LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenmax

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
simon11
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2006 11:55

Keukenmax

Ongelezen bericht door simon11 »

Afgelopen zaterdag 1 december een bezoek gebracht aan keukenmax bekend van de tv. Toegegeven de showroom is prachtig, er zijn voldoende mensen, receptionist, gastvrouw, kok, manager en verkopers. Maar toen wij daar rondliepen van 9:35 tot en met 10:05 uur was men erg druk met de administratie en gezellig met elkaar te praten in het half uur heeft niemand een poging ondernomen om te vragen of wij geholpen wilden worden. Je vraagt je altijd af bij zo’n grote onderneming waar zoveel personeel rondloopt en waar veel geld wordt besteed aan reclame dat deze onkosten wel moeten worden terugverdient.
Eén ding is zeker ze zullen aan mij niets verdienen want ik kom hier nooit meer terug.

reja
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:13

Re: Keukenmax

Ongelezen bericht door reja »

Wordt een klant een keer met rust gelaten en niet direct onder druk gezet, is het weer niet goed :cry:

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Keukenmax

Ongelezen bericht door mar53 »

Helemaal gelijk reja, Wanneer doet men het nu goed :roll: :?:

dommie
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 nov 2006 12:40

Re: Keukenmax

Ongelezen bericht door dommie »

Wees blij dat je rustig mocht rond kijken en dat je niet lastig werd gevallen

pudge
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 jun 2006 21:31

Re: Keukenmax

Ongelezen bericht door pudge »

Er zit natuurlijk wel verschil tussen 'lastig gevallen worden' en iemand een keer aanspreken. Gewoon even vragen of je kunt helpen. Is het antwoord nee, we kijken alleen even, laat de mensen dan verder met rust.
Toen ik nog zoekende was naar een nieuwe keuken (volgende week wordt mijn keuken geplaatst) ben ik binnen gelopen bij Siematic in Villa Arena (Amsterdam). Ik heb er een paar keer een rondje gelopen, maar de enige man die aanwezig was, kwam zijn kantoor niet uit, ook niet toen ik pal voor zijn kantoor vijf minuten bleef wachten. Misschien dom van mij, maar dan denk ik: als je mij niet wilt helpen, ga ik naar iemand anders.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Keukenmax

Ongelezen bericht door 16again »

De verkopers kijken ook hoe de potentiele klant eruit ziet:
Denk aan kleding , maar ook leeftijd.

Pfffff

Re: Keukenmax

Ongelezen bericht door Pfffff »

Villa wil geen tijd steken in keukentjes van onder de 10 :D

pudge
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 jun 2006 21:31

Re: Keukenmax

Ongelezen bericht door pudge »

Dan hebben ze het toch verkeerd ingeschat. We hadden een budget van 20.000,= (wat we uiteindelijk ook uitgegeven hebben).

Pfffff

Re: Keukenmax

Ongelezen bericht door Pfffff »

Had je toch je Armani en Prada aan moeten doen :lol:

pudge
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 jun 2006 21:31

Re: Keukenmax

Ongelezen bericht door pudge »

Zal ik bij de volgende keuken toch eens proberen :D

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Keukenmax

Ongelezen bericht door loesjes »

Wat een onzin,
mensen die rijden in de duurste auto;s en showen met hun duurste kleding hebben vaak geen eurocentje meer te spenderen. geld zit dan al in de andere dingen he....
nee geef mij die gewone klant in spijkerbroek of werkbroek maar

alex01
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 okt 2006 13:46

Re: Keukenmax

Ongelezen bericht door alex01 »

Hé Loesjes,

Volgens mij moeten we maar een keer afspreken. Wij komen uit 's-Hertogenbosch en zijn op zoek naar een nieuwe keuken voor ons nieuwbouwhuis. Dus als je interesse hebt, hoor ik het graag van je.

risto
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 nov 2006 17:32

Re: Keukenmax

Ongelezen bericht door risto »

he alex01,

Kom je toch bij ons in de showroom kijken.
moet je even je e-mail geven

mzzl

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Keukenmax

Ongelezen bericht door mar53 »

De verkopers kijken ook hoe de potentiele klant eruit ziet:
Denk aan kleding , maar ook leeftijd

Dit bovenstaande bericht is geplaatst door 16again.
Mag ik zeggen dat ik het met deze uitspraak volstrekt NIET eens ben.

( deze discussie heb ik al eerder gehad met 16again )

Een echt goede verkoper laat elke, ik zeg dus ELKE, bezoeker van zijn winkel, in wat voor vorm dan ook, in zijn of haar waarde.

Ik wil hier nu niet te veel over uitwijden MAAR best wel een boom over opzetten.





16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Keukenmax

Ongelezen bericht door 16again »

mar53,

Als er in jullie winkel meerdere klanten tegelijk binnenkomen, zal je toch op grond van uiterlijk een afweging maken, bij welke klant verkoopkansen het grootst zijn, om die als eerst aan te spreken...

Prima als bij jullie klanten zoveel mogelijk gelijk behandeld worden, maar dat is niet overal zo:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=13361

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Keukenmax

Ongelezen bericht door mar53 »

Goeie topic.

Ik ben het vooral met de laatste eens, Let op de handen, maar het zegt echt niet alles,

Laat elke bezoeken in zijn of haar waarde.

Uit ervaring zeg ik je dat je daar het meeste succes mee hebt

Surfer
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 dec 2006 09:45

Re: Keukenmax

Ongelezen bericht door Surfer »

Ten eerste zou iedereen hetzelfde geholpen moeten worden. Als potentieel keukenkoper ga je, als het goed is, voor de beste offerte i.c.m. het bedrijf waar je het beste gevoel bij hebt. (dus de opdracht ook gunt!)
Ten tweede zijn het vaak de slechtgeklede 'boeren' die geld uit kunnen en willen geven. :wink:

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: Keukenmax

Ongelezen bericht door roland48 »

Soweee, ik moet de eerste nog tegenkomen die me op basis van mijn uiterlijk de deur wijst. In mijn vrije tijd ga ik very casual, sneakers, haar in de war. Stel dat de hypotheker ook zo zou werken, loopt-ie toch een hypotheek mis van 2,5 ton. Als iemand me niet serieus neemt, ga ik idd wel naar de volgende.

Les 1: ga eens naar de kleinere keukenwinkels. Ik ben nu bezig met een keuken. Drie kleinere spelers hebben voor een U-keuken met alles erop en eraan een prijs gegeven tussen de 7000 en 7500 euro. Ik ga met hetzelfde verhaal volgende week zaterdag naar de Keukenconcurrent, want ik ben echt heel benieuwd hoe ik daar behandeld ga worden...

Pfffff

Re: Keukenmax

Ongelezen bericht door Pfffff »

Heel klein Uutje ?

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Keukenmax

Ongelezen bericht door mar53 »

Weten jullie wat het allerleukste is,

"Comminucatie "

Daarbij maak je als verkoper het allermeest.

En absoluut niet alleen omzet, maar vooral: Tevreden klanten.

Voorbeelden heb ik genoeg.

Groeten.

Mar53

Gesloten