeven van de totaalprijs, dus inclusief oude keuken weghalen en nieuwe plaatsen, dus ook evt. leidingen omleggen etc.

Maar dan nog vind ik dat verschil in apparatuur absurd. Dat zal ik dan ook meenemen als we weer naar die zaak gaan (en ik ga dus liever naar een ' kleine' zaak dan een die bij zo'n keten aangesloten is).

L1la
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jan 2006 10:06

Re: Waar ik wel van baal...

Ongelezen bericht door L1la »

Ik heb verschillende offertes laten maken bij diverse keukencentra uiteindelijk gaan wij naar keukencentrum tiel. Deze is bijna €4.000 goedkoper als alle andere.
Ook met hun apparatuur zijn ze een stuk voordeliger, de prijzen kan je zelf opzoeken op hun site. http://www.keukencentrumtiel.nl/ Ze leveren indien gewenst alleen de apparatuur of granieten blad maar ook complete keukens van het merk rotpunkt.

jar
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2006 21:47

Re: Waar ik wel van baal...

Ongelezen bericht door jar »

Welke andere keukencentra L1la?
En € 4000,- duurder; in welke prijs klasse?

Ik wil graag zelf een vergelijk maken

mcnvdijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2006 16:32

Re: Waar ik wel van baal...

Ongelezen bericht door mcnvdijk »

Hallo als ik een tip mag geven ga naar Duitsland!

bij ons scheelde het 7000 euro op een keuken in een prijscat van 20.000 euro plus.
ik hoor steeds meer mensen die daar heen gaan zelfs keukens onder de 10.000 euro zijn daar veel goedkoper.

Groet Marcel

jar
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2006 21:47

Re: Waar ik wel van baal...

Ongelezen bericht door jar »

Ben al in Dld geweest, maar die prijzen waren niet beter dan die van de Nederlandse keukenzaken. Maar als een collega koper als L1la, zo overtuigd is, dan wil ik graag weten waar hij mee vergelijkt en in welke prijsklasse dat € 4000- scheelt

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Waar ik wel van baal...

Ongelezen bericht door Mr.P »

4000 euro verschil op een Rotpunkt keuken waarin alles exact gelijk is is wel een heel groot verschil. De te dure keukenzaak snijdt zich dan wel telkens in de vingers.

Belangrijk is als je naar Duitsland gaat dat je heel duidelijk kunt vergelijken.
Vorige maand kwam een van onze klanten ook met een Duitse offerte aanzetten. Wij zouden 2800 euro duurder zijn.

Maar als je frontpasstukken (een passtuk gemaakt van dezelfde materialen als een deur) vervangt door korpusmateriaal (hetzelfde als de romp), de plint van massief aluminium door kunststof en de spoelkast van 60cm ineens 120cm maakt waardoor een ladekast vervalt dan schiet het gauw op.
Na controle van de offerte van die tegenpartij bleken wij wel duurder, een 550 euro (btw verschil is reeds verrekend) . Trek je daar de verreden km's vanaf dan valt het nog wel mee allemaal.

Maar goed, Duitsland is iets goedkoper. Btw verschil, lager kosten en belastingen aldaar.

Mr.P.

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: Waar ik wel van baal...

Ongelezen bericht door slik »

Een internetbabe is ook veel goedkoper dan mijn vrouw.....

Schippertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mar 2006 14:53

Re: Waar ik wel van baal...

Ongelezen bericht door Schippertje »

Ervaring maar strijken doen ze niet :lol:

8)

L1la
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jan 2006 10:06

Re: Waar ik wel van baal...

Ongelezen bericht door L1la »

Ik heb verschillende offertes laten maken bij o.a Grando keukens, Keukenmaxx , een keukenboer hier in ons dorp en die kwamen allemaal uit op 13.000. IK moet ze toegeven ze waren het allemaal eens met elkaar!
Uiteindelijk was het een vriend van ons die ons attendeerde op keukencentrum Tiel, zij hadden zelf goeie ervaringen, kochten kasten van Ikea en de rest daar.

Keukencentrum tiel kwam met een prijs van 925.000.
Als ik ze naast elkaar leg
Kasten -----------4307 -------3682
granieten blad---2826 -------1241
Bosh apparatuur 5298 -------3682
Plaatsen -------- 1000 --------700

Het zit vooral in de apparatuur en het granieten blad, kasten zijn van rotpunkt.
Laatst gewijzigd door L1la op 31 mei 2006 13:28, 2 keer totaal gewijzigd.

objektieve vakman
Berichten: 55
Lid geworden op: 31 mei 2006 07:27

Re: Waar ik wel van baal...

Ongelezen bericht door objektieve vakman »

Hallo lila,

Het kan vast nog wel goedkoper.

Ga eens kijken bij Culemborgskeukenhuis. Er zal een wereld voor je opengaan.
Vraag een offerte van het merk Beckermann of als het nog voordelegir moet van Nobilia.

Rotpunkt keukens zijn in verhouding te duur, omdat de improteur er met een groot percentage tussen zit.

Ik woon zelf in Tiel. Ter ondersteuning neem ik graag contact met je op.
Voor de duidelijkheid : Ik verkoop zelf geen keukens

Scara

Re: Waar ik wel van baal...

Ongelezen bericht door Scara »

Nee, je werkt op provisiebasis, das duidelijk

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: Waar ik wel van baal...

Ongelezen bericht door gast286 »

Als agent wellicht???
Culemborg=Beckermann=agent uit Tiel!!??

objektieve vakman
Berichten: 55
Lid geworden op: 31 mei 2006 07:27

Re: Waar ik wel van baal...

Ongelezen bericht door objektieve vakman »

Nee ik verkoop ook niet op provisiebasis.
Mijn motto is advies. Jammer dat niet meer mensen dit motto hebben op deze site.

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: Waar ik wel van baal...

Ongelezen bericht door slik »

Noem je dat advies.....appels met peren vergelijken?

Gesloten