LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] goede prijs rotpunkt ?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
philips1969
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:19

goede prijs rotpunkt ?

Ongelezen bericht door philips1969 »

Hallo,

daar ben ik weer, bijna eindelijk zoveer, graag jullie advies of dit een goede prijs (euro 13.000) is of niet, wij staan wel positief en hebben een goed gevoel over de keukenzaak :

Rotpunkt keuken lucido hoogglans lak greeploos
Stolwanden 5cm kunststof

3xonderkast 60cm breed (waarvan 1 voor de vaatwas en de andere voor de spoelbak)
2x90 cm breed hangkasten van matt glas met verlichting
2x60cm breed x 214 cm hoog met 4 deuren

kookeiland
2xonderkast 90cm breed

werkblad
spoelgedeelte 190cm lang en 60 cm diep
kookeiland 220cm lang en 90 cm diep
granit new cambrian black; box-c 6

Apparatuur

siemens koelvriescombinatie ki34sa50
siemens combioven hb84k550
siemens vaatwaser se65m353
siemens glaskeramik inductie eh767501
siemens lava grill et510501
siemens verbinding ez394300
siemens eilandafzuigkap lc92950

bovenstaande inclusief montage

Graag julle reacties....

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: goede prijs rotpunkt ?

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

koel/vries ??? in greeploos ?

philips1969
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:19

Re: goede prijs rotpunkt ?

Ongelezen bericht door philips1969 »

Ja, tussen de twee hoge kasten zit een lange (alum.)plint van boven naar beneden....

sorry was vergeten te vermelden inclusief :

reginox vierkant spoelbak
zeepdispenser van new form 2417 rvs
kraan new form x-trend 2400 rvs
quooker basic van 3 liter rvs kraan

sr
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 apr 2007 20:22

Re: goede prijs rotpunkt ?

Ongelezen bericht door sr »

een rotpunkt keuken is altijd te duur dat merk heeft nog nooit een fatsoenlijke keuken gemaakt laat staan dat ze iets snappen van lakken of folieen


de apparatuur is oke

succes

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: goede prijs rotpunkt ?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

sr.....toch raar dan dat Rotpunkt blijft groeien, innoveren en zo'n 400 keukens per week afzet? Joh geef eens antwoord op een topic, zeur niet zo.
wij staan wel positief en hebben een goed gevoel over de keukenzaak :
Da's toch ook heel belangrijk tegenwoordig!?

En de prijs is volgens mij redelijk, zou wat lager kunnen aannemende dat de plaatsing een "standaard" prijs heeft van rond de 1000 euro (plaatsen en aansluiten excl. leidingwerk)

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: goede prijs rotpunkt ?

Ongelezen bericht door Chief »

weg
Laatst gewijzigd door Chief op 19 mar 2009 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Adje Viseur
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 okt 2005 23:04

Re: goede prijs rotpunkt ?

Ongelezen bericht door Adje Viseur »

13.000 euro blijft een hoop geld, maar ik vind het geen schrikbarend hoog bedrag voor hetgeen je gemeldt hebt.
Ik vind het punt dat je er een positief gevoel bij hebt (en dan ga ik er van uit dat iemand die dit forum raadpleegt zich goed genoeg heeft verdiept) eigenlijk het belangrijkste. Het zou zomaar kunnen dat je ergens anders 500 euro minder kwijt bent, maar als je geen goed gevoel hebt bij die ander dan moet je op je intuitie af gaan, vind ik.

Laat je niets wijsmaken over het merk en de kwaliteit ervan, want ik weet uit ervaring dat er veel verkopers van de duurdere merken zijn die altijd lopen af te geven op de goedkopere ( en niet kwalitatief mindere) keukenmerken. Ik zeg dit overigens volledig objectief aangezien ik geen banden heb met Rotpunkt keukens.

philips1969
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:19

Re: goede prijs rotpunkt ?

Ongelezen bericht door philips1969 »

Hallo chief,

volgens mij is puur toeval......

bedankt tot nu toe voor de reacties......

denken jullie dat er wat aangepast moet worden mbt apparatuur, werkblad,kasten enz...of laat ik het anders zeggen ben ik wat vergeten wat ik rekening moet houden...?

mvg,

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: goede prijs rotpunkt ?

Ongelezen bericht door rayke »

iets wat goedkoop is verkoopt altijd. Alleen zal iemand die een rotpunkt heeft gekocht de 2e keer niet zo gauw weer eentje kopen.

Hoop centen. Kan rustig 2000 euro af.

sr
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 apr 2007 20:22

Re: goede prijs rotpunkt ?

Ongelezen bericht door sr »

je ziet het zelfstandige er zijn er dus meer die zeggen nooit meer een rotpunkt wat een bagger merk is het toch echte bocht

nogmaals apparatuur is oke maar verder is de prijs altijd te hoog

en met dat groeien van die rotpunkt rommel valt het wel mee hoor

VvW
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 mei 2007 18:49

Re: goede prijs rotpunkt ?

Ongelezen bericht door VvW »

waarom is Rotpunkt rommel?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: goede prijs rotpunkt ?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Nogmaals...............iedere waar naar z'n geld als we kijken naar de prijs/kwaliteit verhouding is Rotpunkt een goed product.

Als we een vergelijk maken van prijs/kwaliteit zou ik zelf nog de grootste vraagtekens bij een Merk als SieMatic zetten.

Enfin.... de prijs is redelijk en natuurlijk kan je betere kwaliteit kopen maar niet voor een vergelijkbaar bedrag.

en sr........een keukenmerk als "rommel" betitelen zou ik enkel doen als mensen teveel betalen voor wat ze kwalitatief krijgen.
Ik kan ook geen skoda-prijs op een audi bedingen..........

VvW
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 mei 2007 18:49

Re: goede prijs rotpunkt ?

Ongelezen bericht door VvW »

@philips1969

Wat is er geworden van het interesse voor Activ130?
Ben benieuwd hoe deze omschakeling tot stand is gekomen.

gr. Vincent

philips1969
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:19

Re: goede prijs rotpunkt ?

Ongelezen bericht door philips1969 »

we hebben nog niks getekend, maar we hebben de omschakeling gemaakt omdat we heel graag een greplooze keuken wilden.

wat betreft de prijs ongeveer euro 1000,- verschill (rotpunkt goedkoper), al rekening gehouden met de extra spullen zoals quooker,werkblad enz..

service beide keukenzaken zijn goed.

groet.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: goede prijs rotpunkt ?

Ongelezen bericht door rayke »

wij hebben (gelukkig maar) een jaar rotpunkt verkocht, is al een jaar of 6,7 terug en hebben nog last van de naweeen.

VvW
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 mei 2007 18:49

Re: goede prijs rotpunkt ?

Ongelezen bericht door VvW »

@Rayke

Dat is vervelend om een product te verkopen wat niet de kwaliteit brengt die je ervan verwacht. Maar met welke problemen krijg je te maken?

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: goede prijs rotpunkt ?

Ongelezen bericht door rayke »

kromtrekkende deuren, loslatendefolie, kapotte ladegeleiders

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: goede prijs rotpunkt ?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Rayke, ik werk voor een bedrijf waar ze bijna 10 Rotpunkt keukens per week verkopen (zelf verkoop ik het niet) en qua service zijn we enkel nog regelmatig scharnieren aan het wisselen. Loslatende folie is een probleem voor bijna alle keukenmerken........ Al met al vind ik persoonlijk Rotpunkt geen slecht product als je ziet tegen welke kosten het aan te schaffen is. Kromtrekkende deuren en kapotte ladegeleiders kom ik niet meer tegen als bij de ca 15 andere merken waar ik mee te maken heb. Ik wil niet per se Rotpunkt verdedigen maar je geeft zelf al aan er mee gewerkt te hebben..........er is wel wat veranderd in die tijd.

VvW
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 mei 2007 18:49

Re: goede prijs rotpunkt ?

Ongelezen bericht door VvW »

even kort door de bocht, dus de kwaliteit vaneen keuken is afgezien van het soort front vooral af te lezen aan het hang en sluitwerk?

M@ikel
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:35

Re: goede prijs rotpunkt ?

Ongelezen bericht door M@ikel »

Ik wil nu ook graag even inhaken. wij zijn nu bezig met een definitieve offerte voor een keuken van rotpunkt.

aangezien de onderhandlingen op het einde lopen wordt ik niet zo vrolijk van bovenstaande verhalen.

wij hebben echter gekozen voor hoogglans gelakte kastjes waarbij er dus niks loslaat (hoop ik) in tegenstelling tot folie waar ik die verhalen inderdaad wel over heb gehoord.

graag objectief advies over de kwaliteit van dit merk. we hebben het tenslotte toch snel over een offerte van 14.000 euri.

alvast bedankt.

Gesloten