LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fagor?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
teo&rennie
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2006 19:11

Fagor?

Ongelezen bericht door teo&rennie »

Wij hebben een offerte van een keuken laten maken, met daarin FAGOR apperatuur. Wij hebben zelf nog nooit van dit merk gehoord. Maar volgens de keukenverkoper was het de Spaanse Miele. Heeft iemand ervaring met dit merk? :?

Jil
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:45

Re: Fagor?

Ongelezen bericht door Jil »

hoe waren de keukens in Duitsland?

groet, Jil

teo&rennie
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2006 19:11

Re: Fagor?

Ongelezen bericht door teo&rennie »

Hoi Jil

Stuur mij maar even een mail naar mijn prive email adres dan kan ik je ons bezoekje aan Duitsland even uitgebreid uit de doeken doen! :lol:

Groetjes Rennie

teo&rennie
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2006 19:11

Re: Fagor?

Ongelezen bericht door teo&rennie »

o,ja mijn emailadres is [email protected]

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Fagor?

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

:cry:
Laatst gewijzigd door Sjoerd15 op 07 nov 2007 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.

teo&rennie
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2006 19:11

Re: Fagor?

Ongelezen bericht door teo&rennie »

Bedankt voor je reactie sjoerd!.

We hebben zelf ook onze vraagtekens rond dit merk.
In een offerte van een keukenzaak werd er fagor materiaal in verwerkt.
Gezien het feit dat dit een vrij onbekende merk is hebben wij deze vraag gesteld op dit forum.

We gaan denk ik maar geen Fagor apparatuur nemen.

Groet

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Fagor?

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Fagor is in het zuiden van Europa een grote speler, met name in frankrijk, Spanje en Portugal.
De prijs kwaliteit verhouding is zeer goed te noemen, maar ja onbekend maakt onbemind.

Dus als je een goed gevoel hebt met een merk als plegrim, of whirlpool die in dezelfde prijsklasse liggen, dan moet je daar voor gaan.

Resumerend Fagor goede spullen voor zijn prijs, maar er zijn zeker alternatieven.

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: Fagor?

Ongelezen bericht door kzin »

Onbekend maakt duidelijk ook onbemint. De kwaliteit zit zeker op het nivo van zanussi/pelgrim etc. Hoewel hier niet bekent is Fagor een bedrijf dat al 50 jaar bestaat en onderdeel van MCC dat in vele bedrijfstakken aanwezig is.
even wat cijfers: jaar omzet 9,5 miljard eur, 69000 werknemers, 122 ondernemingen, en in Spanje 41% markaandeel in keukenapp. Daar kan mening merk alleen maar van dromen :wink:
Alle deze info is o.a. te vinden op fagor.nl en .com

angelinav
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2006 13:41

Re: Fagor?

Ongelezen bericht door angelinav »

handjes afhouden.....

Ik doe al 9 jaar herstellingen in de horeca.....
Fagor = GBB ... Goedkope Blinkende Brol

Toolboy

Re: Fagor?

Ongelezen bericht door Toolboy »

IDD is de prijs kwaliteits verhouding okee.
De service blijft aleen een beetje achter en de onderdelen leveranties.

Scara

Re: Fagor?

Ongelezen bericht door Scara »

Fagor ? Niet doen

Toolboy

Re: Fagor?

Ongelezen bericht door Toolboy »

@ Scara.
Licht het dan eens toe

Scara

Re: Fagor?

Ongelezen bericht door Scara »

Zoals je zelf al aangeeft, service en onderdelen blijven achter cq zijn overwegend lastig te verkrijgen.
Goedkoop word dan al snel duurkoop.
De betere merken hebben ook een goed aftersales verhaal, dus mocht er wat zijn, dan is de termijn waarin dat wordt opgelost binnen de perken te houden ( uitzonderingen daargelaten natuurlijk )
Ook wij verkopen wel eens om de prijs te drukken merken van het lage segment. Op voorhand kan ik dan meestal een serviceverzoek aan de levrancier gaan maken, is alleen steeds weer verrassend welk apparaat er het eerst problemen geeft

Toolboy

Re: Fagor?

Ongelezen bericht door Toolboy »

@scara

Das een mooie uitleg en een goede.
Maar fagor is bezig om hier voeten te krijgen denk je dat dat lukt als de aftersales beter zijn?

Scara

Re: Fagor?

Ongelezen bericht door Scara »

Jawel, daar staat of valt alles mee.
Maar daar de inkoopprijzen gewoon erg laag liggen, zullen ze dit niet voor elkaar gaan krijgen. Daar ze hun winstmarge ook in de gaten moeten houden, kunnen ze gewoonweg niet al te veel investeren in A Goede mensen binnnendienst en B de buitendienst.
Een goed voorbeeld is Whirlpool dat al jaren wanhopig probeert eea op de rit te zetten.

Maar op zich moet een consument zich hier niet door tegenhouden overigens, budget is budget.
Maar als het dan toch gefinancieerd word door een bank, laat je dan niet tegenhouden om voor een A merk te gaan. Zeker voor een vaatwasser en een koelkast is het gewoon belangrijk dat je een kwalitatief uitstekend product in de keuken hebt staan. ( Denk eens aan de zeer vervelende consequenties )

Toolboy

Re: Fagor?

Ongelezen bericht door Toolboy »

@scara.
Je verstaat je vak m`n complimenten hoe je het naar voren brengt.
Ik hoop dan ook dat de lezers hier lering uit trekken

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Fagor?

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

:cry:
Laatst gewijzigd door Sjoerd15 op 07 nov 2007 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Fagor?

Ongelezen bericht door loesjes »

ja klopt de service van whirlpool is net zo beroerd al die van bauknecht
en de service van zanussie is ook al helemaal bagger....
dan zijn er beslist betere altenatieven te bedenken.
bijvoorbeeld Pelgrim
Maar als je mij vraagt, BOSCH is pas echt een mooi merk, goede apparatuur, redelijke prijsstelling ( wel iets duurder ja als fagor, whirlpool enz) maar ook een perfecte service.
tja .....

Toolboy

Re: Fagor?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Wp bauknecht en vele andere merken/handelsnamen o.a pelgrim/atag komen uit dezelfde fabriek
Zij gaan een ieder zelf met hun service/aftersales om

keukenprinsje
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 sep 2006 16:20

Re: Fagor?

Ongelezen bericht door keukenprinsje »

Ik ben het met loesjes eens.

De service van Electrolux/AEG/Zanussi is niet best, maar Whirlpool/Bauknecht is een ramp.

Ik vind het gek dat wanneer bij een tiental vaatwasser die (net) buiten de garantie de scharnieren het begeven. Je steeds te horen krijgt dat dat voor het eerst is. Ik wist op het gegeven moment het artikelnummer van de veren uit mijn hoofd (en dat is niet goed).

Bij Bosch hebben we veel minder problemen, al zijn bij alle bedrijven de voorrijdkosten schandalig hoog.

Gesloten