LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Atag Perfekte service

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Atag Perfekte service

Ongelezen bericht door honda »

Ik heb in dit forum inderdaad veel aandacht besteed aan onze negatieve ervaringen met Bruynzeel. Graag wil ik hier een positief bericht plaatsen over een positieve ervaring met een ander nederlands bedrijf in de keuken-branche. Vele weken geleden heb ik dit ook al geplaatst op het Forum van de Consumentenbond.

ATAG Perfekte Service :)

Via de internet-site van Atag meldden wij een probleem met de combitron in onze nieuwe keuken.
Wij kregen onmiddellijk een helder mailtje terug met een paar vragen. Snel na ons antwoord kregen wij een mail, met daarin de datum (we hadden een paar vooorkeuren aangegeven) waarop de monteur zou komen. En een duidelijke instruktie hoe we konden opvragen op welk tijdstip de monteur te verwachten was, en waar precies we telefonisch terecht konden als er nog vragen waren.
De monteur arriveerde op de aangegeven tijd, en hij maakte korrekt een rapport op. Hij meldde dat er intern nog overleg nodig was over de oplossing. Drie dagen later kregen we een telefoontje van de monteur; hij komt binnen een week een nieuwe combitron installeren. Deze service past bij een goed nederlands bedrijf wat erg mooie en volgens ons goede apparaten maakt.

LS (1 week later):
Ik moet nog melden, dat Atag precies volgens de afspraak de oven is komen vervangen.
Dit bedrijf maakt niet alleen erg mooie en (volgens mij) goede apparaten, maar heeft ook een prima gestroomlijnde snelle zakelijke en tegelijk attente service! Dat is wat ik ervaren heb.
Dit is een bedrijf wat zichzelf en de klant respekteert! Dit is een bedrijf waar NL trots op kan zijn!
Groeten
HONDA ik meld graag positief als het kan (en meld ook negatief als het moet!)




ATAG Perfekte Service

--------------------------------------------------------------------------------

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: Atag Perfekte service

Ongelezen bericht door roland48 »

Atag, Etna, Pelgrim. De service (en de apparaten) zit onder 1 dak. En inderdaad, over de service niks te klagen.

Het probleem met de vaatwasser betrof ooit de metalen kogellagers, waardoor het bovenrek niet helemaal naar voren kon.

Oplossing: meneer komt op de afgesproken tijd langs, vervangt de metalen door kunststof kogels: probleem opgelost. Hij maakt ook een keurig reparatierapport dat hij achterlaat. Super service!

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Atag Perfekte service

Ongelezen bericht door honda »

Beste,

In principe ben ik nog steeds (maar niet helemaal!) tevreden over de geleverde service van Atag.
Maar helaas: de in augustus 2006 aangeschafte apparatuur van ATAG vind ik tegenvallen qua duurzaamheid/betrouwbaarheid

De glas-gasplaat (HG9611ME/plusminus 1400 euro meen ik) is ongeveer een jaar na aanschaf vervangen, er waren onder meer problemen met de bedienings-sensor, en afgelopen week heeft de Atag-monteur vanwege datzelfde probleem weer het een en ander gerepareerd (wel gratis!/behalve de voorrijkosten).

De combitron (MX4111A/ruim 1300 euro) werd snel na aanschaf vervangen wegens kale plekken in de keramiek-emaille binnenmantel. Het vervangen exemplaart kreeg, ongeveer een jaartje na plaatsing, een probleem met een loshangend deurtje. Is soepel opgelost. Maar nu heeft deze combitron hetzelfde probleem als het eerste exemplaar: de keramiek-emaille binnenlaag van de oven laat los, en dat is gevaarlijk ivm magnetron-gebruik en ivm splintervorming.

De garantie-periode van 5 jaar is voorbij, maar Atag doet mij nu het aanbod voor een nieuw exemplaar, voor 635 euro all-in (ipv 1350 euro).Het vervangingsaanbod van Atag lijkt interessant.
Maar ik twijfel.
++ Na minder dan 6 jaar ben ik genoodzaakt om een dure goed-onderhouden en niet veelgebruikte combi-oven te vervangen. Dat is niet okee.
++ En...bij Budgetkeukens staat op dit moment een bijna dezelfde Atag-combitron te koop voor 799 euro ipv 1279 euro (MX4011B).
++ En...zijn de huidige Atag MX-modellen nu wel betrouwbaar en degelijk?
++ Atag gaat nu maar twee jaar garantie geven als ik nu het derde exemplaar ga laten plaatsen. Vertrouwen ze zelf dit apparaat wel?

Vriendelijke Groet HONDA

Gesloten