LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

nieuwe keuken

Ongelezen bericht door tinne »

Waarom zijn mensen tegenwoordig zo geobsedeerd van een nieuwe keuken?

En zijn ze bereid zichzelf voor Euro 8000+ in de schulden te steken?

Ik snap het niet, en zal het nooit snappen.

Maar ja, ik ben maar een Tinne soldaatje........ pfffffffff

Ik zou best graag een 6 pits kookplaat hebben en ander aanrechtblad, maar als ik zie wat dat moet kosten? Nou nee, dan af en toe liever goochelen op mijn 4 pits kookplaatje.

Liever DAT als een tweede hypotheek of een eng leninkje!

Enneh, voor willem de 16e, (die waarschijnlijk nooit op dit topic kijkt) dus waarom noem ik 'm dan toch? Tinne is gewoon een naam hoor

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: nieuwe keuken

Ongelezen bericht door marpet »

Er zijn ook mensen die sparen en zo'n keuken handje contantje kunnen betalen.

G.I. Jane
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:05

Re: nieuwe keuken

Ongelezen bericht door G.I. Jane »

Wij hebben 8 jaar geleden een nieuwe keuken gekocht, met een 90cm Boretti fornuis, een vaatwasser en een paar bovenkastjes voor 5000 euro. Kontant betaald.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: nieuwe keuken

Ongelezen bericht door tinne »

Helemaal super !! Ik maak me echter min of meer zorgen over de mensen die Of hun hypotheek verhogen, Of naar de DSB bank gaan of zo. DAT vind ik dus doodjammer, vaak werken ze zichzelf dik in de problemen.

en persoonlijk zou IK er dat nooit voor over hebben
:D

mvrgr. tinne

djenie
Berichten: 68
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:19

Re: nieuwe keuken

Ongelezen bericht door djenie »

Hai tinne,
Ik wil toch even reageren, allereerst is een keuken de meest gebruikte ruimte in een huis, kan de waarde en woongenot verhogen en bij goede investering dwz een kwalitatief goed product zorgen voor jarenlang plezier. Mensen lenen voor alles en nog wat bijv een auto/tv die veel sneller vervangen moeten worden als een keuken. Enge leninkjes vind ik ook wat gedramatiseerd, ga gewoon naar een bank, vergelijk de tarieven en maak een keuze of niet. Het is duidelijk dat jij zo'n keus niet wilt maken, prima maar oordeel niet te snel over anderen. En een 6pits gasstel kost echt niet de hoofdprijs, kwestie van de ruimte waarin je 4pitter zit vergroten e voila. Ik heb zelf een 6-pitter van Pelgrim, zeker niet de duurste, een geweldige kookplaat >zeer gebruiksvriendelijk, makkelijk te reinigen en mijn inziens veel beter dan die designkookplaten van Boretti die erg duur zijn voor hetgeen ze presteren (ik had hiervoor een Boretti). Ik denk zeker dat je niet voor iedere prijs een nieuwe keuken moet kopen en sparen hiervoor is zeker niet verkeerd alleen soms is het handiger om te lenen. Misschien denk ik er te makkelijk over in jouw visie maar je hypotheek verhogen hoeft niet te leiden tot problemen. Een goede bank zal een gedegen advies geven over de bestedingsruimte. Het draait allemaal om de keuzes die wij maken en de consequenties die hieraan vast zitten. Ik zou liever een mooie keuken willen dan een dure auto of een dure vakantie (of meerdere). En je raakt pas in de problemen als je de consequenties van je keuzes niet aanvaard oftewel je wilt meer dan je kan betalen. :!:

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: nieuwe keuken

Ongelezen bericht door tinne »

@djenie

Daar kan ik het best mee eens zijn hoor.

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: nieuwe keuken

Ongelezen bericht door hera »

Ik zou een pl voor een keuken niet adviseren. Als het in je hypotheek past dan is het zeker een aanrader. Het is tenslotte ook waardeverhogend voor je huis.

puttputt
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 aug 2006 17:15

Re: nieuwe keuken

Ongelezen bericht door puttputt »

Ja Djenie zei het al ben ik het helemaal mee eens
Het is wel waarde stijgend voor je huis.
En als je net als ik al 12 jaar lang in een keuken kooktte uit de jaren 30 is dat ook niet hygienisch meer.
wij hebben onZe overwaarde gebruikt om alles af te breken een kompleet nieuwe ruimte te bouwen plus de bijbehorende keuken.
Ja die van ons kostte dat bedrag, maar het huis is ook meer waard nu, plus het zalige gebruik van de nieuwe keuken.

Een 6 pits kookplaat is echt zo duus niet hoor de ergernis niet waard.
Ik heb alles van Etna 4 pits gasplaat plus een wokbrander apart er langs een 90 cm kookplaat dus, en het koken is nu echt een genot

Pfffff

Re: nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

Altijd goed om te lezen dat er mensen tevreden kunnen zijn met ETNA

wilco2005
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jan 2005 16:31

Re: nieuwe keuken

Ongelezen bericht door wilco2005 »

Ach, zolang er nog Candy bestaat is Etna een enorme sprong vooruit, toch? :)

puttputt
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 aug 2006 17:15

Re: nieuwe keuken

Ongelezen bericht door puttputt »

Etna is een zeer goed merk wat het vroeger al goed deed

En niet de goedkoopste moet ik wel zeggen

Pfffff

Re: nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

En niet de goedkoopste moet ik wel zeggen
Nee, dat zal Ariston zijn :lol:

Gesloten