LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Systemat of Rotpunkt

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
marcel76
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2006 20:43

Systemat of Rotpunkt

Ongelezen bericht door marcel76 »

Hallo,

Gisteren hebben we de knoop gehakt. We hebben een Rotpunkt keuken gekocht. Deze keuken was 16.200 euro met exact dezelfde opstelling en apparatuur en blad als de hacker systemat. Deze was echter 17.000 euro.

Op o.a. dit forum lezen we echter zeer wisselende verhalen over de merken.

Hebben we een fout gemaakt? Wat te doen ? We kunnen nú nog van de koop af maar niet al te lang dus.

Wie voorziet ons van advies?

alvast bedankt,

Marcel

reja
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:13

Re: Systemat of Rotpunkt

Ongelezen bericht door reja »

Marcel,

Je hebt inderdaad een fout begaan, als je voor een verschil van 800 euro kiest voor een Rotpunkt i.p.v. een Systemat.
Systemat is kwalitatief vele malen beter en is ook qua prijs duurder dan Rotpunkt.
Of je nog van de koop af kan weet ik niet, maar wat is voor jou de doorslag geweest om voor Rotpunkt te kiezen, de prijs of de kwaliteit????

marcel76
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2006 20:43

Re: Systemat of Rotpunkt

Ongelezen bericht door marcel76 »

Hoi Reja,

Mede omdat we boven ons budget zaten met de Systemat, en de Rotpunkt gaf ons een goede indruk. Waar zit het kwaliteitsverschil in? De Rotpunkt heeft veel extraatjes tov de systemat.

Ik lees veel over kromtrekkende deurtjes van de Rotpunkt, maar alleen bij foliedeuren. Wij hebben gekozen voor gelakte deuren (mat). Trekken ook deze deuren krom? Ik kan me bijna niet voorstellen dat wanden van de kasten zelf en dergelijke ook kromtrekken.

bedankt,
Marcel

reja
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:13

Re: Systemat of Rotpunkt

Ongelezen bericht door reja »

Als jou gevoel bij Rotpunkt goed is en zoals je zelf aangeeft deze meer extraatjes heeft tegenover Systemat, vind ik dat je op je gevoel moet afgaan.
Alleen zijn Rotpunkt en Systemat totaal niet met elkaar te vergelijken.
Krom trekken van de kasten gebeurt bijna nooit. Wel kunnen folie fronten wel eens krom trekken, en in mindere maten lak fronten.
Je geeft ook aan dat Systemat je budget te boven ging, dus heb je een keuze moeten maken, maar ben bang dat je zelf het gevoel hebt dat je een verkeerde hebt gemaakt.

marcel76
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2006 20:43

Re: Systemat of Rotpunkt

Ongelezen bericht door marcel76 »

Reja, waar zit nu het kwaliteitsverschil in? Zijn het de scharnieren ? Of het materiaal?

Opnieuw bedankt,

Marcel

reja
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:13

Re: Systemat of Rotpunkt

Ongelezen bericht door reja »

In de scharniering alleen ligt het verschil niet, maar wel in de verdere afwerking van de keuken, zoals het lade systeem, kwaliteit van de rompen en zeer zeker in in de kwaliteit van de fronten.
Ook het bladhoogte van Systemat is al anders dan dat van Rotpunkt.
Maar nogmaals, als jouw gevoel goed is bij Rotpunkt en vind je dat je wel een goede keuze hebt gemaakt, moet je het hierbij laten.

Met vriendelijke groet, reja

ronan
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:42

Re: Systemat of Rotpunkt

Ongelezen bericht door ronan »

je hebt gewoon een goede koop gedaan hoor rotpunkt is gewoon een goed merk,en de kromtrekkende deuren dat valt ook wel mee, het ergste hebben ze wel gehad.
En als de service maar goed is, en die is goed als je een nieuw deurtje wil dan krijg je die gewoon

superrobbie
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:08

Re: Systemat of Rotpunkt

Ongelezen bericht door superrobbie »

rompen worden bij beide gemaakt van geplastificeerd spaanplaat.....
gespoten fronten worden bij beide mdf voor gebruikt....(of hout)
het spuitwerk van de fronten gebeurt bij beide op dezelfde manier...
scharnieren rotpunkt zijn van salice een prima merk....
scharnieren systemat hettich ook niks mis mee...
rotpunkt heeft standaard smove demping op lade's en deuren...
systemat op de deuren(nog)niet....
verschil in kwaliteit van de lade's is nihil komen bij beide uit oostenrijk...


al met al is rotpunkt een prima keuken en hoef je je geen zorgen te maken de kwaliteit en service zijn prima!!

Claudiadewolff
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2006 22:33

Re: Systemat of Rotpunkt

Ongelezen bericht door Claudiadewolff »

Ook wij twijfelen voor onze aankoop tussen een Rotpunkt (hoogglans, greeploos, De Schouw Keukencentrum) en een Hacker Systemat (idem, Ardland Küchen). Beiden keukencentra hebben ons erg goed en vakkundig geholpen, maar met name Het Schouw begreep onze wensen goed. We zijn echter een beetje aan het twijfelen gebracht omdat Ardland ons meldde dat Rotpunkt keukens onder verschillende namen uitgeeft, maar dat deze keukens precies hetzelfde zijn (anders dan bijv. Bosch en Siemens die toch een eigen lijn hebben...). Dat voelt toch een beetje fout..... Verder hebben we toevallig bij de keukenshowroom een frontje van Rotpunkt gezien met wat verfdruppels nog aan de bovenkant, en daar schrok m'n man een beetje van. De verkoper van Het Schouw had dit zelf nog niet opgemerkt en zei dat dit gelijk teruggestuurd zou worden en dat dit, als dit bij ons zou gebeuren, onder de garantie viel. Met Ardland verloopt de communicatie toch iets moeilijker en hebben we het idee dat er met name met Siemens apparatuur "gestund" wordt, terwijl wij ook andere apparatuur willen. De offertes ontlopen elkaar niet zoveel (beiden rond de 14.000 euro). Wie heeft er ervaring met de levering en service van zowel Ardland/Systemat als Rotpunkt en kan ons iets meer vertellen over het verhaal van de meerdere merken/zelfde keuken. Alvast bedankt!

djenie
Berichten: 68
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:19

Re: Systemat of Rotpunkt

Ongelezen bericht door djenie »

beste claudia,
Mijn zus heeft in t voorjaar een rotpunkt-keuken bij het schouw gekocht, goed advies, mooi ontwerp, alleen de plaatsing verliep alles behalve soepel, verschillende op maat gemaakte kasten ontbraken, verkeerde frontjes, kortom er klopte geen bal van en tot op heden is het nog niet in orde (plaatsing in maart 2006). Ik voel me wat schuldig daar ik haar op deze zaak had geattendeerd, in de showroom werd je keurig geholpen, transparante offerte en een mooi ontwerp daar ligt het niet aan maar als de levering en plaatsing zo beroerd verloopt dan moet je je wellicht nog eens achter de oren krabben. Het kan natuurlijk dat het een eenmalig incident is maar als een keukenboer langer dan een half jaar nodig heeft om orde op zaken te stellen tjaaa. succes ermee

Claudiadewolff
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2006 22:33

Re: Systemat of Rotpunkt

Ongelezen bericht door Claudiadewolff »

Hoi Djenie,
Wij waren op Het Schouw geattendeerd door een collega van mijn man. Deze had maar liefst 2 keukens gekocht bij Het Schouw en was daar tevreden over. De 3e keuken (hield blijkbaar van verhuizen...) had ze ergens anders gekocht en daar had ze spijt van.... Hopelijk is het verhaal van jouw zus dus eenmalig.... Weet je trouwens of zij een Rotpunkt keuken heeft gekocht bij hen (greeploos, hoogglans?).

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Systemat of Rotpunkt

Ongelezen bericht door loesjes »

We zijn echter een beetje aan het twijfelen gebracht omdat Ardland ons meldde dat Rotpunkt keukens onder verschillende namen uitgeeft, maar dat deze keukens precies hetzelfde zijn
1. heel sterk hoor maar niet heus van Ardland dat hij een ander merk negatief benaderd om zijn eigen merk daardoor beter uit de bus te laten komen.

2 en daarnaast is het ook nog zo dat systemat keukens ook wel onder verschillende namen wordt uitgebracht. ER zijn winkels die zelf hun eigen namen er aan geven om zo te voorkomen dat offertes goed kunnen wordne vergeleken.

3. er staan op dit forum meerdere negatieve berichten over de montage van ardland. misschien eens verstandig om dat even door te lezen.

Ik verkoop zelf systemat en vind het een prachtig product daar niet van,
Ik hoef tijdens een verkoopgesprek niet een ander merk of collega onderuit te halen, om me eigen bedrijf of ons produkt te verkopen.
dat vind ik wel zo zwak !!! dan ben je naar mijn idee niet overtuigd van je eigen kwaliteit of je eigen bedrijf.
Voor mij zou een bedrijf die een ander merk of ander bedrijf afkraakt ook echt hebben afgedaan.

monteur
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2006 20:21

Re: Systemat of Rotpunkt

Ongelezen bericht door monteur »

Hallo vroeger had rotpunkt problemen met folie deuren die loslieten.
Ik plaats zelf veel hacker dit is een mooi produkt en goed doordacht.
ook voor degene die dit moet plaatsen. mijn keuze zou hacker zijn.

Claudiadewolff
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2006 22:33

Re: Systemat of Rotpunkt

Ongelezen bericht door Claudiadewolff »

Superbedankt voor de reacties tot nu toe!!! Ik had inderdaad begrepen dat Rotpunkt in het verleden inderdaad wat problemen had met de deuren die kromtrokken en/of waarvan het folie losliet. Mag ik dan concluderen dat dat nu niet meer het geval is???? En kan (monteur misschien??) mij in grove lijnen uitleggen wat het grote verschil is tussen Hacker Systemat en Rotpunkt qua "doordachtheid"?? Nogmaals bedankt!

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: Systemat of Rotpunkt

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Claudia..........twijfel maar niet. Natuurlijk zit er verschil tussen Systemat en Rotpunkt (bij het Schouw verkopen ze notabene beide merken!). Maar met een Lucido MT GS (even om te laten zien dat je weet waar ik het over heb) gelakte keuken heb je qua vergelijking prijs en kwaliteit de beste keus gemaakt.

En je moet maar zo denken; de positieve ervaringen met een keukenzaak zullen mensen niet zo snel op een forum plaatsen. En ik durf je te verzekeren dat het schouw niet in het rijtje "foute" keukenzaken thuishoort.

djenie
Berichten: 68
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:19

Re: Systemat of Rotpunkt

Ongelezen bericht door djenie »

Nog even een reactie, mijn zus heeft inderdaad een rotpunkt hoogglans en greeploos, het ziet er prachtig uit maar de plaatsing was werkelijk een drama. Ik hoop inderdaad dat dit een eenmalig incident was, want nogmaals ik had mijn zus deze zaak aanbevolen omdat ik er zo keurig geholpen werd. Ik ben niet uit om een keukenzaak af te kraken alleen als er fout op fout gemaakt wordt en het is na een half jaar nog niet in orde dan moet je je toch achter de oren krabben. Succes met je keuze

Gesloten