LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Siematic dealers

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
zoek_en_gij_zult_vinden
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2007 14:53

Siematic dealers

Ongelezen bericht door zoek_en_gij_zult_vinden »

kunnen jullie eens een opsomming geven van Siematic dealers waarmee goede en slecte ervaringen zijn opgedaan?

Rainier
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2007 22:27

Re: Siematic dealers

Ongelezen bericht door Rainier »

Wij zijn, op zoek naar onze ideale keuken op veel plekken gaan kijken.
Met 3 vestigingen hebben we ook "gesprek" ervaring en uiteindelijk bij een gekocht.

Laten we beginnen met de slechte ervaringen:
Keukenontwerpers Gorinchem.
Als jong stel werden we daar niet gezien als klant. Ik kreeg ook het idee dat er niet veel personen werkzaam zijn. Alleen een wat oudere norse persoon. Opstellingen waren vrij standaard, een leuke nieuwe keukenopstelling gezien. Die ik herkende van de woonbeurs. Niet aangesproken terwijl deze man (met baard) daar wel de kans voor kreeg.

Mandemakers Kaatsheuvel.
Erg opdringerige verkoper. Dit jochie (erg jonge persoon) begreep niet dat "wij alleen maar even wat willen rond kijken". Om het ijs te breken begon meneer al meteen over kortingen... Je kijkt dan niet meer fijn rond. Die knaap bleef achter ons aan lopen en telkens als je elkaar vertelde dat iets mooi was spron hij er als een jakhals op.

Daarbij waren de keukens zo oerlelijk gedecoreerd, zo proef je niet de stijl van een amerk, meer van een budget keuken (nog net geen plastic kippen op de grill)

Dan de drie waar wij gesproken hebben met een adviseur;

Middelkoop in Culemborg
Gesprek met een adviseur. Erg onverstaanbaar, ook erg eigenwijs. Al onze plannen / ideeen werden van tafel geveegd. Dat kon allemaal niet en dit was een betere oplossing. Aangegeven dat dit niet is waar wij naar op zoek zijn. Gesprek afgesloten en niks meer van gehoord. Ondanks dat hij onze gegevens heeft genoteerd...

Dealer in Amersfoort (Imabo vd Donk en Romeijn)
Erg vriendelijke verkoper, beetje getinte kerel. Kwam met leuke ideeen luisterde erg goed. Kon ons alleen niet de keuken laten zien waar wij naar op zoeken waren (wel frontjes). Twee opties naar de fabriek in Duitsland van SieMatic of naar een andere dealer. Gesprek open afgesloten dat wij eerst de beoogde keuken in "levende lijven" willen bekijken en dat wij daarna contact zouden opnemen met hem.

SieMatic Total Concept.
Eigenlijk alleen om de keuken te bekijken. De ontvangst was opmerkelijker dan bij alle andere zaken. Erg vriendelijke dame! Vervolgens de hele toonzaal bekeken, en "onze" keuken. Precies op dat moment komt een adviseur ons nogmaals begroeten. We raken aan de praat en we zitten aan tafel. Leuke presentatie van de koffie en thee door de (karakteristieke) kok. Geen creamersticks, suikerzakjes en kopjes met logootjes. Nee prachtig servies, glaasje water bij de espresso, chocolaatjes en koekjes, melk in een kannetje en suiker met een suikerschepje! Het detail!

Daarbij onze ideeen besproken. De adviseur speelde hierop in. Kwam met alternatieven (die ook goedkoper waren) waar wij niet op waren gewezen. Maar die beter aansloten op onze wensen. Vervolgens is hij gaan tekenen en daar kwam "echt onze" keuken uit! Tevens werd een kostenbegroting gemaakt en een speciale aanbieding gedaan.

Natuurlijk moet je daar even op wachten, en gezien het wat later op de middag was kwam de kok ons voorzien van een heerlijk maaltje (Kiwimosselen, nooit van gehoord, maar geweldig lekker).

Het gesprek afgesloten met het inplannen van een tweede afspraak. Thuis samen alles goed bekeken. En de vervolgafspraak ingegaan met het doel om de prijs nog wat lager te krijgen. In overleg met de bedrijfsleider werd hierin een compromis gesloten. Waar wij erg tevreden over zijn.

De keuken is inmiddels geplaatst, door een eigen monteur. We kunnen terug kijken op een lange periode van orientatie, wat achteraf erg belangrijk is geweest gezien wij 100% tevreden zijn over onze keus. Geen seconde spijt.

Belangrijk is dus, bezoek veel dealers uit je regio. Je leest van verschillende zaken goede en slechte reacties. Je moet het alleen zelf ervaren. Veel succes, en laat ons je ervaring ook weten (want dat gebeurd zelden op dit forum).

luna02
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2007 14:04

Re: Siematic dealers

Ongelezen bericht door luna02 »

Wij hebben hele goede ervaring met de Firma Bekman uit Hardenberg.
We zijn goed geadviseeerd enook de montage van onze Siematic keuken is door de monteurs perfect gedaan!!!!
Een aanrader!!!

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Siematic dealers

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Oog voor detail, jammer dat je dat zelf niet hebt, wat een fouten in je schrijven.

zoek_en_gij_zult_vinden
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2007 14:53

Re: Siematic dealers

Ongelezen bericht door zoek_en_gij_zult_vinden »

Beste Rainier en luna02,

Dank voor jullie reacties!

Aan Kuchegirl,

Ik vind het altijd zeer triest als personen zoals jij goedwillende mensen afz*#ken. Niemand hier zit te wachten op een les Nederlands. Vragenstellers verwachten een inhoudelijk antwoord op hun vraag.

Het is uiteraard bekend, dat mensen die anderen afz*#ken zelf veelal zeer onzeker zijn. Zij z*#ken anderen af om zich beter te voelen over zichzelf. Veelal zijn ze bang om zelf te teksten te produceren voor bijv. hun leidinggevenden en collega's, uit angst dat deze fouten ontdekken. Deze faalangst heeft tot gevolg dat dergelijke personen vaak weinig presteren. Zoals het gezegde luidt: "wie geen fouten maakt, maakt meestal niets".

M.a.w. onthoud je van dit soort irritante reacties; zeker als je ook niet perfect bent. Dank!

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Siematic dealers

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Toch knap dat je op een klein p.....tje ook kunt trappen hihi

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Siematic dealers

Ongelezen bericht door maxx »

Toch knap dat je op een klein p.....tje ook kunt trappen hihi
Beste Kuchegirl,

Beetje bedenkelijk dat jij dat grappig vindt. Jammer dat je, ondanks diverse oproepen op het forum, afglijdt naar dit niveau.

De branche staat sowieso al slecht bekend en dit soort dingen maken het er niet beter op.

MVG

zoek_en_gij_zult_vinden
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2007 14:53

Re: Siematic dealers

Ongelezen bericht door zoek_en_gij_zult_vinden »

Beste Kuchegirl,

Ik zeg altijd maar: "Mensen die boven mij staan, zullen mij niet beledigen; mensen die onder mij staan kunnen mij niet beledigen." Vul zelf maar in, waar jij toe behoort.

Je klopt jezelf op de borst om je zelfvertrouwen op te krikken. Ondertussen zit je met een burnout thuis. Door je faalangst levert immers het typen van een simpel e-mailtje aan collega's al enorme stress op. Ik stel mij zo voor dat je voor die van one-liners van je een half uur met het groene boekje en de Dikke Van Dale voor je zit om toch vooral geen fouten te maken. Dit bewijst overigens dat er ook aan je leesvaardigheid e.e.a. schort. Als ik jou was, zou ik mijn tijd besteden aan een consult bij een psycholoog.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Siematic dealers

Ongelezen bericht door Kulta »

@Kuchegirl

Naast het feit dat het inhoudelijke deel van je reactie niet getuigd van enig niveau, lijkt het me verstanding, dat je, voordat je anderen afrekent op welke fouten dan ook, eerst zelf je zaakjes op orde hebt,

Kijk nu eens naar de onderstaande tekst, zoals je dat ook zou doen als deze niet door jezelf zou zijn geschreven.
Kuchegirl
Geplaatst op: 14 Mrt 2007 14:28 Onderwerp:

Oog voor detail, jammer dat je dat zelf niet hebt, wat een fouten in je schrijven.
Misschien moet je de cursusonderdelen "Zinsopbouw", "Stijlfouten" en "Interpunctie" nog ontvangen van de LOI, maar mocht je deze reeds ontvangen hebben, dan zou ik ze nogmaals goed doorlezen.

(kijk een cynische reactie is niet zo moeilijk)

==============================================

Ik ben me ervan bewust dat deze reactie, net als de reactie van "Kuchegirl", niets met het onderwerp te maken heeft, maar ik wordt een beetje moe van al dat bijdehandte gedoe over schrijffouten en het afzijken (ja dit is fout geschreven, dat weet ik) van consumenten en verkopers die allemaal met de juiste bedoelingen hun vraag en /of antwoord stellen/geven. (niets is makkelijker)

Reacties van consumenten/verkopers/adviseurs die niet waar of onzinnig zijn worden door nieuwe reacties vanzelf ontkracht.
Gebeurt dit met goede argumenten, dan zal iemand, hopelijk in combinatie met het bezoek aan een "betrouwbare" keukenzaak te overtuigen zijn. Op deze manier heeft een dergelijk forum waarde en bestaansrecht.

De hele dag welles / nietes roepen lijkt me een bezigheid die de meesten van ons qua intelligentie ontgroeid zou moeten zijn.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Siematic dealers

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Inderdaad........waar ging het in deze topic ook alweer over? :?

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Siematic dealers

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Je hebt gelijk Max, spijt me zal het niet meer doen, en Rainier veel plezier met je nieuwe keuken.

Kuchegirl.

Ps berouw komt na de zonde.

zoek_en_gij_zult_vinden
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2007 14:53

Re: Siematic dealers

Ongelezen bericht door zoek_en_gij_zult_vinden »

Excuses aanvaard!

zoek_en_gij_zult_vinden
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2007 14:53

Re: Siematic dealers

Ongelezen bericht door zoek_en_gij_zult_vinden »

N.a.v. van mijn oproep over Siematic dealers waarmee goede en slechte ervaringen zijn opgedaan, kreeg ik een aantal goede reacties. Hieronder onze ervaringen. Wij zijn zowel in de regio als een eind daarbuiten voor verschillende gesprekken langsgegaan.

Onze aanpak was om bij meerdere zaken langs te gaan (we hebben dat ook overal gewoon gezegd). Wij zijn gewoon een half uur gaan zitten en hebben bij meerdere zaken afspraken gemaakt, zelfs meerdere op 1 dag. Vooral in de regio maar ook één daarbuiten. Allen voor een Siematic keuken. Ons idee was om bij geen enkele verkoper andermans offerte of tekening neer leggen. Daar schiet je m.i. immers niets mee op. Ze gaan dan simpelweg kopieren van de ander, zonder zelf nog na te denken. Bovendien kan er dan ook geen vertrouwen ontstaan tussen koper en verkoper.

Voor ons waren een aantal criteria belangrijk (in hun onderlinge samenhang).
- Geen gedoe over absurde "kortingen", waarover eindeloos onderhandeld moet worden. Je koopt een keuken en geen korting. Wij zijn niet gek, we gaan naar meerdere aanbieders;
- Geen aanbetaling, oftewel betaling bij levering net als bij een huis, auto etc. Bij een faillissement kun je immers naar je geld fluiten. Kopie van een ID-bewijs mogen ze van mij maken.;
- Tekeningen en offerte (of in ieder geval een nauwkeurige kostenbegroting) moet je meekrijgen (we moeten immers op ons gemak thuis kunnen controleren en lezen wat wij later gaan tekenen);
- Creativiteit, vriendelijkheid, servicegerichtheid, etc. van de adviseur/verkoper (evt. positieve referenties van 3-en spelen daarbij natuurlijk ook een rol).

Allereerst een zeer slechte ervaring (de enige overigens)

Siematic Alexandrium, Rotterdam. Verkoper (volgens zijn kaartje "Topdesigner" (?)): xx (vanwege slechte ervaring naam weggelaten).
Dit was de eerste zaak waar wij zijn geweest. Na ons tweede gesprek bij deze zaak zag ik dat in een eerder topic (2006: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=38949) al niet erg positief werd gesproken over Siematic Alexandrium en ik kan veel dingen bevestigen. Ik kan een heel verhaal schrijven over hoe wij daar, naar onze beleving, niet zo netjes (laat ik het maar zo uitdrukken) behandeld zijn, maar ik zal het beperkt houden. Het eerste gesprek vroeg hij naar ons budget. Budget zegt m.i. niets over wat je werkelijk voor iets wilt uitgeven, maar goed. Wij vertelden dat onze interesse uitging naar de SL 909. Zonder te weten hoe groot de keuken was, welk werkblad en hoeveel apparatuur wij wilden, wist hij al meteen dat het tussen de 25k - 30k zou kosten. Vervolgens alles besproken, maar nog geen keuze gemaakt voor specifieke apparatuur. We hebben alleen aangegeven dat onze voorkeur uitging naar Siemens. Er stond nog niets concreets (behalve de hoofdlijnen) op papier, maar na 30 sec. "nadenken" "zat hij met 27 in zijn hoofd" en hij ging alleen een tekening maken als we er wel uit zouden komen met de prijs want tussen zijn "berekening en ons budget zou wel een een groot gat kunnen zitten. Ik moest daar om lachen, maar we hadden nog geen andere ervaringen dus gevraagd om alles uit te werken. En maar de standaard verkooptechniek, of wij wel een goed gevoel bij het gesprek hebben, of we tevreden zijn met de keuzes voor de opstelling, etc.

Een week later terug voor een tweede gesprek. Daarvoor hadden we ´s ochtends het eerste gesprek in Delft gehad (zie hieronder). We kregen in Alexandrium een gigantische offerte van 31k, die in Delft voor dezelfde keuken ruim 40% lager was ondanks dat in Delft stelposten waren opgenomen voor de duurste apparatuur. Tijdens het gesprek aangegeven dat wij toevallig 2 uur eerder langs Siemens waren gereden in Zoetermeer en een keuze voor specifieke apparatuur hadden gemaakt. Hij had overigens zonder overleg in zijn offerte rekening gehouden met andere apparatuur (Atag oid, terwijl wij in het eerste gesprek Siemens hadden gevraagd). Dat paste hij aan en gek genoeg veranderde er niets aan de offerteprijs. Ik gaf hem aan dat wij er thuis eens rustig over na gingen denken. Daarop reageerde hij dat hij dat niet zo zeker wist want "hij maakte wel een mooie prijs". Maar ik weet het wel, zei ik hem. Ik gaf hem aan dat ik nog niet over een prijs ga praten als ik nog niet 100% tevreden ben over de keuken. Ondertussen had ik de kostenbegroting uit Delft in mijn achterhoofd, maar heb daar niet over gezegd. Uiteindelijk hield ik vol, waarop m.i. bot en beledigd werd gereageerd. Ik zei hem dat ik geen broodje kaas aan het kopen was, dat wij op een aantal punten nog niet tevreden waren/twijfelden en waarschijnlijk van alles en nog wat wilden veranderen. Hier werd niet eens naar geluisterd, want hij wilde de koop sluiten.

Ook viel mijn oog op letterlijk de kleine lettertjes van de offerte waarop stond dat je 25% bij de opdracht diende te voldoen en 75% 10 dagen voor levering.... Met alle respect, voor een huis of een nieuwe auto hoef ik ook pas te betalen op de dag van levering. Aanbetaling, pfffff. In een faillissement kun je naar je centen fluiten.

We kregen ook de tekeningen niet mee. Hoe moeten we dan vergelijken? vroeg ik. Ineens werd een a4tje met tekst op tafel gelegd. We mochten de tekeningen meenemen tegen betaling van € 250 dmv automatische incasso (werd verrekend bij evt. koop). Ik zei tegen hem dat ik alleen betaal voor tekeningen die ik aan de wand hang. Daarop reageerde hij dat als wij de tekeningen nog wilden bekijken en er niet voor wilden betalen, wij nog maar een keer langs moesten komen, etc, etc. Ondertussen kwam de receptioniste langs om te vragen of wij nog koffie wilden, maar ze werd door onze topdesigner dmv een boze blik weggestuurd. Wij waren inmiddels echt volledig verbaasd en zijn uiteindelijk behoorlijk geïrriteerd vertrokken.

Wij hebben vervolgens niet meer van ons laten horen (misschien niet netjes van onze kant, maar voor ons bleek uit het gesprek voldoende dat het niets meer zou worden). De verkoper belde mij later terug. Ik uitte daarover mijn verbazing, waarop hij (m.i. geirriteerd) vroeg waarom ik verbaasd was. Ik heb mij verontschuldigd voor het feit dat wij niets meer hebben laten horen, maar aangegeven dat naar ons idee uit het gesprek wel bleek dat het niets meer zou worden. Ik heb hem vervolgens op vriendelijke wijze uitgelegd en beargumenteerd dat ik hun werkwijze (wijze van behandelen, absurde offerte, etc.) onplezierig vond. Dat werd een lang gesprek, waarin hij niet luisterde naar mijn opmerkingen (lijkt mij toch waardevol) maar doorratelde dat er niets mis is met hun werkwijze. Nergens krijg je tekeningen mee; bij een architect van een huis moet je ook voor tekeningen betalen; 9 van de 10 mensen vinden hun werkwijze wel plezierig en wij zien nu juist die 10e die dat niet vinden, etc, etc.

Uiteindelijk maar aangegeven dat wij qua stijl gewoon niet bij elkaar passen. Hij rondde daarop het gesprek af met de mededeling dat hij al niet verwachtte dat wij terug zouden komen en dat hij alle stukken (tekeningen en offerte e.d.) toch al had weggegooid (waarom bel je dan nog?).

Als ik zijn leidinggevende zou zijn, had ik hem ontslag aangezegd want dit is echt geen visitekaartje voor je winkel. Iedereen moet het voor zich weten maar mij zie je nooit meer bij Siematic Alexandrium, nog niet om gewoon te kijken. Het kan allemaal heel anders, beter, netter, vriendelijker, etc. Deze mensen verkopen korting en geen keukens, behandelen je alsof je een idioot en een nummer bent. Ze hebben op het gebied van menselijke interactie nog heel veel te leren.

Ik vrees voor alle mensen die door deze verkooptechnieken overrompeld worden en inderdaad wel tekenen.

Goede ervaringen

1. Koolschijn, Delft. Verkoper/adviseur: de heer xxx.

Voorafgaand aan het tweede gesprek bij Siematic Alexandrium dezelfde dag 's ochtends bij Koolschijn Delft langsgegaan. De heer Van Rijn begon het gesprek ook met en toelichting over hun werkwijze; een keuken koop je niet in 1 of 2 gesprekken etc, bij ons krijg je prijs waar de keuken hier de deur voor uitgaat. Hij was beargumenteerd kritisch over bepaalde details die wij voorstelden, hetgeen wij heel plezierig vonden. Zeer vriendelijk en netjes geholpen. Nemen goed de tijd voor je. Veel verstand van zaken. Geen gezeur over wat ons budget is. Het idee dat wij in Rotterdam hadden opgedaan laten uitwerken. De creativiteit werd hierdoor enigszins beknot, maar dat lag dus meer aan ons. Uiteraard gaf hij vervolgens alternatieven. Aan het einde van het eerste gesprek netjes de schets en een kostenbegroting mee (uitgesplitst naar keukenopstelling (kastjes ed), werkblad en apparatuur).

Tweede afspraak een heel andere keukenopstelling laten uitwerken (het idee uit Den Haag). Ondanks dat ik bij het maken van de tweede afspraak had aangegeven dat wij een heel ander idee wilden laten uitwerken, had hij toch de tekening van de eerste opstelling uitgewerkt die wij uiteraard gewoon meekregen. Aan het einde van het gesprek weer netjes de schets en een kostenbegroting mee (uitgesplitst naar keukenopstelling (kastjes ed), werkblad en apparatuur). Derde afspraak tekening meegekregen en rustig thuis alles vergelijken. Geen gezeur over direct tekenen. Gewoon een afspraak gemaakt dat wij hem binnen 2 weken zouden informeren over onze beslissing.

2. Nell en Stutterheim in Den Haag, tevens Naarden. Verkoper/adviseur: xxxx/xxxx.
Na het tweede gesprek bij Siematic Alexandrium en het eerste gesprek bij Koolschijn in Delft, dezelfde dag naar Nell en Stutterheim in Den Haag. Niets dan lof! Ook hier weer vriendelijk en zeer netjes geholpen. Ook weer geen vragen over ons budget. Heel goed gevoel aan over gehouden. Ook hier weer veel verstand van zaken. Startte discussie op over details om uiteindelijk het beste resultaat boven tafel te krijgen. Creatieve en leuke ideeen. Kwam met een een idee wat wij zelf ook al hadden, maar wat wij in eerste instantie te gewaagd vonden. Na wat advies en indrukken van familie en vrienden is dit het uiteindelijk wel geworden. Tweede afspraak vond in Naarden (het Arsenaal) plaats. Opnieuw een heel goed gevoel aan overgehouden. Voorafgaand aan het gesprek per e-mail een "praattekening" met bijbehorende offerte ontvangen. Na afloop van het tweede gesprek tekeningen en offerte mee en een leuke dag Naarden gehad. Ook hier weer geen druk om te tekenen. Geen aanbetaling bij opdracht, maar betaling bij levering. Naarden is een leuk vestingstadje en zeker de moeitje om daar eens te gaan kijken.

3. Wij zijn ook nog naar Duitsland gereden, een goede ervaring, zoals al vaker door anderen op dit forum beschreven. Ik wil toch ook benadrukken dat de Nederlandse ondernemers kunnen wat de Duitsers kunnen. Je moet alleen wel appels met appels vergelijken.

Uiteindelijk hebben wij obv afweging van de bovengenoemde criteria onze keuze gemaakt.

Pfffff

Re: Siematic dealers

Ongelezen bericht door Pfffff »

In Alexandrium en Arena moet je sowieso geen Siematic kopen, beide zaken stoppen met dit merk. Vandaar wellicht de botte benadering.

De werkwijze is daar sinds jaar en dag dat de echte verkoop pas begint na het zetten van de handtekening.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Siematic dealers

Ongelezen bericht door Kulta »

@Pfffff

Wist wel dat de Siematic zaken in Alexandrium en Arena verkocht
zijn / worden, maar niet dat men ook stopt met Siematic.
Al enig idee welk keukenmerk men daar gaat voeren?

Pfffff

Re: Siematic dealers

Ongelezen bericht door Pfffff »

In Amsterdam komt Miele keukens, Rotterdam weet ik nog niet, Amsterdam is reeds ingevult door 2de Luxor winkel

Vincent_
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2010 19:47

Re: Siematic dealers

Ongelezen bericht door Vincent_ »

Toen we eenmaal wisten dat we een Siematic keuken wilden, zijn we eerst gaan kijken op het internet naar de ervaringen van anderen. We hebben onze buik namelijk vol van de opdringerige types met mooie praatjes, zoals we die eerder al tegen waren gekomen. We lazen goede ervaringen over de Siematic dealer aan het Spui in Den Haag, al waren deze berichten wel wat ouder. We zijn erheen gegaan en wat een verademing. We zijn geholpen door Marcel Sterenberg en zijn enthousiasme was aanstekelijk. Een keuken uitzoeken werd zelfs weer leuk. Om maar een paar punten te noemen:
- Geen vraag op voorhand naar het budget.
- Op basis van onze eerste ideeën ging Marcel gelijk aan de slag met het uitwerken van een tekening en een vrijblijvende offerte, die we mee naar huis kregen. We zijn nog een paar keer teruggekomen op het ontwerp en iedere keer was het geen punt om de tekening en offerte aan te passen. Terwijl collega dealers met ons in discussie gingen en zeiden dat we eerst maar eens onze ideeën verder moesten uitdenken. Ze hadden geen zin om tussentijds moeite te doen of om een offerte mee te geven als we deze niet gelijk zouden ondertekenen.
- Marcel dacht mee met het ontwerp en gaf tips waar we zelf nooit aan gedacht zouden hebben. Hij suggereerde zelfs vergelijkbare alternatieven voor een lagere prijs (in plaats van het duurste te willen verkopen).
- Als enige dealer die wij tegenkwamen in onze ronde onder andere Siematic dealers, kregen we een offerte mee met een volledig overzicht van brutoprijzen die we, als we wilden, ook nog eens konden controleren. Daarmee ook geen eindeloze discussie over kortingspercentages, die niet onderbouwd kunnen worden.
- Een ontspannen sfeer zonder de druk om een contract te ondertekenen.

Vergeleken met de vier andere Siematic dealers die we bezocht hebben, was de keuze voor Marcel Sterenberg uiteindelijk snel gemaakt. Voor een ieder die (nog) op zoek is naar een keuken en geen zin heeft in gedoe, raden we een bezoek aan het Spui zeker aan. Voor ons was de afstand van Utrecht naar Den Haag ook geen probleem. Of je nu met de trein of de auto gaat; je bent er zo en de dealer is goed bereikbaar.

Vincent en Susan Pot
Maarssen

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Siematic dealers

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 02 mar 2010 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.

ajdj
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jun 2009 12:09

Re: Siematic dealers

Ongelezen bericht door ajdj »

Hier verkoopt men ook Siematic.
Een goede offerte.
Omdat er op dit forum positief geschreven werd over Scheffer keukens in Zelhem zijn wij daar de afgelopen week (inmiddels ruim 14 dagen geleden) voor een offerte van een Hacker Systemat keuken geweest.

Structuur lak; Siemens voor koken en bakken, Itho afzuigkap en Miele afwasmachine. Kunststofwerkblad.

We werden aangenaam verrast door een keurige, gespecificeerde offerte waar we niet om hoefden te vragen. Van elk onderdeel was de prijs vermeld. Het totaal viel ons erg mee.

Eerlijk gezegd ook een gevolg van eerdere ervaringen met een andere keukenleverancier.

Het geeft een vervelend gevoel dat je gemakkelijk veel te veel kunt betalen.

Karmoy
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2010 20:00

Re: Siematic dealers

Ongelezen bericht door Karmoy »

Ik kan me me er volledig bij aan sluiten dat je bij Siematic Spui in Den Haag "normaal " en goed geholpen wordt. De betrokkenheid is groot, de verkoopdruk laag.
Jouw handtekening is in de eerste gesprekken niet belangrijk. Normale offerte met gewone prijzen. Ook wij zijn door Marcel geholpen en hij kon ons binnen ons budget uitstekend helpen. Zonder dat hij ons budget wist.

Gesloten