LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goede middensegment keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
PVS
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2006 12:41

Goede middensegment keuken

Ongelezen bericht door PVS »

Een goedendag,

Mijn vriendin en ik hebben laatst ons eerste huis gekocht.
Daarin zit een keuken die al wat jaartjes oud is en zijn beste tijd heeft gehad.
We willen dus een andere keuken kopen.
Aangezien het ons eerste huis is en de financien niet tot de hemel reizen willen we niet een erg dure keuken kopen.
Buiten dat weten dat we er niet voor eeuwig zullen blijven wonen.

We zijn al een paar keukenzaken langs geweest om te kijken wat er te koop is.
Dit waren Wooning in Bergschenhoek en Grando in Rotterdam.
Nu lees ik over die zaken op deze site gemengde ervaringen.

Aangezien wij dus niet erg ervaren zijn met keukens wilde ik vragen wat nou een redelijk kwalitatief goed merk is in het middensegment en welke zaken dit verkopen.
Ik hoop dat mensen hun ervaring willen delen aangezien we niet echt weten waar te beginnen.

b.v.d. Paul

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: Goede middensegment keuken

Ongelezen bericht door kzin »

IN het midden segment zitten geen slechte spullen, anders was het geen middensegment :wink:
Ik zou zeggen, ga gewoon eens naar een wat kleinere zelfstandige of keten (geen keukenkampioen etc) En geef gewoon aan dat je max XXX eur te besteden hebt en welke onderdelen je voor dat geld wilt hebben. bv vaatwasser, combi, soort werkblad etc. Als je dat bij een stuk of 3 zaken doet krijg je een redelijk beeld wat er voor jou budget mogelijk is.
Laat je niet verleiden tot TE goedkope app. zoals Indesit, maar zoek het in bv Pelgrim, Wirhlpool, Zanussi, maar geef wat meer uit aan de vaatwasser (siemens/bosch oid) die staat tenslote elke dag aan en daarvoor geldt vrij sterk dat goedkoop duurkoop is. qua keukenmerken is er zeer veel keuze,
bv Nobilia, Nolte, Rotpunkt, Beckermann.
PS vertel bij elk gesprek dat je meerdere offertes laat maken. Een goede verkoper kan zulke eerlijkheid m.i. wel waarderen en zal een concurerende prijs voor je maken (hij moet wel :D :wink: )

PVS
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2006 12:41

Re: Goede middensegment keuken

Ongelezen bericht door PVS »

Ja, het is wel logisch dat middensegment niet voor niets middensegment heet :wink:
Je noemt de merken Nobilia, Nolte, Rotpunkt en Beckermann.
Ik zal eens kijken naar dat soort merken.
Het gaat mij er vooral om dat ik geen romel voor een te dure prijs koop.
Als iemand anders nog wat weet of ervaring ergens mee heeft, dan hoor ik dat graag.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Goede middensegment keuken

Ongelezen bericht door loesjes »

ook een hacker keuken doet volgens mij prima mee in het midden segment.... misschien ook eens het bekijken waard.

ex keukenadviseur
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 okt 2006 21:31

Re: Goede middensegment keuken

Ongelezen bericht door ex keukenadviseur »

wat denkt u kwijt te zijn voor een keuken? en kunnen de bestaande apparatuur weer gebruikt worden.

akalichs
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 aug 2006 20:57

Re: Goede middensegment keuken

Ongelezen bericht door akalichs »

Wat denk jij en de lezers van "pronorm"?

ex keukenadviseur
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 okt 2006 21:31

Re: Goede middensegment keuken

Ongelezen bericht door ex keukenadviseur »

goede middenklasser. vergelijkbare merken zijn: Nolte en creative van schuller.

onderklasse is rotpunkt/bribus

dennisdragt
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2006 00:26

Re: Goede middensegment keuken

Ongelezen bericht door dennisdragt »

Heb vandaag een keuken gekocht. Eerst bij Grando in Zoetermeer geweest. Het gesprek begon aardig met koffie en gebak. Vooraf gezegd dat ik geen budget noem want anders werken ze daar toch heen. Gewoon eerst alles uitgezocht, daar een prijskaartje aan laten hangen en dan hard gaan onderhandelen. Toen het aankwam op het onderhandelen begonnen de problemen. Ik moest die dag beslissen, tekenen e.d. Dit natuurlijk niet gedaan, want een keuken is geen pak suiker wat je zo even koopt. De verkoper werd erg onaardig en geirriteerd en snapte niet waarvoor ik niet wilde tekenen. Kreeg de offerte niet mee naar huis maar er werd wel een afspraak gemaakt om verder te onderhandelen. Ondertussen een tweede offerte laten opstellen bij Bemmel&Kroon in Zoeterwoude dorp. Mijn ouders hebben hier ook de keuken gekocht en waren er erg over te spreken. Na alleen wat telefonisch contact en een e-mail met alle specificaties van de keuken zoals ik hem Grando ook geoffereerd had konden ze bij Bemmel&Kroon al gelijk zeggen dat het goedkoper kon. Het gesprek bij Grando was inmiddels al op een dood spoor gelopen omdat ik nog trachte te onderhandelen over dat Bemmel&Kroon wel een lagere prijs aan kon bieden. Hier wilden ze niet in mee gaan. Daarna gelijk naar Bemmel&Kroon gereden. Een erg aardige verkoper (tevens een bekende van mijn ouders). Het plan was al duidelijk vastgesteld en dus reste ons alleen een rondje door de winkel om alles uit te zoeken. Nog even appeltaart gegeten en alles op een rijtje laten zetten door de verkoper. Hij was eerlijk en open en liet mij ook zien wat zijn laagste prijs was (Hun computer geeft aan tot hoever ze mogen zakken met de prijs) Omdat ik ondertussen al wist tot hoever ik kon gaan met onderhandelen zonder zelf onderuit te gaan zjin wij uiteindelijk op een goede prijs uitgekomen. Ik zou Bemmel&Kroon zeer zeker aanbevelen en Grando NIET. Naar mijn inzien een top keuken gekocht met goede inbouwapparatuur en een prijs waar ik met tevredenheid op terug kan kijken. Het is trouwens een ProNorm keuken, las dat dit een goede middenklasser is.

PVS
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2006 12:41

Re: Goede middensegment keuken

Ongelezen bericht door PVS »

Na even niet gekeken te hebben op dit forum weer wat reacties. :D
Ik zag net pas staan dat je kunt aanvinken dat je een berichtje krijgt als er gereageerd is....
Maargoed, we hebben ondertussen 3 zaken bezocht en bij 2 zaken wat leuks gezien.

De eerste waar we zijn geweest was ook net als dennisdragt bij Grando keukens.
Bij binnenkomst kwam er gelijk een verkoper op ons afgestormd die gelijk een heel verhaal begon.
Vervolgens de verkoper verteld dat we alleen even wilde kijken wat er zoal te krijgen was.
Wat verder in de zaak zag ik een dame snel een bord van een tafel pakken en een pad tussen wat keukens inlopen.
Volgens de verkoper zouden we links in de zaak moeten beginnen om een goed beeld te krijgen.
Na 2 keukens te hebben bekeken kwamen we de dame met het bord tegen "ow toch wat mensen in de zaak, wilt u een hapje"
Kortom, links in de zaak is dus de hapjes ontmoetingplaats.
Na daarvoor te hebben bedankt verder gekeken.
Nou, om de 2 keukens kwam de verkoper weer met een opmerking of vraag.
wilt u koffie, nee meneer....wilt u dan een biertje en voor mevrouw een wijntje, nee dank u wel......al wat gezien meneer...
Beetje moe werden we er wel van, als je met elkaar staat te praten kwam hij weer tussendoor.
We hadden het snel gezien en bij vertrek stond meneer er weer.
Weer een verhaal, maar aan mijn blik en reactie was hem denk ik wel duidelijk dat we er geen trek meer in hadden.
Kortom, heb nu zelf ondervonden wat men hier op het forum bedoeld met opdringerig...zeer irritant.
De formule van grando om te denken je over te kunnen halen is me ook wel duidelijk :x

De 2e zaak was van der ham in Zoetermeer.
Na rustig wat te hebben rondgekeken plaats genomen met een verkoper en het e.e.a. wat doorgenomen.
Deze gaf aan het begin van het gesprek al aan dat hij een uurtje later een afspraak had maar dat we tot die tijd wel even wat konden doornemen.
We hebben wat op papier gezet en hij stuurt ons begin van de week een tekening op, omdat zijn afspraak inmiddels was gearriveerd.
We hebben een afspraak gemaakt om volgende week verder te kijken en een prijs te maken.

De 3e zaak waar we zijn geweest was Nivokeuken in Pijnacker.
De verkopers waren allemaal in gesprek met mensen, maar een meisje achter de balie vroeg ons of ze ons kon helpen nadat we wat hadden rondgekeken.
We hebben een richtprijs gevraagd van een daar opgestelde keuken die we wel mooi vonden.
Dit wist ze niet, maar een verkoper die net even bij de balie wat pakte stond ons even kort te woord.
We hebben afgesproken even te bellen voor een afspraak, aangezien je dan niet voor niets komt de volgende keer.
We kregen ook nog 2 boeken mee en een cd-rom om thuis rustig even te kunnen doorkijken.

We hebben dus 2 keukens gezien welke we beide heel mooi vinden.
Bij van der Ham het merk Nueva Cocina, bij Nivokeuken het merk Schmidt.
Beide keukens hebben de zelfde prijsklasse dus we twijfelen erg.
Misschien dat iemand ons kan vertellen welk merk kwalitatief beter is?
Van Nueva Cocina is weinig te vinden op dit forum.

b.v.d. Paul

PVS
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2006 12:41

Re: Goede middensegment keuken

Ongelezen bericht door PVS »

@ ex keukenadviseur:

De huidige keuken is ons huis bevat totaal geen apparatuur, alleen een wasbak met kraan.
Iets overbouwen is dus helaas geen optie.

Wellicht kunt u mij iets vertellen over het merk Nueva Cocina, en hoe dit kwalitatief tegenover Schmidt staat.

Gesloten