LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wijzigen keuken leverancier

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Snits
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2006 07:46

wijzigen keuken leverancier

Ongelezen bericht door Snits »

Beste allemaal,

3 weken voor het leveren van de keuken door KeukenKampioen krijgen we plotseling een brief waarin staat dat er wat gewijzigd is en dat dat met ons telefonisch is afgesproken. (brief gedateerd op 16-8 en 29-9 ontvangen) Er is helemaal niks met ons afgesproken en gaan dan ook direct bellen wat de brief inhoud. Blijkbaar kon er een onderkast (onder de kookplaat) niet geleverd worden in 100 cm met 2 lades. Toen hebben ze zelf maar besloten dat het dus 4 lades van 50 cm werden. Hierdoor veranderen ook de grepen. Natuurlijk gaan wij hier niet mee accoord, maar ze zeggen dat het niet anders kan en dat de fabriek het niet meer levert. Wij vinden dit zeer vreemd dat we dit 3 weken voor levering pas horen. Ze zetten ons nu eigenlijk voor blok, omdat we geen andere keus hebben, maar dit is niet wat we hebben afgesproken.
We hebben het gevoel dat ze ons niet de waarheid vertellen, maar weten niet wat we moeten doen. Kan iemand ons een advies geven hierin?
Bvd

Pfffff

Re: wijzigen keuken leverancier

Ongelezen bericht door Pfffff »

Welk merk is aangeboden ??

Snits
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2006 07:46

Re: wijzigen keuken leverancier

Ongelezen bericht door Snits »

Steinhaus.
Wat ze precies bedoelen dat ze geen ladefront van 100 cm kunnen leveren, terwijl dit wel is afgesproken en door hen aan ons aangeboden.
Ze zeggen dat ze een samengesteld front gaan leveren van 2x 50. Daardoor lijkt het alsof je 4 laden van 50 hebt. Daardoor veranderd dus hele aanzicht van onze keuken. En dat vinden wij niet mooi. En dit betreft ook nogeens een ander ladekast van 90 cm. Zelfde verhaal.
Ze wijken van hun aanbieding en onze wens af.

sarto
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 okt 2006 16:58

Re: wijzigen keuken leverancier

Ongelezen bericht door sarto »

Is er al aanbetaald op de keuken?

keukenkast
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 aug 2006 10:35

Re: wijzigen keuken leverancier

Ongelezen bericht door keukenkast »

Is er al aanbetaald op de keuken?
En wat heeft dat er mee te maken?? :shock:

Snits
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2006 07:46

Re: wijzigen keuken leverancier

Ongelezen bericht door Snits »

Nee, geen aanbetaling gedaan.

Pfffff

Re: wijzigen keuken leverancier

Ongelezen bericht door Pfffff »

Als de kast specifiek is omschreven kan je er onderuit lijkt mij, maar er zal waarschijnlijk alleen voor een prijs zijn getekend ?
En op de tekening staat waarschijnlijk dat deze niet bindend is ?
Maar is natuurlijk wel kl**te dat het zo begint.

Snits
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2006 07:46

Re: wijzigen keuken leverancier

Ongelezen bericht door Snits »

Op de tekening staat alleen dat de maatvoeringen niet als binden beschouwd kunnen worden. Wij hebben een keuken gekozen aan de hand van een showmodel die wel een lange vlakke lades bavatte.
In aanvullende algemene voorwaarden staat: Wijzigingen kan tot uiterlijk 10 weken voor levering. Mocht u een leverweek besproken zijn dan kan er belist niets meer gewijzigd worden.
Dit zal toch ook voor hen gelden toch?

roym
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2006 16:52

Re: wijzigen keuken leverancier

Ongelezen bericht door roym »

Ik heb bijna hetzelfde probleem gehad bij voortman keukens in elst. Zij hebben op een lade van 1.20cm 2 frontjes van 60 cm geplaatst omdat de frontjes van 60cm krom zouden trekken. Uiteraard kwamen er ook meer handgreepjes op , iets dat wij niet mooi vonden. Voortman reageerde met "we kunnen niet voor ieder klein ding contact opnemen. Ik heb rechtsbijstand ingeschakeld en met ondersteuning van hun heb ik zo`n 10% korting op de keuken gehad.

Snits
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2006 07:46

Re: wijzigen keuken leverancier

Ongelezen bericht door Snits »

Ik heb hier op de forum gelezen dat Steinhaus van Pronorm is.
Nou dat klopt helemaal. Ik heb het nagekeken aan de hand van bestelnummers. Identiek.
Ik heb ze een vraag gesteld hoe ze de fronten van de ladenblokken langer dan 90 cm leveren. Vlak of samengesteld? Hopelijk reageren ze snel.
Laatst gewijzigd door Snits op 03 okt 2006 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Snits
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2006 07:46

Re: wijzigen keuken leverancier

Ongelezen bericht door Snits »

Maar wat heb ik aan een korting als ik heel veel jaren tegen een keuken aan moet kijken waar ik niet voor gekozen heb?

Lexus
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jul 2006 22:51

Re: wijzigen keuken leverancier

Ongelezen bericht door Lexus »

Pronorm levert inderdaad geen ladekasten van 100 cm met een compleet front, alleen verdeeld in 2 fronten van 50 cm. Dit hadden ze ook bij de vrkoop van de keuken aan kunnen geven lijkt mij.....
Alleen ladekasten van 30/40/45/50/60/80/90 en 120 worden als volledig front geleverd, waarbij moet opgemerkt worden dat 120 cm alleen maar in een speciale lijn te verkrijgen is.

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: wijzigen keuken leverancier

Ongelezen bericht door Mr.P »

Wat ook belangrijk is dat u deze keukenzaak schriftelijk op de hoogte bengt dat u niet akkoord gaat met deze wijziging.
Geef duidelijk aan dat dit niet conform afspraak en showmodel is en dat u hen houdt aan de uitlevering volgens de getekende opdrachtbevestiging.

Mr.P.

reja
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:13

Re: wijzigen keuken leverancier

Ongelezen bericht door reja »

Ik heb hier op de forum gelezen dat Steinhaus van Pronorm is.
Steinhaus is geen merk en ook geen onderdeel van Pronorm.
Steinhaus is een verzonnen naam van de Keuken Kampioen.
Je hebt gewoon een Pronorm keuken gekocht, met dat merk is gelukkig niks mis, alleen is het jammer van die lade's

HDV
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2006 09:18

Re: wijzigen keuken leverancier

Ongelezen bericht door HDV »

Zelf werk ik als verkoper in een keukezaak. Per type deurtje is het meestal afhankelijk of lade's van 100 cm wel of niet uit een stuk geleverd kunnen worden. Dit omdat de deuren vaak bij een andere leverancier gemaakt worden dan waar de kast etc. wordt gemaakt. De keuken leverancier moet zijn programma ( kasten ) dus gaan aanpassen op de deuren leverancier. Het bovenstaande betreft eigenlijk altijd wat klassiekere deuren. Ik weet niet wat u voor model deurtje heeft.

Snits
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2006 07:46

Re: wijzigen keuken leverancier

Ongelezen bericht door Snits »

Het betreft type Messina-300. Het zijn dus geen klassieke deuren.

ps het gaat bij ons niet voornamelijk of het wel of niet mogelijk is dat die deur uit 1 stuk is, maar op de zeer klantonvriendelijke manier waarop wij behandeld worden. Achterbaks is misschien een beter woord...

reja
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:13

Re: wijzigen keuken leverancier

Ongelezen bericht door reja »

Tja, ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar het blijven Mandemakers streken.

De verkoper heeft jou gewoon iets verkocht wat waarschijnlijk niet bestaat bij het frontje wat jij hebt uitgekozen van pronorm.
De messina 300 is geen frontje van pronorm, maar hoort bij de verzonnen fabriek "Steinhaus" die de Keuken Kampioen (alias Mandemakers) heeft verzonnen.

Zij moeten minimaal een wijzigings formulier hebben, met daarop jouw handtekening, dat je accoord gaat met de indeling van de frontjes zoals ze nu geleverd gaan worden.
Hebben zij dit niet, dan gewoon naar de winkel gaan met je tekening van de keuken zoals getekend door de verkoper, en met de orderbon
die je hebt meegekregen nadat je de keuken had gekocht.

Blijkt dat ze je iets anders hebben verkocht dan mogelijk, hebben zij een heel groot probleem.
Ik zal minimaal om een compromie vragen, willen ze hier niet in mee dan gewoon de keuken eisen die jouw verkocht is, en dreigen met de geschillen commissie, maar blijf altijd rustig en beleefd, want daar win je het meeste mee!

Heel veel sterkte,

Mvg, Reja

sarto
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 okt 2006 16:58

Re: wijzigen keuken leverancier

Ongelezen bericht door sarto »

Quote:
Is er al aanbetaald op de keuken?
En wat heeft dat er mee te maken??
...

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: wijzigen keuken leverancier

Ongelezen bericht door 16again »

...En wat heeft dat er mee te maken
Als je als klant meent onder de koop uit te kunnen, omdat de keuken zoals besteld niet leverbaar is, moet je nog wel de aanbetaling zien terug te krijgen.....

dommie
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 nov 2006 12:40

Re: wijzigen keuken leverancier

Ongelezen bericht door dommie »

Daar kan je toch een advocaat voor inschakelen via je rechtbijstandverzekering ?

En het bedrijf aansparkelijk stellen voor de wettelijke rente?

Gesloten