LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ikea keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Ikea keuken

Ongelezen bericht door dhc »

TS stelt een vraag in oktober 2006, krijgt daar antwoord op. Da's de bedoeling van een topic, dat TS daana verdwijnt per 11-10-2006 maakt dat het topic overbodig geworden is....

Simpeltoch
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 mar 2010 23:22

Re: Ikea keuken

Ongelezen bericht door Simpeltoch »

De prijs/kwaliteit verhouding van een Ikea keuken is prima, maar het besteltraject is één grote ramp.

Ik vraag me serieus af of de financiële besparing alle ergernis en irritatie waard is...

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Ikea keuken

Ongelezen bericht door een »

Besteltrajct een ramp? Welk deel ?

Je kunt de keuken in principe vanmiddag nog ophalen. Ontwerp maak je thuis al en in de winkel kun je hulp krijgen bij de plan- computers. Ik vond het juist makkelijk. 1 deur was niet op voorraad en werd thuisbezorgd.

Simpeltoch
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 mar 2010 23:22

Re: Ikea keuken

Ongelezen bericht door Simpeltoch »

Klopt, je kunt de keuken zelfs bij elkaar laten zoeken en laten monteren (zoals wij gedaan hebben).

Allemaal geweldig, totdat blijkt dat er verkeerde deurtjes geleverd zijn en wijzigingen in het ontwerp niet overal zijn aangepast. Inmiddels ben ik al vier keer bij Ikea geweest om alles uit te leggen en het lijkt er op dat ik volgende week voor een vijfde keer heen kan (en nee, dat is niet naast de deur).

Over de online klantenservice (à 0,15 ct per minuut) zal ik maar niet beginnen.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Ikea keuken

Ongelezen bericht door een »

Wijzigingen niet doorgevoerd? Maar ze lopen de order toch met je door? Dan had dat moeten opvallen. Blijft balen natuurlijk maar moet op te lossen zijn.

En verkeerde deurtjes geleverd is natuurlijk niet leuk maar kunnen gewoon omgeruild worden waar je in principe niet voor naar IKEA hoeft te gaan. Bij ons is ooit een complete kast omgeruild (die al gemonteerd was!) door 1 telefoontje. Je hebt duidelijk gewoon pech gehad en misschien de verkeerde persoon gesproken bij het 0,15 cent nummer :-( Jammer!

Ik blijf er echter van overtuigd dat de service echt goed is. Waar kun je een matras 3 maanden uitproberen en als ie niet bevalt omruilen voor een ander? Of een hoofdkussen een paar dagen echt uitproberen (dus uit het plastic halen en op slapen) en terugbrengen? Die kussens en matrassen kunnen niet opnieuw verkocht worden dus gaan linea recta de pers in. Wij zijn de wielen van onze tafel kwijtgeraakt na verhuizing en na een bezoekje aan de klantenservice kregen we de wielen gratis thuisgestuurd (tafel 3 jaar oud en we hadden geen bon meer)! Dat is toch service? Dat mag ook wel gezegd worden. We zijn erg goed in klagen op fora maar de goede dingen worden vaak niet gemeld.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ikea keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Waar kun je een matras 3 maanden uitproberen en als ie niet bevalt omruilen voor een ander?
PI Over-amstel.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Ikea keuken

Ongelezen bericht door een »

Maar bij deze fijne instelling (het gevang in Over-Amstel) is de termijn van uitproberen wellicht een stuk langer en krijg je geen geld terug :-)

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Ikea keuken

Ongelezen bericht door dhc »

Van omruilen in een PI kan helaas geen sprake zijn....

hansfra
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2013 10:37

Re: Ikea keuken

Ongelezen bericht door hansfra »

Ben het volledig eens met @een, deze discussie is nog steeds actueel.
Stoor mij echter steeds meer aan het negatieve gedoe van de keukenboeren, er klopt helemaal niets van Ikea , kastjes zijn slecht, apparatuur valt uit elkaar enz enz.
Ja als je ziet dat je de slag gaat verliezen zou je eens naar jezelf moeten kijken, en niet de concurrent afkraken, is commercieel het domste wat je kunt doen.
Ik ben voor dat ik mijn keuken kocht bij diverse keukenboeren geweest, en heb eigelijk overal negatieve ervaringen gehad, opdringerige verkopers, weigeren om op een normale vraag antwoord te geven, (wat iets kost bijv). Ben uiteindelijk bij Ikea terecht gekomen, ben keurig geholpen en geadviseerd en heb voor een zeer redelijke prijs een perfecte keuken incl apparatuur aangeschaft. Heb de keuken niet zelf geinstalleerd , maar door montagebedrijf laten doen. In mijn omgeving ken ik 7 mensen, incl mijn eigen dochter welke dezelfde ervaringen hebben.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ikea keuken

Ongelezen bericht door Chocomelk »

hansfra schreef:Ben het volledig eens met @een, deze discussie is nog steeds actueel.
Stoor mij echter steeds meer aan het negatieve gedoe van de keukenboeren, er klopt helemaal niets van Ikea , kastjes zijn slecht, apparatuur valt uit elkaar enz enz.
Ja als je ziet dat je de slag gaat verliezen zou je eens naar jezelf moeten kijken, en niet de concurrent afkraken, is commercieel het domste wat je kunt doen.
Ik ben voor dat ik mijn keuken kocht bij diverse keukenboeren geweest, en heb eigelijk overal negatieve ervaringen gehad, opdringerige verkopers, weigeren om op een normale vraag antwoord te geven, (wat iets kost bijv). Ben uiteindelijk bij Ikea terecht gekomen, ben keurig geholpen en geadviseerd en heb voor een zeer redelijke prijs een perfecte keuken incl apparatuur aangeschaft. Heb de keuken niet zelf geinstalleerd , maar door montagebedrijf laten doen. In mijn omgeving ken ik 7 mensen, incl mijn eigen dochter welke dezelfde ervaringen hebben.
Ik ken iemand die heeft een Ikea keuken nu zo'n 3 jaar en is nog steeds 100% oke.
En ook die zijn er zeer tevreden over.

Gesloten