LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenwinkels omgeving Steenwijk/Meppel/Heerenveen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Max31
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2006 15:48

Re: Keukenwinkels omgeving Steenwijk/Meppel/Heerenveen

Ongelezen bericht door Max31 »

Ikzou als ik jullie was ook eens in homecentre Wolvega kijken zitten 3 keukenzaken Super keukens (laag segment) Unicas keukens en Amice keukens beide uit het midden en hoge segment veel keus dus gewoon eens langs gaan goed advies en mooie keukens.

princedirk
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2006 14:22

Re: Keukenwinkels omgeving Steenwijk/Meppel/Heerenveen

Ongelezen bericht door princedirk »

Jammer deze vervelende discussie en u het niet gewoon aan ons vraagt Keuken-Studio Noordwolde

Keukencentrum Haanstra onder leiding van de heer Overkamp is failliet gegaan en deze was indertijd aangesloten bij de Kreis.

Wij van Keuken-Studio Noordwolde hebben het bedrijfspand gehuurd en willen hier een nette en goede keukenzaak van maken, met daarin een Kook-Studio en een Kookkado-Studio en hebben ons op verzoek aangemeld bij het MHK, dus vanaf 1 juli zijn wij daarbij aangesloten.

Hoewel wij niets, maar dan ook niets met keukencentrum Haansta of de heer Overkamp van doen hebben, doen wij er alles aan om de gedupeerde klanten te helpen en leveren wij de keukens waar vaak gewoon geld bij moet netjes uit.

We gaan de winkel dan ook geheel verbouwen om ruimte te maken voor onze nieuwe winkel met kookschool een kookkado winkel.

Met vriendelijke groet,
Keuken-Studio Noordwolde

0561-430589 en we nemen altijd netjes de telefoon op.
Laatst gewijzigd door princedirk op 02 sep 2006 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Keukenwinkels omgeving Steenwijk/Meppel/Heerenveen

Ongelezen bericht door loesjes »

Ik las inderdaad vorige week in de krant dat het keukencentrum in Noordwolde wederom voor de 2e keer binnen 2 jaar failliet is verklaard en las ook dat uw bedrijf in oprichting was en nu in het gebouw van het vorige keukencentrum zit.

Ik wil u veel succes wensen, en hoop dat uw er een vertrouwde onderneming van kunt maken. vroeger voordat hans overkamp erin zat was het ook een vertrouwd adres. Haanstra die het toen heeft opgericht had een heel eigen doelgroep maar was wel alom bekend.
TOen hans de eerste keer failliet ging zijn de siematic klanten doorverwezen naar Nieuwenhuis in Heerenveen die ook beslist geen reclame heeft achtergelaten. Jammer voor de gedupeerde klanten!!

Wij hebben veel klanten te woord gestaan omdat de laatste tijd ( en nu helemaal begrijpelijk waarom) de telefoon weer niet werd opgenomen. Ik zal mochten ze weer bellen ze nu doorverwijzen en inlichten over uw komst. nogmaals succes en welkom in keukenland.

princedirk
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2006 14:22

Re: Keukenwinkels omgeving Steenwijk/Meppel/Heerenveen

Ongelezen bericht door princedirk »

Dank je wel voor je eerlijke reactie. Dit geeft weer een eerlijke kijk op de zaak. Wij gaan ervoor om er een goed eerlijk en betrouwbare zaak van te maken.
Groeten van het team Keuken Studio Noordwolde

RexI
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2006 13:22

Re: Keukenwinkels omgeving Steenwijk/Meppel/Heerenveen

Ongelezen bericht door RexI »

Wij zijn, als gedupeerde van Keuken Centrum Noordwolde (Hans Overkamp), zo dom geweest om met Dhr. Tuithof (‘’princedirk’’ op deze site), de (nieuwe) bedrijfsleider van Keuken Studio Noordwolde, in zee te gaan. We zijn echter van de regen (Hans Overkamp) in de drup (Dirk Tuithof) gekomen. Dhr Tuithof geeft een geheel nieuwe eigen interpretatie aan het netjes uitleveren van keukens aan gedupeerde klanten. Ook de woorden ‘’goed’’, ‘’eerlijk’’ en ‘’betrouwbaar’’ krijgen ineens een geheel andere betekenis. Ook het niet opnemen van de telefoon (nummer is zonder bericht gewijzigd), het niet reageren op email en (aangetekende) brieven vindt Dhr Tuithof, in onze situatie, kennelijk een hele normale gang van zaken. Wij vinden dit echter niet tot goed fatsoen en eerlijk zaken doen behoren. Het imago van de keukenbranche wordt hierdoor (opnieuw) schade toegebracht.

princedirk
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2006 14:22

Re: Keukenwinkels omgeving Steenwijk/Meppel/Heerenveen

Ongelezen bericht door princedirk »

Jammer heer Dryter dat u niet het lef heeft om u gewoon bekend te maken, terwijl u wel uw beklag wenst te doen, met volledige namen van andere.

Als u gewoon uw rekening had betaald, was uw keuken al lang netjes afgemaakt, ondanks dat het ons veel geld kost

wij van keukenstudio Noordwolde brengen dus geld mee om de problemen van een ander op te lossen, maar dat was heer Dryter nog niet genoeg.

Het enige wat klopt in zijn klacht is dat we een nieuw telefoonnummer hebben, ook een cadeautje van de vorige eigenaar, de curator wilde kennelijk nog wel even op vakantie van de prijs welke hij wilde hebben voor het oude telefoonnummer.

we zijn gewoon bereikbaar onder het nieuwe nummer 0561-430589.

Ondanks deze laster willen we de keuken van de heer Dryter nog steeds afmaken, mits hij eerst gewoon ons betaald natuurlijk

Gelukkig zijn de andere gedupeerde klanten meer als tevreden en hebben we de schade voor deze mensen kunnen beperken en de problemen naar tevredenheid kunnen oplossen

met vriendelijke groet,


Dirk Tuithof
Keuken-Studio Noordwolde
tel: 0561-430589
fax: 0561-430019

RexI
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2006 13:22

Re: Keukenwinkels omgeving Steenwijk/Meppel/Heerenveen

Ongelezen bericht door RexI »

Eindelijk via deze site een reactie van Dhr. Tuithof (zoals eerder door mij vermeld reageert hij niet op onze emails en/of (aangetekende) brieven, ook telefonisch weet hij ons niet meer te bereiken). Dhr. Tuithof gaat gemakshalve voorbij aan de overeenkomst die door beide partijen is getekend. Op basis van deze overeenkomst zouden wij de laatste termijn betalen na complete oplevering. Aangezien er nog zeer veel essentiele onderdelen aan de geleverde keuken ontbreken is van oplevering nog geen sprake. Tot dusverre hebben wij aan al onze verplichtingen voldaan. Eenzijdige veranderingen door Dhr. Tuithof van de afgesloten overeenkomst, waarbij ineens vooruitbetaling van de laatste termijn wordt verlangd, zijn voor ons uiteraard niet acceptabel.

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Keukenwinkels omgeving Steenwijk/Meppel/Heerenveen

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Het lijkt mij beter dat jullie het welles nietes spelletje ergens anders uitvechten.

RexI
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2006 13:22

Re: Keukenwinkels omgeving Steenwijk/Meppel/Heerenveen

Ongelezen bericht door RexI »

Dit is geen welles nietes spelletje Kuchegirl. Ik kan alles wat ik beweer met de daarbij behorende stukken onderbouwen. Inclusief foto's van de incompleet geïnstalleerde keuken. Dat is meer dan de andere partij kan waarmaken met het debiteren van een aantal algemene opmerkingen.
Wel erg makkelijk om de vermoorde onschuld te spelen. Indien op een normale wijze op onze emails en/of brieven was gereageerd was plaatsing op deze site overbodig geweest en had ik dat ook nooit gedaan. Dat is niet mijn manier van zaken doen.

Overigens zou je ook zo reageren als je zelf de gedupeerde partij zou zijn en na betaling van duizenden euro's op een dergelijke onheuse manier zou worden behandeld c.q. afgeschilderd? (Je hoeft hierop niet te antwoorden hoor, het was min of meer een retorische vraag).

Daanvg
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2006 14:12

Re: Keukenwinkels omgeving Steenwijk/Meppel/Heerenveen

Ongelezen bericht door Daanvg »

Ik zou kijken bij keukenlanddesing in Meppel ook wel bekend van Apparado of bij Unicias in Wolvega zeer betrouware deallers en niks is er opdringerig. We zijn bij beide geweest voor een TriStar keuken en degene met het beste ontwerp heeft geleverd

liflafje
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2006 13:15

Re: Keukenwinkels omgeving Steenwijk/Meppel/Heerenveen

Ongelezen bericht door liflafje »

Ik zou als ik de heer tuithof was, denk ik helmaal geen gedupeerde meer helpen wanneer mensen zoals de heer Rex1 je zo afkatten. Vind het eerlijk gezegd erg ondankbaar. Je zou als ondernemer geen zaak meer durven te beginnen in een pand waar je voorganger failliet in is gegaan als je zo behandeld wordt

RexI
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2006 13:22

Re: Keukenwinkels omgeving Steenwijk/Meppel/Heerenveen

Ongelezen bericht door RexI »

Beste Liflafje,

U hoeft ec ht geen medelijden met Dhr. Tuithof of mij te hebben.

Echter, voordat u zich over deze zaak een mening vomt is het wel goed om alle feiten te weten. Nogmaals bij deze:

1. De vorige eigenaar, waar wij de keuken hadden besteld en waarmee werd afgesproken dat deze pas betaald zou worden na volledige oplevering (dus geen aanbetaling) ging failliet.
2. Dhr. Tuihof benaderde ons (wij niet hem). Hij wilde ons de bestelde keuken graag leveren.
3. Nadat wij hiermee schoorvoetend akkoord waren gegaan, stelde hij dat er dan wel 2/3 vooraf bij aflevering betaald diende te worden. Het restant zou dan na volledige oplevering betaald moeten worden. Deze afspraken zijn tussen hem en ons schriftelijk vastgelegd.
4. Wij hebben de gevraagde 2/3 (€ 10.000,--) na aflevering betaald.
5. Bij installatie bleek er nogal veel van de geleverde onderdelen niet te kloppen met de door ons geaccordeerde specificatie van de keuken. De maatvoering was zonder overleg met ons gewijzigd (klopte op belangrijke onderdelen niet meer). Delen van de corpus (kasten en deurtjes etc.) ontbraken. In eerste instantie werd een verkeerde (gebruikte) kookplaat geleverd. Ook de geleverde oven/magnetron is van het verkeerde type etc. etc. etc.
6. Nadat wij hierover onze kritiek richting Dhr. Tuithof hadden geuit veranderde de eerst vriendelijke man in een geheel ander iemand. Hij ging zich als een olifant in een porselijnkast gedragen. Wij moesten zijn oplossingen maar accepteren (zo ga je toch niet met een al getergde klant om?). Was niet meer aanspreekbaar. Belde ons ondanks afspraken hierover niet terug. Reageerde niet op emails en brieven en liet ons slechts schriftelijk weten wel bereid te zijn e.e.a. af te maken maar dan dienden wij het resterende bedrag (laatste termijn) vooraf te betalen. Dit was dus tegen de met hem gemaakte afspraken in. Nu speelt hij de vermoorde onschuld en legt de schuld van ons meningsverschil geheel bij ons neer. Misschien ben ik wat ongeduldig geworden (keuken is in november 2005 besteld en zou in april 2006 volledig geinstalleerd worden opgeleverd) maar wij zitten al sinds april dit jaar met een gedeeltelijk geleverde keuken (puinhoop). Als Dhr. Tuithof had gedaan wat hij in ons eerste contact heeft beloofd was alle ellende en irritatie (voor ons en voor hem) niet nodig geweest.

Misschien is het nu duidelijk waarom ik zo geergerd reageer. € 10.000 armer en een half afgemaakte keuken 'rijker'.

princedirk
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2006 14:22

Re: Keukenwinkels omgeving Steenwijk/Meppel/Heerenveen

Ongelezen bericht door princedirk »

Eigenlijk wil ik helemaal niet reageren, maar ik hoef me toch ook niet te laten afbranden met leugens en laster van de heer Dryter
U heeft uw keuken niet bij mij gekocht. Uw keuken is niet door mij ontworpen. Uw keuken is niet door mij besteld. Het enige wat ik heb gedaan is de keuken welke al in het magazijn stond bij u af te leveren en te plaatsen.


Om dit te kunnen realiseren moesten we een korting van 4000,- op een keuken van 18000,- inclusief montage en het leidingwerk geven, omdat de heer Dryter een vakantie heeft moeten annuleren omdat de failliete keukenzaak het niet op tijd had geleverd!!!!!

Als betaling hebben we toen afgesproken 5000, nalevering en 5000,- na plaatsing en 4000,- na oplevering dit omdat ik in de tekening al voorzag dat er het een en ander niet klopte en dit ook vooraf heb gezegd.

Tijdens de montage bleek er nog veel meer niet te kloppen we hebben dit in goed overleg samen besproken en later nogmaals met de monteur over de eventuele oplossingen waarna er ook nog meer wensen en verandering moesten komen, ook hiervoor hebben wij de kosten op ons willen nemen echter, de heer Dryter had met de failliete eigenaar al een korting afgesproken van 1000,- en wilde deze ook nog hebben, hierop heb ik gezegd dat als we ook nog de extra veranderingen moeten doen ik het wel gepast vond als hij deze extra korting van 1000,- zou laten vervallen.

Hierop kreeg ik als reactie” het is slikken of stikken” en “voor het blok gezet”

Kort en goed, de heer Dryter heeft een keuken bij een failliet bedrijf gekocht welke wij met alle liefde wilde afmaken en herstellen wat ons echt geld ging kosten, maar dat was onze keuze, als de heer Dryter dan het onderste uit de kan wil door te vergeten dat ik dit niet heb veroorzaakt en alleen maar meer wil, dan houd het voor mij gewoon op en heb ik inderdaad om betaling gevraagd om te voorkomen dat ik die laatste 1000,- ook nog eens niet krijg.

Ik heb nu in het magazijn nog een halve keuken staan die ik nog steeds wil afmaken maar echter alleen als er betaling plaats vind De geleverde onderdelen waren al meer dan de betaalde 10.000,- en de nog te leveren onderdelen zijn ook nog bijna 6000,- dan nog de kosten van de montage dan leert een simpel reken stommetje dat de keuken gewoon onder kostprijs is verkocht
(een kat in het nauw maak rare sprongen)

Dat de heer Dryter dan buiten de extra kasten en werkzaamheden ook nog eens 1000,- bovenop de reeds gegeven korting van 4000,- wil hebben, ik dit risico niet kan en wil nemen als startende ondernemer
En dit is het laatste wat ik hier over heb gezegd.

RexI
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2006 13:22

Re: Keukenwinkels omgeving Steenwijk/Meppel/Heerenveen

Ongelezen bericht door RexI »

Hr. Tuithof veel succes toegewenst. U heeft onze situatie duidelijk verkeerd ingeschat en niet begrepen.

m.v.g.
M. Dryter

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: Keukenwinkels omgeving Steenwijk/Meppel/Heerenveen

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

De laatste discussie heeft ook hier weer weinig met het topic te maken, maar ook hier kan ik een reactie niet achterwege laten.

Ik ken Dhr Tuithof namelijk persoonlijk en vindt het dan ook jammer om dit te lezen. Het blijkt maar weer dat een koop-verkoop in de keukenbranche enkel goed werkt bij WEDERZIJDS vertrouwen.

En ik wil in ieder geval even kwijt dat het mogelijk is dat de communicatie in deze discussie klant/verkoper slecht verlopen is maar dat ik Dhr. Tuithof ken als een eerlijk mens, zeker geen leugenaar en als iemand met heel veel ervaring in keukenland (denk zo'n 20 jaar!)

Ik hoop dat de keuken (voor zover dat nog kan) naar tevredenheid in gebruik genomen gaat worden.

Zoals de KBC bank in België campagne voert......"PRATEN HELPT"

En Dirk. de groeten van zelfstandige!!! (hou mij gaarne wel anoniem op dit forum!)

grootvader
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 sep 2006 07:38

Re: Keukenwinkels omgeving Steenwijk/Meppel/Heerenveen

Ongelezen bericht door grootvader »

En weet u wat ik nu niet snap in die hele discussie over keukens?

Waarom een keuken ingericht met v a s t e elementen?
Wanneer ik zo door een IKEA-verstiging loop zie ik de fraaiste oplossingen,
v r i j s t a a n d van de vloer en makkelijker te monteren = flexibele slangaansluitingen.

Dat hoeft toch niet eens direct Ikea te wezen?
Elke goede keukenfabrikant kan toch zulks maken?
Geen (of in ieder geval nauwelijks) gebreek.
En niet meer mooi?
Dan hoeft het tenminste niet stukgeslagen te worden en op de vuilhoop gesmeten.

Bovendien, omdat het mij lijkt dat het fabrieksmatig makkelijker te maken valt kan ook de prijs/kwaliteitsverhouding naar mijn idee een stuk beter uitvallen dan een vastgemonteerde keuken.

't Is maar een idee hoor!

van: De Vrije Vogel

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Keukenwinkels omgeving Steenwijk/Meppel/Heerenveen

Ongelezen bericht door loesjes »

nou grootvader de vrije vogel een ontzettend zinnige reactie is dit hier op deze topic, hier schieten ze heel veel mee op

en wat betreft Rexi en dhr.Tuithof, wees volwassen mensen, neem contact op met elkaar en zorg dat je het naar ieders tevredenheid oplost. of als dit niet mogelijk is neem de gebruikelijke stappen, Maar elkaar hier op het forum aanvallen is denk ik niet oplossingsgericht.

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: Keukenwinkels omgeving Steenwijk/Meppel/Heerenveen

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Hoi Grootvader,

Kijk eens op www.boretti.com naar de link M-system, ziet u dat dit al bestaat.

En er is meer op de keukenmarkt op komst!.

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Keukenwinkels omgeving Steenwijk/Meppel/Heerenveen

Ongelezen bericht door Mr.P »

Dit zijn lastige kwesties. Is het misschien een idee als de heer Dryter een bankgarantie afgeeft voor het nog te betalen bedrag die door de heer Tuithof kan worden geincasseerd bij volledige oplevering van de keuken?

Helaas ontaarden dit soort leveringen vaak in drama's als de keukens reeds ergens in een magazijn staan. Vooraf keiharde afspraken (schriftelijk) maken wie voor de extra kosten opdraait als iets niet klopt is jammer genoeg deze enige, doch noodzakelijke optie.

Mr.P.

Daanvg
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2006 14:12

Re: Keukenwinkels omgeving Steenwijk/Meppel/Heerenveen

Ongelezen bericht door Daanvg »

kijk eens bij keukenland design of Unicas en in Hollandscheveld keuken 3000

Gesloten